Letošní ročník Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally má za sebou jeden ze svých vrcholů, kterým byla o uplynulém víkendu 2. -. 4. července XXXVII. Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. V nabité konkurenci předních domácích i velmi kvalitních zahraničních posádek se do boje o mistrovské body zapojila také posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta - Petr Gross, s osvědčeným soutěžním speciálem Peugeot 207 S2000. Celé tři soutěžní dny provázelo jezdce, pořadatele i diváky typicky letní počasí, které však kladlo nesmírné nároky jak na techniku, tak i na soutěžící posádky.
Roman s Petrem se v silné konkurenci umístili na čtvrté příčce absolutního pořadí a v rámci hodnocení domácího mistrovství jim připadla druhá pozice. "To, že soutěž nebude jednoduchá, bylo zřejmé již od jejího začátku. Pro nás je pozitivním zjištěním, že jsme se dokázali držet poblíž továrním vozům, ať již to byly Škodovky, či Peugeot Bryana Bouffiera. První trojice jela neskutečně," začíná hodnocení Mladoboleslavské soutěže Roman Kresta, jenž úvodní etapu dokončil s přibližně půlminutovým odstupem na vedoucí trio. Zhruba stejný náskok však měl na nejbližšího pronásledovatele, kterým byl juniorský mistr světa Martin Prokop.V neděli však posádce Mogul Racing Teamu přálo štěstí jen na úvodních dvou vložkách. Na rychlostní zkoušce s pořadovým číslem 13, kterou byl první průjezd Sychrovem, přišel defekt a s ním spojená časová ztráta. Ta v cíli rychlostní zkoušky znamenala, že veškerý náskok na finišujícího Martina Prokopa byl rázem pryč. Před poslední sekcí soutěže tak rozestup činil v rally nejmenší měřitelnou hodnotu - pouhou desetinu sekundy. "V průběhu neděle jsme jeli úvodní erzetu dle mého názoru velice dobře. Navarov nám taky vyšel, ale na třetí rychlostní zkoušce jsme bohužel měli defekt cca 5 kilometrů před cílem a zkoušku jsme dokončili na prázdném kole. Do poslední sekce jsme znovu nastoupili s tím, že jedeme na čtvrté místo a uděláme maximum pro to, abychom dojeli co nejlépe," pokračuje Roman v hodnocení.
V úvodní rychlostní zkoušce závěrečné sekce, dokázala posádka Mogul Racing Teamu získat na Martina Prokopa bezmála 4,5 vteřiny. "Na druhém průjezdu Navarova, zhruba v polovině erzety nám totálně odešly tlumiče. Prostě se přehřály. Nedalo se s tím jet," komentuje jezdec Mogul Racing Teamu průběh posledních dvou rychlostních zkoušek Rally Bohemia. "Tím pádem už nebyla žádná šance bojovat o prvenství v rámci hodnocení MMČR, přestože jsme věděli, že Pavel Valoušek již nepokračuje. Poslední zkouška pak byla jen o přežití a dojetí do cíle. Tím bylo vše vyřešeno.""O čtvrtém místě se říká, že je nejméně populární. Člověk stejně tajně doufá, že se dostane na stupně vítězů. U mě to nebylo jiné, navíc proto, že jsem jel doma," říká po soutěži Petr Gross. "Potvrdilo se to, co jsem si myslel a říkal před startem, že Bohemka se bude rozhodovat do posledních metrů. Pro nás to tentokráte bylo s méně šťastným koncem, ale i tak jsem spokojený. Bohemka z mého pohledu je jedno velké plus.""Skončili jsme druzí v hodnocení MMČR, čtvrtí absolutně. Tak to je. Na trojici továrních vozů jsme nestačili. Nemá cenu říkat možná, kdyby a podobně. Mrzí nás technický problém, který nás připravil o vítězství v rámci MMČR, ale to k rally patří. Po Rally Bohemia jsme stále ve hře v boji o domácí titul. Vše je otevřené. Z vedoucí trojice máme momentálně nejhorší skóre, ale před námi jsou ještě dva závody. Na Bohemii se prokázalo, že rally je nevyzpytatelná a až do poslední časovky se může cokoli stát. Před námi je těžká Barumka, a pokud ta nerozhodne, rozhodne se hold až v Příbrami. My bychom nyní rádi poděkovali našim partnerům za podporu, pořadatelům za vynikající přípravu krásné soutěže, fanouškům za povzbuzování a vytvoření skvělé atmosféry a členům Mogul Racing Teamu za skvělou práci před i v průběhu soutěže," uzavírají Roman a Petr ohlédnutí za Rally Bohemia.Jaký další program Romana Krestu a Petra Grosse čeká dále? V nejbližších dnech se rozhodne, zda se zúčastní sprintrally, které předcházejí Barumce. Na konci července pak oba členy posádky čeká s Mitsubishi Lancer EVO IX start v jubilejním 60. ročníku Finské Rally.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.