Osmé místo v cíli Barum Czech Rally Zlín patří posádce Czech Ford Rally Teamu Jaromíru Tarabusovi a Danielu Trunkátovi. Dvojice se před vrcholným podnikem Mezinárodního mistrovství České republiky v rally vrátila do svého Fordu Fiesta S2000 a úspěšně se popasovala nejen s českými soupeři, ale prosadila se i v konkurenci posádek šampionátu Intercontinental Rally Challenge.
Barum Czech Rally Zlín se jako šestý podnik Mediasport MMČR rally a devátý podnik IRC jela za proměnlivého a těžko vyzpytatelného počasí. Volba pneumatik se za takových podmínek stala téměř loterií a jezdci se museli vyrovnávat s častými změnami přilnavosti.„Jednou jsme jeli na vodě na suchých gumách, pak zase obráceně,“ popisuje peripetie první etapy Barum Czech Rally Jaromír Tarabus. „Do gum se nám nedařilo trefovat úplně perfektně, z čehož vyplynulo pár menších krizovek. S časy jsem nebyl spokojený a ve výsledcích jsme se propadali i mezi českými jezdci. V podmínkách, které panovaly, to byl takový boj o přežití. Ale podmínky byly stejné pro všechny a my jsme měli radost z toho, že jsme dokončili první etapu bez větších problémů,“ dodává zlínský jezdec, který po první etapě Barum Rally figuroval na čtrnáctém místě průběžného pořadí a sedmé příčce průběžného hodnocení MMČR rally.Do nedělní etapy startovali Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem s cílem probojovat se do elitní desítky, na níž po prvním dni soutěže ztráceli jednu minutu. Vzhledem k délce rychlostních zkoušek a náročnosti Barum Rally nebyl takový plán nereálný; podmínkou splnění tohoto cíle však bylo neudělat chybu.To se Jaromíru Tarabusovi narozdíl od několika jeho soupeřů ve druhé etapě Barum Rally dařilo, a tak po čtrnácté rychlostní zkoušce postoupil na deváté místo průběžného pořadí. Umístění posádky Czech Ford Rally Teamu se o další příčku vylepšilo ještě po posledním měřeném úseku po propadu Bryana Bouffiera. Vyrovnanou jízdou bez větších chyb tak Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát vybojovali osmou příčku v Barum Czech Rally Zlín. V hodnocení MMČR rally se umístili na třetím místě za Pavlem Valouškem a Václavem Pechem.„Po sobotní protrápené etapě jsme za takový výsledek rádi,“ hodnotí Jaromír Tarabus své společné vystoupení s Danielem Trunkátem. „V neděli ráno jsme startovali s tím, že bychom chtěli zkusit zaútočit na umístění v první desítce. Věděli jsme, že od desátého místa nás dělí minuta, a tak jsme do toho od začátku šli s vervou. A dařilo se nám. Sice tam bylo pár drobných chybiček v jízdě, ale naštěstí žádné fatální. V poslední sekci rychlostních zkoušek se nám také podařilo zajet několik časů, se kterými jsme byli spokojení, mezi nimi i třetí čas v šestnácté rychlostní zkoušce. Nakonec jsme dojeli osmí, takže jsme moc rádi.“„Spokojení jsme také z pohledu českého mistráku. Zajeli jsme takový náš standard. Drželi jsme se za nejrychlejší trojicí Valoušek – Pech – Kresta. Roman měl bohužel smůlu, ale kdyby nehavaroval, určitě by byl před námi... S výsledkem Barumky jsme určitě spokojení,“ dodává jezdec Czech Ford Rally Teamu, který v nedělní etapě Barum Czech Rally Zlín získal i bonusové body za druhé místo mezi jezdci hodnocenými do českého mistrovství.Jaromír Tarabus drží před posledním podnikem Mediasport MMČR rally čtvrté místo průběžného pořadí šampionátu se 118 body. Mistrovství vede Pavel Valoušek (208 bodů) před Václavem Pechem (194 bodů) a Romanem Krestou (142 bodů).Více informací o posádce Tarabus - Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?