Posádka Enteria Rally Team Roman Kresta, Tomáš Kašpárek na voze Peugeot 207 S2000 vyhrála XVIII. IMPROMAT Rallysprint Kopná Vizovice 2010. Čtyřiatřicetiletý Kresta vyhrál rallysprint na Kopné již potřetí a zároveň se dostal do čela průběžného pořadí českého rallysprintu. Na druhém místě dojeli Jaromír Tarabus, Daniel Trunkát (soutěžící AK Rallysport Brno) na voze Ford Fiesta S2000 se ztrátou 32,9 sekundy, na třetím místě skončila polská posádka Grzegorz Grzyb, Premyslaw Zawada (soutěžící Rufa Sport) s vozem Škoda Fabia S2000.
Letošní osmnáctý ročník nejpopulárnějšího domácího rallysprintu se započítával do ECOSUN Mistrovství České republiky v rally 2010, K4 Poháru České republiky v rally, Mistrovství České republiky juniorů, Poháru mládeže a Dámského poháru v rally. Kresta s Tarabusem vzali režii soutěže do svých rukou hned od první rychlostní zkoušky Barák a střídali se ve vedení. Pozdější vítěz vyhrál šest testů, Tarabus dva. Rozhodnutí padlo v předposlední erzetě Kameňák, v níž Tarabus po defektu nabral téměř čtyřicetisekundovou ztrátu a přišel o první místo. „Nasadili jsme s Tarabusem hned po startu vysoké tempo. Pokud by soupeř neměl defekt, tak bych zřejmě nevyhrál. Soutěž jsme brali hlavně jako důkladný test před Rallye Český Krumlov, která se uskuteční ve velkém šampionátu příští týden. S výsledkem jsem spokojený, s vozem jsme měli ještě nějaké problémy," uvedl Kresta, který vyhrál v Kopné už potřetí. Předtím triumfoval v okolí Podkopné Lhoty v letech 2004 a 2008. Tarabus si ke sprintu pouze odskočil z "velkého" šampionátu. „Letošní ročník byl určitě náročnější než předchozí. Tuším, že mě defekt v předposlední rychlostní zkoušce potkal při nájezdu do Vlčkové nebo ve zpomalovacím retardéru o obrubník. Zhruba sedm kilometrů jsme jeli na prázdné pneumatice. S druhým místem jsem i po této smůle spokojený," uvedl obhájce loňského prvenství v závěrečném servisu. Na třetím místě skončila polská posádka Grzegorz Grzyb, Premyslaw Zawada na voze Škoda Fabia S2000. Polák potřetí startoval na Kopné a potřetí obsadil medailové umístění. „Na rozdíl od místních jezdců jsme v nevýhodě, neboť zdejší tratě příliš neznáme. Bylo to dobré testování. Na trati se střídalo sucho a mokro a my jsme neznali podmínky na trati. Každopádně jsme rádi, že jsme udělali velmi dobrý výsledek. Byl to zdařilý závod,“ řekl sympatický Grzyb v cíli. Na čtvrtém místě skončil dosavadní lídr rallysprintového šampionátu Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000), pátý dojel Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX), který se potýkal s technickými problémy svého vozu. Rovněž další příčky v první desítce obsadili jezdci ze zlínského regionu. Od šestého místa dále dojeli Miroslav Jakeš, Martin Vlček, Jan Jelínek, Martin Bujáček a Petr Trnovec. Z favoritů odstoupil s poruchou motoru už po druhé rychlostní zkoušce Jan Štěpánek (Škoda Octavia WRC), ve třetí zradila převodovka Milana Pantálka a Slovák Igor Drotár (oba Škoda Fabia WRC) skončil ve stejném testu mimo trať. Při druhém průjezdu Rakovou skončil mimo trať Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO VII).V hodnocení dvoukolek a skupiny A byl suverénní Jan Dohnal (Suzuki Swift S1600), na druhém místě skončil se ztrátou 39,5 sekundy Antonín Novák (Citroën C2 S1600), třetí dojel Václav Dunovský (Suzuki Ignis S1600) s mankem 46 sekund na vítěze.V hodnocení K4 Poháru České republiky v rally byl nejrychlejší Petr Šimurda na voze Opel Kadett Coupé, který se radoval i přes penalizaci z těsného, ale zaslouženého vítězství. Na druhém místě skončil Jakub Král (Škoda Felicia Kit Car), třetí dojel Jiří Ševeček (Renault Clio Sport), který uhájil bronzovou příčku před Zdeňkem Tichým (Opel Kadett Coupé). Přejímkami na letošní Kopnou prošlo celkem 107 posádek ze 118 původně přihlášených. Na startu se objevilo 106 vozů, v cíli bylo klasifikováno 72 soutěžících.Český šampionát ve sprintrally a K4 Poháru České republiky pokračuje 4. Rally Krkonoše v Trutnově (18. – 19. června). XVIII. IMPROMAT Rallysprint Kopná Vizovice 2010Konečné pořadí v cíli soutěže (po 8. rychlostní zkoušce):1. Kresta, Kašpárek (Peugeot 207 S2000) 44:30,9 min2. Tarabus, Trunkát (Ford Fiesta S2000) + 32.9 s3. Grzyb, Zawada (PL, Škoda Fabia S2000) + 1:08,4 min4. R. Odložilík, P. Odložilík (Škoda Fabia S2000) + 1:21,4 min5. Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:26,8 min6. M. Jakeš, T. Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:23,6 min7. Vlček, Švajda (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:37,6 min8. Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:59,1 min9. Bujáček, J. Král (Mitsubishi Lancer VO IX) + 3:18,6 min10.Trnovec, Staněk (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:28,6 minVyhrané RZ: Kresta – 6, Tarabus – 2. K4 Pohár České republiky v rally:1. Šimurda, Dlouhý (Opel Kadett Coupé) 52:31,8 min2. J. Král, Hrabec (Škoda Felicia Kit Car) + 3,8 s3. Ševeček, Fišer (Renault Clio Sport) + 20,6 s4. Tichý, Horák (Opel Kadett Coupé) + 24,5 s5. Daněk, Hlavatý (Škoda Favorit 136 L) + 2:40,7 minVe Vizovicích 15. května 2010 Roman ORDELT tiskový mluvčí IMPROMAT Rallysprint Kopná VizoviceFotogalerie Romana Turovského z Kopné
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.