Martin Prokop s Janem Tománkem zvítězili v Rally Krkonoše stylem start – cíl. Vedoucí pozice se ujali již po první rychlostní zkoušce a díky vítězství na všech osmi měřených úsecích ji bez problému uhájili do cíle podniku.
Czech Ford National Team se pro start v Rally Krkonoše rozhodl vzhledem k delší závodnické pauze trvající od začátku května, kdy Martin Prokop s Janem Tománkem startovali v Rally Nový Zéland. Díky účasti v českém rallysprintu se Martin s Jendou znovu svezli a celý tým se začal připravovat na důležité letní závody S-WRC, mezi nimiž je i asfaltová Německá rally.Martin Prokop, jezdec Czech Ford National Teamu: „Z Rally Krkonoše jsem opravdu nadšený. Všechno probíhalo hladce, závody se mi líbily a rychlostní zkoušky byly nádherné. Celá rally se odehrála ve velmi přátelské atmosféře; prostě takový menší pohodový závod. Vyzkoušeli jsme několik věcí na Německo a zjistili, na čem je ještě třeba zapracovat.
S Fordem Fiesta S2000 jsem jel na asfaltu poprvé, ale svezli jsme se nádherně. Zjistil jsem, že mě to baví stejně jako na šotolině, a protože auto fungovalo skvěle, každý kilometr jsem si opravdu užil. Jen ze začátku jsem byl trochu překvapený, protože první rychlostní zkouška byla hodně rychlá, a já už nejsem zvyklý „lítat“ takhle rychle po asfaltu mezi stromy. Ale je to jen o zvyku, věděl jsem, že to bude něco jiného. Další erzety už byly v pohodě.Jsem také rád, že mám zase srovnání s českými jezdci. Před startem jsem nevěděl, jak kdo pojede, ale srovnání mě zajímalo. Proto se také moc těším na blížící se Bohemku, kde se sejde česká špička i zahraniční jezdci. Potřebuji si totiž zase vyzkoušet jízdu na limitu. Tady v Krkonoších mě k tomu nikdo nenutil – Roman Kresta jel ráno trošku vlažněji – ale na Bohemce si jízdu na limitu určitě užijeme.“Rally Krkonoše dokončili Martin Prokop s Janem Tománkem (Ford Fiesta S2000) na prvním místě s náskokem 41,2 sekundy před druhými Romanem Krestou a Tomášem Kašpárkem (Mitsubishi Lancer Evo IX) a třetími Jaroslavem Orsákem a Karlem Vajíkem (+ 58,2 s; Mitsubishi Lancer Evo IX).Dalším startem Czech Ford National Teamu a Martina Prokopa s Janem Tománkem bude Rally Bohemia (2. – 4. července).
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.