AKTUALIZACE PO RZ8 - CÍL: Vítězi posledního letošního podniku sprintrally se stali Jaroslav Melichárek s Richardem Lasevičem. Titul v áčkách patří Bryndovi.
Na Vsetínsku dnes panuje sice chladné, ale jinak příjemné slunečné počasí. Účastníci posledního rallysprintu letošní sezony si tak mohou naplno soubojů o poslední letošní body.
Již jistý mistr letošních sprintů Roman Kresta ve Vsetíně nestartuje. To ovšem neznamená, že by se nebylo nač koukat. Startovní rampu přejelo pět vozů kategorie WRC. S vozy kategorie S2000 se přihlásilo pět jezdců. K tomu všemu domácí sprintová špička na "en čtyřkách" a rychlíci na dvoukolkách. Je se tedy na co dívat.
Aktualizace po RZ8 - CÍL:
Alza.cz - Partr Rally Vsetín 2010 zakončil letošní sezonu Mistrovství České republiky ve sprintrally. Poslední podnik ovládla posádka Melichárek - Lasevič s Mitsubishi Lancer WRC. Česko - slovenskou posádku na stupních vítězů doplnila polská dvojice Grzyb - Zawada a smíšená Peták - Benešová.
V celkovém hodnocení sprintového mistrovství bylo jasnou už před soutěží. O titul však šlo ve skupině A. O ten se prali Brynda s Dunovským. Nakonec ze souboje vzešel vítězně Petr Brynda, kterému pomohla i penalizace Dunovského na RZ3, za neprojetí retarderu.
Výsledky po RZ8 - CÍL
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Melichárek J. / Lasevič R. Mitsubishi Lancer WRC 40:25,5 --- 2. Grzyb Grzegorz / Zawada P. Škoda Fabia S2000 +12,3 3. Peták Josef / Benešová A. Peugeot 207 S2000 +22,7 4. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX +24,3 5. Tlusťák A. / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +24,8 6. Jelínek Jan / Kotěna M. Mitsubishi Lancer Evo IX +35,6 7. Mikuláštík S. / Baran Róbert Škoda Octavia WRC +56,0 8. Odložilík R. / Odložilík P. Škoda Fabia S2000 +56,6 9. Sýkora Jan / Hůlka Miloš Mitsubishi Lancer Evo IX +1:18,0 10. Drotár Igor / Bánoci Vlado Škoda Fabia WRC +1:19,5
Aktualizace po RZ6:
Posádka Melichárek - Lasevič dál vede průběžné pořadí vsetínského sprintu. Nic na tom nezměnila ani druhá sekce soutěže. V té sice už Melichárek tolik nedominoval, ale přesto je v čele s náskokem 13,5 vteřiny. Ve druhé sekci soutěže si po jedné vyhrané zkoušce připsal Melichárek, TLusťák a Tomaštík.
Rozhodnuto o titulu je zřejmě mezi áčky. Václav Dunovský dostal na RZ3 penalizaci za špatný průjezd retardérem. Třicet vteřin penalizace pak znamenalo propad pořadím áček z druhé až na sedmou příčku.
Dunovský se sice snaží a po RZ6 už je na třetí příčce ve skupině A. Jeho největší soupeř - Petr Brynda však áčka vede, takže je zřejmě rozhodnuto.
Výsledky po RZ6
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Melichárek J. / Lasevič R. Mitsubishi Lancer WRC 29:21,6 --- 2. Grzyb Grzegorz / Zawada P. Škoda Fabia S2000 +13,5 3. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX +23,5 4. Peták Josef / Benešová A. Peugeot 207 S2000 +25,0 5. Tlusťák A. / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +25,0 6. Jelínek Jan / Kotěna M. Mitsubishi Lancer Evo IX +25,5 7. Odložilík R. / Odložilík P. Škoda Fabia S2000 +47,6 8. Mikuláštík S. / Baran Róbert Škoda Octavia WRC +52,1 9. Drotár Igor / Bánoci Vlado Škoda Fabia WRC +55,0 10. Sýkora Jan / Hůlka Miloš Mitsubishi Lancer Evo IX +1:05,1
Aktualizace po RZ3:
V čele se po úvodní sekci drží Jaroslav Melichárek s Richardem Lasevičem. Ti opět vodí po trati tradiční Lancer WRC. Celkově však jsou souboje zatím velmi vyrovnané. Druhý Grzegorz Grzyb s Fabií S2000ztrácí necelých šest vteřin. O vyrovnanosti čela výsledkové listiny svědčí fakt, že sedmý Tonda Tlusťák ztrácí pouhých 16,3 vteřiny.
Mezi áčky ještě o titulu není rozhodnuto. Zálusk mají zejména Václav Dunovský a Petr Brynda. Po úvodních třech zkouškách zatím tahá za delší konec právě Bynda. Už jistý mistr třídy A6 Dunovský si však nebude chtít nechat ujít šanci na svůj premierový titul mezi áčky a jistě ještě zabojuje.
Výsledky po RZ3
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Melichárek J. / Lasevič R. Mitsubishi Lancer WRC 14:47,2 --- 2. Grzyb Grzegorz / Zawada P. Škoda Fabia S2000 +5,8 3. Peták Josef / Benešová A. Peugeot 207 S2000 +9,0 4. Jelínek Jan / Kotěna M. Mitsubishi Lancer Evo IX +9,4 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX +9,5 6. Odložilík R. / Odložilík P. Škoda Fabia S2000 +11,4 7. Tlusťák A. / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +16,3 8. Trněný Karel / Pritzl Václav Škoda Octavia WRC +24,4 9. Drotár Igor / Bánoci Vlado Škoda Fabia WRC +24,5 10. Mikuláštík S. / Baran Róbert Škoda Octavia WRC +27,4Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.