Se startovním číslem 3 na svém voze se minulý pátek postavila na start druhého podniku letošního Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v Rally, kterým byla 45. Mogul Rallye Šumava Klatovy, posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta - Petr Gross. Po technických problémech, které zbránily Romanovi s Petrem dosáhnout cíle na Valašské Rally šla luhačovicko-boleslavská dvojice do soutěže s cílem dosáhnout maximálního možného výsledku a korigovat tak bodové manko vzniklé po úvodním podniku MMČR.
"Byl to velmi zajímavý závod," ohlíží se Roman Kresta za víkendovým podnikem, v jehož průběhu po celou dobu velmi těsně bojoval s Pavlem Valouškem o vítězství. "Jelo se svižně ve vysokém tempu a celou soutěž jsme absolvovali bez problémů. Škoda jen naší penalizace, která je v mých očích sporná, protože si nejsem vědom toho, že bychom úmyslně posunuli retardér. V servisu jsme auto důkladně prohlédli a nenašli na něm žádné známky poškození od retardéru. Trochu mě proto tento postih zlobí," vrací se Roman k páteční pětivteřinové penalizaci.
O vysokém tempu souboje s Pavlem Valouškem svědčí také skutečnost, že rozdíl mezi oběma jezdci po celou dobu nepřekročil hodnotu 7,5 sekundy a v cíli činil po 181,56 odjetých ostrých kilometrech včetně pětivteřinové penalizace rovných 6 vteřin. "V soutěži jsme neměli žádné technické potíže, což je pozitivní," komentuje kondici týmového Peugeotu 207 S2000 Roman Kresta a pokračuje: "Neusínáme ale na vavřínech a pro soutěž v Českém Krumlově se budeme snažit znovu maximálně připravit. Peugeot jsme ihned po soutěži rozebrali a díly, které vyžadovaly revizi byly již v neděli večer na cestě do Francie. V Krumlově chceme být ještě více konkurenceschopní. Rádi bychom také touto cestou poděkovali za podporu našemu generálnímu partneru, společnosti Paramo, a.s., hlavním partnerům společnostem Apex Trading, a.s. a PSG, a.s. i všem dalším partnerům týmu. Děkujeme také fanouškům za atmosféru, kterou vytvořili podél tratí rychlostních zkoušek," uzavírá Roman Kresta hodnocení druhého podniku MMČR.
"S výsledkem jsme spokojeni. Ukázalo se, že spojení názvu soutěže a názvu týmu přineslo posádce štěstí. Na valašsku jsme soutěž nedokončili, nyní jsme dosáhli na pódium, takže se již všichni můžeme těšit do Českého Krumlova. Budeme pevně věřit, že můžeme dosáhnout ještě výše," hodnotí víkendový výsledek týmu obchodní ředitel Paramo, a.s. Ing. Jaromír Kouřil.
Dalším podnikem, kterého se Mogul Racing Team zúčastní, bude ve dnech 21. -22. května 38. Rallye Český Krumlov. Před třetím podnikem MMČR se Roman Kresta zúčastní společně s Tomášem Kašpárkem třetího podniku Ecosun MČR ve sprintrally Rallysprintu Kopná, kde se budou snažit navázat na vítězství z úvodní Horácké Rally.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?