Jaromír Tarabus osmý se Škodou Fabia S2000

Tarabus, Jaromír
Tarabus, Jaromír, foto: Czech Ford Rally Team
BPA 6. července 2010 11:09
Sdílej:

Posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát dokončila Rally Bohemia, na jejímž startu se sešla silná mezinárodní konkurence, na osmém místě absolutního pořadí. V pátém podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se posádka Czech Ford Rally Teamu výjimečně představila s vozem Škoda Fabia S2000.

Škodou Fabia S2000 Tarabus s Trunkátem nahradili Ford Fiesta S2000, s nímž se letos pravidelně objevují na startech českých mistrovství a který Tarabus poškodil při výletu mimo trať při předsoutěžním testu. Za volant Fabie S2000 Tarabus usedl podruhé v kariéře."S Fabií S2000 jsme sice absolvovali Rally Vsetín 2009, ale to byla kraťoučká soutěž, kterou jsme kvůli technické závadě ani nedokončili a která se jela za odlišných podmínek než Bohemka. Příliš zkušeností jsem proto nemohl využít. Ale před startem Rally Bohemia jsme stihli natestovat zhruba čtyřicet, padesát kilometrů, abychom se s vozem alespoň trochu seznámili," říká Jaromír Tarabus."V samotném závodě se mi pak s Fabií jelo dobře. Jak Fiesta, tak Fabia jsou kvalitní auta, která se pohybují v popředí tabulek šampionátů. O jejich výsledcích pak rozhoduje nastavení a to, jak dokáže jezdec jejich kvalit využít. Ani s Fiestou zatím nejsme na stu procentech jejích možností a podobné to bylo i s Fabií. Myslím, že náš výsledek s Fiestou by byl velmi podobný," vysvětluje Tarabus.  Vystoupení v páteční 'superspeciálce' Rally Bohemia na okruhu v Sosnové se Jaromíru Tarabusovi a Danielu Trunkátovi vydařilo. Na vítězného Juho Hänninena ztratili 1,1 sekundy a tímto časem se zařadili na čtvrté místo průběžného pořadí. Na následujících klasických rychlostních zkouškách Tarabusovi brzy vyvstali soupeři ve Vojtěchu Štajfovi a v polském  jezdci Kajetanu Kajetanowiczi. V souboji s těmito dvěma piloty Tarabus s Trunkátem dokončili sobotní etapu Rally Bohemia na osmém místě. Zatímco Štajf se dokázal v předposlední rychlostní zkoušce etapy před Tarabuse prosmýknout, Kajetanowicze udržel pilot Czech Ford Rally Teamu za svými zády. Těsné časové rozestupy však nenechávaly na pochybách, že souboj bude pokračovat i v dalším dni rally.Podle předpokladů i ve druhé etapě Rally Bohemia Tarabuse zaměstnával souboj se Štajfem a Kajetanowiczem. O výsledku rozhodly poslední tři měřené úseky. Ve čtrnácté rychlostní zkoušce se Tarabus dostal před Kajetanowicze, který mu však vzápětí útok úspěšně vrátil. Když pak v závěrečné rychlostní zkoušce havaroval Vojtěch Štajf, Jaromír Tarabus se posunul na osmou příčku; souboj s Kajetanem Kajetanowiczem prohrál o 4,1 sekundy."Soustředili jsme se na Poláka Kajetanowicze a Vojtěcha Štajfa. Oba jeli velice pěkně, zvlášť Vojta předvedl skvělý výkon, bohužel měl v poslední erzetě smůlu. Kajetanowiczovy výsledky byly rozkolísanější, ale nakonec byl rychlejší než my. Co se týče našeho výsledku, jsem rád, že jsme do Rally Bohemia vůbec odstartovali po havárii v předsoutěžním testu. Velmi mi pomohlo usednout znovu za volant závodního vozu. Ještě v průběhu středečního tréninku se zdálo, že start soutěže zažiju jen jako divák. Dvoudenní závod s časem a hromadou problémů jsme však vyhráli. Můj manažer  si ani na chvíli nepřipustil, že bych měl na Rally Bohemia skončit jako divák. Proto bych chtěl poděkovat všem, kteří se podíleli na realizaci našeho startu. Danu Trunkátovi, technikům Škoda Motorsport, týmu K.I.T. Racing a mechanikům. Výsledek je takový, jaký je, ale jsme realisti, na absolutní špičku zatím nemáme. Takže jsme rádi za slušné body, kterých jsme tu dosáhli. Souboj s Polákem Kajetanowiczem a dalšími zahraničními jezdci byl určitě oživením a my jsme si ho užili," dodává Jaromír Tarabus."Byl to zajímavý týden, ale i to k závodům patří. Z důvodů pracovního vytížení jsem se nemohl zůčastnit dvoudeního testu. Když mi pak Mirek zavolal v úterý dopoledne, že havaroval, původní plán příprav na Rally Bohemia vzal za své. Během dne jsem své věci několikrát vybalil a zase uložil do tašky. Kolem půlnoci jsme se dohodli, že letošní ročník Rally Bohemia aspoň odtrénujeme. Ještě ve středu dopoledne jsem si myslel, že jediný start, na který se o víkendu postavím bude maraton na horských kolech. Jsem ale velmi rád, že jsem mohl nakonec usednout do své závodní sedačky," doplňuje Dan Trunkát.Dalším vystoupením Czech Ford Rally Teamu a posádky Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát bude zlínská Barum Rally, na jejímž startu se znovu sejde silná mezinárodní konkurence.Více informací o posádce Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát naleznete na jejích internetových stránkách www.tarabus.cz.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.