Martin Prokop s Janem Tománkem zvítězili v Rally Krkonoše stylem start – cíl. Vedoucí pozice se ujali již po první rychlostní zkoušce a díky vítězství na všech osmi měřených úsecích ji bez problému uhájili do cíle podniku.
Czech Ford National Team se pro start v Rally Krkonoše rozhodl vzhledem k delší závodnické pauze trvající od začátku května, kdy Martin Prokop s Janem Tománkem startovali v Rally Nový Zéland. Díky účasti v českém rallysprintu se Martin s Jendou znovu svezli a celý tým se začal připravovat na důležité letní závody S-WRC, mezi nimiž je i asfaltová Německá rally.Martin Prokop, jezdec Czech Ford National Teamu: „Z Rally Krkonoše jsem opravdu nadšený. Všechno probíhalo hladce, závody se mi líbily a rychlostní zkoušky byly nádherné. Celá rally se odehrála ve velmi přátelské atmosféře; prostě takový menší pohodový závod. Vyzkoušeli jsme několik věcí na Německo a zjistili, na čem je ještě třeba zapracovat.
S Fordem Fiesta S2000 jsem jel na asfaltu poprvé, ale svezli jsme se nádherně. Zjistil jsem, že mě to baví stejně jako na šotolině, a protože auto fungovalo skvěle, každý kilometr jsem si opravdu užil. Jen ze začátku jsem byl trochu překvapený, protože první rychlostní zkouška byla hodně rychlá, a já už nejsem zvyklý „lítat“ takhle rychle po asfaltu mezi stromy. Ale je to jen o zvyku, věděl jsem, že to bude něco jiného. Další erzety už byly v pohodě.Jsem také rád, že mám zase srovnání s českými jezdci. Před startem jsem nevěděl, jak kdo pojede, ale srovnání mě zajímalo. Proto se také moc těším na blížící se Bohemku, kde se sejde česká špička i zahraniční jezdci. Potřebuji si totiž zase vyzkoušet jízdu na limitu. Tady v Krkonoších mě k tomu nikdo nenutil – Roman Kresta jel ráno trošku vlažněji – ale na Bohemce si jízdu na limitu určitě užijeme.“Rally Krkonoše dokončili Martin Prokop s Janem Tománkem (Ford Fiesta S2000) na prvním místě s náskokem 41,2 sekundy před druhými Romanem Krestou a Tomášem Kašpárkem (Mitsubishi Lancer Evo IX) a třetími Jaroslavem Orsákem a Karlem Vajíkem (+ 58,2 s; Mitsubishi Lancer Evo IX).Dalším startem Czech Ford National Teamu a Martina Prokopa s Janem Tománkem bude Rally Bohemia (2. – 4. července).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?