V Mladé Boleslavi dne 20. září 2010 – Nadcházející 32. ročník Rally Příbram bude svědkem vyvrcholení letošního Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Na startu závěrečného podniku sedmidílného šampionátu nebude chybět vedoucí posádka Škoda Delimax Teamu. Dvojice Pavel Valoušek, Zdeněk Hrůza se na tratích v okolí Příbrami zkusí poprat o svůj premiérový titul. Tradičně jí v tom bude pomáhat špičkově připravený tovární speciál Škoda Fabia S2000.
Získá letošní mistrovský rally titul Valoušek nebo Pech? To je otázka, která teď hýbe světem českého motoristického sportu. V boji o zlatý pohár není ještě nic rozhodnuto. Průběžné vedení šampionátu drží Valoušek, který má před Pechem náskok 14 bodů. Body do českého šampionátu se ovšem nesbírají pouze za absolutní vítězství (30 bodů), ale také za dílčí vítězství v jednotlivých etapách (každá etapa po 9 bodech). Pokud tedy Rally Příbram vyhraje Václav Pech, Pavel Valoušek musí pro zisk titulu první den dojet nejhůře druhý, druhý den nejhůře třetí a celkově dorazit do cíle na třetím místě. Průběžně třetí Roman Kresta už na souboj Valouška a Pecha bodově nedosáhne.
„Je napínavé, ale zároveň fantastické, jak vyrovnaný letošní ročník šampionátu je. Jsem si vědom toho, že kdybych neudělal chybu na Rally Bohemia, kde jsem kvůli nehodě nedojel do cíle, mohl jsem mít pro boj o titul ještě lepší výchozí pozici a tím pádem i klidnější spaní. Ale to je sport. O titul se poperu!,“ komentuje napjatou situaci v šampionátu Pavel Valoušek. Rodák z Otrokovic bude v Příbrami útočit na svůj premiérový titul Mistra české republiky v automobilových soutěžích. Značka Škoda získala mistrovský titul naposled v roce 2004, kdy se mistry ČR stala posádka Kopecký – Schovánek se Škodou Fabia WRC.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?