V rámci přípravy na letní soutěže Mistrovství světa v rally a zejména na asfaltovou Německou rally se Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem zúčastní domácí Rally Bohemia. Do sedmatřicátého ročníku populární české soutěže odstartuje posádka Czech Ford National Teamu se startovním číslem 1 a bezesporu by měla patřit k hlavním favoritům podniku.
V mistrovství světa rally (S-WRC) se Martin Prokop s Janem Tománkem objevili naposledy začátkem května v Rally Nový Zéland a znovu se na start světové soutěže postaví až na konci července při Finské rally a poté o měsíc později v Německu. Aby se posádka Czech Ford National Teamu na tyto velmi důležité letní podniky náležitě připravila, zařadila do svého programu účast ve dvou českých asfaltových soutěžích, Rally Krkonoše a Rally Bohemia (2. – 4. července), a dále ji čeká ještě start v šotolinové Rally Estonia (16. – 18. července).Na startu Rally Bohemia se sejde jak česká špička, tak mezinárodní konkurence v čele s Juhou Hänninenem jako zástupcem továrního týmu Škoda Motorsport a obhájcem loňského vítězství. Martin Prokop s Janem Tománkem do soutěže vstupují s cílem připravit se na Německou rally a rozjet se před oběma letními podniky S-WRC. Pěkné, technické tratě Rally Bohemia by Czech Ford National Teamu měly umožnit vyzkoušet vše potřebné na jeho voze Ford Fiesta S2000.
Martin Prokop bere start na Bohemii jako přípravu pro Německo
Martin Prokop, jezdec Czech Ford National Teamu: „Na Bohemce startujeme proto, že závodní tempo nelze nahradit žádnými testy, a letos to není jako loni, kdy jsem jezdil mnohonásobně víc. Na Bohemce se chceme dostat do tempa, vyzkoušet si jízdu vůči konkurenci a za maximální koncentrace tak, abychom byli dobře připravení na těžké závody S-WRC v létě. Start na Bohemce tedy slouží jako příprava na mistrovství světa.Přesto přese všechno samozřejmě trošku cítím tlak, ať už od mých lidí, nebo od lidí kolem. Ale vím, co chci a co je důležité, a proto se nezhroutím z žádného výsledku. Jestli mi Bohemka nevyjde, tak se prostě stane, ale důležitější je, aby mi vyšlo Německo, protože S-WRC je prioritou. Když budu muset na Bohemce slevit, dobře, ale když potom dosáhnu dobrého výsledku v Německu, budu spokojený. Není to výmluva, nechci si dělat alibi, tak to prostě je.
Na Bohemku se ale moc těším. Těším se na to, že se s kluky projedu a oni mi pomůžou přichystat se na závody S-WRC. Proto mám radost, že tady na Bohemce je obrovská konkurence a že do toho budeme muset jít. To je totiž ten nejlepší prostředek, jak se dostat do tempa. Testy, které absolvujeme, jsou dobré, ale maximální rychlosti a nasazení se dosahuje až v závodě.Konkurence se v Rally Bohemia sejde skvělá. Protože jezdím na závody českého mistrovství a chodím se dívat k trati, vím, jak kluci jedou. Vím, že jedou na hraně, že jim fungují auta, a že to nasazení je větší než kdykoli předtím. Ale to je dobře, jsem tu od toho, abych zažil tlak a připravil se na svět. Favoritem číslo jedna je určitě Juho Hänninen. Pak jsou tu Pavel Valoušek, Roman Kresta a Václav Pech, to je trio, které si to letos strašně dává. A počítat se určitě musí i s Bryanem Bouffierem, který dokáže velké věci. To je pětice jezdců, kteří budou určitě favority. “Martin Prokop s Janem Tománkem startovali v Rally Bohemia naposledy v roce 2007 s Citroenem C2 S1600 a vybojovali tehdy třetí místo absolutně.Rally Bohemia 2010 odstartuje v pátek 2. července v 17:05 hod superspeciálkou na Autodromu v Sosnové. Do první klasické rychlostní zkoušky odstartují jezdci v sobotu 3. července v 9:00 hod. Jména vítězů budeme znát v neděli 4. července v 16 hodin. Na posádky čeká celkem 227,56 měřených kilometrů rozdělených do 16 rychlostních zkoušek.
Foto z testů před Rally Bohemia zde.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.