Czech Ford Rally Team a jeho posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát jsou připraveni na vrcholný podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, Barum Czech Rally Zlín. Na jeho startu se objeví znovu se svým Fordem Fiesta S2000.
Před fanoušky, kteří se v okolí Zlína sejdou, aby sledovali souboje české špičky a mezinárodní elity ze šampionátu Intercontinental Rally Challenge, se Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem představí znovu s Fordem Fiesta S2000, s nímž letos usilují o co nejlepší výsledek v MMČR rally.Na Fiestě S2000 Czech Ford Rally Team v průběhu letní pauzy usilovně pracoval tak, aby byla po ráně, kterou utrpěla těsně před červencovou Rally Bohemia, stoprocentně připravena na další vystoupení Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta na podniku MMČR rally. To se podařilo a Fiesta S2000 v týmových barvách bude po vynechané Bohemce znovu stát na startu soutěže, která je pro jezdce Jaromíra Tarabuse domácí.„Na Barumku se moc těším a nejen proto, že je mou domácí rally, ale hlavně proto, že má krásné tratě. Co se týče tratí, spolu s Bohemkou a Českým Krumlovem ji považuji za nejkrásnější z českých soutěží. Úžasní jsou také fanoušci, kteří se u tratí pokaždé sejdou v hojném počtu, takže se moc těším i na atmosféru soutěže,“ říká Jaromír Tarabus o zlínském podniku. Jezdec také věří, že se mu v letošním ročníku Barum Czech Rally Zlín bude dařit lépe než v posledních třech letech, kdy ze soutěže předčasně odstupoval.„Poslední roky se nám tu nedařilo. Loni jsme sice dojeli v rámci SupeRally, takže něco odjeto máme, ale chybělo nám přímé srovnání se špičkou. Naše šance si předem nedovoluji odhadovat. Letošní ročník totiž bude patřit k nejtěžším a zároveň i nejlepším. Na startu bude více než dvacet vozů S2000, kompletní špička IRC, domácí elita i jezdci, kteří mohou překvapit – určitě to bude závod do posledního metru, ve kterém nebude prostor pro chybu. Minimálně dvanáct jezdců bude mít šanci bojovat o nejvyšší příčky. Pojedeme jak nejlépe umíme a uvidíme, jestli se nám podaří zařadit se mezi nejlepší,“ říká Jaromír Tarabus a s úsměvem dodává: „Třicetikilometrová erzeta Troják určitě v sobotu oddělí chlapce od mužů.“Barum Czech Rally Zlín startuje již tento pátek 27. srpna v 17:00 hodin v centru Zlína a ve 21:15 hodin vyrazí první jezdec na trať populární zlínské divácké superspeciálky. Itinerář rally tvoří sedmnáct rychlostních zkoušek v celkové délce 265 kilometrů. Cílem soutěže projedou první posádky v neděli 29. srpna v 15:24 hodin. Po pěti odjetých podnicích Mediasport MMČR rally drží Jaromír Tarabus čtvrté místo průběžného pořadí šampionátu, který v této fázi sezony vede Pavel Valoušek těsně před Václavem Pechem a Romanem Krestou.Více informací o posádce Tarabus - Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?