Osmé místo v cíli Barum Czech Rally Zlín patří posádce Czech Ford Rally Teamu Jaromíru Tarabusovi a Danielu Trunkátovi. Dvojice se před vrcholným podnikem Mezinárodního mistrovství České republiky v rally vrátila do svého Fordu Fiesta S2000 a úspěšně se popasovala nejen s českými soupeři, ale prosadila se i v konkurenci posádek šampionátu Intercontinental Rally Challenge.
Barum Czech Rally Zlín se jako šestý podnik Mediasport MMČR rally a devátý podnik IRC jela za proměnlivého a těžko vyzpytatelného počasí. Volba pneumatik se za takových podmínek stala téměř loterií a jezdci se museli vyrovnávat s častými změnami přilnavosti.„Jednou jsme jeli na vodě na suchých gumách, pak zase obráceně,“ popisuje peripetie první etapy Barum Czech Rally Jaromír Tarabus. „Do gum se nám nedařilo trefovat úplně perfektně, z čehož vyplynulo pár menších krizovek. S časy jsem nebyl spokojený a ve výsledcích jsme se propadali i mezi českými jezdci. V podmínkách, které panovaly, to byl takový boj o přežití. Ale podmínky byly stejné pro všechny a my jsme měli radost z toho, že jsme dokončili první etapu bez větších problémů,“ dodává zlínský jezdec, který po první etapě Barum Rally figuroval na čtrnáctém místě průběžného pořadí a sedmé příčce průběžného hodnocení MMČR rally.Do nedělní etapy startovali Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem s cílem probojovat se do elitní desítky, na níž po prvním dni soutěže ztráceli jednu minutu. Vzhledem k délce rychlostních zkoušek a náročnosti Barum Rally nebyl takový plán nereálný; podmínkou splnění tohoto cíle však bylo neudělat chybu.To se Jaromíru Tarabusovi narozdíl od několika jeho soupeřů ve druhé etapě Barum Rally dařilo, a tak po čtrnácté rychlostní zkoušce postoupil na deváté místo průběžného pořadí. Umístění posádky Czech Ford Rally Teamu se o další příčku vylepšilo ještě po posledním měřeném úseku po propadu Bryana Bouffiera. Vyrovnanou jízdou bez větších chyb tak Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát vybojovali osmou příčku v Barum Czech Rally Zlín. V hodnocení MMČR rally se umístili na třetím místě za Pavlem Valouškem a Václavem Pechem.„Po sobotní protrápené etapě jsme za takový výsledek rádi,“ hodnotí Jaromír Tarabus své společné vystoupení s Danielem Trunkátem. „V neděli ráno jsme startovali s tím, že bychom chtěli zkusit zaútočit na umístění v první desítce. Věděli jsme, že od desátého místa nás dělí minuta, a tak jsme do toho od začátku šli s vervou. A dařilo se nám. Sice tam bylo pár drobných chybiček v jízdě, ale naštěstí žádné fatální. V poslední sekci rychlostních zkoušek se nám také podařilo zajet několik časů, se kterými jsme byli spokojení, mezi nimi i třetí čas v šestnácté rychlostní zkoušce. Nakonec jsme dojeli osmí, takže jsme moc rádi.“„Spokojení jsme také z pohledu českého mistráku. Zajeli jsme takový náš standard. Drželi jsme se za nejrychlejší trojicí Valoušek – Pech – Kresta. Roman měl bohužel smůlu, ale kdyby nehavaroval, určitě by byl před námi... S výsledkem Barumky jsme určitě spokojení,“ dodává jezdec Czech Ford Rally Teamu, který v nedělní etapě Barum Czech Rally Zlín získal i bonusové body za druhé místo mezi jezdci hodnocenými do českého mistrovství.Jaromír Tarabus drží před posledním podnikem Mediasport MMČR rally čtvrté místo průběžného pořadí šampionátu se 118 body. Mistrovství vede Pavel Valoušek (208 bodů) před Václavem Pechem (194 bodů) a Romanem Krestou (142 bodů).Více informací o posádce Tarabus - Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.