Jubilejnímu 40. ročníku Barum Czech Rally Zlín dominovaly vozy Škoda Fabia Super 2000. Devátý podnik seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) a zároveň šestou soutěž Mezinárodního mistrovství České republiky provázelo po celý víkend rozmarné počasí, kdy se střídalo slunečno se silnými dešťovými přeháňkami.
Vítězem se potřetí v letošním seriálu IRC stal Belgičan Freddy Loix jedoucí za tovární tým Škoda Motorsport, následovaný týmovým kolegou Juho Hänninenem a třetím Pavlem Valouškem ze Škoda Delimax týmu. Značka Škoda tímto výsledkem získala prvenství v hodnocení značek šampionátu IRC, kde již nemůže být ve zbývajících třech soutěžích předstižena. Juho Hänninen si rovněž upevnil vedení v hodnocení jezdců IRC. Pavel Valoušek se jako nejlepší Čech přiblížil k zisku domácího titulu.
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport: „Dosáhli jsme bezesporu jedinečného úspěchu pro celou značku Škoda. Vítězství v hodnocení značek šampionátu IRC má pro nás obrovskou hodnotu a je výsledkem tvrdé týmové práce po celou dobu fungování projektu Fabia Super 2000. Jedná se o jedinečný a historický mezník našich sportovních aktivit. Sezona však nekončí a my se vynasnažíme získat i titul v hodnocení jezdců. Nyní se začneme připravovat na Rally San Remo. Chtěl bych poděkovat všem posádkám, které v průběhu roku získaly body pro značku Škoda. Rovněž velký dík patří celému týmu, všem mechanikům, technikům, ti všichni jsou pod tímto úspěchem podepsáni. I když tato soutěž nedopadla dobře pro Honzu Kopeckého a Petra Starého, chtěl bych připomenout, že na vývoji a testování našeho úspěšného vozu mají velký podíl.“Freddy Loix: „Je to mé druhé vítězství zde, letos to kvůli povětrnostním podmínkám bylo o dost složitější než před dvěma lety. Od prvního dne jsem se ve voze cítil skvěle a i ve chvílích, kdy jsem trochu ztrácel rychlostně, jsem věděl, že hlavní je nedopustit se chyby. Chtěl bych poděkovat sponzorům a týmu Škoda Motorsport, kteří mi dali šanci jezdit se špičkovým vozem Škoda Fabia Super 2000.“
Juho Hänninen: "Byl to díky proměnlivému počasí a volbě pneumatik boj otevřený až do konce se skvělým výsledkem pro náš tým i pro mě s Mikkem z hlediska hodnocení šampionátu. Krásná rally, skvělý výsledek, spousta diváků, kterých bylo všude na trati i přes mnohdy velmi silný déšť skutečně hodně a významně přispěli k výjimečné atmosféře rally. Opět jsme měli perfektně připravený vůz a žádné technické problémy.“Jan Kopecký: „Počasí a podmínky zejména dnes nás nutily jet na maximum po celou dobu, nevěděli jsme, kde kdy zase sprchne a kde bychom tím pádem mohli nabrat případnou ztrátu. Udělali jsme však chybu, trefili jsme břeh, který nás roztočil. Sice jsme ještě mohli pokračovat dál, ale v další pasáži jsem zabrzdil trochu později, zavadili jsme o kovovou tyč a sjeli do trávy a nešlo se bohužel dostat zpátky na trať. Děkuju za špičkovou práci celého týmu, věřím, že se nám příště podaří vybojovat lepší výsledek.“
Josef Kopecký, šéf Škoda Delimax týmu: “Vynikajícím způsobem jsme zúročili domácí prostředí a špičkové týmové zázemí a přiblížili se k zisku titulu mistra České republiky.“Pavel Valoušek: “Byl to těžký víkend, náročná rally s hodně těžkými pasážemi. Stěžejní bylo, že nám na voze vše fungovalo a společně s týmem jsme se zejména v neděli trefili do volby pneumatik. Skvělé je vidět vozy Škoda na prvních třech místech. Můj výsledek rovněž zvyšuje šance na můj první domácí titul.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?