Překoná barumka rekordní počet vozů Super 2000?

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: Archiv RallyZone.cz
Josef Janoušek 4. srpna 2010 17:41
Sdílej:

Přesně měsíc před ostrým startem jubilejního 40. ročníku populární Barum Czech Rally Zlín se konala v prostorách Magistrátu města Zlína tisková konference, která proběhla za značného zájmu pracovníků sdělovacích prostředků. Na tři desítky novinářů vyslechlo aktuální novinky před startem soutěže, která je jednou z nejvýznamnějších motoristických akcí v České republice.

Na úvod tiskové konference si vzal slovo ředitel soutěže Miloslav Regner, pod jehož vedením se barumce povedlo dosáhnout nejlepších výsledků. "Již za měsíc budeme na náměstí ve Zlíně zahajovat program jubilejní čtyřicáté barumky. Letošní ročník slibuje potenciál, že se na zdejších tratích představí až třicet vozů kategorie Super 2000, čímž by se nám povedlo překonat loňský rekord v počtu 24 vozů této prestižní kategorie. Bylo by to pro nás velkým oceněním naší snahy," řekl Regner. Pomyslný primát zatím drží shodně loňská Rallye San Remo a letošní Geko Ypres Rally v Belgii, kde se objevilo 24 těchto speciálů. Stejný počet „dvoutisícovek“ byl k vidění v loňském roce ve Zlíně, nicméně ze startovní rampy sjelo 23 těchto vozů, neboť tovární proton Francouze Bryana Bouffiera se zastavil již na shakedownu.

Ředitel rally dále seznámil přítomné novináře s programem soutěže. "V pátek 27. srpna ve 20 hodin začneme závodit na městské superspeciálce, když nejprve odstartují historici a po nich ve 21.15 hodin vyjedou na trať již moderní soutěžní vozy v obráceném pořadí, tedy od konce startovního pole." řekl Regner. Zlínští pořadatelé zařadili do itineráře soutěže dvě staronové rychlostní zkoušky Biskupice a Velký Ořechov, které se jely naposledy před šesti lety. Zároveň ve srovnání s loňským ročníkem přibyla jedna erzeta. Na posádky čeká celkem 17 rychlostních zkoušek na devíti úsecích v celkové délce 265 km. "Je velký problém vymyslet nové erzety jednak z důvodu silného osídlení zdejší krajiny a jednak z důvodu velkého počtu chráněnné krajinné oblasti, jako jsou například Karpaty nebo Beskydy. K části dřívějších rychlostních zkoušek se časem vrátíme, ale pro letošní rok jsme některé z itineráře vypustili. Při barumce se snažíme nevyužívat stejných rychlostních zkoušek, které se jedou při dalších třech rally, které se konají v našem kraji v průběhu roku," pověděl Regner.

Jubilejní ročník barumky se objeví rovněž v programové nabídce satelitního kanálu Eurosport, kde ho uvidí miliony diváků po celém světě. Jsou potvrzené dvě souhrnná vysílání po každé etapě ve večerním čase. "Dále bude ve vysílání během sobotního dne v přímém přenosu v rozsahu půlhodiny příjezd posádek do stanoviště stop na rychlostní zkoušce číslo 6 Biskupice a příjezd posádek do cíle 1. etapy pod zlínským Velkým kinem. V neděli se uskuteční přímý přenos ze servisní zóny v Otrokovicích v polovině 2. etapy," uvedl Ing. Jan Regner, zástupce ředitele.S ohledem na pravidelně se zvyšující počet přihlášených posádek a rostoucí kvalitě soutěžního pole Regner zmínil potřebu několika změn v servisní zóně, která bude opět umístěna v prostorech areálu společnosti Barum Continental, s.r.o., v Otrokovicích. "Letos očekáváme více jezdců ze zahraničí, kvůli čemu se pokusíme o lepší uspořádání servisní zóny v prostorech bývalé zkušební dráhy Barumu. V první řadě jsou jezdci a týmy, kterých pravidelně každým rokem přibývá, nicméně volného prostoru pro diváky ubývá," uvedl Regner. Přítomný zástupce Magistrátu města Zlín Mgr. Karel Jankovič vyzdvihl význam soutěže pro samotné město. "Město Zlín se snaží vytvořit vhodné podmínky pro Barum Czech Rally Zlín, protože si dobře uvědomujeme, jakou propagaci tato soutěž pro město představuje. Díky výborné práci organizačního týmu v čele s panem Regnerem popularita barumky každým rokem stoupá a město se bude snažit vyjít pořadatelům maximálně vstříc," uvedl Jankovič.

Soutěž se jede od roku 1983 pravidelně v rámci seriálu mistrovství Evropy a od roku 2007 je součástí prestižního seriálu Intercontinental Rally Challenge. V roce 2005 proběhla jako kandidátský podnik mistrovství světa. Během uplynulých devětatřiceti let se vystřídalo na stupních vítězů množství význačných jmen automobilového sportu, třikrát se do listiny vítězů zapsaly takové veličiny jako jsou Vladimír Hubáček, John Haugland, Enrico Bertone nebo Roman Kresta. Ve Zlíně se letos objeví takřka kompletní špička IRC včetně továrního týmu Škoda Motorsport, který vévodí pořadí jezdců i značek seriálu IRC. Zároveň posádka Jan Kopecký, Petr Starý na voze Škoda Fabia S2000 obhajuje na domácí půdě loňské prvenství. Pořadatelé očekávají, že se jubilejního ročníku zúčastní přes 100 posádek z více než 20 zemí nejen evropského kontinentu.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.