Jaromír Tarabus u závodní premiéry vozu Škoda Fabia R2

Škoda Fabia
Škoda Fabia, foto: Škoda Auto
iAdam 17. března 2011 19:45
Sdílej:

Několik týdnů po oficiálním představení nového soutěžního vozu Škoda Fabia R2 veřejnosti se uskuteční její první ostré závodní nasazení. Za jeho volantem nebude na Bonver Valašské rally 2011 sedět nikdo jiný než třetí muž loňského MMČR Jaromír Tarabus. Doprovázet jej bude jeho staronový spolujezdec Igor Norek. I na nich tedy bude záležet, jak se tento nový soutěžní vůz značky Škoda určený pro širokou jezdeckou základnu představí závodnické veřejnosti.

Pozadí startu posádky s novým českým přírůstkem do třídy R2 vysvětluje týmový manažer Daniel Trunkát: „Jsem rád, že se nám díky panu Brůzlovi, jeho společností Impromat Car a za podpory našeho sponzora Bruco, spol. s.r.o. podařilo domluvit tento start. Jako tým si rozhodně ceníme toho, že můžeme být u premiéry vozu Fabia R2 v prostředí ostrého závodu. Příjemným bonusem navíc je to, že pro kluky je to ideální příležitost, jak se sehrát před sezonou v seriálu sprintrally.“Tým trojice „TNT“, čili Tarabus-Norek-Trunkát, se letos bude věnovat prioritně rallysprintovému šampionátu s vozem S2000. Pro samotného jezdce Jaromíra Tarabuse je tak start na Valašské rally mimo jiné i vítanou příležitostí ke zkrácení dlouhé zimní přestávky mezi sezonami. „Na příležitost startovat s novým závodním vozem značky Škoda se těším a na vůz jsem velmi zvědavý. Budu si muset co nejrychleji zvyknout na odlišný styl jízdy, než na jaký jsem zvyklý z posledních let. Doufám, že se mi podaří se tomuto vozu přizpůsobit a odvést co nejlepší výkon. Uvidíme, jak to půjde. Doufáme však, že se nám novinku Fabia R2 podaří při její premiéře dovést do cíle a na co nejlepším umístění.“

A jak k tomuto speciálnímu startu vzhlíží spolujezdec Igor Norek? „Na start s vozem Škoda Fabia R2 se velmi těším. Při startu na velkém závodě MMČR bude zajímavá možnost nové závodní auto otestovat. Budeme se snažit udělat novému speciálu Fabia R2 dobrou reklamu a zajet nejlepší možný výsledek, jaký bude v našich silách. Zároveň také budeme mít vhodnou příležitost trochu se sladit jako posádka před prvním letošním rallysprintovým závodem.“Přejme tedy staronové posádce Tarabus-Norek úspěšný vstup do letošní sezony a zbrusu novému soutěžnímu vozu Škoda Fabia R2 pak úspěšně popsanou první kapitolu jeho závodního životopisu! Bonver Valašská rally se koná ve dnech 25.-26.3. a více informací o posádce se můžete dozvědět na www.tarabus.cz nebo na facebooku.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.