Jaromír Tarabus v Rally Šumava na stupních vítězů

Tarabus, Jaromír
Tarabus, Jaromír, foto: Czech Ford Rally Team
iAdam 18. dubna 2010 20:19
Sdílej:

Při svém druhém vystoupení s vozem Ford Fiesta S2000 vybojovala posádka Czech Ford Rally Teamu ve složení Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát druhé stupně vítězů. Své vystoupení v Rally Šumava, druhém podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, zakončili Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem na třetím místě celkového pořadí.

Posádka Czech Ford Rally Teamu startovala do Mogul Rally Šumava s cílem zasáhnout do bojů v první trojici. V ní figurovala už po úvodní rychlostní zkoušce a umístění v top 3 Tarabus s Trunkátem udrželi až do konce první sekce rychlostních zkoušek. Při druhých průjezdech, které se zčásti jely už za tmy, svedla posádka Fordu Fiesta S2000 těsný souboj o třetí místo s Václavem Pechem. A úspěšně. Do cíle první etapy Rally Šumava přijel Jaromír Tarabus jako třetí muž průběžného pořadí za vedoucím Pavlem Valouškem, druhým Romanem Krestou a před čtvrtým Václavem Pechem, na nějž disponoval náskokem 8,4 sekundy.Druhou etapou se Rally Šumava z okolí Klatov přesunula jihovýchodně do okolí Vimperku. Na špičce startovního pole se pak odehrály dva do určité míry oddělené souboje: o první místo se utkali Pavel Valoušek s Romanem Krestou, zatímco třetí příčka byla ve středu zájmu Jaromíra Tarabuse a Václava Pecha. Bohužel Tarabus ani Pech se nemohli soustředit pouze na výkony na rychlostních zkouškách, protože oba museli řešit technické problémy svých vozů. Jaromír Tarabus kvůli nim dokonce přijel pozdě do poledního servisu a inkasoval 50sekundovou penalizaci, čímž se rapidně snížil jeho do té doby více než minutový náskok na třetím místě před Václavem Pechem. V poledním servisu tak měly oba týmy plné ruce práce, aby připravily vozy na poslední – rozhodující – sekci rychlostních zkoušek. V ní Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem i přes další technické problémy dokázali udržet nejen část svého náskoku před Václavem Pechem, ale především třetí místo.

Jaromír Tarabus, jezdec Czech Ford Rally Teamu: „Z naší strany jsem si vědom tří drobnějších chyb, které naštěstí neměly vážnější důsledky. Ale tentokrát, po bezproblémové Valašské rally, nás pozlobila technika. V sobotu ráno uložení kardanu, pak na závěr ještě alternátor, jednou nám spadl klínový řemen. Takže jsme se Rally Šumava trošku protrápili. Ale jsme v cíli a jsme rádi, na jakém místě. Problémy jsme neměli jenom my, ale také Venca Pech. Mrzí mě, že se nerozhodovalo na tratích, ale bylo to spíš o tom, jak se kdo protrápí do cíle, ale i tak to byl pěkný závod. Po Valašské rally jsme získali další třetí místo, takže jsme spokojení.“V průběžné klasifikaci MMČR rally drží Jaromír Tarabus po dvou podnicích třetí místo. Průběžné pořadí vede Pavel Valoušek (93 bodů), před Václavem Pechem (55 bodů) a Jaromírem Tarabusem (46 bodů), čtvrté místo patří Romanu Krestovi (39 bodů) a páté Josefu Petákovi (18 bodů).Dalším vystoupením Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta pod hlavičkou Czech Ford Rally Teamu bude třetí podnik MMČR rally, Rally Český Krumlov (20. - 22. května). Před startem Rally Český Krumlov projde jejich Ford Fiesta S2000 důkladnou kontrolou a plánuje se i test.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.