Nečekané vyvrcholení nastalo po poslední RZ. Vyhrál Odložilík s Xsarou WRC. Kahle po poslední RZ odstoupil na poruchu motoru.
Velká bitva po celý závod se dnes odehrávala na tratích Rally Lužické hory. Ve druhé části soutěže se bojovalo o vítězství na ostří nože. Kahle vyhrál ze zbývající čtyř rychlostních zkoušek , tři. Do cíle poslední ovšem dojel se ztrátou šesti minut s porouchaným motorem. Je nutno říci, že na prvních třech místech v cíli každé z rychlostních zkoušek byl největší rozdíl dvě vteřiny. A dodestátého místa to také nebylo jinak.
Vítězem se stal Roman Odložilík se svým bratrem na sedadle spolujezdce a překvapivě s vozem Citroenem Xsara WRC. Druhý skončil Jan Štěpánek s Octavií WRC a třetí byl Peták s Peugeotem 207 S2000. Čtvrté místo je dobrým výsledkem Petra Trnovce s devítkovým Lancerem, stejně tak páté místo Vlčka se stejným vozem.
Dvoukolky opanoval po odstoupení Dohnala s poruchou motoru, nového motoru, jeho Clia, Petr Brynda s Cliem R3. Druhý byl Václav Dunovský s Ignisem S1600 a třetí Lukáš Pondělíček, kterému se konečně podařilo dostat novou C2 S1600 do cíle soutěže.
Výsledky v cíli:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Odložilík R. - Odložilík P. Citroen Xsara WRC 41:03,0 --- 2. Štěpánek J. - Omelka M. Škoda Octavia WRC +3,3 3. Peták J. - Benešová A. Peugeot 207 S2000 +1:15,1 4. Trnovec P. - Staněk M. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:42,8 5. Vlček M. - Švajda P. Mitsubishi Lancer Evo IX +1,:46,1 6. Pantálek M. . Vilímek P. Škoda Fabia WRC +1:47,5 7. Kurka T. - Müller J. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:50,5 8. Semerád J. - Ceplecha B. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:51,1 9. Bujáček M. - Král. J. Mitsubishi Lancer Evo IX +2:0,7,8 10. Tošovský J. . Ernst M. Mitsubishi Lancer Evo IX +2:15,7
Soutěž je poznamenána mnohými odstoupeními a volnými průjezdy. Po RZ3 vede Štěpánek, jen vteřinu a sedm desetin je druhý Kahle s Octavií WRC. Třetí je s Xsarou WRC Odložilík + 3,2. Čtvrtý je Semerád sen. a pátý Peták. Překvapivě šestý je Skotnický Martin Vlček. Hned za ním je milan pantálek s Fabií WRC.
Dvoukolky vede Dohnal s Cliem S1600, Druhý je Brynda s Cliem R3 a třetí Pondělíček s C2 S1600.
Do Rz 1 neodstartovali Firla (motor) Sýkora (diferenciál) v RZ1 odstoupili Beránek a Fiala , Citroen C2R2pro havárii, Kašík (poloosa), Hanák (motor) Nešpor a Michalík (převodovka). Ve druhé a třetí Rz se opět bouralo. Tetokrát havarovali Matěj Ehl a Lubomír Tenkl. Na technikcé problémy odstoupil Štefan, prasklá poloosa zastavila Jana Černého.
Výsledky po RZ3
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Štěpánek J. - Omelka M. Škoda Octavia WRC 16:13,6 --- 2. Kahle M. - Doerr Ch. Škoda Octavia WRC +1,7 3. Odložilík R. - Odložilík P. Citroen Xsara WRC +3,2 4. Semerád J. - Ceplecha B. Mitsubishi Lancer Evo IX +15,3 5. Peták J. - Benešová A. Peugeot 207 S2000 +29,7 6. Vlček M. - Švajda P. Mitsubishi Lancer Evo IX +30,7 7. Pantálek M. . Vilímek P. Škoda Fabia WRC +35,4 8. Trnovec P. - Staněk M. Mitsubishi Lancer Evo IX +3:40,9 9. Pátl J. - Volf J. Mitsubishi Lancer Evo IX +38,3 10. Dohnal J. . Škardová M. Renault Clio S1600 +5:51,5 1. F2
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?