Czech Ford Rally Team a posádku Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát čeká o nadcházejícím víkendu vystoupení ve třetím podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky rally, kde se opět představí v tradičním designu hlavního partnera, společnosti Bruco Cleaning. Také v Rally Český Krumlov chce posádka Fordu Fiesta S2000, která aktuálně drží třetí místo v průběžném hodnocení MMČR rally, bojovat o přední příčky.
Ačkoli Rally Šumava a Rally Český Krumlov dělilo v kalendáři MMČR pět týdnů, Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem za sebou tak dlouhou závodní pauzu nemají. Minulý víkend startovali v Rallysprintu Kopná, v němž v těsném souboji o vítězství s Romanem Krestou přišli o vedoucí pozici v důsledku defektu v předposlední rychlostní zkoušce. Rally Český Krumlov (21. - 22. května) patří k oblíbeným soutěžím posádky Czech Ford Rally Teamu. V loňském roce zde v konečném pořadí vybojovala třetí místo. Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem drží po dvou soutěžích MMČR rally 2010 třetí místo v průběžném hodnocení šampionátu a jejich cílem pro další podnik zůstává i nadále umístění na předních příčkách. Jaromír Tarabus, jezdec Czech Ford Rally Teamu: „Máme za sebou Rallysprint Kopná a já hodnotím velmi pozitivně, že jsme se mohli svézt s autem i mimo náš program ve ‚velkém‘ mistrovství. Na Kopné jsme Romanovi stačili, byť on možná nejel úplně naplno, ale my jsme se snažili podat co nejlepší výkon. A v tom to bude stejné i v Rally Český Krumlov. Na startu se tu sejde velká konkurence a myslím, že od Romana Kresty, Pavla Valouška i Václava Pecha můžeme znovu očekávat souboj na ostří nože. My bychom se do něj strašně, strašně rádi zapojili a bojovali o přední příčky.Rally Český Krumlov patří k našim oblíbeným soutěžím. Má náročné, dlouhé rychlostní zkoušky a k příjemné atmosféře rally přispívá i umístění startu a cíle v Jelení zahradě v Českém Krumlově. Loni jsme tu skončili třetí, ale na to před startem dalšího ročníku nemyslíme. Je to pro nás další soutěž a my se v ní budeme snažit podat takový výkon, abychom splnili své cíle.“První rychlostní zkouška 38. Rally Český Krumlov 2010, třetího podniku Mezinárodního mistrovství České republiky rally, divácká superspeciálka na českobudějovickém výstavišti, startuje v pátek 21. května v 17:36 hodin v Českých Budějovicích. Odtud posádky přejedou ke slavnostnímu startu soutěže v Jelení zahradě pod českokrumlovským zámkem. Poté už následují klasické rychlostní zkoušky, jichž pořadatelé Rally Český Krumlov připravili celkem 181 kilometrů rozdělených do dvou etap. Cíl soutěže je plánován na sobotu 22. května v 16:34 hodin v Českém Krumlově. Veškeré informace o posádce Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát naleznete na jejích internetových stránkách www.tarabus.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?