Až v posledním podniku letošního mistrovství ČR v automobilových soutěžích se rozhodlo o nových králích české rally. Po druhém místě na Rally Příbram se jimi stala posádka Pavel Valoušek - Zdeněk Hrůza. Dvojice startující s továrním speciálem Škoda Fabia S2000 získala mistrovský titul poprvé v kariéře. Vicemistrem republiky je Václav Pech, obhájce titulu Roman Kresta skončil v konečném hodnocení mistrovství až na čtvrtém místě.
Drama až do konce. To je charakteristika letošního sedmidílného Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Ještě před poslední soutěží bojovali o titul dva jezdci. Průběžně vedoucí Pavel Valoušek měl před druhým Václavem Pechem náskok pouhých 14 bodů. Deštěm promáčenou Příbram sice Valoušek nevyhrál – v poslední RZ jej předstihl Jaromír Tarabus. Druhé místo ale Valouškovi pro bodový souboj s Pechem stačilo.„Děkuji celému týmu Škoda Delimax za perfektně připravené auto a zázemí nejenom na Rally Příbram, ale během celé letošní sezony, kterou jsme poprvé absolvovali s autem kategorie S2000. O náš první titul jsme s mým navigátorem Zdeňkem Hrůzou bojovali až do poslední rychlostní zkoušky. Trať zavalila voda, proto jsme zvolili opatrnější strategii a nechali Tarabuse jet a zajímali se pouze sami o sebe a o to, abychom auto dovezli až do cíle,“ komentoval závěr podzimní soutěže Valoušek.O drama, se vedle počasí, postarala i nešťastná událost v zázemí týmu. V sobotu ráno totiž Valouškovi ukradli privátní tréninkový vůz Škoda Fabia RS. „Na mém výkonu se to nepodepsalo, ale smutný jsem. To auto jsem měl rád. České soutěže jsem s ním úspěšně trénoval posledních pět let a za tu dobu jsem si k němu vybudoval úzký vztah,“ smutnil Valoušek. Rodák z Otrokovic také zařídil, že po několikaletém kralování Kresty a Pecha, kteří závodí s peugeotem a mitsubishi, se na český trůn vrátila značka Škoda. Mladoboleslavská automobilka získala naposled český mistrovský titul v roce 2004, kdy se šampióny stala posádka Kopecký – Schovánek startující se speciálem Škoda Fabia WRC.
Jednatřicetiletý Pavel Valoušek s rally začal poměrně pozdě. Do závodního auta se poprvé posadil až ve dvaceti letech, kdy skončil se závody ve sjezdu na horských kolech. Během deseti let vystřídal několik vozů a dokonce startoval i na mistrovství světa juniorů a produkčních aut. V českém mistrovství se objevoval sporadicky. Zásadní obrat v kariéře přišel až na začátku sezony 2010, kdy se stal jedničkou týmu Škoda Delimax. Za volantem továrního speciálu Škoda Fabia S2000 předváděl hned od začátku sezony skvělé výsledky. Vyhrál první dvě soutěže – Valašskou Rally a Rally Šumava. Kvůli jezdecké chybě nedokončil pouze jedinou soutěž - Rally Bohemia. Na prestižní Barum Rally se naopak posádka Valoušek – Hrůza stala díky třetímu místu nejlepší českou posádkou. Dobrou vizitkou je, že kvůli technickým problémům nemusela mladá dvojice odstoupit ze žádné soutěže. „Jsem spokojný. Pavel se Zdeňkem odváděli během celého roku profesionální práci. Bylo vidět, že s autem se soutěž od soutěže více zžívali a nabírali nejenom na rychlosti, ale i na jistotě. Vypadá to, že česká rally scéna definitivně získala svou novou hvězdu. Osobně bych chtěl poděkovat všem členům a partnerům Škoda Delimax týmu, zejména společnostem Škoda Auto a Delimax,“ řekl vedoucí týmu Josef Kopecký. V těchto dnech management Pavla Valouška intenzivně jedná o plánech na sezonu 2011. Program novopečené mistrovské posádky bude zveřejněn v nejbližších dnech.POZNÁMKA PRO EDITORY:Sedmidílný seriál Mediasport MMČR v rally byl v letošním roce mimořádně vyrovnaný. Mohlza to příliv závodních speciálů specifikace S2000. S vozem Škoda Fabia S2000 pravidelněstartoval Pavel Valoušek se spolujezdcem Zdeňkem Hrůzou. Mladá dvojice využívala špičkové zázemí Škoda Delimax Teamu, na jehož chodu se tovární podporou podílela i automobilka Škoda Auto. Zlínský Roman Kresta a příbramský Josef Peták sázeli na speciály Peugeot 207 S2000, Jaromír Tarabus na Ford Fiesta S2000. Hodně rychlé byly i vozy produkční kategorie N, které v letošním roce poprvé jely podle nových technických pravidel. Hlavně díky většímu restriktoru sání turba bylo rychlé Mitsubishi Lancer EVO IX plzeňského Václav Pecha.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?