Roman Kresta s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a se spolujezdcem Tomášem Kašpárkem vyhráli předposlední díl letošního sprintového mistrovství. V předstihu si tak zajistili sprinterský titul.
Posádka Roman Kresta - Tomáš Kašpárek vyhrála AZ Pneu Rally Jeseníky, předposlední podnik letošního sprintového mistrovství. Díky třem vyhraným rychlostním zkouškám a celkovému prvenství, tak tato posádka mohla s předstihem oslavit rallysprintový titul.
Vítězství Kresty se ale nerodilo snadno. První dva rychlostní testy vyhrál Jarek Orsák. Po třetí zkoušce však musel odstoupit pro poruchu svého Mitsubishi. Tím se do čela dostal již zmiňovaný Kresta a vedení si udržel až do konce.
Velkým a hlavně příjemným překvapením byl v Jeseníkách výkon mladého Miroslava Jakeše. Ten si po skvělém výkonu dojel pro zasloužené druhé místo absolutně a zaznamenal tak svůj zatím největší rallyový úspěch. Třetí pak za Jakešem dojel Roman Odložilík se speciálem Škoda Fabie S2000.
Za zmínku ještě stojí výkon jezdců na dvoukolkách. Celkově sedmý Honza Černý a desátý Václav Dunovský zajížděli slušné časy po celý den a odměnou jim je umístění v top 10. Skvěle jel s Renaultem Clio S1600 i Honza Dohnal. Tomu ale nepřálo štěstí a po RZ7 odstoupil pro technickou závadu.
Celkově bylo na počtu odstoupivších posádek patrné, že se jedná o předposlední podnik letošní sezony. Technika unavená po náročné sezoně vypovídala službu víc a častěji, než by bylo zdrávo. Svědčí o tom i třiadvacet odstoupivších posádek, u nichž selhala technika.
Poslední podnik sprintového mistrovství - Rally Vsetín - se pojede 23. října.
Výsledky AZ Pneu Rally Jeseníky 2010
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kresta Roman - Kašpárek Tomáš Mitsubishi Lancer Evo IX 41:38,8 --- 2. Jakeš Miroslav - Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer Evo IX +19,9 3. Odložilík Roman - Odložilík Pavel Škoda Fabia S2000 +22,9 4. Trněný Karel - Pritzl Václav Škoda Octavia WRC +47,3 5. Jelínek Jan - Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer Evo IX +56,1 6. Peták Josef - Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +59,0 7. Černý Jan - Kohout Pavel Renault Clio R3 +1:02,2 8. Firla Lumír - Dresler Pavel Mitsubishi Lancer Evo VII +1:42,7 9. Skula Jiří - Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +1:44,3 10. Dunovský Václav - Machů Petr Suzuki Ignis S1600 +1:53,6Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?