Finský pilot Juho Hänninen se Škodou Fabia S 2000 vyhrál víkendovou Rally Bohemia.Pavel Valoušek, jezdec Škoda Delimax týmu havaroval a závod nedokončil.
Hänninen, lídr šampionátu Intercontinental rally challenge obhájil v okolí Mladé Boleslavi loňský triumf. Pavel Valoušek, rovněž ve Fabii Super 2000, havaroval po skvěle rozjeté soutěži v předposlední rychlostní zkoušce druhého dne.
"O vítězství jsem musel tvrdě bojovat, protože rychlostní zkoušky byly hodně rozdílné. Mně více vyhovovaly dlouhé nedělní úseky. Ty mi k vítězství pomohly. Pořád platí, že se na asfaltu učím. Ale s každým kilometrem jsem lepší a lepší. Bral jsem soutěž i jako přípravu na srpnovou Barum rally, která je součástí šampionátu IRC, i když tam je asfalt rychlejší a uskákaný," říkal v cíli soutěže Juho Hänninen.Pilot továrního týmu Škoda Motorsport položil základ k vítězství už v průběhu sobotní etapy, kdy vyhrál tři měřené úseky a těsně vedl před Pavlem Valouškem. V neděli pak Fin zajel na čtyřech erzetách nejlepší čas a v součtu s páteční diváckou erzetou na autodromu v Sosnové tak měl osm nejrychlejších průjezdů. Atak Francouze Bryana Bouffiera s Peugeotem 207 S2000, který vyhrál poslední sobotní měřený úsek a první nedělní, odvrátil Fin bleskově. Ve dvanáctém a třináctém měřeném úseku jasně dominoval, definitivní pečeť na triumf pak přidal v poslední zkoušce soutěže. Vedoucího muže polského šampionátu, jehož součástí je i letošní Bohemia rally, porazil celkově o dvacet vteřin.Stejně jako v sobotu, i v neděli pilotům znepříjemňoval život pekelný žár, ale výheň pranic neubrala na jejich zběsilé rychlosti. Na tu bohužel doplatil i pilot Škoda Delimax týmu a vedoucí muž průběžného pořadí českého šampionátu Pavel Valoušek, který s vozem Fabia Super 2000 v sobotu vyhrál čtyři rychlostní zkoušky. V průběhu druhé etapy nedělního dne sváděl s Bouffierem boj o průběžné druhé místo. Při honičce o sekundy na průjezdu patnáctým měřeným úsekem po jezdecké chybě havaroval a musel ze soutěže z průběžného třetího místa odstoupit. Pavel Valoušek neskrýval obrovské zklamání: "Stupidní hloupá chyba ve skvěle rozjeté soutěži, měl jsem špičkově připravený vůz a všechno během celé soutěže vycházelo až do osudného momentu perfektně. Omlouvám se celému týmu. Nezbývá než se poučit a připravit se maximálně na další soutěž. Je třeba neustále tvrdě pracovat, to říkáme od začátku a nyní to bude platit dvojnásob."Nadcházejícím programem továrního týmu Škoda Motorsport bude rally na Azorských ostrovech v termínu 15. –17. července 2010. Posádka Škoda Delimax teamu Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza se domácímu publiku znovu představí na srpnové Barum rally.Konečné pořadí Rally Bohemia: 1. Hänninen, Markkula (Fin., Škoda Fabia S2000) 2:01:35,4 min., 2. Bouffier, Panseri (Fr., Peugeot 207 S2000) +20,2, 3. Prokop, Tománek (ČR, Ford Fiesta S2000) +2:00,3 min., 4. Kresta, Gross (ČR, Peugeot 207 S2000) +2:16,5, 5. Pech, Uhel ČR, Mitsubishi Lancer Evo IX) +4:03,2, 6. Solowow, Baran (Pol, Ford Fiesta S2000) +4:23,5, 7. Kajetanvowicz, Baran (Pol, Subaru Impreza Sti) +4:56,9, 8. Tarabus, Trunkát (ČR, Škoda Fabia S2000) +5:01,0.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.