Posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát letos pravidelně startuje v Mediasport Mezinárodním mistrovství ČR v rally s vozem Ford Fiesta S2000. Při víkendové Rally Bohemia ale usedne do Škody Fabia S2000.
Při úterním testování před Rally Bohemia došlo k nepříjemné havárii. Jaromír Tarabus se dostal mimo trať, kde levou zadní částí svého Fordu trefil strom. Poměrně silný náraz způsobil značné poškození vozu a pro celý tým, stejně jako řadu lidí a společností, které posádku Tarabus - Trunkát letos podporují, začala náročná bitva s časem.Tým Jipocar Racing, který Fiestu S2000 pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta připravuje, stejně jako české zastoupení Fordu začaly okamžitě jednat o možnosti dodání potřebných náhradních dílů, případně zapůjčení celého vozu. Navzdory celonočnímu a celodennímu nasazení celé řady lidí, se ve středu po poledni ukázalo, že vzniklou situaci nelze logisticky vyřešit tak, aby se vůz stihl na víkendový závod náležitě připravit.
Jaromír Tarabus vloni na trati Rally Bohemia s Fiatem S2000
Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem ale do letošní sezony šli s odhodláním přiblížit se co nejtěsněji domácí špičce a pokusit se ji také co nejvíce potrápit. Proto management posádky začal okamžitě řešit možnost startu na Bohemii s jiným vozem. Díky vstřícnosti. pana Vlastimila Neumanna a jeho společnosti K.I.T. Racing nakonec posádka v pátek na startu Rally Bohemia chybět nebude. Podruhé ve své kariéře se ale představí se Škodou Fabia S2000.Marek Fuks, manažer posádky Tarabus - Trunkát: „Takové věci se samozřejmě stát mohou, i když je to nepříjemné. Pro nás všechny byly úterní odpoledne a noc, stejně jako následující den, velice náročné. Chci jménem týmu poděkovat všem, kteří dělali maximum pro to, aby Jaromír s Danielem mohli Bohemku jet a pokud možno s Fordem. Velké díky patří manažerovi týmu Jipocar Racing Quirinu Müllerovi, který dlouho do noci byl v kontaktu s vedením společnosti M-Sport a snažil se pro naši posádku zajistit potřebné náhradní díly. Danovi a Mirkovi, že neztratili chuť bojovat. Stejně tak musím poděkovat také panu Petru Prokopovi, jenž byl navzdory svému velkému pracovnímu vytížení po celou středu připraven sednout do letadla a osobně letět pro náhradní díly. Bohužel, navzdory vstřícnosti vedení M-Sportu i dalších týmů, které byly ochotné zapůjčit nám jinou Fiestu S2000, žádná z variant nebyla logisticky řešitelná tak, aby se vůz podařilo na soutěž připravit včas.“
„Proto jsme museli hledat náhradní řešení v podobě přípravy startu s jinou značkou vozu kategorie S2000. Dlouho existovala i naděje, že Jaromir opět usedne za volant Abarthu Grande Punto S2000 poslední evoluce. Nakonec se však posádka Tarabus - Trunkát na startovní rampě Rally Bohemia představí s vozem Škoda Fabia S2000. Velice nás mrzí, že na Bohemii nebudeme startovat s Fordem. Celý tým ale udělá maximum pro dobrý výsledek, abychom alespoň tímto způsobem poděkovali všem, kteří se tolik snažili dostat naší posádku na start víkendové soutěže. Pomačkaný blatník nás nemůže zastavit," dodává s úsměvem Marek Fuks.
S Fabii S2000 už Jaromír vloni na konci roku jednou startoval
Jaromír Tarabus: „Samozřejmě mi je nesmírně líto, co se stalo. I já chci poděkovat všem lidem v týmu i kolem něj za úsilí, které v posledních dnech vynaložili. Bohemka určitě nebude vůbec jednoduchá, na jejím startu se sejde opravdu silná konkurence, ale my určitě uděláme maximum, abychom se co nejvíc přiblížili absolutní špičce a dosáhli co nejlepšího výsledku. Tratě Rally Bohemia jsou velice krásné, ale také náročné, především díky své délce, proto hodně záleží na koncentraci. Určitě je to soutěž, do které jdeme s určitým cílem, a rozhodně bychom rádi navázali na výsledky z předchozích let, kdy se nám zde dařilo dojíždět hodně vysoko.“Rally Bohemia 2010 odstartuje v pátek 2. července v 17:05 hod superspeciálkou na Autodromu v Sosnové. Do první klasické rychlostní zkoušky odstartují jezdci v sobotu 3. července v 9:00 hod. Jména vítězů budeme znát v neděli 4. července v 16 hodin. Na posádky čeká celkem 227,56 měřených kilometrů rozdělených do 16 rychlostních zkoušek.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?