Do autoslalomového setkání v Žiželicích zbývá pouhý den, pojďme si tedy důkladněji představit, co nás v sobotu 12. 2. na Kolínsku čeká.
Žiželický autoslalom se pojede na asfaltové trati o délce 2500 metrů a diváci uvidí vozy projet celkem šestkrát, tři starty ze Žiželic a tři od Proudnického rybníka. Podél trati naleznete pět diváckých míst, která jsou číslována po směru prvních tří průjezdů. Trať je přístupná z obou vesnic, které kopíruje - z Končic i z Žiželic.Start prvních průjezdů je situován na konci ulice Zahradní, vozy budou vyjíždět směrem ke končickému rybníčku. K němu však neodbočí a budou pokračovat po cestě rovně. Na zmíněné odbočce číhá první retardér, u kterého se nachází i divácké místo 1 (DM 1). Z DM 1 je vidět nejen průjezd retardérem, ale i celá rovinka až k levotočivé zatáčce. Z DM 2 je viditelná velká část zkoušky. Tento úsek divákům nabídne již zmíněnou táhlou levotočivou zatáčku a průjezd esíčkem přes most do mírného kopce. DM 3 najdete u místního hřbitova. Po rovince s druhým retardérem následuje brzdění do pravé odbočky. DM 3 není zajímavé pouze z hlediska přehlednosti trati, ale také díky přítomnosti stánku s občerstvením, který bude umístěn právě před hřbitovem.Krásný pohled na sjezd z dálničního nadjezdu, pravoúhlou levou zatáčku a třetí retardér se vám naskytne z DM 4.Poslední DM 5 je téměř na cílové rovince. Z mírného kopečku uvidíte táhlou levou zatáčku, po které následuje uzavřené esíčko a rychlý dojezd do cíle. Pro lepší představu o diváckých místech můžete shlédnout on boardy z příprav trati celé rychlostní zkoušky. On boardy jsou z obou směrů a vidíte na nich i retardéry, které už jsou na daných místech. Více naleznete na www.rdpromotion.com a na facebookových stránkách II. Autoslalomu Žiželice. Rallyesport Poděbrady, RDPromotion a partneři akce (PRORACING.CZ, S-DRINK, AUTOKELLY, Crocodille, NAD Končice) se těší na vaši účast.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?