Osmé místo v cíli Barum Czech Rally Zlín patří posádce Czech Ford Rally Teamu Jaromíru Tarabusovi a Danielu Trunkátovi. Dvojice se před vrcholným podnikem Mezinárodního mistrovství České republiky v rally vrátila do svého Fordu Fiesta S2000 a úspěšně se popasovala nejen s českými soupeři, ale prosadila se i v konkurenci posádek šampionátu Intercontinental Rally Challenge.
Barum Czech Rally Zlín se jako šestý podnik Mediasport MMČR rally a devátý podnik IRC jela za proměnlivého a těžko vyzpytatelného počasí. Volba pneumatik se za takových podmínek stala téměř loterií a jezdci se museli vyrovnávat s častými změnami přilnavosti.„Jednou jsme jeli na vodě na suchých gumách, pak zase obráceně,“ popisuje peripetie první etapy Barum Czech Rally Jaromír Tarabus. „Do gum se nám nedařilo trefovat úplně perfektně, z čehož vyplynulo pár menších krizovek. S časy jsem nebyl spokojený a ve výsledcích jsme se propadali i mezi českými jezdci. V podmínkách, které panovaly, to byl takový boj o přežití. Ale podmínky byly stejné pro všechny a my jsme měli radost z toho, že jsme dokončili první etapu bez větších problémů,“ dodává zlínský jezdec, který po první etapě Barum Rally figuroval na čtrnáctém místě průběžného pořadí a sedmé příčce průběžného hodnocení MMČR rally.Do nedělní etapy startovali Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem s cílem probojovat se do elitní desítky, na níž po prvním dni soutěže ztráceli jednu minutu. Vzhledem k délce rychlostních zkoušek a náročnosti Barum Rally nebyl takový plán nereálný; podmínkou splnění tohoto cíle však bylo neudělat chybu.To se Jaromíru Tarabusovi narozdíl od několika jeho soupeřů ve druhé etapě Barum Rally dařilo, a tak po čtrnácté rychlostní zkoušce postoupil na deváté místo průběžného pořadí. Umístění posádky Czech Ford Rally Teamu se o další příčku vylepšilo ještě po posledním měřeném úseku po propadu Bryana Bouffiera. Vyrovnanou jízdou bez větších chyb tak Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát vybojovali osmou příčku v Barum Czech Rally Zlín. V hodnocení MMČR rally se umístili na třetím místě za Pavlem Valouškem a Václavem Pechem.„Po sobotní protrápené etapě jsme za takový výsledek rádi,“ hodnotí Jaromír Tarabus své společné vystoupení s Danielem Trunkátem. „V neděli ráno jsme startovali s tím, že bychom chtěli zkusit zaútočit na umístění v první desítce. Věděli jsme, že od desátého místa nás dělí minuta, a tak jsme do toho od začátku šli s vervou. A dařilo se nám. Sice tam bylo pár drobných chybiček v jízdě, ale naštěstí žádné fatální. V poslední sekci rychlostních zkoušek se nám také podařilo zajet několik časů, se kterými jsme byli spokojení, mezi nimi i třetí čas v šestnácté rychlostní zkoušce. Nakonec jsme dojeli osmí, takže jsme moc rádi.“„Spokojení jsme také z pohledu českého mistráku. Zajeli jsme takový náš standard. Drželi jsme se za nejrychlejší trojicí Valoušek – Pech – Kresta. Roman měl bohužel smůlu, ale kdyby nehavaroval, určitě by byl před námi... S výsledkem Barumky jsme určitě spokojení,“ dodává jezdec Czech Ford Rally Teamu, který v nedělní etapě Barum Czech Rally Zlín získal i bonusové body za druhé místo mezi jezdci hodnocenými do českého mistrovství.Jaromír Tarabus drží před posledním podnikem Mediasport MMČR rally čtvrté místo průběžného pořadí šampionátu se 118 body. Mistrovství vede Pavel Valoušek (208 bodů) před Václavem Pechem (194 bodů) a Romanem Krestou (142 bodů).Více informací o posádce Tarabus - Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.