Martin Prokop s Janem Tománkem se stali nejúspěšnější domácí posádkou letošního ročníku Rally Bohemia. S Fordem Fiesta S2000 v barvách Czech Ford National Teamu vybojovali třetí místo absolutně.
Pro úřadujícího juniorského mistra světa v rally Martina Prokopa byla Rally Bohemia především součástí přípravy na druhou část sezony šampionátu S-WRC, který je letos nově vypsán pro jezdce s vozy kategorie Super 2000 v rámci světového šampionátu. Bohemka měla Czech Ford National Teamu posloužit hlavně jako přípravy na srpnovou Německou rally, která se jede na asfaltových tratích.Martin s Jendou do soutěže nevstoupili úplně ideálně. Do páteční superspeciálky v Sosnové odstartovali o něco dřív, než měli, za což obdrželi desetisekundovou penalizaci a soutěž tak začínali až z hloubi startovního pole, přesněji z pětapadesáté pozice.V sobotu se ale začalo závodit na klasických rychlostních zkouškách a bílo-modro-červená Fiesta S2000 začala stoupat výsledkovou listinou. Po třetí erzetě se prosadila už do elitní desítky, po páté vložce byli Prokop s Tománkem osmí, po šestém testu šli na šestou pozici a po defektu, který postihl Václava Pecha, se po sedmé erzetě posunuli na páté místo, které udrželi až do cíle sobotní etapy.Celý tým se ale po oba dny soustředil hlavně na hledání optimálního nastavení Fordu pro asfaltové soutěže. Set-up vozu se proto neustále měnil a dosahované časy týmu jasně ukazovaly, zda se vydal správným směrem nebo ne. Martin Prokop se za volantem Fiesty S2000 cítil jako ryba ve vodě hlavně v neděli odpoledne. Na RZ 15 dosáhl třetího nejrychlejšího času a rázem se v průběžném pořadí posunul na třetí pozici. Tu dokázal uhájit i na poslední rychlostní zkoušce a na cílovou rampu tak společně s Janem Tománkem vyjeli jako nejlepší z Čechů.Martin Prokop: "Do soutěže jsme nevstoupili úplně ideálně. V Sosnové se startuje na světla a já jsem se nechal trochu unést. Vytočil jsem motor a měl jsem o něj trochu strach, tak jsem odstartoval dřív. Pak jsem navíc trochu nedobrzdil do jedné zatáčky, takže jsme ztratili několik sekund.""Ani sobota nebyla úplně ideální, protože nastavení, které jsem si vymyslel při testech, se v soutěži ukázalo jako hodně agresivní a tvrdé. Proto jsme na něm neustále pracovali a postupně se dostávali k nastavení úplně jinému. Ale jsem moc rád, že jsem si na tohle všechno přišel na Bohemii. Teď máme jasnou představu, co musíme změnit a mě těší, že jsem si na tohle všechno nepřicházel až v průběhu Německé rally.""Na konci soutěže jsem už cítil, že mohu o třetí místo bojovat, proto jsem do toho šel. Jsem rád, že jsme se nakonec na stupně vítězů probili, ale jak jsem řekl už před soutěží, výsledek pro nás tentokrát důležitý nebyl. Šlo hlavně o přípravu Fiesty na asfaltové soutěže mistrovství světa a tento cíl jsme v okolí Mladé Boleslavi splnili stoprocentně."Na start světové soutěže se Martin Prokop s Janem Tománkem postaví až na konci července při Finské rally a poté o měsíc později v Německu. Ještě před tím absolvuje posádka Czech Ford National Teamu šotolinovou Rally Estonia (16. - 18. července), která by díky svému charakteru měla být pro celý tým skvělou přípravou na Finskou rally.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.