Roman Kresta si z Pačejova odváží stříbro a průběžné vedení v MČR

rally pačejov
rally pačejov, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Josef Janoušek 9. srpna 2010 20:38
Sdílej:

Druhé místo v absolutním hodnocení a spokojenost posádky i týmu. Tak by se dalo stručně charakterizovat víkendové vystoupení dvojice Roman Kresta - Petr Gross na právě uplynulé XXXI. FUCHS OIL Rally Agropa Pačejov, která byla šestým podnikem letošního ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally. Roman s Petrem se na soutěži, vracející se do mistrovského seriálu po roční přestávce představili premiérově s vozem Škoda Fabia S2000, zapůjčeným od Antonína Tlusťáka a s cílem otestovat si vůz před nadcházející Barum Rally.

"Odzkoušeli jsme si Fabií a s tímto cílem jsme do Pačejova jeli. Podmínky byly extrémní, takže soutěž nebyla o nějaké zvlášť rychlé jízdě," vrací se k uplynulému víkendu Roman Kresta. "Každý odjetý kilometr byl ale dobrý. Odzkoušel jsem si nějaká nastavení, která jsem potřeboval, protože na suchu jsem již s Fabií jel, ale na mokru jsem neměl ujetý před soutěží ani kilometr. Samozřejmě jsme se v průběhu závodu nevyvarovali drobným jezdeckým chybičkám, které nás nějaký čas stály, ale OK. Z Pačejova jsme odjížděli spokojeni. Jednoduše - dobrý závod a dobrý test."

Co bude fanoušky zajímat asi nejvíce je porovnání Peugeotu a Fabie očima zkušeného pilota. "V tuto chvíli nechci ještě žádná velká porovnání dělat," říká k tomuto tématu Roman, "V krátkosti mohu jen říci, že Fabia je skutečně velice povedený vůz, který perfektně funguje. S Peugeotem je potřeba jet více agresivní a dravý styl. Pro objektivnější srovnání bych ale potřeboval ještě nějaké kilometry s Fabií najet. U Peugeotu jsem věděl naprosto přesně, co mám jak dělat a dokázal jsem jej využít v mých možnostech na sto procent. To ale nemůžu v tuto chvíli tvrdit o využití Fabie v Pačejově. Byly úseky, kde se mi to líbilo, ale byla také místa, kde jsem byl jasně pomalejší, než by auto bylo schopno jet. Ale neriskoval jsem a nemohl jsem si ani žádné riskování dovolit. Potřebovali jsme testovat, zkoušet a porovnávat nastavení tak, abychom měli jasné výstupy. A to se nám dařilo," dodává Roman Kresta.

A co mají Roman Kresta a tým v plánu pro nejbližší hodiny a dny před Barumkou? "Dnes nás čeká týmové setkání, kde vyhodnotíme poznatky z Pačejova. Po schůzce pak budeme mít jasno o dalším programu před Barum Czech Rally Zlín. Rád bych touto cestou poděkoval partnerům a týmu za spolupráci při soutěži a také všem fanouškům, kteří i přes nepříznivé počasí přijeli do Pačejova fandit," uzavírá Roman hodnocení uplynulého podniku sprintového šampionátu.Po šestém z devíti podniků se Roman Kresta dostal do čela bodování ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally. Dalším podnikem sprintrally bude v termínu 10. - 11.9. Admiral Rally Vyškov.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.