Posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát letos pravidelně startuje v Mediasport Mezinárodním mistrovství ČR v rally s vozem Ford Fiesta S2000. Při víkendové Rally Bohemia ale usedne do Škody Fabia S2000.
Při úterním testování před Rally Bohemia došlo k nepříjemné havárii. Jaromír Tarabus se dostal mimo trať, kde levou zadní částí svého Fordu trefil strom. Poměrně silný náraz způsobil značné poškození vozu a pro celý tým, stejně jako řadu lidí a společností, které posádku Tarabus - Trunkát letos podporují, začala náročná bitva s časem.Tým Jipocar Racing, který Fiestu S2000 pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta připravuje, stejně jako české zastoupení Fordu začaly okamžitě jednat o možnosti dodání potřebných náhradních dílů, případně zapůjčení celého vozu. Navzdory celonočnímu a celodennímu nasazení celé řady lidí, se ve středu po poledni ukázalo, že vzniklou situaci nelze logisticky vyřešit tak, aby se vůz stihl na víkendový závod náležitě připravit.
Jaromír Tarabus vloni na trati Rally Bohemia s Fiatem S2000
Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem ale do letošní sezony šli s odhodláním přiblížit se co nejtěsněji domácí špičce a pokusit se ji také co nejvíce potrápit. Proto management posádky začal okamžitě řešit možnost startu na Bohemii s jiným vozem. Díky vstřícnosti. pana Vlastimila Neumanna a jeho společnosti K.I.T. Racing nakonec posádka v pátek na startu Rally Bohemia chybět nebude. Podruhé ve své kariéře se ale představí se Škodou Fabia S2000.Marek Fuks, manažer posádky Tarabus - Trunkát: „Takové věci se samozřejmě stát mohou, i když je to nepříjemné. Pro nás všechny byly úterní odpoledne a noc, stejně jako následující den, velice náročné. Chci jménem týmu poděkovat všem, kteří dělali maximum pro to, aby Jaromír s Danielem mohli Bohemku jet a pokud možno s Fordem. Velké díky patří manažerovi týmu Jipocar Racing Quirinu Müllerovi, který dlouho do noci byl v kontaktu s vedením společnosti M-Sport a snažil se pro naši posádku zajistit potřebné náhradní díly. Danovi a Mirkovi, že neztratili chuť bojovat. Stejně tak musím poděkovat také panu Petru Prokopovi, jenž byl navzdory svému velkému pracovnímu vytížení po celou středu připraven sednout do letadla a osobně letět pro náhradní díly. Bohužel, navzdory vstřícnosti vedení M-Sportu i dalších týmů, které byly ochotné zapůjčit nám jinou Fiestu S2000, žádná z variant nebyla logisticky řešitelná tak, aby se vůz podařilo na soutěž připravit včas.“
„Proto jsme museli hledat náhradní řešení v podobě přípravy startu s jinou značkou vozu kategorie S2000. Dlouho existovala i naděje, že Jaromir opět usedne za volant Abarthu Grande Punto S2000 poslední evoluce. Nakonec se však posádka Tarabus - Trunkát na startovní rampě Rally Bohemia představí s vozem Škoda Fabia S2000. Velice nás mrzí, že na Bohemii nebudeme startovat s Fordem. Celý tým ale udělá maximum pro dobrý výsledek, abychom alespoň tímto způsobem poděkovali všem, kteří se tolik snažili dostat naší posádku na start víkendové soutěže. Pomačkaný blatník nás nemůže zastavit," dodává s úsměvem Marek Fuks.
S Fabii S2000 už Jaromír vloni na konci roku jednou startoval
Jaromír Tarabus: „Samozřejmě mi je nesmírně líto, co se stalo. I já chci poděkovat všem lidem v týmu i kolem něj za úsilí, které v posledních dnech vynaložili. Bohemka určitě nebude vůbec jednoduchá, na jejím startu se sejde opravdu silná konkurence, ale my určitě uděláme maximum, abychom se co nejvíc přiblížili absolutní špičce a dosáhli co nejlepšího výsledku. Tratě Rally Bohemia jsou velice krásné, ale také náročné, především díky své délce, proto hodně záleží na koncentraci. Určitě je to soutěž, do které jdeme s určitým cílem, a rozhodně bychom rádi navázali na výsledky z předchozích let, kdy se nám zde dařilo dojíždět hodně vysoko.“Rally Bohemia 2010 odstartuje v pátek 2. července v 17:05 hod superspeciálkou na Autodromu v Sosnové. Do první klasické rychlostní zkoušky odstartují jezdci v sobotu 3. července v 9:00 hod. Jména vítězů budeme znát v neděli 4. července v 16 hodin. Na posádky čeká celkem 227,56 měřených kilometrů rozdělených do 16 rychlostních zkoušek.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.