Technické problémy v poslední rychlostní zkoušce Rally Český Krumlov připravily posádku Czech Ford Rally Teamu Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta o šanci získat další stupně vítězů v podniku MMČR rally. Do posledního měřeného úseku Rally Český Krumlov startovala posádka Fordu Fiesta S2000 s více než dvouminutovým náskokem na třetím místě, bohužel technické problémy ji srazily těsně pod stupně vítězů, na čtvrtou příčku.
Do Rally Český Krumlov nevstoupili Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem úplně podle svých představ. V první rychlostní zkoušce na českobudějovickém výstavišti nedobrzdili v první zatáčce, což znamenalo časovou ztrátu téměř devíti sekund na vítěze a až jedenáctou příčku v průběžném pořadí. Na následujících klasických rychlostních zkouškách však posádka Fordu Fiesta S2000 svou ztrátu rychle snižovala a navzdory extrémně náročným podmínkám, které letos na Rally Český Krumlov panovaly, už po třetím měřeném úseku držela čtvrtou příčku. Ovšem Jaromír Tarabus nebyl se svým výkonem v okolí Českého Krumlova spokojen ani v cíli první etapy, kdy se po defektu Pavla Valouška posunul na třetí příčku průběžného pořadí.„První etapou jsme se tak trochu protrápili. Hned v první rychlostní zkoušce na výstavišti v Českých Budějovicích jsme nedobrzdili první zatáčku po startu, takže od začátku jsme měli časovou ztrátu. Ani tempo na klasických rychlostních zkouškách jsme pak nezvolili perfektní. Na špičku jsme ztráceli a nejeli jsme úplně nejlépe. V cíli první etapy jsme byli třetí, ale to i díky defektu Pavla Valouška, který měl smůlu. To nás ale netěšilo, protože vždy raději bojujeme na rychlostních zkouškách,“ zhodnotil první etapu Rally Český Krumlov Jaromír Tarabus, jezdec Czech Ford Rally Teamu.Do druhé etapy Rally Český Krumlov vstupovala posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát ze třetího místa průběžného pořadí, na němž disponovala velmi slušným, téměř 40sekundovým náskokem před čtvrtým Danem Běhálkem. V průběhu první nedělní sekce rychlostních zkoušek svou výhodu ještě rozšířila a před posledními třemi vložkami soutěže bezpečně držela třetí místo. Na tom se nic nezměnilo ani po druhých průjezdech rychlostními zkouškami Malonty a Rožmitál a do závěrečné vložky soutěže startovali Tarabus s Trunkátem s náskokem dvou minut a dvaceti sekundy před čtvrtým Pavlem Valouškem. Dvacetikilometrová rychlostní zkouška Slavkov se pak stala rozhodující pro konečné umístění posádky Czech Ford Rally Teamu v Rally Český Krumlov. Kvůli technickým problémům svého vozu na ní totiž Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát ztratili 2:41 minuty na Pavla Valouška – a to je stálo třetí místo. V Rally Český Krumlov tak poprvé ze svých letošních vystoupení nevybojovali stupně vítězů a museli se spokojit se čtvrtým místem.
„Po startu do poslední rychlostní zkoušky Slavkov jsme začali mít problém s předními koly. Nejdříve jsem si myslel, že máme defekt, ale pak se začalo zasekávat řízení. Jelikož vibrace ve volantu a ‚sekání‘ řízení se stále zvětšovaly, rozhodli jsme se zastavit v rychlostní zkoušce a zkontrolovat přední kola. A právě tohle zastavení nás stálo třetí místo v Rally Český Krumlov, kdy jsme prohráli o 21 sekund. Bohužel. Technika celý závod fungovala skvěle, dokud nás na poslední rychlostní zkoušce neopustila. Hustopeče jsou však již za dveřmi, tak budeme bojovat dál,“ uvedl Jaromír Tarabus.Po třetím podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally drží Jaromír Tarabus se 64 body čtvrtou příčku průběžného pořadí šampionátu. Vede jej Pavel Valoušek (121 bodů) před Václavem Pechem (88 bodů) a Romanem Krestou (84 bodů).Dalším vystoupením Czech Ford Rally Teamu a Jaromíra Tarabuse s Danielem Trunkátem bude čtvrtý podnik MMČR rally, Rally Hustopeče v termínu 11. – 12. června.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.