Tovární tým Škoda Motorsport se v letošním roce představí ve vybraných závodech Mezinárodního Mistrovství České Republiky (MMČR) v rally. Tým bude reprezentovat tovární posádka Jan Kopecký – Petr Starý. První soutěží, kterou tým absolvuje, bude úvodní podnik MMČR Valašská rally poslední březnový víkend. Speciálním retro-designem tovární Fabie Super 2000 Škoda připomíná historické úspěchy na Rally Monte Carlo a zároveň výročí 110 let motorsportové existence.
Michal Hrabánek, šéf továrního týmu Škoda Motorsport, podtrhuje význam angažmá na domácím trhu: „Těší nás, že se můžeme českým fanouškům představit na domácí půdě v domácím šampionátu s tím nejlepším, co můžeme nabídnout – startem tovární posádky s továrním vozem Fabia Super 2000.“
Design vozu odkazuje na podobu legendárního modelu Škoda 130 RS, který patří mezi nejúspěšnější modely kategori do 1300cm 3 a díky kterému získala Škoda spoustu cenných umístění. Na Rally Monte Carlo 1977 obsadil vůz první a druhé místo ve své kategorii. „S retro-designem bude naše účast v českém mistrovství ještě atraktivnější a rovněž si připomeneme jubileum motoristických aktivit značky Škoda“ doplňuje Hrabánek.
Jan Kopecký má s účastí v MMČR bohaté zkušenosti, již v roce 2004 se stal s Fabií WRC mistrem ČR v rally. Na domácí půdě startoval i v minulých letech, ale jeho účast byla z důvodu zaměření v jiných seriálech (IRC, či C.I.R.-Šampionát Itálie v rally) značně omezená. V posledních dvou letech obsadil shodně druhé místo v seriálu IRC, což je hlavní náplň programu Jana Kopeckého s továrním týmem Škoda Motorsport i v roce 2011.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.