Tovární tým Škoda Motorsport se v letošním roce představí ve vybraných závodech Mezinárodního Mistrovství České Republiky (MMČR) v rally. Tým bude reprezentovat tovární posádka Jan Kopecký – Petr Starý. První soutěží, kterou tým absolvuje, bude úvodní podnik MMČR Valašská rally poslední březnový víkend. Speciálním retro-designem tovární Fabie Super 2000 Škoda připomíná historické úspěchy na Rally Monte Carlo a zároveň výročí 110 let motorsportové existence.
Michal Hrabánek, šéf továrního týmu Škoda Motorsport, podtrhuje význam angažmá na domácím trhu: „Těší nás, že se můžeme českým fanouškům představit na domácí půdě v domácím šampionátu s tím nejlepším, co můžeme nabídnout – startem tovární posádky s továrním vozem Fabia Super 2000.“
Design vozu odkazuje na podobu legendárního modelu Škoda 130 RS, který patří mezi nejúspěšnější modely kategori do 1300cm 3 a díky kterému získala Škoda spoustu cenných umístění. Na Rally Monte Carlo 1977 obsadil vůz první a druhé místo ve své kategorii. „S retro-designem bude naše účast v českém mistrovství ještě atraktivnější a rovněž si připomeneme jubileum motoristických aktivit značky Škoda“ doplňuje Hrabánek.
Jan Kopecký má s účastí v MMČR bohaté zkušenosti, již v roce 2004 se stal s Fabií WRC mistrem ČR v rally. Na domácí půdě startoval i v minulých letech, ale jeho účast byla z důvodu zaměření v jiných seriálech (IRC, či C.I.R.-Šampionát Itálie v rally) značně omezená. V posledních dvou letech obsadil shodně druhé místo v seriálu IRC, což je hlavní náplň programu Jana Kopeckého s továrním týmem Škoda Motorsport i v roce 2011.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?