Posádka Enteria Rally Team Roman Kresta, Tomáš Kašpárek na voze Peugeot 207 S2000 vyhrála XVIII. IMPROMAT Rallysprint Kopná Vizovice 2010. Čtyřiatřicetiletý Kresta vyhrál rallysprint na Kopné již potřetí a zároveň se dostal do čela průběžného pořadí českého rallysprintu. Na druhém místě dojeli Jaromír Tarabus, Daniel Trunkát (soutěžící AK Rallysport Brno) na voze Ford Fiesta S2000 se ztrátou 32,9 sekundy, na třetím místě skončila polská posádka Grzegorz Grzyb, Premyslaw Zawada (soutěžící Rufa Sport) s vozem Škoda Fabia S2000.
Letošní osmnáctý ročník nejpopulárnějšího domácího rallysprintu se započítával do ECOSUN Mistrovství České republiky v rally 2010, K4 Poháru České republiky v rally, Mistrovství České republiky juniorů, Poháru mládeže a Dámského poháru v rally. Kresta s Tarabusem vzali režii soutěže do svých rukou hned od první rychlostní zkoušky Barák a střídali se ve vedení. Pozdější vítěz vyhrál šest testů, Tarabus dva. Rozhodnutí padlo v předposlední erzetě Kameňák, v níž Tarabus po defektu nabral téměř čtyřicetisekundovou ztrátu a přišel o první místo. „Nasadili jsme s Tarabusem hned po startu vysoké tempo. Pokud by soupeř neměl defekt, tak bych zřejmě nevyhrál. Soutěž jsme brali hlavně jako důkladný test před Rallye Český Krumlov, která se uskuteční ve velkém šampionátu příští týden. S výsledkem jsem spokojený, s vozem jsme měli ještě nějaké problémy," uvedl Kresta, který vyhrál v Kopné už potřetí. Předtím triumfoval v okolí Podkopné Lhoty v letech 2004 a 2008. Tarabus si ke sprintu pouze odskočil z "velkého" šampionátu. „Letošní ročník byl určitě náročnější než předchozí. Tuším, že mě defekt v předposlední rychlostní zkoušce potkal při nájezdu do Vlčkové nebo ve zpomalovacím retardéru o obrubník. Zhruba sedm kilometrů jsme jeli na prázdné pneumatice. S druhým místem jsem i po této smůle spokojený," uvedl obhájce loňského prvenství v závěrečném servisu. Na třetím místě skončila polská posádka Grzegorz Grzyb, Premyslaw Zawada na voze Škoda Fabia S2000. Polák potřetí startoval na Kopné a potřetí obsadil medailové umístění. „Na rozdíl od místních jezdců jsme v nevýhodě, neboť zdejší tratě příliš neznáme. Bylo to dobré testování. Na trati se střídalo sucho a mokro a my jsme neznali podmínky na trati. Každopádně jsme rádi, že jsme udělali velmi dobrý výsledek. Byl to zdařilý závod,“ řekl sympatický Grzyb v cíli. Na čtvrtém místě skončil dosavadní lídr rallysprintového šampionátu Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000), pátý dojel Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX), který se potýkal s technickými problémy svého vozu. Rovněž další příčky v první desítce obsadili jezdci ze zlínského regionu. Od šestého místa dále dojeli Miroslav Jakeš, Martin Vlček, Jan Jelínek, Martin Bujáček a Petr Trnovec. Z favoritů odstoupil s poruchou motoru už po druhé rychlostní zkoušce Jan Štěpánek (Škoda Octavia WRC), ve třetí zradila převodovka Milana Pantálka a Slovák Igor Drotár (oba Škoda Fabia WRC) skončil ve stejném testu mimo trať. Při druhém průjezdu Rakovou skončil mimo trať Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO VII).V hodnocení dvoukolek a skupiny A byl suverénní Jan Dohnal (Suzuki Swift S1600), na druhém místě skončil se ztrátou 39,5 sekundy Antonín Novák (Citroën C2 S1600), třetí dojel Václav Dunovský (Suzuki Ignis S1600) s mankem 46 sekund na vítěze.V hodnocení K4 Poháru České republiky v rally byl nejrychlejší Petr Šimurda na voze Opel Kadett Coupé, který se radoval i přes penalizaci z těsného, ale zaslouženého vítězství. Na druhém místě skončil Jakub Král (Škoda Felicia Kit Car), třetí dojel Jiří Ševeček (Renault Clio Sport), který uhájil bronzovou příčku před Zdeňkem Tichým (Opel Kadett Coupé). Přejímkami na letošní Kopnou prošlo celkem 107 posádek ze 118 původně přihlášených. Na startu se objevilo 106 vozů, v cíli bylo klasifikováno 72 soutěžících.Český šampionát ve sprintrally a K4 Poháru České republiky pokračuje 4. Rally Krkonoše v Trutnově (18. – 19. června). XVIII. IMPROMAT Rallysprint Kopná Vizovice 2010Konečné pořadí v cíli soutěže (po 8. rychlostní zkoušce):1. Kresta, Kašpárek (Peugeot 207 S2000) 44:30,9 min2. Tarabus, Trunkát (Ford Fiesta S2000) + 32.9 s3. Grzyb, Zawada (PL, Škoda Fabia S2000) + 1:08,4 min4. R. Odložilík, P. Odložilík (Škoda Fabia S2000) + 1:21,4 min5. Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:26,8 min6. M. Jakeš, T. Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:23,6 min7. Vlček, Švajda (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:37,6 min8. Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:59,1 min9. Bujáček, J. Král (Mitsubishi Lancer VO IX) + 3:18,6 min10.Trnovec, Staněk (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:28,6 minVyhrané RZ: Kresta – 6, Tarabus – 2. K4 Pohár České republiky v rally:1. Šimurda, Dlouhý (Opel Kadett Coupé) 52:31,8 min2. J. Král, Hrabec (Škoda Felicia Kit Car) + 3,8 s3. Ševeček, Fišer (Renault Clio Sport) + 20,6 s4. Tichý, Horák (Opel Kadett Coupé) + 24,5 s5. Daněk, Hlavatý (Škoda Favorit 136 L) + 2:40,7 minVe Vizovicích 15. května 2010 Roman ORDELT tiskový mluvčí IMPROMAT Rallysprint Kopná VizoviceFotogalerie Romana Turovského z Kopné
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?