Czech Ford Rally Team a jeho posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát jsou připraveni na vrcholný podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, Barum Czech Rally Zlín. Na jeho startu se objeví znovu se svým Fordem Fiesta S2000.
Před fanoušky, kteří se v okolí Zlína sejdou, aby sledovali souboje české špičky a mezinárodní elity ze šampionátu Intercontinental Rally Challenge, se Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem představí znovu s Fordem Fiesta S2000, s nímž letos usilují o co nejlepší výsledek v MMČR rally.Na Fiestě S2000 Czech Ford Rally Team v průběhu letní pauzy usilovně pracoval tak, aby byla po ráně, kterou utrpěla těsně před červencovou Rally Bohemia, stoprocentně připravena na další vystoupení Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta na podniku MMČR rally. To se podařilo a Fiesta S2000 v týmových barvách bude po vynechané Bohemce znovu stát na startu soutěže, která je pro jezdce Jaromíra Tarabuse domácí.„Na Barumku se moc těším a nejen proto, že je mou domácí rally, ale hlavně proto, že má krásné tratě. Co se týče tratí, spolu s Bohemkou a Českým Krumlovem ji považuji za nejkrásnější z českých soutěží. Úžasní jsou také fanoušci, kteří se u tratí pokaždé sejdou v hojném počtu, takže se moc těším i na atmosféru soutěže,“ říká Jaromír Tarabus o zlínském podniku. Jezdec také věří, že se mu v letošním ročníku Barum Czech Rally Zlín bude dařit lépe než v posledních třech letech, kdy ze soutěže předčasně odstupoval.„Poslední roky se nám tu nedařilo. Loni jsme sice dojeli v rámci SupeRally, takže něco odjeto máme, ale chybělo nám přímé srovnání se špičkou. Naše šance si předem nedovoluji odhadovat. Letošní ročník totiž bude patřit k nejtěžším a zároveň i nejlepším. Na startu bude více než dvacet vozů S2000, kompletní špička IRC, domácí elita i jezdci, kteří mohou překvapit – určitě to bude závod do posledního metru, ve kterém nebude prostor pro chybu. Minimálně dvanáct jezdců bude mít šanci bojovat o nejvyšší příčky. Pojedeme jak nejlépe umíme a uvidíme, jestli se nám podaří zařadit se mezi nejlepší,“ říká Jaromír Tarabus a s úsměvem dodává: „Třicetikilometrová erzeta Troják určitě v sobotu oddělí chlapce od mužů.“Barum Czech Rally Zlín startuje již tento pátek 27. srpna v 17:00 hodin v centru Zlína a ve 21:15 hodin vyrazí první jezdec na trať populární zlínské divácké superspeciálky. Itinerář rally tvoří sedmnáct rychlostních zkoušek v celkové délce 265 kilometrů. Cílem soutěže projedou první posádky v neděli 29. srpna v 15:24 hodin. Po pěti odjetých podnicích Mediasport MMČR rally drží Jaromír Tarabus čtvrté místo průběžného pořadí šampionátu, který v této fázi sezony vede Pavel Valoušek těsně před Václavem Pechem a Romanem Krestou.Více informací o posádce Tarabus - Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.