Jaromír Tarabus na Barum Rally znovu s Fordem

Tarabus, Jaromír
Tarabus, Jaromír, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
BPA 25. srpna 2010 15:12
Sdílej:

Czech Ford Rally Team a jeho posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát jsou připraveni na vrcholný podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, Barum Czech Rally Zlín. Na jeho startu se objeví znovu se svým Fordem Fiesta S2000.

Před fanoušky, kteří se v okolí Zlína sejdou, aby sledovali souboje české špičky a mezinárodní elity ze šampionátu Intercontinental Rally Challenge, se Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem představí znovu s Fordem Fiesta S2000, s nímž letos usilují o co nejlepší výsledek v MMČR rally.Na Fiestě S2000 Czech Ford Rally Team v průběhu letní pauzy usilovně pracoval tak, aby byla po ráně, kterou utrpěla těsně před červencovou Rally Bohemia, stoprocentně připravena na další vystoupení Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta na podniku MMČR rally. To se podařilo a Fiesta S2000 v týmových barvách bude po vynechané Bohemce znovu stát na startu soutěže, která je pro jezdce Jaromíra Tarabuse domácí.„Na Barumku se moc těším a nejen proto, že je mou domácí rally, ale hlavně proto, že má krásné tratě. Co se týče tratí, spolu s Bohemkou a Českým Krumlovem ji považuji za nejkrásnější z českých soutěží. Úžasní jsou také fanoušci, kteří se u tratí pokaždé sejdou v hojném počtu, takže se moc těším i na atmosféru soutěže,“ říká Jaromír Tarabus o zlínském podniku. Jezdec také věří, že se mu v letošním ročníku Barum Czech Rally Zlín bude dařit lépe než v posledních třech letech, kdy ze soutěže předčasně odstupoval.„Poslední roky se nám tu nedařilo. Loni jsme sice dojeli v rámci SupeRally, takže něco odjeto máme, ale chybělo nám přímé srovnání se špičkou. Naše šance si předem nedovoluji odhadovat. Letošní ročník totiž bude patřit k nejtěžším a zároveň i nejlepším. Na startu bude více než dvacet vozů S2000, kompletní špička IRC, domácí elita i jezdci, kteří mohou překvapit – určitě to bude závod do posledního metru, ve kterém nebude prostor pro chybu. Minimálně dvanáct jezdců bude mít šanci bojovat o nejvyšší příčky. Pojedeme jak nejlépe umíme a uvidíme, jestli se nám podaří zařadit se mezi nejlepší,“ říká Jaromír Tarabus a s úsměvem dodává: „Třicetikilometrová erzeta Troják určitě v sobotu oddělí chlapce od mužů.“Barum Czech Rally Zlín startuje již tento pátek 27. srpna v 17:00 hodin v centru Zlína a ve 21:15 hodin vyrazí první jezdec na trať populární zlínské divácké superspeciálky. Itinerář rally tvoří sedmnáct rychlostních zkoušek v celkové délce 265 kilometrů. Cílem soutěže projedou první posádky v neděli 29. srpna v 15:24 hodin. Po pěti odjetých podnicích Mediasport MMČR rally drží Jaromír Tarabus čtvrté místo průběžného pořadí šampionátu, který v této fázi sezony vede Pavel Valoušek těsně před Václavem Pechem a Romanem Krestou.Více informací o posádce Tarabus - Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.