Osmé místo v cíli Barum Czech Rally Zlín patří posádce Czech Ford Rally Teamu Jaromíru Tarabusovi a Danielu Trunkátovi. Dvojice se před vrcholným podnikem Mezinárodního mistrovství České republiky v rally vrátila do svého Fordu Fiesta S2000 a úspěšně se popasovala nejen s českými soupeři, ale prosadila se i v konkurenci posádek šampionátu Intercontinental Rally Challenge.
Barum Czech Rally Zlín se jako šestý podnik Mediasport MMČR rally a devátý podnik IRC jela za proměnlivého a těžko vyzpytatelného počasí. Volba pneumatik se za takových podmínek stala téměř loterií a jezdci se museli vyrovnávat s častými změnami přilnavosti.„Jednou jsme jeli na vodě na suchých gumách, pak zase obráceně,“ popisuje peripetie první etapy Barum Czech Rally Jaromír Tarabus. „Do gum se nám nedařilo trefovat úplně perfektně, z čehož vyplynulo pár menších krizovek. S časy jsem nebyl spokojený a ve výsledcích jsme se propadali i mezi českými jezdci. V podmínkách, které panovaly, to byl takový boj o přežití. Ale podmínky byly stejné pro všechny a my jsme měli radost z toho, že jsme dokončili první etapu bez větších problémů,“ dodává zlínský jezdec, který po první etapě Barum Rally figuroval na čtrnáctém místě průběžného pořadí a sedmé příčce průběžného hodnocení MMČR rally.Do nedělní etapy startovali Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem s cílem probojovat se do elitní desítky, na níž po prvním dni soutěže ztráceli jednu minutu. Vzhledem k délce rychlostních zkoušek a náročnosti Barum Rally nebyl takový plán nereálný; podmínkou splnění tohoto cíle však bylo neudělat chybu.To se Jaromíru Tarabusovi narozdíl od několika jeho soupeřů ve druhé etapě Barum Rally dařilo, a tak po čtrnácté rychlostní zkoušce postoupil na deváté místo průběžného pořadí. Umístění posádky Czech Ford Rally Teamu se o další příčku vylepšilo ještě po posledním měřeném úseku po propadu Bryana Bouffiera. Vyrovnanou jízdou bez větších chyb tak Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát vybojovali osmou příčku v Barum Czech Rally Zlín. V hodnocení MMČR rally se umístili na třetím místě za Pavlem Valouškem a Václavem Pechem.„Po sobotní protrápené etapě jsme za takový výsledek rádi,“ hodnotí Jaromír Tarabus své společné vystoupení s Danielem Trunkátem. „V neděli ráno jsme startovali s tím, že bychom chtěli zkusit zaútočit na umístění v první desítce. Věděli jsme, že od desátého místa nás dělí minuta, a tak jsme do toho od začátku šli s vervou. A dařilo se nám. Sice tam bylo pár drobných chybiček v jízdě, ale naštěstí žádné fatální. V poslední sekci rychlostních zkoušek se nám také podařilo zajet několik časů, se kterými jsme byli spokojení, mezi nimi i třetí čas v šestnácté rychlostní zkoušce. Nakonec jsme dojeli osmí, takže jsme moc rádi.“„Spokojení jsme také z pohledu českého mistráku. Zajeli jsme takový náš standard. Drželi jsme se za nejrychlejší trojicí Valoušek – Pech – Kresta. Roman měl bohužel smůlu, ale kdyby nehavaroval, určitě by byl před námi... S výsledkem Barumky jsme určitě spokojení,“ dodává jezdec Czech Ford Rally Teamu, který v nedělní etapě Barum Czech Rally Zlín získal i bonusové body za druhé místo mezi jezdci hodnocenými do českého mistrovství.Jaromír Tarabus drží před posledním podnikem Mediasport MMČR rally čtvrté místo průběžného pořadí šampionátu se 118 body. Mistrovství vede Pavel Valoušek (208 bodů) před Václavem Pechem (194 bodů) a Romanem Krestou (142 bodů).Více informací o posádce Tarabus - Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.