V rámci přípravy na letní soutěže Mistrovství světa v rally a zejména na asfaltovou Německou rally se Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem zúčastní domácí Rally Bohemia. Do sedmatřicátého ročníku populární české soutěže odstartuje posádka Czech Ford National Teamu se startovním číslem 1 a bezesporu by měla patřit k hlavním favoritům podniku.
V mistrovství světa rally (S-WRC) se Martin Prokop s Janem Tománkem objevili naposledy začátkem května v Rally Nový Zéland a znovu se na start světové soutěže postaví až na konci července při Finské rally a poté o měsíc později v Německu. Aby se posádka Czech Ford National Teamu na tyto velmi důležité letní podniky náležitě připravila, zařadila do svého programu účast ve dvou českých asfaltových soutěžích, Rally Krkonoše a Rally Bohemia (2. – 4. července), a dále ji čeká ještě start v šotolinové Rally Estonia (16. – 18. července).Na startu Rally Bohemia se sejde jak česká špička, tak mezinárodní konkurence v čele s Juhou Hänninenem jako zástupcem továrního týmu Škoda Motorsport a obhájcem loňského vítězství. Martin Prokop s Janem Tománkem do soutěže vstupují s cílem připravit se na Německou rally a rozjet se před oběma letními podniky S-WRC. Pěkné, technické tratě Rally Bohemia by Czech Ford National Teamu měly umožnit vyzkoušet vše potřebné na jeho voze Ford Fiesta S2000.
Martin Prokop bere start na Bohemii jako přípravu pro Německo
Martin Prokop, jezdec Czech Ford National Teamu: „Na Bohemce startujeme proto, že závodní tempo nelze nahradit žádnými testy, a letos to není jako loni, kdy jsem jezdil mnohonásobně víc. Na Bohemce se chceme dostat do tempa, vyzkoušet si jízdu vůči konkurenci a za maximální koncentrace tak, abychom byli dobře připravení na těžké závody S-WRC v létě. Start na Bohemce tedy slouží jako příprava na mistrovství světa.Přesto přese všechno samozřejmě trošku cítím tlak, ať už od mých lidí, nebo od lidí kolem. Ale vím, co chci a co je důležité, a proto se nezhroutím z žádného výsledku. Jestli mi Bohemka nevyjde, tak se prostě stane, ale důležitější je, aby mi vyšlo Německo, protože S-WRC je prioritou. Když budu muset na Bohemce slevit, dobře, ale když potom dosáhnu dobrého výsledku v Německu, budu spokojený. Není to výmluva, nechci si dělat alibi, tak to prostě je.
Na Bohemku se ale moc těším. Těším se na to, že se s kluky projedu a oni mi pomůžou přichystat se na závody S-WRC. Proto mám radost, že tady na Bohemce je obrovská konkurence a že do toho budeme muset jít. To je totiž ten nejlepší prostředek, jak se dostat do tempa. Testy, které absolvujeme, jsou dobré, ale maximální rychlosti a nasazení se dosahuje až v závodě.Konkurence se v Rally Bohemia sejde skvělá. Protože jezdím na závody českého mistrovství a chodím se dívat k trati, vím, jak kluci jedou. Vím, že jedou na hraně, že jim fungují auta, a že to nasazení je větší než kdykoli předtím. Ale to je dobře, jsem tu od toho, abych zažil tlak a připravil se na svět. Favoritem číslo jedna je určitě Juho Hänninen. Pak jsou tu Pavel Valoušek, Roman Kresta a Václav Pech, to je trio, které si to letos strašně dává. A počítat se určitě musí i s Bryanem Bouffierem, který dokáže velké věci. To je pětice jezdců, kteří budou určitě favority. “Martin Prokop s Janem Tománkem startovali v Rally Bohemia naposledy v roce 2007 s Citroenem C2 S1600 a vybojovali tehdy třetí místo absolutně.Rally Bohemia 2010 odstartuje v pátek 2. července v 17:05 hod superspeciálkou na Autodromu v Sosnové. Do první klasické rychlostní zkoušky odstartují jezdci v sobotu 3. července v 9:00 hod. Jména vítězů budeme znát v neděli 4. července v 16 hodin. Na posádky čeká celkem 227,56 měřených kilometrů rozdělených do 16 rychlostních zkoušek.
Foto z testů před Rally Bohemia zde.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?