Již jen hodiny odpočítávají do startu organizátoři tradičního vrcholu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, Barum Czech Rally Zlín, která v letošním roce odstartuje do svého jubilejního 40. ročníku. Letošní Barumka se uskuteční ve dnech 27. - 29. srpna 2010 nejen jako soutěž MMČR, ale již tradičně také jako součást seriálu FIA Mistrovství Evropy jezdců - ERC a Intercontinental Rally Challenge - IRC.
Na start své domácí soutěže se i letos postaví její trojnásobný vítěz Roman Kresta, jenž společně s Petrem Grossem obhajuje mistrovský titul v rámci MMČR z posledních dvou sezón. V letošním ročníku je v průběžném hodnocení MMČR dvojice Kresta - Gross na třetí pozici a proto pro zvýšení svých šancí v boji o titul, přistoupil Mogul Racing Team k dočasné změně závodního vozu a na Barum Czech Rally odstartuje s vozem Škoda Fabia S2000 zapůjčeným od Antonína Tlusťáka.Roman s Petrem si vůz odzkoušeli na prozatím posledním podniku sprintrally, FUCHS OIL Rally Agropa Pačejov a koncem uplynulého týdne se věnovali finálnímu testování a ladění speciálu. "Myslím si, že jsme připraveni a nyní absolvujeme seznamovací jízdy," informuje Roman Kresta. "Tým momentálně finišuje na finální přípravě před startem, ale vše běží naprosto v klidu a bez nějakých zásadních problémů. Ladíme poslední detaily tak, aby bylo vše správně připraveno. Po Pačejově se auto pečlivě zkontrolovalo a měli jsme krátký test. S autem jsme spokojeni, vše funguje. Vestručnosti - odzkoušeno, odladěno, připraveno."Co očekává domácí pilot od jubilejního ročníku své domácí soutěže? "Samozřejmě souboj. Sjela se tady špička IRC a je to vrchol domácí sezóny. Pro nás je priorita domácí šampionát, takže zásadní pro nás bude výsledek v jeho rámci. Na druhou stranu uvidíme, jak na tom budeme a jaké tempo nasadí piloti ze špičky IRC. Dle toho zvolíme taktiku. Myslím, že všechno bude jasnější po úvodních rychlostních zkouškách. Předpokládám, že špička IRC pojede od začátku hodně rychle a proto nyní budeme muset dobře odtrénovat."Na otázku, kde se podle Romana budou rozdávat karty, odpovídá luhačovický pilot velmi stručně: "Na Barumce nemusí být při dané konkurenci jasno do poslední rychlostní zkoušky. I vzhledem k tomu, jak je postaven harmonogram a že celou soutěž uzavírá Pindula. Samozřejmě do všeho může ještě nemalou měrou promluvit počasí."A nějaké tipy na zajímavá místa? "Myslím, že zajímavých úseků je na Barumce spousta. S trochou nadsázky si troufnu říct, že kdekoli po trati se dá stoupnout a vidět krásné pasáže. Pochopitelně je ale vždy potřeba volit uvážlivě a s ohledem na svou bezpečnost. Rádi bychom pozvali na jubilejní ročník všechny fandy rally. Těšíme se s vámi na viděnou na Zlínsku a rádi vás potkáme u nás v servisní zóně," uzavírá Roman Kresta před 40. ročníkem Barum Czech Rally Zlín.Letošní ročník odstartuje v pátek 27. 8. v 17:00 na startovní rampě na náměstí. Ostrý start absolvují posádky od 21:15 při tradiční superspeciálce v ulicích města Zlína. Po 265,25 kilometrech sedmnácti rychlostních zkoušek pak budou v neděli 29. 8. od 15:24 hodin projíždět úspěšné posádky cílovou rampou pod Velkým Kinem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?