Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza, úřadující mistři ČR v automobilových soutěžích, nepojedou v sezoně 2011 s podporou továrního týmu Škoda. Důvodem je rozhodnutí automobilky Škoda. Posádka Delimax Teamu v těchto dnech usilovně řeší další plány v rally. Snahou vedení týmu je nalezení náhradního řešení tak, aby Delimax pokračoval v rally aktivitách.
Česká potravinářská společnost Delimax a.s. a automobilka Škoda Auto a.s. se nedohodli na pokračování projektu Škoda Delimax Teamu, v jehož barvách a s vozem Škoda Fabia S2000 získala posádka Valoušek – Hrůza v loňském roce titul absolutních mistrů ČR. Společný projekt, na kterém se intenzivně vyjednávalo od konce loňské sezony, byl ze strany automobilky Škoda Auto náhle zrušen. Dvojice Valoušek – Hrůza je tak necelý měsíc před první soutěží sezony bez vozu, se kterým by mohla vyrazit k obhajobě titulu.
„Děkujeme automobilce Škoda Auto, že i s její pomocí náš mladý rally tým získal hned v prvním roce mistrovský titul. Přestože z naší strany byl zájem na projektu pokračovat a k tomu vedla i veškerá naše jednání, společnost Škoda se rozhodla jinak. Nešťastné je, že vedení Škoda Motorsport nám své rozhodnutí nepokračovat ve spolupráci oznámilo necelý měsíc před začátkem nové sezony a to v okamžiku, kdy už vše podstatné bylo dohodnuto a dolaďovaly se pouze detaily. Pro nás to v tuto chvíli znamená velice nepříjemnou situaci, kdy pro Pavla a Zdeňka nemáme adekvátní závodní vůz. Nicméně Delimax Team stále pokračuje v rally aktivitách. To, s čím, kde a jak letos Delimax Team bude závodit, není doposud jasné. Intenzivně vyjednáváme a pevně věřím, že veřejnost seznámíme s výsledky během nadcházejících dní,“ říká k situaci Jan Vrba, generální ředitel společnosti Delimax a.s.
„Máme mistrovský titul, máme chuť ho obhájit, ale v tuto chvíli nám schází závodní vůz. Je mi to líto hlavně kvůli fanouškům, kteří si zvykli na naše spojení se značkou Škoda. Během loňského roku jsme odvedli pořádný kus práce. Chtěl bych poděkovat oddělení Škoda Motorsport a týmu Motorsport Kopecký za kvalitně připravené auto. Veřejnost bych chtěl ubezpečit, že Delimax Team pokračuje. V tuto chvíli děláme vše proto, abychom v MMČR zůstali. Nevzdáme to. Bohužel máme málo času na hledání náhradního řešení. Věřím, že na startu Valašské rally 2011nebudeme chybět,“ komentuje události posledních dní Pavel Valoušek junior.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?