Melico Racing Team s posádkou Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič po prvýkrát predstavil českým divákom tohtoročnú súťažnú techniku Mitsubishi Lancer WRC05. Napriek dobrému výkonu nakoniec cieľ súťaže Admiral Rally Vyškov nevidel.
Túto výborne organizačne pripravenú súťaž topoľčiansky tím zvolil z jednoduchého dôvodu. Po mesačnej pauze sa potrebovala posádka nielen rozjazdiť, ale bolo treba aj otestovať a nastaviť auto na predposledné podujatie slovenského šampionátu, na Rally Košice. Popri tejto činnosti splnili aj predsezónny sľub, že sa aspoň jeden krát v tohtoročnej sezóne predstavia aj českým divákom s vozidlom Mitsubishi Lancer WRC05. Už od začiatku súťaže sa Jaro s Rišom zaradili medzi najrýchlejšie posádky. Na prvej rýchlostnej skúške zajazdili druhý najlepší čas. Na nasledujúcej skúške však Jaro musel zvoľniť tempo z dôvodu silných vibrácii zadného kolesa, keďže mal podozrenie na poškodený záves po jednom zo skokov. Našťastie dôvodom bolo iba nanesené blato na disku. Tento fakt chlapcov opäť upokojil a výsledkom toho bola vyhratá tretia rýchlostná skúška a zároveň upevnenie tretej pozície celkovo po prvej sekcii súťaže, tesne za vedúcim Krestom a druhým Odložilíkom. Nasledujúca sekcia však priniesla niekoľko drobných chýb spôsobených nie príliš vhodným obutím, čoho dôsledkom bolo niekoľko prebrzdení a následných cúvaní, pri ktorých chlapci stratili cenné sekundy čím klesli po druhej sekcii na štvrté miesto v poradí, s desať sekundovou stratou na tretieho Grzyba. V servise pred záverečnou sekciou urobil Jaro nejaké zmeny v nastavení auta, taktiež zmenil zmes pneumatík a vydal sa stíhať súperov pred sebou s cieľom posunúť sa opäť do prvej trojky. Že tieto ambície boli reálne naznačila posádka Melico Racing Teamu hneď v následnej siedmej rýchlostnej skúške, ktorú vyhrala a náskok súperov pred sebou stiahla o sedem sekúnd. Dalo by sa povedať, že až do siedmej rýchlostnej skúšky išlo všetko ako po masle, posádke sa podarilo vyskúšať niekoľko nastavení podvozku ich WRC-čka, a tiež jazdiť veľmi rýchle časy porovnateľné s českou aj slovenskou špičkou. No potom prišla ôsma, čiže predposledná rýchlostná skúška, v ktorej boli Jaro s Rišom nútení odstúpiť zo súťaže.
Čo sa vlastne stalo nám porozprával Jaro Melichárek: „Na vyškovskej súťaži sa nám až na pár chybičiek a prebrzdení išlo veľmi dobre o čom hovorili aj dosahované časy. V ôsmej rýchlostnej skúške, pri katovaní jednej rýchlej ľavej zákruty v rýchlosti asi 160 km/h ma však trochu viac nakoplo ako som čakal, následne sme išli do hodín a vybehli iba pár metrov do kukurice. V podstate nič zvláštne sa neudialo, na takéto situácie sme v rally zvyknutí a hneď sme pokračovali ďalej. Ale žiaľ už po pár metroch sme museli ostať stáť, pretože sa nám čelné sklo rozsypalo na pavučinu a nebolo skoro vôbec nič vidieť. Aj keď auto až na nejaké odreniny od tvrdých kukuričných klasov bolo v poriadku, bolo nám jasné, že takto nemôžeme pokračovať ďalej, čo ma dosť mrzelo, pretože túto súťaž sme si naozaj užívali a dobrým umiestnením sme sa chceli odvďačiť aj organizátorom za pozvanie a za výbornú prípravu súťaže. Možno sa to podarí nabudúce.“Miro Majláth
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.