Několik týdnů po oficiálním představení nového soutěžního vozu Škoda Fabia R2 veřejnosti se uskuteční její první ostré závodní nasazení. Za jeho volantem nebude na Bonver Valašské rally 2011 sedět nikdo jiný než třetí muž loňského MMČR Jaromír Tarabus. Doprovázet jej bude jeho staronový spolujezdec Igor Norek. I na nich tedy bude záležet, jak se tento nový soutěžní vůz značky Škoda určený pro širokou jezdeckou základnu představí závodnické veřejnosti.
Pozadí startu posádky s novým českým přírůstkem do třídy R2 vysvětluje týmový manažer Daniel Trunkát: „Jsem rád, že se nám díky panu Brůzlovi, jeho společností Impromat Car a za podpory našeho sponzora Bruco, spol. s.r.o. podařilo domluvit tento start. Jako tým si rozhodně ceníme toho, že můžeme být u premiéry vozu Fabia R2 v prostředí ostrého závodu. Příjemným bonusem navíc je to, že pro kluky je to ideální příležitost, jak se sehrát před sezonou v seriálu sprintrally.“Tým trojice „TNT“, čili Tarabus-Norek-Trunkát, se letos bude věnovat prioritně rallysprintovému šampionátu s vozem S2000. Pro samotného jezdce Jaromíra Tarabuse je tak start na Valašské rally mimo jiné i vítanou příležitostí ke zkrácení dlouhé zimní přestávky mezi sezonami. „Na příležitost startovat s novým závodním vozem značky Škoda se těším a na vůz jsem velmi zvědavý. Budu si muset co nejrychleji zvyknout na odlišný styl jízdy, než na jaký jsem zvyklý z posledních let. Doufám, že se mi podaří se tomuto vozu přizpůsobit a odvést co nejlepší výkon. Uvidíme, jak to půjde. Doufáme však, že se nám novinku Fabia R2 podaří při její premiéře dovést do cíle a na co nejlepším umístění.“
A jak k tomuto speciálnímu startu vzhlíží spolujezdec Igor Norek? „Na start s vozem Škoda Fabia R2 se velmi těším. Při startu na velkém závodě MMČR bude zajímavá možnost nové závodní auto otestovat. Budeme se snažit udělat novému speciálu Fabia R2 dobrou reklamu a zajet nejlepší možný výsledek, jaký bude v našich silách. Zároveň také budeme mít vhodnou příležitost trochu se sladit jako posádka před prvním letošním rallysprintovým závodem.“Přejme tedy staronové posádce Tarabus-Norek úspěšný vstup do letošní sezony a zbrusu novému soutěžnímu vozu Škoda Fabia R2 pak úspěšně popsanou první kapitolu jeho závodního životopisu! Bonver Valašská rally se koná ve dnech 25.-26.3. a více informací o posádce se můžete dozvědět na www.tarabus.cz nebo na facebooku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?