Krestu s Grossem zastavil na Barumce Troják

Kresta, Roman
Kresta, Roman, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Josef Janoušek 31. srpna 2010 16:59
Sdílej:

Pouhých pět rychlostních zkoušek trvalo účinkování Romana Kresty a Petra Grosse v barvách Mogul Racing Teamu při letošním jubilejním 40. ročníku Barum Czech Rally Zlín.

Populární Barumka letos přivítala ve Zlíně kvalitní jezdecké pole, které mimo bojů o body do Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, změřilo síly také v rámci šampionátů FIA Mistrovství Evropy jezdců - ERC a Intercontinental Rally Challenge - IRC.Mogul Racing Team zvýšil po Rally Bohemia šance v boji o třetí domácí titul v řadě, proto se pro Barum rally dohodl Roman Kresta s Antonínem Tlusťákem v rámci zvýšení konkurenceschopnosti na zapůjčení jeho vozu Škoda Fabia S2000.Roman s Petrem zahájili soutěž 11. místem na městské rychlostní zkoušce a 10. příčkou na úvodním klasickém úseku, kterým byl první průjezd RZ Biskupice, vracející se do itineráře Barumky po několikaleté odmlce. Třetí a čtvrtý úsek, kterými byly Zádveřice a Semetín, již přinesl barvám Mogul Racing Teamu dva čtvrté časy a Roman s Petrem postoupili v průběžném hodnocení na pátou pozici. V dalším postupu je však zastavil obávaný Troják, který obě sobotní sekce uzavíral."Podmínky na trati byly velmi náročné a já jsem udělal chybu," přiznal po svém odstoupení ze soutěže sebekriticky Roman Kresta. "Do místa nehody jsme najeli rychleji, než bylo únosné a dostali aquaplaning. V tom místě voda na cestě stála a já jsem hledal cestu mimo ideální stopu. Dostali jsme se na trávu a po ní jsme se blížili ke stojícím divákům. Kontaktu s nimi jsem se chtěl za každou cenu vyhnout, proto jsem musel volant znovu strhnout. Následně nás nakopl příkop a šli jsme přes střechu. Auto přitom utrpělo takové poškození, že přestože nás diváci dostali zpátky na kola, pokračovat v soutěži nebylo možné," popisuje Roman celý incident."Boj o titul je pro nás již v tuto chvíli ztracený, v Příbrami se ale objevíme. S Tondou Tlusťákem jsme se dohodli již před Barumkou, že pokud někdo z nás půjčenému autu ublíží, zajistí, aby bylo do Příbrami znovu v plné kondici. Nás tak nyní čeká spousta práce, ale dohodu dodržíme. Otázkou zůstává, s jakým vozem se objevíme na Příbrami my. To je stále otevřená záležitost," uzavírá Roman Kresta ohlédnutí za 40. ročníkem Barum Czech Rally Zlín.Mogul Racing Team čeká v termínu 24. - 25. září závěrečný sedmý podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, kterým bude Herkul Rally Příbram.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.