Letošní ročník Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally má za sebou jeden ze svých vrcholů, kterým byla o uplynulém víkendu 2. -. 4. července XXXVII. Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. V nabité konkurenci předních domácích i velmi kvalitních zahraničních posádek se do boje o mistrovské body zapojila také posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta - Petr Gross, s osvědčeným soutěžním speciálem Peugeot 207 S2000. Celé tři soutěžní dny provázelo jezdce, pořadatele i diváky typicky letní počasí, které však kladlo nesmírné nároky jak na techniku, tak i na soutěžící posádky.
Roman s Petrem se v silné konkurenci umístili na čtvrté příčce absolutního pořadí a v rámci hodnocení domácího mistrovství jim připadla druhá pozice. "To, že soutěž nebude jednoduchá, bylo zřejmé již od jejího začátku. Pro nás je pozitivním zjištěním, že jsme se dokázali držet poblíž továrním vozům, ať již to byly Škodovky, či Peugeot Bryana Bouffiera. První trojice jela neskutečně," začíná hodnocení Mladoboleslavské soutěže Roman Kresta, jenž úvodní etapu dokončil s přibližně půlminutovým odstupem na vedoucí trio. Zhruba stejný náskok však měl na nejbližšího pronásledovatele, kterým byl juniorský mistr světa Martin Prokop.V neděli však posádce Mogul Racing Teamu přálo štěstí jen na úvodních dvou vložkách. Na rychlostní zkoušce s pořadovým číslem 13, kterou byl první průjezd Sychrovem, přišel defekt a s ním spojená časová ztráta. Ta v cíli rychlostní zkoušky znamenala, že veškerý náskok na finišujícího Martina Prokopa byl rázem pryč. Před poslední sekcí soutěže tak rozestup činil v rally nejmenší měřitelnou hodnotu - pouhou desetinu sekundy. "V průběhu neděle jsme jeli úvodní erzetu dle mého názoru velice dobře. Navarov nám taky vyšel, ale na třetí rychlostní zkoušce jsme bohužel měli defekt cca 5 kilometrů před cílem a zkoušku jsme dokončili na prázdném kole. Do poslední sekce jsme znovu nastoupili s tím, že jedeme na čtvrté místo a uděláme maximum pro to, abychom dojeli co nejlépe," pokračuje Roman v hodnocení.
V úvodní rychlostní zkoušce závěrečné sekce, dokázala posádka Mogul Racing Teamu získat na Martina Prokopa bezmála 4,5 vteřiny. "Na druhém průjezdu Navarova, zhruba v polovině erzety nám totálně odešly tlumiče. Prostě se přehřály. Nedalo se s tím jet," komentuje jezdec Mogul Racing Teamu průběh posledních dvou rychlostních zkoušek Rally Bohemia. "Tím pádem už nebyla žádná šance bojovat o prvenství v rámci hodnocení MMČR, přestože jsme věděli, že Pavel Valoušek již nepokračuje. Poslední zkouška pak byla jen o přežití a dojetí do cíle. Tím bylo vše vyřešeno.""O čtvrtém místě se říká, že je nejméně populární. Člověk stejně tajně doufá, že se dostane na stupně vítězů. U mě to nebylo jiné, navíc proto, že jsem jel doma," říká po soutěži Petr Gross. "Potvrdilo se to, co jsem si myslel a říkal před startem, že Bohemka se bude rozhodovat do posledních metrů. Pro nás to tentokráte bylo s méně šťastným koncem, ale i tak jsem spokojený. Bohemka z mého pohledu je jedno velké plus.""Skončili jsme druzí v hodnocení MMČR, čtvrtí absolutně. Tak to je. Na trojici továrních vozů jsme nestačili. Nemá cenu říkat možná, kdyby a podobně. Mrzí nás technický problém, který nás připravil o vítězství v rámci MMČR, ale to k rally patří. Po Rally Bohemia jsme stále ve hře v boji o domácí titul. Vše je otevřené. Z vedoucí trojice máme momentálně nejhorší skóre, ale před námi jsou ještě dva závody. Na Bohemii se prokázalo, že rally je nevyzpytatelná a až do poslední časovky se může cokoli stát. Před námi je těžká Barumka, a pokud ta nerozhodne, rozhodne se hold až v Příbrami. My bychom nyní rádi poděkovali našim partnerům za podporu, pořadatelům za vynikající přípravu krásné soutěže, fanouškům za povzbuzování a vytvoření skvělé atmosféry a členům Mogul Racing Teamu za skvělou práci před i v průběhu soutěže," uzavírají Roman a Petr ohlédnutí za Rally Bohemia.Jaký další program Romana Krestu a Petra Grosse čeká dále? V nejbližších dnech se rozhodne, zda se zúčastní sprintrally, které předcházejí Barumce. Na konci července pak oba členy posádky čeká s Mitsubishi Lancer EVO IX start v jubilejním 60. ročníku Finské Rally.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?