Posádka Czech Ford Rally Teamu Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát je připravena na své poslední letošní vystoupení v Mezinárodním mistrovství České republiky v rally. V závěrečném podniku sezony, Rally Příbram, by ráda navázala na loňský výsledek: po atraktivním souboji o vítězství tu získala druhé místo.
Na start v Rally Příbram se Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem připravovali při dvoudenním testu společně s týmovými kolegy Martinem Prokopem a Janem Tománkem, kteří se chystali na start ve Francouzské rally. Testovací rychlostní zkouška na Vyškovsku tak byla vybrána s ohledem na požadavky obou posádek identických Fordů Fiesta S2000. Ve dvou testovacích dnech Jaromír Tarabus najezdil celkem 80 kilometrů, ve kterých se snažil najít optimální nastavení své Fiesty S2000 pro Rally Příbram.„První den jsme jezdili na trati s povrchem bez větších nerovností a se zatáčkami. Pro druhý den testů jsme zvolili hrbolatější trať. Šlo o to, aby se na vybrané ‚erzetě‘ Martin mohl připravit na Francouzskou rally a my abychom našli nastavení pro Rally Příbram. Během testu jsme si vyzkoušeli i Martinův set-up a snad se nám podařilo doladit nastavení tak, aby bylo pro Příbram vyhovující,“ říká Jaromír Tarabus aktuálně držící čtvrté místo průběžného pořadí MMČR rally.
V Rally Příbram by Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem rádi navázali na své loňské vystoupení v této soutěži. V roce 2009 totiž vyhráli první etapu rally a ve druhé dlouho úspěšně bojovali o vedení s Václavem Pechem. Duel ukončil až Tarabusův defekt tři rychlostní zkoušky před cílem rally. Ovšem i druhé místo z Příbrami se stalo nejlepším výsledkem Tarabuse a Trunkáta v MMČR rally.„Na Rally Příbram se moc těšíme. Loni se nám tady dařilo, tak bychom rádi na loňský výsledek navázali. Ale uvidíme, trojice Valoušek, Pech, Kresta je skvěle rozjetá. Valda a Venca navíc v Příbrami pojedou o titul, uvidíme, jak se nám bude dařit držet se jich. Určitě ale jako na každé soutěži uděláme všechno pro dosažení co nejlepšího výsledku,“ slibuje Jaromír Tarabus před posledním letošním startem v rámci Mediasport MMČR rally.Jaromír Tarabus drží před závěrečným podnikem Mediasport MMČR rally čtvrté místo průběžného pořadí šampionátu se 118 body. Mistrovství vede Pavel Valoušek (211 bodů) před Václavem Pechem (197 bodů) a Romanem Krestou (142 bodů). Více informací o posádce Tarabus - Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?