Technické problémy v poslední rychlostní zkoušce Rally Český Krumlov připravily posádku Czech Ford Rally Teamu Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta o šanci získat další stupně vítězů v podniku MMČR rally. Do posledního měřeného úseku Rally Český Krumlov startovala posádka Fordu Fiesta S2000 s více než dvouminutovým náskokem na třetím místě, bohužel technické problémy ji srazily těsně pod stupně vítězů, na čtvrtou příčku.
Do Rally Český Krumlov nevstoupili Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem úplně podle svých představ. V první rychlostní zkoušce na českobudějovickém výstavišti nedobrzdili v první zatáčce, což znamenalo časovou ztrátu téměř devíti sekund na vítěze a až jedenáctou příčku v průběžném pořadí. Na následujících klasických rychlostních zkouškách však posádka Fordu Fiesta S2000 svou ztrátu rychle snižovala a navzdory extrémně náročným podmínkám, které letos na Rally Český Krumlov panovaly, už po třetím měřeném úseku držela čtvrtou příčku. Ovšem Jaromír Tarabus nebyl se svým výkonem v okolí Českého Krumlova spokojen ani v cíli první etapy, kdy se po defektu Pavla Valouška posunul na třetí příčku průběžného pořadí.„První etapou jsme se tak trochu protrápili. Hned v první rychlostní zkoušce na výstavišti v Českých Budějovicích jsme nedobrzdili první zatáčku po startu, takže od začátku jsme měli časovou ztrátu. Ani tempo na klasických rychlostních zkouškách jsme pak nezvolili perfektní. Na špičku jsme ztráceli a nejeli jsme úplně nejlépe. V cíli první etapy jsme byli třetí, ale to i díky defektu Pavla Valouška, který měl smůlu. To nás ale netěšilo, protože vždy raději bojujeme na rychlostních zkouškách,“ zhodnotil první etapu Rally Český Krumlov Jaromír Tarabus, jezdec Czech Ford Rally Teamu.Do druhé etapy Rally Český Krumlov vstupovala posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát ze třetího místa průběžného pořadí, na němž disponovala velmi slušným, téměř 40sekundovým náskokem před čtvrtým Danem Běhálkem. V průběhu první nedělní sekce rychlostních zkoušek svou výhodu ještě rozšířila a před posledními třemi vložkami soutěže bezpečně držela třetí místo. Na tom se nic nezměnilo ani po druhých průjezdech rychlostními zkouškami Malonty a Rožmitál a do závěrečné vložky soutěže startovali Tarabus s Trunkátem s náskokem dvou minut a dvaceti sekundy před čtvrtým Pavlem Valouškem. Dvacetikilometrová rychlostní zkouška Slavkov se pak stala rozhodující pro konečné umístění posádky Czech Ford Rally Teamu v Rally Český Krumlov. Kvůli technickým problémům svého vozu na ní totiž Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát ztratili 2:41 minuty na Pavla Valouška – a to je stálo třetí místo. V Rally Český Krumlov tak poprvé ze svých letošních vystoupení nevybojovali stupně vítězů a museli se spokojit se čtvrtým místem.
„Po startu do poslední rychlostní zkoušky Slavkov jsme začali mít problém s předními koly. Nejdříve jsem si myslel, že máme defekt, ale pak se začalo zasekávat řízení. Jelikož vibrace ve volantu a ‚sekání‘ řízení se stále zvětšovaly, rozhodli jsme se zastavit v rychlostní zkoušce a zkontrolovat přední kola. A právě tohle zastavení nás stálo třetí místo v Rally Český Krumlov, kdy jsme prohráli o 21 sekund. Bohužel. Technika celý závod fungovala skvěle, dokud nás na poslední rychlostní zkoušce neopustila. Hustopeče jsou však již za dveřmi, tak budeme bojovat dál,“ uvedl Jaromír Tarabus.Po třetím podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally drží Jaromír Tarabus se 64 body čtvrtou příčku průběžného pořadí šampionátu. Vede jej Pavel Valoušek (121 bodů) před Václavem Pechem (88 bodů) a Romanem Krestou (84 bodů).Dalším vystoupením Czech Ford Rally Teamu a Jaromíra Tarabuse s Danielem Trunkátem bude čtvrtý podnik MMČR rally, Rally Hustopeče v termínu 11. – 12. června.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.