Pouhých pět rychlostních zkoušek trvalo účinkování Romana Kresty a Petra Grosse v barvách Mogul Racing Teamu při letošním jubilejním 40. ročníku Barum Czech Rally Zlín.
Populární Barumka letos přivítala ve Zlíně kvalitní jezdecké pole, které mimo bojů o body do Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, změřilo síly také v rámci šampionátů FIA Mistrovství Evropy jezdců - ERC a Intercontinental Rally Challenge - IRC.Mogul Racing Team zvýšil po Rally Bohemia šance v boji o třetí domácí titul v řadě, proto se pro Barum rally dohodl Roman Kresta s Antonínem Tlusťákem v rámci zvýšení konkurenceschopnosti na zapůjčení jeho vozu Škoda Fabia S2000.Roman s Petrem zahájili soutěž 11. místem na městské rychlostní zkoušce a 10. příčkou na úvodním klasickém úseku, kterým byl první průjezd RZ Biskupice, vracející se do itineráře Barumky po několikaleté odmlce. Třetí a čtvrtý úsek, kterými byly Zádveřice a Semetín, již přinesl barvám Mogul Racing Teamu dva čtvrté časy a Roman s Petrem postoupili v průběžném hodnocení na pátou pozici. V dalším postupu je však zastavil obávaný Troják, který obě sobotní sekce uzavíral."Podmínky na trati byly velmi náročné a já jsem udělal chybu," přiznal po svém odstoupení ze soutěže sebekriticky Roman Kresta. "Do místa nehody jsme najeli rychleji, než bylo únosné a dostali aquaplaning. V tom místě voda na cestě stála a já jsem hledal cestu mimo ideální stopu. Dostali jsme se na trávu a po ní jsme se blížili ke stojícím divákům. Kontaktu s nimi jsem se chtěl za každou cenu vyhnout, proto jsem musel volant znovu strhnout. Následně nás nakopl příkop a šli jsme přes střechu. Auto přitom utrpělo takové poškození, že přestože nás diváci dostali zpátky na kola, pokračovat v soutěži nebylo možné," popisuje Roman celý incident."Boj o titul je pro nás již v tuto chvíli ztracený, v Příbrami se ale objevíme. S Tondou Tlusťákem jsme se dohodli již před Barumkou, že pokud někdo z nás půjčenému autu ublíží, zajistí, aby bylo do Příbrami znovu v plné kondici. Nás tak nyní čeká spousta práce, ale dohodu dodržíme. Otázkou zůstává, s jakým vozem se objevíme na Příbrami my. To je stále otevřená záležitost," uzavírá Roman Kresta ohlédnutí za 40. ročníkem Barum Czech Rally Zlín.Mogul Racing Team čeká v termínu 24. - 25. září závěrečný sedmý podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, kterým bude Herkul Rally Příbram.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?