Nečekané vyvrcholení nastalo po poslední RZ. Vyhrál Odložilík s Xsarou WRC. Kahle po poslední RZ odstoupil na poruchu motoru.
Velká bitva po celý závod se dnes odehrávala na tratích Rally Lužické hory. Ve druhé části soutěže se bojovalo o vítězství na ostří nože. Kahle vyhrál ze zbývající čtyř rychlostních zkoušek , tři. Do cíle poslední ovšem dojel se ztrátou šesti minut s porouchaným motorem. Je nutno říci, že na prvních třech místech v cíli každé z rychlostních zkoušek byl největší rozdíl dvě vteřiny. A dodestátého místa to také nebylo jinak.
Vítězem se stal Roman Odložilík se svým bratrem na sedadle spolujezdce a překvapivě s vozem Citroenem Xsara WRC. Druhý skončil Jan Štěpánek s Octavií WRC a třetí byl Peták s Peugeotem 207 S2000. Čtvrté místo je dobrým výsledkem Petra Trnovce s devítkovým Lancerem, stejně tak páté místo Vlčka se stejným vozem.
Dvoukolky opanoval po odstoupení Dohnala s poruchou motoru, nového motoru, jeho Clia, Petr Brynda s Cliem R3. Druhý byl Václav Dunovský s Ignisem S1600 a třetí Lukáš Pondělíček, kterému se konečně podařilo dostat novou C2 S1600 do cíle soutěže.
Výsledky v cíli:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Odložilík R. - Odložilík P. Citroen Xsara WRC 41:03,0 --- 2. Štěpánek J. - Omelka M. Škoda Octavia WRC +3,3 3. Peták J. - Benešová A. Peugeot 207 S2000 +1:15,1 4. Trnovec P. - Staněk M. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:42,8 5. Vlček M. - Švajda P. Mitsubishi Lancer Evo IX +1,:46,1 6. Pantálek M. . Vilímek P. Škoda Fabia WRC +1:47,5 7. Kurka T. - Müller J. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:50,5 8. Semerád J. - Ceplecha B. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:51,1 9. Bujáček M. - Král. J. Mitsubishi Lancer Evo IX +2:0,7,8 10. Tošovský J. . Ernst M. Mitsubishi Lancer Evo IX +2:15,7
Soutěž je poznamenána mnohými odstoupeními a volnými průjezdy. Po RZ3 vede Štěpánek, jen vteřinu a sedm desetin je druhý Kahle s Octavií WRC. Třetí je s Xsarou WRC Odložilík + 3,2. Čtvrtý je Semerád sen. a pátý Peták. Překvapivě šestý je Skotnický Martin Vlček. Hned za ním je milan pantálek s Fabií WRC.
Dvoukolky vede Dohnal s Cliem S1600, Druhý je Brynda s Cliem R3 a třetí Pondělíček s C2 S1600.
Do Rz 1 neodstartovali Firla (motor) Sýkora (diferenciál) v RZ1 odstoupili Beránek a Fiala , Citroen C2R2pro havárii, Kašík (poloosa), Hanák (motor) Nešpor a Michalík (převodovka). Ve druhé a třetí Rz se opět bouralo. Tetokrát havarovali Matěj Ehl a Lubomír Tenkl. Na technikcé problémy odstoupil Štefan, prasklá poloosa zastavila Jana Černého.
Výsledky po RZ3
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Štěpánek J. - Omelka M. Škoda Octavia WRC 16:13,6 --- 2. Kahle M. - Doerr Ch. Škoda Octavia WRC +1,7 3. Odložilík R. - Odložilík P. Citroen Xsara WRC +3,2 4. Semerád J. - Ceplecha B. Mitsubishi Lancer Evo IX +15,3 5. Peták J. - Benešová A. Peugeot 207 S2000 +29,7 6. Vlček M. - Švajda P. Mitsubishi Lancer Evo IX +30,7 7. Pantálek M. . Vilímek P. Škoda Fabia WRC +35,4 8. Trnovec P. - Staněk M. Mitsubishi Lancer Evo IX +3:40,9 9. Pátl J. - Volf J. Mitsubishi Lancer Evo IX +38,3 10. Dohnal J. . Škardová M. Renault Clio S1600 +5:51,5 1. F2
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?