Rally Lužické hory: Triumfoval Odložilík s Xsarou WRC

Rally Lužické Hory (CZE)
Rally Lužické Hory (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Tomáš Urban 1. května 2010 12:11
Sdílej:

Nečekané vyvrcholení nastalo po poslední RZ. Vyhrál Odložilík s Xsarou WRC. Kahle po poslední RZ odstoupil na poruchu motoru.

Velká bitva po celý závod se dnes odehrávala na tratích Rally Lužické hory. Ve druhé části soutěže se bojovalo o vítězství na ostří nože. Kahle vyhrál ze zbývající čtyř rychlostních zkoušek , tři. Do cíle poslední ovšem dojel se ztrátou šesti minut s porouchaným motorem. Je nutno říci, že na prvních třech místech v cíli každé z rychlostních zkoušek byl největší rozdíl dvě vteřiny. A dodestátého místa to také nebylo jinak.

Vítězem se stal Roman Odložilík se svým bratrem na sedadle spolujezdce a překvapivě s vozem Citroenem Xsara WRC. Druhý skončil Jan Štěpánek s Octavií WRC a třetí byl Peták s Peugeotem 207 S2000. Čtvrté místo je dobrým výsledkem Petra Trnovce s devítkovým Lancerem, stejně tak páté místo Vlčka se stejným vozem.

Dvoukolky opanoval po odstoupení Dohnala s poruchou motoru, nového motoru, jeho Clia, Petr Brynda s Cliem R3. Druhý byl Václav Dunovský s Ignisem S1600 a třetí Lukáš Pondělíček, kterému se konečně podařilo dostat novou C2 S1600 do cíle soutěže.

Výsledky v cíli:

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Odložilík R. - Odložilík P.  Citroen Xsara WRC 41:03,0  ---     2.   Štěpánek J. - Omelka M.  Škoda Octavia WRC   +3,3     3.   Peták J. - Benešová A.  Peugeot 207 S2000   +1:15,1     4.   Trnovec P. - Staněk M.  Mitsubishi Lancer Evo IX +1:42,8     5.   Vlček M. - Švajda P.  Mitsubishi Lancer Evo IX  +1,:46,1     6.   Pantálek M. . Vilímek P.   Škoda Fabia WRC  +1:47,5     7.    Kurka T. - Müller J.   Mitsubishi Lancer Evo IX   +1:50,5     8.   Semerád J. - Ceplecha B.  Mitsubishi Lancer Evo IX   +1:51,1     9.   Bujáček M.  - Král. J.  Mitsubishi Lancer Evo IX +2:0,7,8    10.   Tošovský J. . Ernst M.  Mitsubishi Lancer Evo IX +2:15,7

 

Soutěž je poznamenána mnohými odstoupeními a volnými průjezdy. Po RZ3 vede Štěpánek, jen vteřinu a sedm desetin je druhý Kahle s Octavií WRC. Třetí je s Xsarou WRC Odložilík + 3,2. Čtvrtý je Semerád sen. a pátý Peták. Překvapivě šestý je Skotnický Martin Vlček. Hned za ním je milan pantálek s Fabií WRC.

Dvoukolky vede Dohnal s Cliem S1600, Druhý je Brynda s Cliem R3 a třetí Pondělíček s C2 S1600.

Do Rz 1 neodstartovali Firla (motor) Sýkora (diferenciál) v RZ1 odstoupili Beránek a Fiala , Citroen C2R2pro havárii, Kašík (poloosa), Hanák (motor) Nešpor a Michalík (převodovka). Ve druhé a třetí Rz se opět bouralo. Tetokrát havarovali Matěj Ehl a Lubomír Tenkl. Na technikcé problémy odstoupil Štefan, prasklá poloosa zastavila Jana Černého.

Výsledky po RZ3

 

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Štěpánek J. - Omelka M.  Škoda Octavia WRC 16:13,6  ---     2.   Kahle M. - Doerr Ch.  Škoda Octavia WRC   +1,7     3.   Odložilík R. - Odložilík P.  Citroen Xsara WRC   +3,2     4.   Semerád J. - Ceplecha B.  Mitsubishi Lancer Evo IX +15,3     5.   Peták J. - Benešová A.  Peugeot 207 S2000  +29,7     6.   Vlček M. - Švajda P.  Mitsubishi Lancer Evo IX  +30,7     7.    Pantálek M. . Vilímek P.   Škoda Fabia WRC   +35,4     8.   Trnovec P. - Staněk M.  Mitsubishi Lancer Evo IX   +3:40,9     9.   Pátl J. - Volf J.  Mitsubishi Lancer Evo IX +38,3    10.   Dohnal J. . Škardová M.  Renault Clio S1600 +5:51,5 1. F2

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.