Při svém druhém vystoupení s vozem Ford Fiesta S2000 vybojovala posádka Czech Ford Rally Teamu ve složení Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát druhé stupně vítězů. Své vystoupení v Rally Šumava, druhém podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, zakončili Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem na třetím místě celkového pořadí.
Posádka Czech Ford Rally Teamu startovala do Mogul Rally Šumava s cílem zasáhnout do bojů v první trojici. V ní figurovala už po úvodní rychlostní zkoušce a umístění v top 3 Tarabus s Trunkátem udrželi až do konce první sekce rychlostních zkoušek. Při druhých průjezdech, které se zčásti jely už za tmy, svedla posádka Fordu Fiesta S2000 těsný souboj o třetí místo s Václavem Pechem. A úspěšně. Do cíle první etapy Rally Šumava přijel Jaromír Tarabus jako třetí muž průběžného pořadí za vedoucím Pavlem Valouškem, druhým Romanem Krestou a před čtvrtým Václavem Pechem, na nějž disponoval náskokem 8,4 sekundy.Druhou etapou se Rally Šumava z okolí Klatov přesunula jihovýchodně do okolí Vimperku. Na špičce startovního pole se pak odehrály dva do určité míry oddělené souboje: o první místo se utkali Pavel Valoušek s Romanem Krestou, zatímco třetí příčka byla ve středu zájmu Jaromíra Tarabuse a Václava Pecha. Bohužel Tarabus ani Pech se nemohli soustředit pouze na výkony na rychlostních zkouškách, protože oba museli řešit technické problémy svých vozů. Jaromír Tarabus kvůli nim dokonce přijel pozdě do poledního servisu a inkasoval 50sekundovou penalizaci, čímž se rapidně snížil jeho do té doby více než minutový náskok na třetím místě před Václavem Pechem. V poledním servisu tak měly oba týmy plné ruce práce, aby připravily vozy na poslední – rozhodující – sekci rychlostních zkoušek. V ní Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem i přes další technické problémy dokázali udržet nejen část svého náskoku před Václavem Pechem, ale především třetí místo.
Jaromír Tarabus, jezdec Czech Ford Rally Teamu: „Z naší strany jsem si vědom tří drobnějších chyb, které naštěstí neměly vážnější důsledky. Ale tentokrát, po bezproblémové Valašské rally, nás pozlobila technika. V sobotu ráno uložení kardanu, pak na závěr ještě alternátor, jednou nám spadl klínový řemen. Takže jsme se Rally Šumava trošku protrápili. Ale jsme v cíli a jsme rádi, na jakém místě. Problémy jsme neměli jenom my, ale také Venca Pech. Mrzí mě, že se nerozhodovalo na tratích, ale bylo to spíš o tom, jak se kdo protrápí do cíle, ale i tak to byl pěkný závod. Po Valašské rally jsme získali další třetí místo, takže jsme spokojení.“V průběžné klasifikaci MMČR rally drží Jaromír Tarabus po dvou podnicích třetí místo. Průběžné pořadí vede Pavel Valoušek (93 bodů), před Václavem Pechem (55 bodů) a Jaromírem Tarabusem (46 bodů), čtvrté místo patří Romanu Krestovi (39 bodů) a páté Josefu Petákovi (18 bodů).Dalším vystoupením Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta pod hlavičkou Czech Ford Rally Teamu bude třetí podnik MMČR rally, Rally Český Krumlov (20. - 22. května). Před startem Rally Český Krumlov projde jejich Ford Fiesta S2000 důkladnou kontrolou a plánuje se i test.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.