Melico Racing Team s posádkou Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič po prvýkrát predstavil českým divákom tohtoročnú súťažnú techniku Mitsubishi Lancer WRC05. Napriek dobrému výkonu nakoniec cieľ súťaže Admiral Rally Vyškov nevidel.
Túto výborne organizačne pripravenú súťaž topoľčiansky tím zvolil z jednoduchého dôvodu. Po mesačnej pauze sa potrebovala posádka nielen rozjazdiť, ale bolo treba aj otestovať a nastaviť auto na predposledné podujatie slovenského šampionátu, na Rally Košice. Popri tejto činnosti splnili aj predsezónny sľub, že sa aspoň jeden krát v tohtoročnej sezóne predstavia aj českým divákom s vozidlom Mitsubishi Lancer WRC05. Už od začiatku súťaže sa Jaro s Rišom zaradili medzi najrýchlejšie posádky. Na prvej rýchlostnej skúške zajazdili druhý najlepší čas. Na nasledujúcej skúške však Jaro musel zvoľniť tempo z dôvodu silných vibrácii zadného kolesa, keďže mal podozrenie na poškodený záves po jednom zo skokov. Našťastie dôvodom bolo iba nanesené blato na disku. Tento fakt chlapcov opäť upokojil a výsledkom toho bola vyhratá tretia rýchlostná skúška a zároveň upevnenie tretej pozície celkovo po prvej sekcii súťaže, tesne za vedúcim Krestom a druhým Odložilíkom. Nasledujúca sekcia však priniesla niekoľko drobných chýb spôsobených nie príliš vhodným obutím, čoho dôsledkom bolo niekoľko prebrzdení a následných cúvaní, pri ktorých chlapci stratili cenné sekundy čím klesli po druhej sekcii na štvrté miesto v poradí, s desať sekundovou stratou na tretieho Grzyba. V servise pred záverečnou sekciou urobil Jaro nejaké zmeny v nastavení auta, taktiež zmenil zmes pneumatík a vydal sa stíhať súperov pred sebou s cieľom posunúť sa opäť do prvej trojky. Že tieto ambície boli reálne naznačila posádka Melico Racing Teamu hneď v následnej siedmej rýchlostnej skúške, ktorú vyhrala a náskok súperov pred sebou stiahla o sedem sekúnd. Dalo by sa povedať, že až do siedmej rýchlostnej skúšky išlo všetko ako po masle, posádke sa podarilo vyskúšať niekoľko nastavení podvozku ich WRC-čka, a tiež jazdiť veľmi rýchle časy porovnateľné s českou aj slovenskou špičkou. No potom prišla ôsma, čiže predposledná rýchlostná skúška, v ktorej boli Jaro s Rišom nútení odstúpiť zo súťaže.
Čo sa vlastne stalo nám porozprával Jaro Melichárek: „Na vyškovskej súťaži sa nám až na pár chybičiek a prebrzdení išlo veľmi dobre o čom hovorili aj dosahované časy. V ôsmej rýchlostnej skúške, pri katovaní jednej rýchlej ľavej zákruty v rýchlosti asi 160 km/h ma však trochu viac nakoplo ako som čakal, následne sme išli do hodín a vybehli iba pár metrov do kukurice. V podstate nič zvláštne sa neudialo, na takéto situácie sme v rally zvyknutí a hneď sme pokračovali ďalej. Ale žiaľ už po pár metroch sme museli ostať stáť, pretože sa nám čelné sklo rozsypalo na pavučinu a nebolo skoro vôbec nič vidieť. Aj keď auto až na nejaké odreniny od tvrdých kukuričných klasov bolo v poriadku, bolo nám jasné, že takto nemôžeme pokračovať ďalej, čo ma dosť mrzelo, pretože túto súťaž sme si naozaj užívali a dobrým umiestnením sme sa chceli odvďačiť aj organizátorom za pozvanie a za výbornú prípravu súťaže. Možno sa to podarí nabudúce.“Miro Majláth
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.