Letošní ročník Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally má za sebou jeden ze svých vrcholů, kterým byla o uplynulém víkendu 2. -. 4. července XXXVII. Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. V nabité konkurenci předních domácích i velmi kvalitních zahraničních posádek se do boje o mistrovské body zapojila také posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta - Petr Gross, s osvědčeným soutěžním speciálem Peugeot 207 S2000. Celé tři soutěžní dny provázelo jezdce, pořadatele i diváky typicky letní počasí, které však kladlo nesmírné nároky jak na techniku, tak i na soutěžící posádky.
Roman s Petrem se v silné konkurenci umístili na čtvrté příčce absolutního pořadí a v rámci hodnocení domácího mistrovství jim připadla druhá pozice. "To, že soutěž nebude jednoduchá, bylo zřejmé již od jejího začátku. Pro nás je pozitivním zjištěním, že jsme se dokázali držet poblíž továrním vozům, ať již to byly Škodovky, či Peugeot Bryana Bouffiera. První trojice jela neskutečně," začíná hodnocení Mladoboleslavské soutěže Roman Kresta, jenž úvodní etapu dokončil s přibližně půlminutovým odstupem na vedoucí trio. Zhruba stejný náskok však měl na nejbližšího pronásledovatele, kterým byl juniorský mistr světa Martin Prokop.V neděli však posádce Mogul Racing Teamu přálo štěstí jen na úvodních dvou vložkách. Na rychlostní zkoušce s pořadovým číslem 13, kterou byl první průjezd Sychrovem, přišel defekt a s ním spojená časová ztráta. Ta v cíli rychlostní zkoušky znamenala, že veškerý náskok na finišujícího Martina Prokopa byl rázem pryč. Před poslední sekcí soutěže tak rozestup činil v rally nejmenší měřitelnou hodnotu - pouhou desetinu sekundy. "V průběhu neděle jsme jeli úvodní erzetu dle mého názoru velice dobře. Navarov nám taky vyšel, ale na třetí rychlostní zkoušce jsme bohužel měli defekt cca 5 kilometrů před cílem a zkoušku jsme dokončili na prázdném kole. Do poslední sekce jsme znovu nastoupili s tím, že jedeme na čtvrté místo a uděláme maximum pro to, abychom dojeli co nejlépe," pokračuje Roman v hodnocení.
V úvodní rychlostní zkoušce závěrečné sekce, dokázala posádka Mogul Racing Teamu získat na Martina Prokopa bezmála 4,5 vteřiny. "Na druhém průjezdu Navarova, zhruba v polovině erzety nám totálně odešly tlumiče. Prostě se přehřály. Nedalo se s tím jet," komentuje jezdec Mogul Racing Teamu průběh posledních dvou rychlostních zkoušek Rally Bohemia. "Tím pádem už nebyla žádná šance bojovat o prvenství v rámci hodnocení MMČR, přestože jsme věděli, že Pavel Valoušek již nepokračuje. Poslední zkouška pak byla jen o přežití a dojetí do cíle. Tím bylo vše vyřešeno.""O čtvrtém místě se říká, že je nejméně populární. Člověk stejně tajně doufá, že se dostane na stupně vítězů. U mě to nebylo jiné, navíc proto, že jsem jel doma," říká po soutěži Petr Gross. "Potvrdilo se to, co jsem si myslel a říkal před startem, že Bohemka se bude rozhodovat do posledních metrů. Pro nás to tentokráte bylo s méně šťastným koncem, ale i tak jsem spokojený. Bohemka z mého pohledu je jedno velké plus.""Skončili jsme druzí v hodnocení MMČR, čtvrtí absolutně. Tak to je. Na trojici továrních vozů jsme nestačili. Nemá cenu říkat možná, kdyby a podobně. Mrzí nás technický problém, který nás připravil o vítězství v rámci MMČR, ale to k rally patří. Po Rally Bohemia jsme stále ve hře v boji o domácí titul. Vše je otevřené. Z vedoucí trojice máme momentálně nejhorší skóre, ale před námi jsou ještě dva závody. Na Bohemii se prokázalo, že rally je nevyzpytatelná a až do poslední časovky se může cokoli stát. Před námi je těžká Barumka, a pokud ta nerozhodne, rozhodne se hold až v Příbrami. My bychom nyní rádi poděkovali našim partnerům za podporu, pořadatelům za vynikající přípravu krásné soutěže, fanouškům za povzbuzování a vytvoření skvělé atmosféry a členům Mogul Racing Teamu za skvělou práci před i v průběhu soutěže," uzavírají Roman a Petr ohlédnutí za Rally Bohemia.Jaký další program Romana Krestu a Petra Grosse čeká dále? V nejbližších dnech se rozhodne, zda se zúčastní sprintrally, které předcházejí Barumce. Na konci července pak oba členy posádky čeká s Mitsubishi Lancer EVO IX start v jubilejním 60. ročníku Finské Rally.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.