Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín zveřejnili dvanáct dní před startem oficiální seznam přihlášených posádek. V letošním roce se jedná o velmi kvalitně obsazenou soutěž seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) a FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC).
Na seznamu najdeme celkem 130 soutěžících z 26 zemí. Ve Zlíně se objeví přes třicet jezdců s prioritou, z toho čtyři piloti (Juho Hänninen, Kris Meeke, Václav Pech, Corrado Fontana) mají prioritu FIA B. Další jezdci jako například Kopecký, Bouffier, Loix, Kajetanowicz, Mikkelsen, Wilks, Valoušek, Neuville, Kresta, Nutahara a Béreš se pyšní pro letošní rok národní prioritou. V nejsilnější třídě N4 figuruje celkem 62 přihlášek, nejvíce vozů mezi čtrnácti značkami má japonská automobilka Mitsubishi, kterých se představí 26! Do Zlína přijede téměř kompletní špička seriálu IRC. Zlín patrně překoná neoficiální světový rekord v počtu vozů kategorie Super 2000 na startu, na seznamu přihlášených jich najdeme 28! V loňském roce se na barumce představilo celkem 24 vozů Super 2000, do soutěže poté odstartoval o jeden speciál méně.
Statistika dle seznamu přihlášených posádekCelkem přihlášeno: 130 posádekPriorita FIA B: 4Juho Hänninen – FIN, Kris Meeke – GB, Václav Pech – CZ, Corrado Fontana - IPriorita ASN: 27Jan Kopecký, Pavel Valoušek, Roman Kresta, Jaromír Tarabus, Josef Peták, Vojtěch Štajf, Václav Arazim, Antonín Tlusťák, Jaroslav Orsák, Jan Černý – CZ, Bryan Bouffier – F, Freddy Loix, Thierry Neuville – B, Andreas Mikkelsen – N, Guy Wilks – GB, Jozef Béreš – SK, Franz Wittmann – A, Fumio Nutahara – J, Keith Cronin – IRL, Grzegorz Grzyb, Kajetan Kajetanowicz – PL, Jurij Protasov – UA, Kevin Abbring – NL, Matteo Gamba, Marco Cavigioli – I, Martin Kangur – EST, Uroš Petrič - SLOPočet států: 26Česká republika – 75, Francie – 8, Velká Británie – 5, Belgie – 5, Polsko – 5, Itálie – 4, Slovensko – 4, Maďarsko – 4, Estonsko – 3, Rakousko – 2, Ukrajina – 2, Slovinsko – 2, Finsko – 1, Norsko – 1, Rusko – 1, Japonsko – 1, Irsko – 1, Brazílie – 1, Turecko – 1, Nizozemsko – 1, Chorvatsko – 1, Bělorusko – 1, Bulharsko – 1. Dále spolujezdci Německo, Španělsko a Lucembursko.Rozdělení podle skupin:Produkční vozy (skupina N): 83 (z toho Super 2000 – 28)Cestovní vozy (skupina A): 47Rozdělení podle jednotlivých tříd:N1: do 1400 ccm: 5N2: 1401 – 1600 ccm: 7N3: 1601 – 2000 ccm: 9N4: nad 2000 ccm: 62A5: do 1400 ccm: 6A6: 1401 – 1600 ccm: 24 (z toho Super 1600 - 10)A7: 1601 – 2000 ccm: 17Počet značek: 14Mitsubishi - 26, Škoda – 19, Honda – 15, Peugeot – 13, Citroën – 13, Renault – 13, Ford – 9, Subaru – 8, Suzuki – 5, Volkswagen – 3, Proton – 2, Fiat – 2, Alfa Romeo – 1, Nissan – 1.Vozy kategorie Super 2000: 28Peugeot 207 – 11, Škoda Fabia – 10, Ford Fiesta – 5, Proton Satria Neo - 2Dámské posádky: 2Burcu Cetinkaya – Cicek Güney, Ekaterina Stratieva – Blagovesta MilanovaSmíšené posádky: 14Alexander Želudov – Irina Kolomejtseva, Josef Peták – Alena Benešová, Vojtěch Štajf – Marcela Dolečková, Pierre Campana – Sabrina De Castelli, Jean-Michel Raoux – Célinne Charbonnier, Jiří Trojan – Eva Trojanová, Marcel Svačina – Klára Šillerová, Stefaan Prinzie – Sharon Vermuelen, Gábor Kozma – Viktória Tóth, Jiří Sojka – Jaroslava Roučková, Dmitrij Jakimacho – Olga Zaharova, Pavel Krbec – Renáta Soukupová, Michal Srb – Veronika Teplá, Renaud Bronkart – Martine Victor.
SEZNAM PŘIHLÁŠENÝCH POSÁDEK 40. BARUM CZECH RALLY ZLÍN
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.