Rally Jeseníky: Kresta vítězem i mistrem

Kresta, Roman
Kresta, Roman, foto: Jeřábek, David
RallyZone.cz 9. října 2010 18:19
Sdílej:

Roman Kresta s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a se spolujezdcem Tomášem Kašpárkem vyhráli předposlední díl letošního sprintového mistrovství. V předstihu si tak zajistili sprinterský titul.

Posádka Roman Kresta - Tomáš Kašpárek vyhrála AZ Pneu Rally Jeseníky, předposlední podnik letošního sprintového mistrovství. Díky třem vyhraným rychlostním zkouškám a celkovému prvenství, tak tato posádka mohla s předstihem oslavit rallysprintový titul.

Vítězství Kresty se ale nerodilo snadno. První dva rychlostní testy vyhrál Jarek Orsák. Po třetí zkoušce však musel odstoupit pro poruchu svého Mitsubishi. Tím se do čela dostal již zmiňovaný Kresta a vedení si udržel až do konce.

Velkým a hlavně příjemným překvapením byl v Jeseníkách výkon mladého Miroslava Jakeše. Ten si po skvělém výkonu dojel pro zasloužené druhé místo absolutně a zaznamenal tak svůj zatím největší rallyový úspěch. Třetí pak za Jakešem dojel Roman Odložilík se speciálem Škoda Fabie S2000.

Za zmínku ještě stojí výkon jezdců na dvoukolkách. Celkově sedmý Honza Černý a desátý Václav Dunovský zajížděli slušné časy po celý den a odměnou jim je umístění v top 10. Skvěle jel s Renaultem Clio S1600 i Honza Dohnal. Tomu ale nepřálo štěstí a po RZ7 odstoupil pro technickou závadu.

Celkově bylo na počtu odstoupivších posádek patrné, že se jedná o předposlední podnik letošní sezony. Technika unavená po náročné sezoně vypovídala službu víc a častěji, než by bylo zdrávo. Svědčí o tom i třiadvacet odstoupivších posádek, u nichž selhala technika.

Poslední podnik sprintového mistrovství - Rally Vsetín - se pojede 23. října.

 

                               Výsledky AZ Pneu Rally Jeseníky 2010

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Kresta Roman - Kašpárek Tomáš  Mitsubishi Lancer Evo IX  41:38,8  ---     2.   Jakeš Miroslav - Jakeš Tomáš   Mitsubishi Lancer Evo IX   +19,9     3.   Odložilík Roman - Odložilík Pavel  Škoda Fabia S2000    +22,9     4.   Trněný Karel - Pritzl Václav   Škoda Octavia WRC +47,3     5.   Jelínek Jan - Kotěna Miroslav  Mitsubishi Lancer Evo IX   +56,1     6.    Peták Josef - Benešová Alena  Peugeot 207 S2000  +59,0     7.   Černý Jan - Kohout Pavel   Renault Clio R3    +1:02,2     8.   Firla Lumír - Dresler Pavel   Mitsubishi Lancer Evo VII    +1:42,7     9.   Skula Jiří - Gál Julius   Mitsubishi Lancer Evo IX +1:44,3    10.   Dunovský Václav -  Machů Petr   Suzuki Ignis S1600  +1:53,6

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.