Jubilejnímu 40. ročníku Barum Czech Rally Zlín dominovaly vozy Škoda Fabia Super 2000. Devátý podnik seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) a zároveň šestou soutěž Mezinárodního mistrovství České republiky provázelo po celý víkend rozmarné počasí, kdy se střídalo slunečno se silnými dešťovými přeháňkami.
Vítězem se potřetí v letošním seriálu IRC stal Belgičan Freddy Loix jedoucí za tovární tým Škoda Motorsport, následovaný týmovým kolegou Juho Hänninenem a třetím Pavlem Valouškem ze Škoda Delimax týmu. Značka Škoda tímto výsledkem získala prvenství v hodnocení značek šampionátu IRC, kde již nemůže být ve zbývajících třech soutěžích předstižena. Juho Hänninen si rovněž upevnil vedení v hodnocení jezdců IRC. Pavel Valoušek se jako nejlepší Čech přiblížil k zisku domácího titulu.
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport: „Dosáhli jsme bezesporu jedinečného úspěchu pro celou značku Škoda. Vítězství v hodnocení značek šampionátu IRC má pro nás obrovskou hodnotu a je výsledkem tvrdé týmové práce po celou dobu fungování projektu Fabia Super 2000. Jedná se o jedinečný a historický mezník našich sportovních aktivit. Sezona však nekončí a my se vynasnažíme získat i titul v hodnocení jezdců. Nyní se začneme připravovat na Rally San Remo. Chtěl bych poděkovat všem posádkám, které v průběhu roku získaly body pro značku Škoda. Rovněž velký dík patří celému týmu, všem mechanikům, technikům, ti všichni jsou pod tímto úspěchem podepsáni. I když tato soutěž nedopadla dobře pro Honzu Kopeckého a Petra Starého, chtěl bych připomenout, že na vývoji a testování našeho úspěšného vozu mají velký podíl.“Freddy Loix: „Je to mé druhé vítězství zde, letos to kvůli povětrnostním podmínkám bylo o dost složitější než před dvěma lety. Od prvního dne jsem se ve voze cítil skvěle a i ve chvílích, kdy jsem trochu ztrácel rychlostně, jsem věděl, že hlavní je nedopustit se chyby. Chtěl bych poděkovat sponzorům a týmu Škoda Motorsport, kteří mi dali šanci jezdit se špičkovým vozem Škoda Fabia Super 2000.“
Juho Hänninen: "Byl to díky proměnlivému počasí a volbě pneumatik boj otevřený až do konce se skvělým výsledkem pro náš tým i pro mě s Mikkem z hlediska hodnocení šampionátu. Krásná rally, skvělý výsledek, spousta diváků, kterých bylo všude na trati i přes mnohdy velmi silný déšť skutečně hodně a významně přispěli k výjimečné atmosféře rally. Opět jsme měli perfektně připravený vůz a žádné technické problémy.“Jan Kopecký: „Počasí a podmínky zejména dnes nás nutily jet na maximum po celou dobu, nevěděli jsme, kde kdy zase sprchne a kde bychom tím pádem mohli nabrat případnou ztrátu. Udělali jsme však chybu, trefili jsme břeh, který nás roztočil. Sice jsme ještě mohli pokračovat dál, ale v další pasáži jsem zabrzdil trochu později, zavadili jsme o kovovou tyč a sjeli do trávy a nešlo se bohužel dostat zpátky na trať. Děkuju za špičkovou práci celého týmu, věřím, že se nám příště podaří vybojovat lepší výsledek.“
Josef Kopecký, šéf Škoda Delimax týmu: “Vynikajícím způsobem jsme zúročili domácí prostředí a špičkové týmové zázemí a přiblížili se k zisku titulu mistra České republiky.“Pavel Valoušek: “Byl to těžký víkend, náročná rally s hodně těžkými pasážemi. Stěžejní bylo, že nám na voze vše fungovalo a společně s týmem jsme se zejména v neděli trefili do volby pneumatik. Skvělé je vidět vozy Škoda na prvních třech místech. Můj výsledek rovněž zvyšuje šance na můj první domácí titul.“
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.