Premiérové vystoupení Pavla Valouška na voze Fabia S2000 na částečně šotolinových úsecích Mogul Rally Hustopeče přineslo Škoda Delimax Teamu druhé místo.
Extrémní vedro a prach, úzké polní cestičky, ale hlavně premiérová jízda Pavla Valouška se Škodou Fabia S2000 na částečně šotolinových úsecích. To všechno okořenilo druhé místo Pavla Valouška a Zdeňka Hrůzy na Agrotec Mogul Rally Hustopeče, kterou letos vyhrál Václav Pech. Posádka Škoda Delimax Teamu i nadále zůstává v čele průběžného hodnocení českého rally mistrovství.Plzeňský jezdec Václav Pech přijel na čtvrtou soutěž letošního sedmidílného rally mistrovství ve skvělé formě, protože soutěž v okolí Hustopečí vedl hned od první rychlostní zkoušky. Na jeho produkční Mitsubishi Lancer EVO IX, nestačil ani Valoušek, ani Kresta (Peugeot 207 S2000). Pavel Valoušek začal až čtvrtým místem, ale hned v následujících rychlostních testech se posunul na druhé místo, ze kterého se pokoušel na Pecha útočit. Jak se ukázalo později, forma Pecha byla tentokrát nepřekonatelná.
Pavel Valoušek: "Snažil jsem se, ale na Vaška (Pecha) to nestačilo. Klobouk dolů před jeho výkonem. Jel vážně moc pěkně a já jsem rád, že po celou dobu soutěže jsme se mu udrželi na dostřel a zároveň odráželi útoky dotírajícího Kresty. Ano, nezakrývám, že radši bych byl, kdybych vyhrál. Musím přemýšlet, jak se ještě zrychlit."Zdeněk Hrůza: "V závěru páteční etapy jsme zkoušeli na autě udělat nějaké změny, které nás trochu zrychlily pro druhý den. Oba jsme s Valdou nadšení z toho jak hodně se dá s autem třídy S2000 pracovat. Velmi nám také pomohlo testování před soutěží, protože jsme za volantem Fabie S2000 stále nováčky a postupně se snažíme nabírat zkušenosti a sebevědomí."Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou nadále zůstávají v čele průběžného hodnocení českého mistrovství. Vedle další důležité porce mistrovských bodů si mladá posádka Škoda Delimax Teamu veze z jihu Moravy také nové poznatky z jízdy a z nastavení Fabie S2000. Během dvoudenní soutěže (181 km rozdělených do 16 RZ) se museli vypořádat i s vysokými venkovními teplotami, kdy uvnitř soutěžní fabie bylo až 50 °C.Vedoucí týmu Josef Kopecký: "S druhým místem naší posádky jsem spokojený. Kluci opět předvedli, že umí jet hlavou a když to není potřeba, nejdou do přehnaně velkého rizika. Agresivní styl jízdy k rally patří, ale zkoušet za každou cenu honit Pecha už v závěru nemělo smysl. Stále si také myslím, že Pavel má ještě velký prostor k dalšímu sžití se s fabií a co se týká rychlosti, tak ještě zdaleka neřekl poslední slovo."Sedmidílný seriál Mediasport MMČR v rally pokračuje čtvrtým podnikem - Rally Bohemia, která se jede 2. – 4. 7. 2010. Ani v tomto případě nebude na startu modrobílá Fabia S2000 Škoda Delimax Teamu chybět.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?