Czech Ford National Team vybojoval na Bohemii třetí místo

rally krkonoše
rally krkonoše, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Josef Janoušek 4. července 2010 23:15
Sdílej:

Martin Prokop s Janem Tománkem se stali nejúspěšnější domácí posádkou letošního ročníku Rally Bohemia. S Fordem Fiesta S2000 v barvách Czech Ford National Teamu vybojovali třetí místo absolutně.

Pro úřadujícího juniorského mistra světa v rally Martina Prokopa byla Rally Bohemia především součástí přípravy na druhou část sezony šampionátu S-WRC, který je letos nově vypsán pro jezdce s vozy kategorie Super 2000 v rámci světového šampionátu. Bohemka měla Czech Ford National Teamu posloužit hlavně jako přípravy na srpnovou Německou rally, která se jede na asfaltových tratích.Martin s Jendou do soutěže nevstoupili úplně ideálně. Do páteční superspeciálky v Sosnové odstartovali o něco dřív, než měli, za což obdrželi desetisekundovou penalizaci a soutěž tak začínali až z hloubi startovního pole, přesněji z pětapadesáté pozice.V sobotu se ale začalo závodit na klasických rychlostních zkouškách a bílo-modro-červená Fiesta S2000 začala stoupat výsledkovou listinou. Po třetí erzetě se prosadila už do elitní desítky, po páté vložce byli Prokop s Tománkem osmí, po šestém testu šli na šestou pozici a po defektu, který postihl Václava Pecha, se po sedmé erzetě posunuli na páté místo, které udrželi až do cíle sobotní etapy.Celý tým se ale po oba dny soustředil hlavně na hledání optimálního nastavení Fordu pro asfaltové soutěže. Set-up vozu se proto neustále měnil a dosahované časy týmu jasně ukazovaly, zda se vydal správným směrem nebo ne. Martin Prokop se za volantem Fiesty S2000 cítil jako ryba ve vodě hlavně v neděli odpoledne. Na RZ 15 dosáhl třetího nejrychlejšího času a rázem se v průběžném pořadí posunul na třetí pozici. Tu dokázal uhájit i na poslední rychlostní zkoušce a na cílovou rampu tak společně s Janem Tománkem vyjeli jako nejlepší z Čechů.Martin Prokop: "Do soutěže jsme nevstoupili úplně ideálně. V Sosnové se startuje na světla a já jsem se nechal trochu unést. Vytočil jsem motor a měl jsem o něj trochu strach, tak jsem odstartoval dřív. Pak jsem navíc trochu nedobrzdil do jedné zatáčky, takže jsme ztratili několik sekund.""Ani sobota nebyla úplně ideální, protože nastavení, které jsem si vymyslel při testech, se v soutěži ukázalo jako hodně agresivní a tvrdé. Proto jsme na něm neustále pracovali a postupně se dostávali k nastavení úplně jinému. Ale jsem moc rád, že jsem si na tohle všechno přišel na Bohemii. Teď máme jasnou představu, co musíme změnit a mě těší, že jsem si na tohle všechno nepřicházel až v průběhu Německé rally.""Na konci soutěže jsem už cítil, že mohu o třetí místo bojovat, proto jsem do toho šel. Jsem rád, že jsme se nakonec na stupně vítězů probili, ale jak jsem řekl už před soutěží, výsledek pro nás tentokrát důležitý nebyl. Šlo hlavně o přípravu Fiesty na asfaltové soutěže mistrovství světa a tento cíl jsme v okolí Mladé Boleslavi splnili stoprocentně."Na start světové soutěže se Martin Prokop s Janem Tománkem postaví až na konci července při Finské rally a poté o měsíc později v Německu. Ještě před tím absolvuje posádka Czech Ford National Teamu šotolinovou Rally Estonia (16. - 18. července), která by díky svému charakteru měla být pro celý tým skvělou přípravou na Finskou rally.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.