Měsíc uplynul od Rallye Bohemia, kde se Roman Kresta s Petrem Grossem zatím naposledy představili na domácích tratích. Červencový rallysprint na Vysočině Roman vynechal, ale o uplynulém víkendu společně s Petrem Grossem absolvovali Neste Rally Finland.
"Když se ohlédnu za uplynulým víkendem, můžu jen říct, že Finsko byla nádherná soutěž. Společně s Petrem bychom chtěli poděkovat našim partnerům za umožnění startu a fanouškům za vytvořenou atmosféru," komentuje účast na soutěži světového šampionátu Roman Kresta. "Teď už se ale musíme připravovat na nadcházející podniky," dodává.
Již delší dobu se v případě úřadujícího českého mistra hovořilo v souvislosti s nadcházejícím vrcholem sezóny - Barum Czech Rally o změně techniky. Při pohledu na seznam přihlášených na Pačejovskou soutěž je u posádky Kresta - Gross uvedena Škoda Fabia S2000. Celou situaci Roman Kresta vysvětluje: "V Pačejově se skutečně představíme s vozem Škoda Fabia S2000, je to z toho důvodu, abychom si vůz vyzkoušeli před Barum Rally, kde máme možnost s ním startovat. Vůz, se kterým pojedeme, pochází od Antonína Tlusťáka, který nám vyšel vstříc a souhlasil s dočasnou výměnou soutěžní techniky."
Foto: roman-kresta.com
Jaký je důvod změny techniky před Barum Rally, objasňuje Roman takto: "Po Rally Bohemia je boj v šampionátu MMČR stále otevřený. Momentálně jsme na třetí pozici, ale Bohemia nás vrátila do hry o titul a my uděláme maximum, abychom šanci využili. Pačejov tak bude ostrým testem na Barumku. Ještě jednou tak chceme poděkovat týmu Antonína Tlusťáka, za spolupráci."
Víkendová Pačejovská soutěž odstartuje v sobotu 7. srpna v 8:30 z náměstí v Horažďovicích, následně posádky čeká devět rychlostních zkoušek o délce 79,11 kilometrů, které spolu s přejezdovými trasami vytvoří trať dlouhou 277,65 kilometrů. Nejúspěšnější soutěžící posádky jsou očekávány znovu na náměstí v Horažďovicích v 17:15 odpoledne.
Roman Kresta s Petrem Grossem však neberou soutěž v Pačejově jen a pouze jako test na Barum Rally, po pěti odjetých podnicích je Roman v průběžném hodnocení jezdců na druhé příčce s pouze tříbodovou ztrátou na vedoucí pozici. "Samozřejmě, Pačejov je dalším rallysprintem a my kromě zkoušení auta chceme bojovat o co nejlepší výsledek. Současně také chceme pozvat všechny fandy rally k tratím a popřát jim skvělý sportovní zážitek," uzavírá Roman Kresta před nadcházejícím podnikem MČR sprintrally.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.