Rušné chvíle zažil sekretariát 40. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2010 během úterního dne. Úderem pravého poledne byl zahájen výdej itineráře a prezentace jednotlivých posádek. Do středečního dopoledne si vyzvedlo potřebné materiály celkem 113 soutěžících z 25 států. Z čela startovního pole nechybí žádná posádka, do Zlína dorazili největší favorité jako jsou Kopecký, Loix, Meeke, Hänninen a Bouffier, ve startovním poli se představí celkem 27 vozů kategorie Super 2000, což je neoficiální světový rekord. Definitivní podobu startovní listiny dá až technická přejímka vozidel.
„Jako první se prezentoval Marco Cavigioli z Itálie. Jezdí k nám na barumku již řadu let, ale nikdy se nehlásil v sekretariátu tak brzy. Všechny potřebné materiály měl pečlivě prostudované, zkrátka byl výborně připraven. Marco má nový účes a zřejmě zvolil i nový přístup k rally,“ uvedla s úsměvem Marta Regnerová, vedoucí sekretariátu Barum Czech Rally Zlín. Sympatický Marco nepřišel s prázdnou, neboť všechna děvčata obdržela v sekretariátu zlínské rally od italského jezdce dárek v podobě korálků. Výdej itinerářů, prezentace k seznamovacím jízdám a volitelná administrativní přejímka proběhly hladce. “Jezdci přicházeli postupně a žádný velký nával se nekonal. Všechno proběhlo velmi hladce,“ řekla Regnerová. Nutno dodat, že pochvala patří i usměvavým a fundovaným děvčatům, která přítomným posádkám poradila s řešením nejednoho problému. Během úterý se prezentovalo 104 posádek, zbylých devět soutěžících dorazilo na sekretariát soutěže během středečního rána. Ve startovním poli se objeví celkem 27 vozů kategorie Super 2000, což je neoficiální světový rekord. Doposud odstartovalo na loňské Rally Sanremo v Itálii a letošní Geko Ypres Rally v Belgii čtyřiadvacet těchto speciálů. Soutěžící zahájili během středečního dopoledne seznamovací jízdy na jednotlivých úsecích rychlostních zkoušek, na programu byly erzety nedělní etapy. Seznamovací jízdy jsou na programu i ve čtvrtek od 8 do 20 hodin, navíc ve čtvrteční noci čeká na soutěžící ještě seznámení se s diváckou Super rychlostní zkouškou v ulicích Zlína. Z předních jezdců nedorazili do Zlína Poláci Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia S2000) a Kajetan Kajetanowicz (Subaru Impreza STi), z českých jezdců se omluvili mimo jiné Jan Votava a Milan Pantálek (oba Mitsubishi Lancer EVO IX). Ke změně vozu došlo u startovního čísla 98, Chorvat Goran Sertič pojede na Subaru Impreza. Druhá dámská posádka ve startovním poli hlásí změnu spolujezdkyně, vedle Jekateriny Stratievové z Bulharska se posadí krajanka Konstanta Tomovová. Posádky, které se neprezentovaly v sekretariátu 40. Barum Czech Rally Zlín:
Grzegorz Grzyb, Przemyslav Zawada (PL, Škoda Fabia S2000, Rufa Sport) Kajetan Kajetanowicz, Jaroslaw Baran (Subaru Impreza Sti, Subaru Poland Rally Team)Jan Votava, František Synáč (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX, AH Auto Rally Team)Milan Pantálek (Mitsubishi Lancer EVO IX, Gemini Rally Team)Loic Mattei, Francis Mazotti (F, Renault Clio R3, Loic Mattei) Martin Kangur (EST, Honda Civic Type R R3, Martin Kangur)Gábor Kozma, Viktória Tóth (H, Mitsubishi Lancer EVO IX, Gábor Kozma)David Nešpor, Milan Liška jr. (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX, Klub Fox Racing Team v AČR)Tomáš Pletka, František Rajnoha (CZ, Citroën C2 R2 Max, Tomáš Pletka)Miloš Vágner, Radek Koťátko (CZ, Citroën C2 R2 Max, Miloš Vágner)Libor Votava, Marcel Kraml (CZ, Mitsubishi Lancer EVO VIII, AH Auto Rally Team)Roman Pešek (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX, Jaroslav Orsák)Tomáš Ondrej, Marek Podobník (SK, Mitsubishi Lancer EVO IX, Tomáš Ondrej) Mateusz Banas, Zbigniew Gruszka (PL, Renault Clio Sport, Mateusz Banas)Jan Jakubec, Radim Orava (CZ, Honda Civic VTi, AMK Rallye Český Krumlov)Dmitri Yakimakho, Olga Zaharova (BY, Citroën C2 R2, Dmitri Yakimakho)Pavel Krbec, Renáta Soukupová (CZ, Honda Civic Type-R, Pavel Krbec)
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.