Posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát letos pravidelně startuje v Mediasport Mezinárodním mistrovství ČR v rally s vozem Ford Fiesta S2000. Při víkendové Rally Bohemia ale usedne do Škody Fabia S2000.
Při úterním testování před Rally Bohemia došlo k nepříjemné havárii. Jaromír Tarabus se dostal mimo trať, kde levou zadní částí svého Fordu trefil strom. Poměrně silný náraz způsobil značné poškození vozu a pro celý tým, stejně jako řadu lidí a společností, které posádku Tarabus - Trunkát letos podporují, začala náročná bitva s časem.Tým Jipocar Racing, který Fiestu S2000 pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta připravuje, stejně jako české zastoupení Fordu začaly okamžitě jednat o možnosti dodání potřebných náhradních dílů, případně zapůjčení celého vozu. Navzdory celonočnímu a celodennímu nasazení celé řady lidí, se ve středu po poledni ukázalo, že vzniklou situaci nelze logisticky vyřešit tak, aby se vůz stihl na víkendový závod náležitě připravit.
Jaromír Tarabus vloni na trati Rally Bohemia s Fiatem S2000
Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem ale do letošní sezony šli s odhodláním přiblížit se co nejtěsněji domácí špičce a pokusit se ji také co nejvíce potrápit. Proto management posádky začal okamžitě řešit možnost startu na Bohemii s jiným vozem. Díky vstřícnosti. pana Vlastimila Neumanna a jeho společnosti K.I.T. Racing nakonec posádka v pátek na startu Rally Bohemia chybět nebude. Podruhé ve své kariéře se ale představí se Škodou Fabia S2000.Marek Fuks, manažer posádky Tarabus - Trunkát: „Takové věci se samozřejmě stát mohou, i když je to nepříjemné. Pro nás všechny byly úterní odpoledne a noc, stejně jako následující den, velice náročné. Chci jménem týmu poděkovat všem, kteří dělali maximum pro to, aby Jaromír s Danielem mohli Bohemku jet a pokud možno s Fordem. Velké díky patří manažerovi týmu Jipocar Racing Quirinu Müllerovi, který dlouho do noci byl v kontaktu s vedením společnosti M-Sport a snažil se pro naši posádku zajistit potřebné náhradní díly. Danovi a Mirkovi, že neztratili chuť bojovat. Stejně tak musím poděkovat také panu Petru Prokopovi, jenž byl navzdory svému velkému pracovnímu vytížení po celou středu připraven sednout do letadla a osobně letět pro náhradní díly. Bohužel, navzdory vstřícnosti vedení M-Sportu i dalších týmů, které byly ochotné zapůjčit nám jinou Fiestu S2000, žádná z variant nebyla logisticky řešitelná tak, aby se vůz podařilo na soutěž připravit včas.“
„Proto jsme museli hledat náhradní řešení v podobě přípravy startu s jinou značkou vozu kategorie S2000. Dlouho existovala i naděje, že Jaromir opět usedne za volant Abarthu Grande Punto S2000 poslední evoluce. Nakonec se však posádka Tarabus - Trunkát na startovní rampě Rally Bohemia představí s vozem Škoda Fabia S2000. Velice nás mrzí, že na Bohemii nebudeme startovat s Fordem. Celý tým ale udělá maximum pro dobrý výsledek, abychom alespoň tímto způsobem poděkovali všem, kteří se tolik snažili dostat naší posádku na start víkendové soutěže. Pomačkaný blatník nás nemůže zastavit," dodává s úsměvem Marek Fuks.
S Fabii S2000 už Jaromír vloni na konci roku jednou startoval
Jaromír Tarabus: „Samozřejmě mi je nesmírně líto, co se stalo. I já chci poděkovat všem lidem v týmu i kolem něj za úsilí, které v posledních dnech vynaložili. Bohemka určitě nebude vůbec jednoduchá, na jejím startu se sejde opravdu silná konkurence, ale my určitě uděláme maximum, abychom se co nejvíc přiblížili absolutní špičce a dosáhli co nejlepšího výsledku. Tratě Rally Bohemia jsou velice krásné, ale také náročné, především díky své délce, proto hodně záleží na koncentraci. Určitě je to soutěž, do které jdeme s určitým cílem, a rozhodně bychom rádi navázali na výsledky z předchozích let, kdy se nám zde dařilo dojíždět hodně vysoko.“Rally Bohemia 2010 odstartuje v pátek 2. července v 17:05 hod superspeciálkou na Autodromu v Sosnové. Do první klasické rychlostní zkoušky odstartují jezdci v sobotu 3. července v 9:00 hod. Jména vítězů budeme znát v neděli 4. července v 16 hodin. Na posádky čeká celkem 227,56 měřených kilometrů rozdělených do 16 rychlostních zkoušek.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.