Posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát dokončila Rally Bohemia, na jejímž startu se sešla silná mezinárodní konkurence, na osmém místě absolutního pořadí. V pátém podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se posádka Czech Ford Rally Teamu výjimečně představila s vozem Škoda Fabia S2000.
Škodou Fabia S2000 Tarabus s Trunkátem nahradili Ford Fiesta S2000, s nímž se letos pravidelně objevují na startech českých mistrovství a který Tarabus poškodil při výletu mimo trať při předsoutěžním testu. Za volant Fabie S2000 Tarabus usedl podruhé v kariéře."S Fabií S2000 jsme sice absolvovali Rally Vsetín 2009, ale to byla kraťoučká soutěž, kterou jsme kvůli technické závadě ani nedokončili a která se jela za odlišných podmínek než Bohemka. Příliš zkušeností jsem proto nemohl využít. Ale před startem Rally Bohemia jsme stihli natestovat zhruba čtyřicet, padesát kilometrů, abychom se s vozem alespoň trochu seznámili," říká Jaromír Tarabus."V samotném závodě se mi pak s Fabií jelo dobře. Jak Fiesta, tak Fabia jsou kvalitní auta, která se pohybují v popředí tabulek šampionátů. O jejich výsledcích pak rozhoduje nastavení a to, jak dokáže jezdec jejich kvalit využít. Ani s Fiestou zatím nejsme na stu procentech jejích možností a podobné to bylo i s Fabií. Myslím, že náš výsledek s Fiestou by byl velmi podobný," vysvětluje Tarabus. Vystoupení v páteční 'superspeciálce' Rally Bohemia na okruhu v Sosnové se Jaromíru Tarabusovi a Danielu Trunkátovi vydařilo. Na vítězného Juho Hänninena ztratili 1,1 sekundy a tímto časem se zařadili na čtvrté místo průběžného pořadí. Na následujících klasických rychlostních zkouškách Tarabusovi brzy vyvstali soupeři ve Vojtěchu Štajfovi a v polském jezdci Kajetanu Kajetanowiczi. V souboji s těmito dvěma piloty Tarabus s Trunkátem dokončili sobotní etapu Rally Bohemia na osmém místě. Zatímco Štajf se dokázal v předposlední rychlostní zkoušce etapy před Tarabuse prosmýknout, Kajetanowicze udržel pilot Czech Ford Rally Teamu za svými zády. Těsné časové rozestupy však nenechávaly na pochybách, že souboj bude pokračovat i v dalším dni rally.Podle předpokladů i ve druhé etapě Rally Bohemia Tarabuse zaměstnával souboj se Štajfem a Kajetanowiczem. O výsledku rozhodly poslední tři měřené úseky. Ve čtrnácté rychlostní zkoušce se Tarabus dostal před Kajetanowicze, který mu však vzápětí útok úspěšně vrátil. Když pak v závěrečné rychlostní zkoušce havaroval Vojtěch Štajf, Jaromír Tarabus se posunul na osmou příčku; souboj s Kajetanem Kajetanowiczem prohrál o 4,1 sekundy."Soustředili jsme se na Poláka Kajetanowicze a Vojtěcha Štajfa. Oba jeli velice pěkně, zvlášť Vojta předvedl skvělý výkon, bohužel měl v poslední erzetě smůlu. Kajetanowiczovy výsledky byly rozkolísanější, ale nakonec byl rychlejší než my. Co se týče našeho výsledku, jsem rád, že jsme do Rally Bohemia vůbec odstartovali po havárii v předsoutěžním testu. Velmi mi pomohlo usednout znovu za volant závodního vozu. Ještě v průběhu středečního tréninku se zdálo, že start soutěže zažiju jen jako divák. Dvoudenní závod s časem a hromadou problémů jsme však vyhráli. Můj manažer si ani na chvíli nepřipustil, že bych měl na Rally Bohemia skončit jako divák. Proto bych chtěl poděkovat všem, kteří se podíleli na realizaci našeho startu. Danu Trunkátovi, technikům Škoda Motorsport, týmu K.I.T. Racing a mechanikům. Výsledek je takový, jaký je, ale jsme realisti, na absolutní špičku zatím nemáme. Takže jsme rádi za slušné body, kterých jsme tu dosáhli. Souboj s Polákem Kajetanowiczem a dalšími zahraničními jezdci byl určitě oživením a my jsme si ho užili," dodává Jaromír Tarabus."Byl to zajímavý týden, ale i to k závodům patří. Z důvodů pracovního vytížení jsem se nemohl zůčastnit dvoudeního testu. Když mi pak Mirek zavolal v úterý dopoledne, že havaroval, původní plán příprav na Rally Bohemia vzal za své. Během dne jsem své věci několikrát vybalil a zase uložil do tašky. Kolem půlnoci jsme se dohodli, že letošní ročník Rally Bohemia aspoň odtrénujeme. Ještě ve středu dopoledne jsem si myslel, že jediný start, na který se o víkendu postavím bude maraton na horských kolech. Jsem ale velmi rád, že jsem mohl nakonec usednout do své závodní sedačky," doplňuje Dan Trunkát.Dalším vystoupením Czech Ford Rally Teamu a posádky Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát bude zlínská Barum Rally, na jejímž startu se znovu sejde silná mezinárodní konkurence.Více informací o posádce Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát naleznete na jejích internetových stránkách www.tarabus.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?