Technické problémy v poslední rychlostní zkoušce Rally Český Krumlov připravily posádku Czech Ford Rally Teamu Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta o šanci získat další stupně vítězů v podniku MMČR rally. Do posledního měřeného úseku Rally Český Krumlov startovala posádka Fordu Fiesta S2000 s více než dvouminutovým náskokem na třetím místě, bohužel technické problémy ji srazily těsně pod stupně vítězů, na čtvrtou příčku.
Do Rally Český Krumlov nevstoupili Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem úplně podle svých představ. V první rychlostní zkoušce na českobudějovickém výstavišti nedobrzdili v první zatáčce, což znamenalo časovou ztrátu téměř devíti sekund na vítěze a až jedenáctou příčku v průběžném pořadí. Na následujících klasických rychlostních zkouškách však posádka Fordu Fiesta S2000 svou ztrátu rychle snižovala a navzdory extrémně náročným podmínkám, které letos na Rally Český Krumlov panovaly, už po třetím měřeném úseku držela čtvrtou příčku. Ovšem Jaromír Tarabus nebyl se svým výkonem v okolí Českého Krumlova spokojen ani v cíli první etapy, kdy se po defektu Pavla Valouška posunul na třetí příčku průběžného pořadí.„První etapou jsme se tak trochu protrápili. Hned v první rychlostní zkoušce na výstavišti v Českých Budějovicích jsme nedobrzdili první zatáčku po startu, takže od začátku jsme měli časovou ztrátu. Ani tempo na klasických rychlostních zkouškách jsme pak nezvolili perfektní. Na špičku jsme ztráceli a nejeli jsme úplně nejlépe. V cíli první etapy jsme byli třetí, ale to i díky defektu Pavla Valouška, který měl smůlu. To nás ale netěšilo, protože vždy raději bojujeme na rychlostních zkouškách,“ zhodnotil první etapu Rally Český Krumlov Jaromír Tarabus, jezdec Czech Ford Rally Teamu.Do druhé etapy Rally Český Krumlov vstupovala posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát ze třetího místa průběžného pořadí, na němž disponovala velmi slušným, téměř 40sekundovým náskokem před čtvrtým Danem Běhálkem. V průběhu první nedělní sekce rychlostních zkoušek svou výhodu ještě rozšířila a před posledními třemi vložkami soutěže bezpečně držela třetí místo. Na tom se nic nezměnilo ani po druhých průjezdech rychlostními zkouškami Malonty a Rožmitál a do závěrečné vložky soutěže startovali Tarabus s Trunkátem s náskokem dvou minut a dvaceti sekundy před čtvrtým Pavlem Valouškem. Dvacetikilometrová rychlostní zkouška Slavkov se pak stala rozhodující pro konečné umístění posádky Czech Ford Rally Teamu v Rally Český Krumlov. Kvůli technickým problémům svého vozu na ní totiž Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát ztratili 2:41 minuty na Pavla Valouška – a to je stálo třetí místo. V Rally Český Krumlov tak poprvé ze svých letošních vystoupení nevybojovali stupně vítězů a museli se spokojit se čtvrtým místem.
„Po startu do poslední rychlostní zkoušky Slavkov jsme začali mít problém s předními koly. Nejdříve jsem si myslel, že máme defekt, ale pak se začalo zasekávat řízení. Jelikož vibrace ve volantu a ‚sekání‘ řízení se stále zvětšovaly, rozhodli jsme se zastavit v rychlostní zkoušce a zkontrolovat přední kola. A právě tohle zastavení nás stálo třetí místo v Rally Český Krumlov, kdy jsme prohráli o 21 sekund. Bohužel. Technika celý závod fungovala skvěle, dokud nás na poslední rychlostní zkoušce neopustila. Hustopeče jsou však již za dveřmi, tak budeme bojovat dál,“ uvedl Jaromír Tarabus.Po třetím podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally drží Jaromír Tarabus se 64 body čtvrtou příčku průběžného pořadí šampionátu. Vede jej Pavel Valoušek (121 bodů) před Václavem Pechem (88 bodů) a Romanem Krestou (84 bodů).Dalším vystoupením Czech Ford Rally Teamu a Jaromíra Tarabuse s Danielem Trunkátem bude čtvrtý podnik MMČR rally, Rally Hustopeče v termínu 11. – 12. června.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.