Nadcházejícím 32. ročníkem Rally Příbram vyvrcholí letošní Mezinárodní mistrovství ČR v rally. Na startu nebude chybět vedoucí posádka Škoda Delimax Teamu.
Dvojice Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou budou na tratích v okolí Příbrami bojovat o svůj premiérový titul. Tradičně jí v tom bude pomáhat špičkově připravený tovární speciál Škoda Fabia S2000.
Získá letošní mistrovský rally titul Valoušek nebo Pech? To je otázka, která teď hýbe světem českého motoristického sportu. V boji o zlatý pohár není ještě nic rozhodnuto. Průběžné vedení šampionátu drží Valoušek, který má před Pechem náskok 14 bodů. Body do českého šampionátu se ovšem nesbírají pouze za absolutní vítězství (30 bodů), ale také za dílčí vítězství v jednotlivých etapách (každá etapa po 9 bodech). Pokud tedy Rally Příbram vyhraje Václav Pech, Pavel Valoušek musí pro zisk titulu první den dojet nejhůře druhý, druhý den nejhůře třetí a celkově dorazit do cíle na třetím místě. Průběžně třetí Roman Kresta už na souboj Valouška a Pecha bodově nedosáhne.
„Je napínavé, ale zároveň fantastické, jak vyrovnaný letošní ročník šampionátu je. Jsem si vědom toho, že kdybych neudělal chybu na Rally Bohemia, kde jsem kvůli nehodě nedojel do cíle, mohl jsem mít pro boj o titul ještě lepší výchozí pozici a tím pádem i klidnější spaní. Ale to je sport, o titul se poperu“, komentuje napjatou situaci v šampionátu Pavel Valoušek. Rodák z Otrokovic bude v Příbrami útočit na svůj premiérový titul Mistra české republiky v automobilových soutěžích. Značka Škoda získala mistrovský titul naposled v roce 2004, kdy se mistry ČR stala posádka Kopecký – Schovánek se Škodou Fabia WRC.
O nebývalou vyrovnanost letošního seriálu MMČR v rally se zasloužily zejména závodní speciály specifikace S2000 (s Fabií S2000 startuje Pavel Valoušek, Roman Kresta s Josefem Petákem sázejí na Peugeot 207 S2000 a Jaromír Tarabus na Ford Fiesta S2000).
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?