Posádka Czech Ford Rally Teamu Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát je připravena na své poslední letošní vystoupení v Mezinárodním mistrovství České republiky v rally. V závěrečném podniku sezony, Rally Příbram, by ráda navázala na loňský výsledek: po atraktivním souboji o vítězství tu získala druhé místo.
Na start v Rally Příbram se Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem připravovali při dvoudenním testu společně s týmovými kolegy Martinem Prokopem a Janem Tománkem, kteří se chystali na start ve Francouzské rally. Testovací rychlostní zkouška na Vyškovsku tak byla vybrána s ohledem na požadavky obou posádek identických Fordů Fiesta S2000. Ve dvou testovacích dnech Jaromír Tarabus najezdil celkem 80 kilometrů, ve kterých se snažil najít optimální nastavení své Fiesty S2000 pro Rally Příbram.„První den jsme jezdili na trati s povrchem bez větších nerovností a se zatáčkami. Pro druhý den testů jsme zvolili hrbolatější trať. Šlo o to, aby se na vybrané ‚erzetě‘ Martin mohl připravit na Francouzskou rally a my abychom našli nastavení pro Rally Příbram. Během testu jsme si vyzkoušeli i Martinův set-up a snad se nám podařilo doladit nastavení tak, aby bylo pro Příbram vyhovující,“ říká Jaromír Tarabus aktuálně držící čtvrté místo průběžného pořadí MMČR rally.
V Rally Příbram by Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem rádi navázali na své loňské vystoupení v této soutěži. V roce 2009 totiž vyhráli první etapu rally a ve druhé dlouho úspěšně bojovali o vedení s Václavem Pechem. Duel ukončil až Tarabusův defekt tři rychlostní zkoušky před cílem rally. Ovšem i druhé místo z Příbrami se stalo nejlepším výsledkem Tarabuse a Trunkáta v MMČR rally.„Na Rally Příbram se moc těšíme. Loni se nám tady dařilo, tak bychom rádi na loňský výsledek navázali. Ale uvidíme, trojice Valoušek, Pech, Kresta je skvěle rozjetá. Valda a Venca navíc v Příbrami pojedou o titul, uvidíme, jak se nám bude dařit držet se jich. Určitě ale jako na každé soutěži uděláme všechno pro dosažení co nejlepšího výsledku,“ slibuje Jaromír Tarabus před posledním letošním startem v rámci Mediasport MMČR rally.Jaromír Tarabus drží před závěrečným podnikem Mediasport MMČR rally čtvrté místo průběžného pořadí šampionátu se 118 body. Mistrovství vede Pavel Valoušek (211 bodů) před Václavem Pechem (197 bodů) a Romanem Krestou (142 bodů). Více informací o posádce Tarabus - Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.