Druhé místo v absolutním hodnocení a spokojenost posádky i týmu. Tak by se dalo stručně charakterizovat víkendové vystoupení dvojice Roman Kresta - Petr Gross na právě uplynulé XXXI. FUCHS OIL Rally Agropa Pačejov, která byla šestým podnikem letošního ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally. Roman s Petrem se na soutěži, vracející se do mistrovského seriálu po roční přestávce představili premiérově s vozem Škoda Fabia S2000, zapůjčeným od Antonína Tlusťáka a s cílem otestovat si vůz před nadcházející Barum Rally.
"Odzkoušeli jsme si Fabií a s tímto cílem jsme do Pačejova jeli. Podmínky byly extrémní, takže soutěž nebyla o nějaké zvlášť rychlé jízdě," vrací se k uplynulému víkendu Roman Kresta. "Každý odjetý kilometr byl ale dobrý. Odzkoušel jsem si nějaká nastavení, která jsem potřeboval, protože na suchu jsem již s Fabií jel, ale na mokru jsem neměl ujetý před soutěží ani kilometr. Samozřejmě jsme se v průběhu závodu nevyvarovali drobným jezdeckým chybičkám, které nás nějaký čas stály, ale OK. Z Pačejova jsme odjížděli spokojeni. Jednoduše - dobrý závod a dobrý test."
Co bude fanoušky zajímat asi nejvíce je porovnání Peugeotu a Fabie očima zkušeného pilota. "V tuto chvíli nechci ještě žádná velká porovnání dělat," říká k tomuto tématu Roman, "V krátkosti mohu jen říci, že Fabia je skutečně velice povedený vůz, který perfektně funguje. S Peugeotem je potřeba jet více agresivní a dravý styl. Pro objektivnější srovnání bych ale potřeboval ještě nějaké kilometry s Fabií najet. U Peugeotu jsem věděl naprosto přesně, co mám jak dělat a dokázal jsem jej využít v mých možnostech na sto procent. To ale nemůžu v tuto chvíli tvrdit o využití Fabie v Pačejově. Byly úseky, kde se mi to líbilo, ale byla také místa, kde jsem byl jasně pomalejší, než by auto bylo schopno jet. Ale neriskoval jsem a nemohl jsem si ani žádné riskování dovolit. Potřebovali jsme testovat, zkoušet a porovnávat nastavení tak, abychom měli jasné výstupy. A to se nám dařilo," dodává Roman Kresta.
A co mají Roman Kresta a tým v plánu pro nejbližší hodiny a dny před Barumkou? "Dnes nás čeká týmové setkání, kde vyhodnotíme poznatky z Pačejova. Po schůzce pak budeme mít jasno o dalším programu před Barum Czech Rally Zlín. Rád bych touto cestou poděkoval partnerům a týmu za spolupráci při soutěži a také všem fanouškům, kteří i přes nepříznivé počasí přijeli do Pačejova fandit," uzavírá Roman hodnocení uplynulého podniku sprintového šampionátu.Po šestém z devíti podniků se Roman Kresta dostal do čela bodování ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally. Dalším podnikem sprintrally bude v termínu 10. - 11.9. Admiral Rally Vyškov.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?