V Mladé Boleslavi dne 20. září 2010 – Nadcházející 32. ročník Rally Příbram bude svědkem vyvrcholení letošního Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Na startu závěrečného podniku sedmidílného šampionátu nebude chybět vedoucí posádka Škoda Delimax Teamu. Dvojice Pavel Valoušek, Zdeněk Hrůza se na tratích v okolí Příbrami zkusí poprat o svůj premiérový titul. Tradičně jí v tom bude pomáhat špičkově připravený tovární speciál Škoda Fabia S2000.
Získá letošní mistrovský rally titul Valoušek nebo Pech? To je otázka, která teď hýbe světem českého motoristického sportu. V boji o zlatý pohár není ještě nic rozhodnuto. Průběžné vedení šampionátu drží Valoušek, který má před Pechem náskok 14 bodů. Body do českého šampionátu se ovšem nesbírají pouze za absolutní vítězství (30 bodů), ale také za dílčí vítězství v jednotlivých etapách (každá etapa po 9 bodech). Pokud tedy Rally Příbram vyhraje Václav Pech, Pavel Valoušek musí pro zisk titulu první den dojet nejhůře druhý, druhý den nejhůře třetí a celkově dorazit do cíle na třetím místě. Průběžně třetí Roman Kresta už na souboj Valouška a Pecha bodově nedosáhne.
„Je napínavé, ale zároveň fantastické, jak vyrovnaný letošní ročník šampionátu je. Jsem si vědom toho, že kdybych neudělal chybu na Rally Bohemia, kde jsem kvůli nehodě nedojel do cíle, mohl jsem mít pro boj o titul ještě lepší výchozí pozici a tím pádem i klidnější spaní. Ale to je sport. O titul se poperu!,“ komentuje napjatou situaci v šampionátu Pavel Valoušek. Rodák z Otrokovic bude v Příbrami útočit na svůj premiérový titul Mistra české republiky v automobilových soutěžích. Značka Škoda získala mistrovský titul naposled v roce 2004, kdy se mistry ČR stala posádka Kopecký – Schovánek se Škodou Fabia WRC.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.