Melico Racing Team s posádkou Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič po prvýkrát predstavil českým divákom tohtoročnú súťažnú techniku Mitsubishi Lancer WRC05. Napriek dobrému výkonu nakoniec cieľ súťaže Admiral Rally Vyškov nevidel.
Túto výborne organizačne pripravenú súťaž topoľčiansky tím zvolil z jednoduchého dôvodu. Po mesačnej pauze sa potrebovala posádka nielen rozjazdiť, ale bolo treba aj otestovať a nastaviť auto na predposledné podujatie slovenského šampionátu, na Rally Košice. Popri tejto činnosti splnili aj predsezónny sľub, že sa aspoň jeden krát v tohtoročnej sezóne predstavia aj českým divákom s vozidlom Mitsubishi Lancer WRC05. Už od začiatku súťaže sa Jaro s Rišom zaradili medzi najrýchlejšie posádky. Na prvej rýchlostnej skúške zajazdili druhý najlepší čas. Na nasledujúcej skúške však Jaro musel zvoľniť tempo z dôvodu silných vibrácii zadného kolesa, keďže mal podozrenie na poškodený záves po jednom zo skokov. Našťastie dôvodom bolo iba nanesené blato na disku. Tento fakt chlapcov opäť upokojil a výsledkom toho bola vyhratá tretia rýchlostná skúška a zároveň upevnenie tretej pozície celkovo po prvej sekcii súťaže, tesne za vedúcim Krestom a druhým Odložilíkom. Nasledujúca sekcia však priniesla niekoľko drobných chýb spôsobených nie príliš vhodným obutím, čoho dôsledkom bolo niekoľko prebrzdení a následných cúvaní, pri ktorých chlapci stratili cenné sekundy čím klesli po druhej sekcii na štvrté miesto v poradí, s desať sekundovou stratou na tretieho Grzyba. V servise pred záverečnou sekciou urobil Jaro nejaké zmeny v nastavení auta, taktiež zmenil zmes pneumatík a vydal sa stíhať súperov pred sebou s cieľom posunúť sa opäť do prvej trojky. Že tieto ambície boli reálne naznačila posádka Melico Racing Teamu hneď v následnej siedmej rýchlostnej skúške, ktorú vyhrala a náskok súperov pred sebou stiahla o sedem sekúnd. Dalo by sa povedať, že až do siedmej rýchlostnej skúšky išlo všetko ako po masle, posádke sa podarilo vyskúšať niekoľko nastavení podvozku ich WRC-čka, a tiež jazdiť veľmi rýchle časy porovnateľné s českou aj slovenskou špičkou. No potom prišla ôsma, čiže predposledná rýchlostná skúška, v ktorej boli Jaro s Rišom nútení odstúpiť zo súťaže.
Čo sa vlastne stalo nám porozprával Jaro Melichárek: „Na vyškovskej súťaži sa nám až na pár chybičiek a prebrzdení išlo veľmi dobre o čom hovorili aj dosahované časy. V ôsmej rýchlostnej skúške, pri katovaní jednej rýchlej ľavej zákruty v rýchlosti asi 160 km/h ma však trochu viac nakoplo ako som čakal, následne sme išli do hodín a vybehli iba pár metrov do kukurice. V podstate nič zvláštne sa neudialo, na takéto situácie sme v rally zvyknutí a hneď sme pokračovali ďalej. Ale žiaľ už po pár metroch sme museli ostať stáť, pretože sa nám čelné sklo rozsypalo na pavučinu a nebolo skoro vôbec nič vidieť. Aj keď auto až na nejaké odreniny od tvrdých kukuričných klasov bolo v poriadku, bolo nám jasné, že takto nemôžeme pokračovať ďalej, čo ma dosť mrzelo, pretože túto súťaž sme si naozaj užívali a dobrým umiestnením sme sa chceli odvďačiť aj organizátorom za pozvanie a za výbornú prípravu súťaže. Možno sa to podarí nabudúce.“Miro Majláth
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?