Pouhých pět rychlostních zkoušek trvalo účinkování Romana Kresty a Petra Grosse v barvách Mogul Racing Teamu při letošním jubilejním 40. ročníku Barum Czech Rally Zlín.
Populární Barumka letos přivítala ve Zlíně kvalitní jezdecké pole, které mimo bojů o body do Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, změřilo síly také v rámci šampionátů FIA Mistrovství Evropy jezdců - ERC a Intercontinental Rally Challenge - IRC.Mogul Racing Team zvýšil po Rally Bohemia šance v boji o třetí domácí titul v řadě, proto se pro Barum rally dohodl Roman Kresta s Antonínem Tlusťákem v rámci zvýšení konkurenceschopnosti na zapůjčení jeho vozu Škoda Fabia S2000.Roman s Petrem zahájili soutěž 11. místem na městské rychlostní zkoušce a 10. příčkou na úvodním klasickém úseku, kterým byl první průjezd RZ Biskupice, vracející se do itineráře Barumky po několikaleté odmlce. Třetí a čtvrtý úsek, kterými byly Zádveřice a Semetín, již přinesl barvám Mogul Racing Teamu dva čtvrté časy a Roman s Petrem postoupili v průběžném hodnocení na pátou pozici. V dalším postupu je však zastavil obávaný Troják, který obě sobotní sekce uzavíral."Podmínky na trati byly velmi náročné a já jsem udělal chybu," přiznal po svém odstoupení ze soutěže sebekriticky Roman Kresta. "Do místa nehody jsme najeli rychleji, než bylo únosné a dostali aquaplaning. V tom místě voda na cestě stála a já jsem hledal cestu mimo ideální stopu. Dostali jsme se na trávu a po ní jsme se blížili ke stojícím divákům. Kontaktu s nimi jsem se chtěl za každou cenu vyhnout, proto jsem musel volant znovu strhnout. Následně nás nakopl příkop a šli jsme přes střechu. Auto přitom utrpělo takové poškození, že přestože nás diváci dostali zpátky na kola, pokračovat v soutěži nebylo možné," popisuje Roman celý incident."Boj o titul je pro nás již v tuto chvíli ztracený, v Příbrami se ale objevíme. S Tondou Tlusťákem jsme se dohodli již před Barumkou, že pokud někdo z nás půjčenému autu ublíží, zajistí, aby bylo do Příbrami znovu v plné kondici. Nás tak nyní čeká spousta práce, ale dohodu dodržíme. Otázkou zůstává, s jakým vozem se objevíme na Příbrami my. To je stále otevřená záležitost," uzavírá Roman Kresta ohlédnutí za 40. ročníkem Barum Czech Rally Zlín.Mogul Racing Team čeká v termínu 24. - 25. září závěrečný sedmý podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, kterým bude Herkul Rally Příbram.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.