Po třítýdenní pauze se posádka Czech Ford Rally Teamu Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát chystá na další start v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky v rally. I ve čtvrtém podniku šampionátu, Rally Hustopeče (11. – 12. června), se posádka Fordu Fiesta S2000 pokusí bojovat o přední příčky. V rámci přípravy na Rally Hustopeče využije Czech Ford Rally Team a Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem možnosti zúčastnit se čtvrtečního shakedownu v Popicích, který organizují pořadatelé soutěže. Tým tu před startem Rally Hustopeče vyzkouší a doladí auto. Jaromír Tarabus využije shakedown také k tomu, aby se po třítýdenní závodní pauze před soutěží rozjel.
V Rally Hustopeče bude Jaromír Tarabus startovat teprve podruhé v kariéře. Při svém prvním startu v loňské sezoně držel čtvrté místo průběžného pořadí, když přišla havárie, která čtyři rychlostní zkoušky před cílem rally předčasně ukončila jeho účinkování v soutěži. Cíle posádky Czech Ford Rally Teamu pro letošní ročník Rally Hustopeče jsou jasné: bojovat o čelní příčky pořadí a získat důležité body do hodnocení šampionátu.Jaromír Tarabus, jezdec Czech Ford Rally Teamu: „Cíle zůstávají i před Rally Hustopeče stejné jako před ostatními soutěžemi. Chtěli bychom potrápit kluky vepředu, což se nám bohužel zatím moc nedařilo, a dosáhnout co nejlepšího umístění. V Rally Hustopeče jsem startoval v loňské sezoně vůbec poprvé a to pro nás tato soutěž skončila havárií, takže doufáme, že letošní výsledek bude lepší. Rychlostní zkoušky jsou v okolí Hustopečí spíš rovnější s řadou pravoúhlých zatáček a s horizonty, což není zrovna moje nejoblíbenější kombinace. Ale věřím, že tratě budou naší Fiestě S2000 vyhovovat a že bude bez problému fungovat. Proto se zúčastníme také čtvrtečního shakedownu v Popicích, abychom auto ještě před startem soutěže vyzkoušeli a doladili.“
Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem mají před startem čtvrtého podniku MMČR rally na kontě 64 bodů a drží čtvrté místo. V letošní sezoně vybojovali ve ‚velkém‘ mistrovství dvě třetí místa (Valašská rally a Rally Šumava) a jedno čtvrté (Rally Český Krumlov). K nim přidali druhé místo ze startu v Rallysprintu Kopná.Rally Hustopeče startuje v pátek 11. června v 16:00 hodin na náměstí v Hustopečích. Pořadatelé pro účastníky soutěže připravili 181 kilometrů rychlostních zkoušek. Cíl rally je plánován na sobotu 12. června v 16:21 hodin.Veškeré informace o posádce Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?