Finský pilot Juho Hänninen se Škodou Fabia S 2000 vyhrál víkendovou Rally Bohemia.Pavel Valoušek, jezdec Škoda Delimax týmu havaroval a závod nedokončil.
Hänninen, lídr šampionátu Intercontinental rally challenge obhájil v okolí Mladé Boleslavi loňský triumf. Pavel Valoušek, rovněž ve Fabii Super 2000, havaroval po skvěle rozjeté soutěži v předposlední rychlostní zkoušce druhého dne.
"O vítězství jsem musel tvrdě bojovat, protože rychlostní zkoušky byly hodně rozdílné. Mně více vyhovovaly dlouhé nedělní úseky. Ty mi k vítězství pomohly. Pořád platí, že se na asfaltu učím. Ale s každým kilometrem jsem lepší a lepší. Bral jsem soutěž i jako přípravu na srpnovou Barum rally, která je součástí šampionátu IRC, i když tam je asfalt rychlejší a uskákaný," říkal v cíli soutěže Juho Hänninen.Pilot továrního týmu Škoda Motorsport položil základ k vítězství už v průběhu sobotní etapy, kdy vyhrál tři měřené úseky a těsně vedl před Pavlem Valouškem. V neděli pak Fin zajel na čtyřech erzetách nejlepší čas a v součtu s páteční diváckou erzetou na autodromu v Sosnové tak měl osm nejrychlejších průjezdů. Atak Francouze Bryana Bouffiera s Peugeotem 207 S2000, který vyhrál poslední sobotní měřený úsek a první nedělní, odvrátil Fin bleskově. Ve dvanáctém a třináctém měřeném úseku jasně dominoval, definitivní pečeť na triumf pak přidal v poslední zkoušce soutěže. Vedoucího muže polského šampionátu, jehož součástí je i letošní Bohemia rally, porazil celkově o dvacet vteřin.Stejně jako v sobotu, i v neděli pilotům znepříjemňoval život pekelný žár, ale výheň pranic neubrala na jejich zběsilé rychlosti. Na tu bohužel doplatil i pilot Škoda Delimax týmu a vedoucí muž průběžného pořadí českého šampionátu Pavel Valoušek, který s vozem Fabia Super 2000 v sobotu vyhrál čtyři rychlostní zkoušky. V průběhu druhé etapy nedělního dne sváděl s Bouffierem boj o průběžné druhé místo. Při honičce o sekundy na průjezdu patnáctým měřeným úsekem po jezdecké chybě havaroval a musel ze soutěže z průběžného třetího místa odstoupit. Pavel Valoušek neskrýval obrovské zklamání: "Stupidní hloupá chyba ve skvěle rozjeté soutěži, měl jsem špičkově připravený vůz a všechno během celé soutěže vycházelo až do osudného momentu perfektně. Omlouvám se celému týmu. Nezbývá než se poučit a připravit se maximálně na další soutěž. Je třeba neustále tvrdě pracovat, to říkáme od začátku a nyní to bude platit dvojnásob."Nadcházejícím programem továrního týmu Škoda Motorsport bude rally na Azorských ostrovech v termínu 15. –17. července 2010. Posádka Škoda Delimax teamu Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza se domácímu publiku znovu představí na srpnové Barum rally.Konečné pořadí Rally Bohemia: 1. Hänninen, Markkula (Fin., Škoda Fabia S2000) 2:01:35,4 min., 2. Bouffier, Panseri (Fr., Peugeot 207 S2000) +20,2, 3. Prokop, Tománek (ČR, Ford Fiesta S2000) +2:00,3 min., 4. Kresta, Gross (ČR, Peugeot 207 S2000) +2:16,5, 5. Pech, Uhel ČR, Mitsubishi Lancer Evo IX) +4:03,2, 6. Solowow, Baran (Pol, Ford Fiesta S2000) +4:23,5, 7. Kajetanvowicz, Baran (Pol, Subaru Impreza Sti) +4:56,9, 8. Tarabus, Trunkát (ČR, Škoda Fabia S2000) +5:01,0.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.