Druhé místo v absolutním hodnocení a spokojenost posádky i týmu. Tak by se dalo stručně charakterizovat víkendové vystoupení dvojice Roman Kresta - Petr Gross na právě uplynulé XXXI. FUCHS OIL Rally Agropa Pačejov, která byla šestým podnikem letošního ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally. Roman s Petrem se na soutěži, vracející se do mistrovského seriálu po roční přestávce představili premiérově s vozem Škoda Fabia S2000, zapůjčeným od Antonína Tlusťáka a s cílem otestovat si vůz před nadcházející Barum Rally.
"Odzkoušeli jsme si Fabií a s tímto cílem jsme do Pačejova jeli. Podmínky byly extrémní, takže soutěž nebyla o nějaké zvlášť rychlé jízdě," vrací se k uplynulému víkendu Roman Kresta. "Každý odjetý kilometr byl ale dobrý. Odzkoušel jsem si nějaká nastavení, která jsem potřeboval, protože na suchu jsem již s Fabií jel, ale na mokru jsem neměl ujetý před soutěží ani kilometr. Samozřejmě jsme se v průběhu závodu nevyvarovali drobným jezdeckým chybičkám, které nás nějaký čas stály, ale OK. Z Pačejova jsme odjížděli spokojeni. Jednoduše - dobrý závod a dobrý test."
Co bude fanoušky zajímat asi nejvíce je porovnání Peugeotu a Fabie očima zkušeného pilota. "V tuto chvíli nechci ještě žádná velká porovnání dělat," říká k tomuto tématu Roman, "V krátkosti mohu jen říci, že Fabia je skutečně velice povedený vůz, který perfektně funguje. S Peugeotem je potřeba jet více agresivní a dravý styl. Pro objektivnější srovnání bych ale potřeboval ještě nějaké kilometry s Fabií najet. U Peugeotu jsem věděl naprosto přesně, co mám jak dělat a dokázal jsem jej využít v mých možnostech na sto procent. To ale nemůžu v tuto chvíli tvrdit o využití Fabie v Pačejově. Byly úseky, kde se mi to líbilo, ale byla také místa, kde jsem byl jasně pomalejší, než by auto bylo schopno jet. Ale neriskoval jsem a nemohl jsem si ani žádné riskování dovolit. Potřebovali jsme testovat, zkoušet a porovnávat nastavení tak, abychom měli jasné výstupy. A to se nám dařilo," dodává Roman Kresta.
A co mají Roman Kresta a tým v plánu pro nejbližší hodiny a dny před Barumkou? "Dnes nás čeká týmové setkání, kde vyhodnotíme poznatky z Pačejova. Po schůzce pak budeme mít jasno o dalším programu před Barum Czech Rally Zlín. Rád bych touto cestou poděkoval partnerům a týmu za spolupráci při soutěži a také všem fanouškům, kteří i přes nepříznivé počasí přijeli do Pačejova fandit," uzavírá Roman hodnocení uplynulého podniku sprintového šampionátu.Po šestém z devíti podniků se Roman Kresta dostal do čela bodování ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally. Dalším podnikem sprintrally bude v termínu 10. - 11.9. Admiral Rally Vyškov.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.