V rámci přípravy na letní soutěže Mistrovství světa v rally a zejména na asfaltovou Německou rally se Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem zúčastní domácí Rally Bohemia. Do sedmatřicátého ročníku populární české soutěže odstartuje posádka Czech Ford National Teamu se startovním číslem 1 a bezesporu by měla patřit k hlavním favoritům podniku.
V mistrovství světa rally (S-WRC) se Martin Prokop s Janem Tománkem objevili naposledy začátkem května v Rally Nový Zéland a znovu se na start světové soutěže postaví až na konci července při Finské rally a poté o měsíc později v Německu. Aby se posádka Czech Ford National Teamu na tyto velmi důležité letní podniky náležitě připravila, zařadila do svého programu účast ve dvou českých asfaltových soutěžích, Rally Krkonoše a Rally Bohemia (2. – 4. července), a dále ji čeká ještě start v šotolinové Rally Estonia (16. – 18. července).Na startu Rally Bohemia se sejde jak česká špička, tak mezinárodní konkurence v čele s Juhou Hänninenem jako zástupcem továrního týmu Škoda Motorsport a obhájcem loňského vítězství. Martin Prokop s Janem Tománkem do soutěže vstupují s cílem připravit se na Německou rally a rozjet se před oběma letními podniky S-WRC. Pěkné, technické tratě Rally Bohemia by Czech Ford National Teamu měly umožnit vyzkoušet vše potřebné na jeho voze Ford Fiesta S2000.
Martin Prokop bere start na Bohemii jako přípravu pro Německo
Martin Prokop, jezdec Czech Ford National Teamu: „Na Bohemce startujeme proto, že závodní tempo nelze nahradit žádnými testy, a letos to není jako loni, kdy jsem jezdil mnohonásobně víc. Na Bohemce se chceme dostat do tempa, vyzkoušet si jízdu vůči konkurenci a za maximální koncentrace tak, abychom byli dobře připravení na těžké závody S-WRC v létě. Start na Bohemce tedy slouží jako příprava na mistrovství světa.Přesto přese všechno samozřejmě trošku cítím tlak, ať už od mých lidí, nebo od lidí kolem. Ale vím, co chci a co je důležité, a proto se nezhroutím z žádného výsledku. Jestli mi Bohemka nevyjde, tak se prostě stane, ale důležitější je, aby mi vyšlo Německo, protože S-WRC je prioritou. Když budu muset na Bohemce slevit, dobře, ale když potom dosáhnu dobrého výsledku v Německu, budu spokojený. Není to výmluva, nechci si dělat alibi, tak to prostě je.
Na Bohemku se ale moc těším. Těším se na to, že se s kluky projedu a oni mi pomůžou přichystat se na závody S-WRC. Proto mám radost, že tady na Bohemce je obrovská konkurence a že do toho budeme muset jít. To je totiž ten nejlepší prostředek, jak se dostat do tempa. Testy, které absolvujeme, jsou dobré, ale maximální rychlosti a nasazení se dosahuje až v závodě.Konkurence se v Rally Bohemia sejde skvělá. Protože jezdím na závody českého mistrovství a chodím se dívat k trati, vím, jak kluci jedou. Vím, že jedou na hraně, že jim fungují auta, a že to nasazení je větší než kdykoli předtím. Ale to je dobře, jsem tu od toho, abych zažil tlak a připravil se na svět. Favoritem číslo jedna je určitě Juho Hänninen. Pak jsou tu Pavel Valoušek, Roman Kresta a Václav Pech, to je trio, které si to letos strašně dává. A počítat se určitě musí i s Bryanem Bouffierem, který dokáže velké věci. To je pětice jezdců, kteří budou určitě favority. “Martin Prokop s Janem Tománkem startovali v Rally Bohemia naposledy v roce 2007 s Citroenem C2 S1600 a vybojovali tehdy třetí místo absolutně.Rally Bohemia 2010 odstartuje v pátek 2. července v 17:05 hod superspeciálkou na Autodromu v Sosnové. Do první klasické rychlostní zkoušky odstartují jezdci v sobotu 3. července v 9:00 hod. Jména vítězů budeme znát v neděli 4. července v 16 hodin. Na posádky čeká celkem 227,56 měřených kilometrů rozdělených do 16 rychlostních zkoušek.
Foto z testů před Rally Bohemia zde.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.