Druhé místo v absolutním hodnocení a spokojenost posádky i týmu. Tak by se dalo stručně charakterizovat víkendové vystoupení dvojice Roman Kresta - Petr Gross na právě uplynulé XXXI. FUCHS OIL Rally Agropa Pačejov, která byla šestým podnikem letošního ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally. Roman s Petrem se na soutěži, vracející se do mistrovského seriálu po roční přestávce představili premiérově s vozem Škoda Fabia S2000, zapůjčeným od Antonína Tlusťáka a s cílem otestovat si vůz před nadcházející Barum Rally.
"Odzkoušeli jsme si Fabií a s tímto cílem jsme do Pačejova jeli. Podmínky byly extrémní, takže soutěž nebyla o nějaké zvlášť rychlé jízdě," vrací se k uplynulému víkendu Roman Kresta. "Každý odjetý kilometr byl ale dobrý. Odzkoušel jsem si nějaká nastavení, která jsem potřeboval, protože na suchu jsem již s Fabií jel, ale na mokru jsem neměl ujetý před soutěží ani kilometr. Samozřejmě jsme se v průběhu závodu nevyvarovali drobným jezdeckým chybičkám, které nás nějaký čas stály, ale OK. Z Pačejova jsme odjížděli spokojeni. Jednoduše - dobrý závod a dobrý test."
Co bude fanoušky zajímat asi nejvíce je porovnání Peugeotu a Fabie očima zkušeného pilota. "V tuto chvíli nechci ještě žádná velká porovnání dělat," říká k tomuto tématu Roman, "V krátkosti mohu jen říci, že Fabia je skutečně velice povedený vůz, který perfektně funguje. S Peugeotem je potřeba jet více agresivní a dravý styl. Pro objektivnější srovnání bych ale potřeboval ještě nějaké kilometry s Fabií najet. U Peugeotu jsem věděl naprosto přesně, co mám jak dělat a dokázal jsem jej využít v mých možnostech na sto procent. To ale nemůžu v tuto chvíli tvrdit o využití Fabie v Pačejově. Byly úseky, kde se mi to líbilo, ale byla také místa, kde jsem byl jasně pomalejší, než by auto bylo schopno jet. Ale neriskoval jsem a nemohl jsem si ani žádné riskování dovolit. Potřebovali jsme testovat, zkoušet a porovnávat nastavení tak, abychom měli jasné výstupy. A to se nám dařilo," dodává Roman Kresta.
A co mají Roman Kresta a tým v plánu pro nejbližší hodiny a dny před Barumkou? "Dnes nás čeká týmové setkání, kde vyhodnotíme poznatky z Pačejova. Po schůzce pak budeme mít jasno o dalším programu před Barum Czech Rally Zlín. Rád bych touto cestou poděkoval partnerům a týmu za spolupráci při soutěži a také všem fanouškům, kteří i přes nepříznivé počasí přijeli do Pačejova fandit," uzavírá Roman hodnocení uplynulého podniku sprintového šampionátu.Po šestém z devíti podniků se Roman Kresta dostal do čela bodování ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally. Dalším podnikem sprintrally bude v termínu 10. - 11.9. Admiral Rally Vyškov.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?