Technické problémy v poslední rychlostní zkoušce Rally Český Krumlov připravily posádku Czech Ford Rally Teamu Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta o šanci získat další stupně vítězů v podniku MMČR rally. Do posledního měřeného úseku Rally Český Krumlov startovala posádka Fordu Fiesta S2000 s více než dvouminutovým náskokem na třetím místě, bohužel technické problémy ji srazily těsně pod stupně vítězů, na čtvrtou příčku.
Do Rally Český Krumlov nevstoupili Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem úplně podle svých představ. V první rychlostní zkoušce na českobudějovickém výstavišti nedobrzdili v první zatáčce, což znamenalo časovou ztrátu téměř devíti sekund na vítěze a až jedenáctou příčku v průběžném pořadí. Na následujících klasických rychlostních zkouškách však posádka Fordu Fiesta S2000 svou ztrátu rychle snižovala a navzdory extrémně náročným podmínkám, které letos na Rally Český Krumlov panovaly, už po třetím měřeném úseku držela čtvrtou příčku. Ovšem Jaromír Tarabus nebyl se svým výkonem v okolí Českého Krumlova spokojen ani v cíli první etapy, kdy se po defektu Pavla Valouška posunul na třetí příčku průběžného pořadí.„První etapou jsme se tak trochu protrápili. Hned v první rychlostní zkoušce na výstavišti v Českých Budějovicích jsme nedobrzdili první zatáčku po startu, takže od začátku jsme měli časovou ztrátu. Ani tempo na klasických rychlostních zkouškách jsme pak nezvolili perfektní. Na špičku jsme ztráceli a nejeli jsme úplně nejlépe. V cíli první etapy jsme byli třetí, ale to i díky defektu Pavla Valouška, který měl smůlu. To nás ale netěšilo, protože vždy raději bojujeme na rychlostních zkouškách,“ zhodnotil první etapu Rally Český Krumlov Jaromír Tarabus, jezdec Czech Ford Rally Teamu.Do druhé etapy Rally Český Krumlov vstupovala posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát ze třetího místa průběžného pořadí, na němž disponovala velmi slušným, téměř 40sekundovým náskokem před čtvrtým Danem Běhálkem. V průběhu první nedělní sekce rychlostních zkoušek svou výhodu ještě rozšířila a před posledními třemi vložkami soutěže bezpečně držela třetí místo. Na tom se nic nezměnilo ani po druhých průjezdech rychlostními zkouškami Malonty a Rožmitál a do závěrečné vložky soutěže startovali Tarabus s Trunkátem s náskokem dvou minut a dvaceti sekundy před čtvrtým Pavlem Valouškem. Dvacetikilometrová rychlostní zkouška Slavkov se pak stala rozhodující pro konečné umístění posádky Czech Ford Rally Teamu v Rally Český Krumlov. Kvůli technickým problémům svého vozu na ní totiž Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát ztratili 2:41 minuty na Pavla Valouška – a to je stálo třetí místo. V Rally Český Krumlov tak poprvé ze svých letošních vystoupení nevybojovali stupně vítězů a museli se spokojit se čtvrtým místem.
„Po startu do poslední rychlostní zkoušky Slavkov jsme začali mít problém s předními koly. Nejdříve jsem si myslel, že máme defekt, ale pak se začalo zasekávat řízení. Jelikož vibrace ve volantu a ‚sekání‘ řízení se stále zvětšovaly, rozhodli jsme se zastavit v rychlostní zkoušce a zkontrolovat přední kola. A právě tohle zastavení nás stálo třetí místo v Rally Český Krumlov, kdy jsme prohráli o 21 sekund. Bohužel. Technika celý závod fungovala skvěle, dokud nás na poslední rychlostní zkoušce neopustila. Hustopeče jsou však již za dveřmi, tak budeme bojovat dál,“ uvedl Jaromír Tarabus.Po třetím podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally drží Jaromír Tarabus se 64 body čtvrtou příčku průběžného pořadí šampionátu. Vede jej Pavel Valoušek (121 bodů) před Václavem Pechem (88 bodů) a Romanem Krestou (84 bodů).Dalším vystoupením Czech Ford Rally Teamu a Jaromíra Tarabuse s Danielem Trunkátem bude čtvrtý podnik MMČR rally, Rally Hustopeče v termínu 11. – 12. června.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?