Druhé místo v absolutním hodnocení a spokojenost posádky i týmu. Tak by se dalo stručně charakterizovat víkendové vystoupení dvojice Roman Kresta - Petr Gross na právě uplynulé XXXI. FUCHS OIL Rally Agropa Pačejov, která byla šestým podnikem letošního ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally. Roman s Petrem se na soutěži, vracející se do mistrovského seriálu po roční přestávce představili premiérově s vozem Škoda Fabia S2000, zapůjčeným od Antonína Tlusťáka a s cílem otestovat si vůz před nadcházející Barum Rally.
"Odzkoušeli jsme si Fabií a s tímto cílem jsme do Pačejova jeli. Podmínky byly extrémní, takže soutěž nebyla o nějaké zvlášť rychlé jízdě," vrací se k uplynulému víkendu Roman Kresta. "Každý odjetý kilometr byl ale dobrý. Odzkoušel jsem si nějaká nastavení, která jsem potřeboval, protože na suchu jsem již s Fabií jel, ale na mokru jsem neměl ujetý před soutěží ani kilometr. Samozřejmě jsme se v průběhu závodu nevyvarovali drobným jezdeckým chybičkám, které nás nějaký čas stály, ale OK. Z Pačejova jsme odjížděli spokojeni. Jednoduše - dobrý závod a dobrý test."
Co bude fanoušky zajímat asi nejvíce je porovnání Peugeotu a Fabie očima zkušeného pilota. "V tuto chvíli nechci ještě žádná velká porovnání dělat," říká k tomuto tématu Roman, "V krátkosti mohu jen říci, že Fabia je skutečně velice povedený vůz, který perfektně funguje. S Peugeotem je potřeba jet více agresivní a dravý styl. Pro objektivnější srovnání bych ale potřeboval ještě nějaké kilometry s Fabií najet. U Peugeotu jsem věděl naprosto přesně, co mám jak dělat a dokázal jsem jej využít v mých možnostech na sto procent. To ale nemůžu v tuto chvíli tvrdit o využití Fabie v Pačejově. Byly úseky, kde se mi to líbilo, ale byla také místa, kde jsem byl jasně pomalejší, než by auto bylo schopno jet. Ale neriskoval jsem a nemohl jsem si ani žádné riskování dovolit. Potřebovali jsme testovat, zkoušet a porovnávat nastavení tak, abychom měli jasné výstupy. A to se nám dařilo," dodává Roman Kresta.
A co mají Roman Kresta a tým v plánu pro nejbližší hodiny a dny před Barumkou? "Dnes nás čeká týmové setkání, kde vyhodnotíme poznatky z Pačejova. Po schůzce pak budeme mít jasno o dalším programu před Barum Czech Rally Zlín. Rád bych touto cestou poděkoval partnerům a týmu za spolupráci při soutěži a také všem fanouškům, kteří i přes nepříznivé počasí přijeli do Pačejova fandit," uzavírá Roman hodnocení uplynulého podniku sprintového šampionátu.Po šestém z devíti podniků se Roman Kresta dostal do čela bodování ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally. Dalším podnikem sprintrally bude v termínu 10. - 11.9. Admiral Rally Vyškov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.