Nadcházejícím 32. ročníkem Rally Příbram vyvrcholí letošní Mezinárodní mistrovství ČR v rally. Na startu nebude chybět vedoucí posádka Škoda Delimax Teamu.
Dvojice Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou budou na tratích v okolí Příbrami bojovat o svůj premiérový titul. Tradičně jí v tom bude pomáhat špičkově připravený tovární speciál Škoda Fabia S2000.
Získá letošní mistrovský rally titul Valoušek nebo Pech? To je otázka, která teď hýbe světem českého motoristického sportu. V boji o zlatý pohár není ještě nic rozhodnuto. Průběžné vedení šampionátu drží Valoušek, který má před Pechem náskok 14 bodů. Body do českého šampionátu se ovšem nesbírají pouze za absolutní vítězství (30 bodů), ale také za dílčí vítězství v jednotlivých etapách (každá etapa po 9 bodech). Pokud tedy Rally Příbram vyhraje Václav Pech, Pavel Valoušek musí pro zisk titulu první den dojet nejhůře druhý, druhý den nejhůře třetí a celkově dorazit do cíle na třetím místě. Průběžně třetí Roman Kresta už na souboj Valouška a Pecha bodově nedosáhne.
„Je napínavé, ale zároveň fantastické, jak vyrovnaný letošní ročník šampionátu je. Jsem si vědom toho, že kdybych neudělal chybu na Rally Bohemia, kde jsem kvůli nehodě nedojel do cíle, mohl jsem mít pro boj o titul ještě lepší výchozí pozici a tím pádem i klidnější spaní. Ale to je sport, o titul se poperu“, komentuje napjatou situaci v šampionátu Pavel Valoušek. Rodák z Otrokovic bude v Příbrami útočit na svůj premiérový titul Mistra české republiky v automobilových soutěžích. Značka Škoda získala mistrovský titul naposled v roce 2004, kdy se mistry ČR stala posádka Kopecký – Schovánek se Škodou Fabia WRC.
O nebývalou vyrovnanost letošního seriálu MMČR v rally se zasloužily zejména závodní speciály specifikace S2000 (s Fabií S2000 startuje Pavel Valoušek, Roman Kresta s Josefem Petákem sázejí na Peugeot 207 S2000 a Jaromír Tarabus na Ford Fiesta S2000).
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?