Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza, úřadující mistři ČR v automobilových soutěžích, nepojedou v sezoně 2011 s podporou továrního týmu Škoda. Důvodem je rozhodnutí automobilky Škoda. Posádka Delimax Teamu v těchto dnech usilovně řeší další plány v rally. Snahou vedení týmu je nalezení náhradního řešení tak, aby Delimax pokračoval v rally aktivitách.
Česká potravinářská společnost Delimax a.s. a automobilka Škoda Auto a.s. se nedohodli na pokračování projektu Škoda Delimax Teamu, v jehož barvách a s vozem Škoda Fabia S2000 získala posádka Valoušek – Hrůza v loňském roce titul absolutních mistrů ČR. Společný projekt, na kterém se intenzivně vyjednávalo od konce loňské sezony, byl ze strany automobilky Škoda Auto náhle zrušen. Dvojice Valoušek – Hrůza je tak necelý měsíc před první soutěží sezony bez vozu, se kterým by mohla vyrazit k obhajobě titulu.
„Děkujeme automobilce Škoda Auto, že i s její pomocí náš mladý rally tým získal hned v prvním roce mistrovský titul. Přestože z naší strany byl zájem na projektu pokračovat a k tomu vedla i veškerá naše jednání, společnost Škoda se rozhodla jinak. Nešťastné je, že vedení Škoda Motorsport nám své rozhodnutí nepokračovat ve spolupráci oznámilo necelý měsíc před začátkem nové sezony a to v okamžiku, kdy už vše podstatné bylo dohodnuto a dolaďovaly se pouze detaily. Pro nás to v tuto chvíli znamená velice nepříjemnou situaci, kdy pro Pavla a Zdeňka nemáme adekvátní závodní vůz. Nicméně Delimax Team stále pokračuje v rally aktivitách. To, s čím, kde a jak letos Delimax Team bude závodit, není doposud jasné. Intenzivně vyjednáváme a pevně věřím, že veřejnost seznámíme s výsledky během nadcházejících dní,“ říká k situaci Jan Vrba, generální ředitel společnosti Delimax a.s.
„Máme mistrovský titul, máme chuť ho obhájit, ale v tuto chvíli nám schází závodní vůz. Je mi to líto hlavně kvůli fanouškům, kteří si zvykli na naše spojení se značkou Škoda. Během loňského roku jsme odvedli pořádný kus práce. Chtěl bych poděkovat oddělení Škoda Motorsport a týmu Motorsport Kopecký za kvalitně připravené auto. Veřejnost bych chtěl ubezpečit, že Delimax Team pokračuje. V tuto chvíli děláme vše proto, abychom v MMČR zůstali. Nevzdáme to. Bohužel máme málo času na hledání náhradního řešení. Věřím, že na startu Valašské rally 2011nebudeme chybět,“ komentuje události posledních dní Pavel Valoušek junior.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.