Při svém druhém vystoupení s vozem Ford Fiesta S2000 vybojovala posádka Czech Ford Rally Teamu ve složení Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát druhé stupně vítězů. Své vystoupení v Rally Šumava, druhém podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, zakončili Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem na třetím místě celkového pořadí.
Posádka Czech Ford Rally Teamu startovala do Mogul Rally Šumava s cílem zasáhnout do bojů v první trojici. V ní figurovala už po úvodní rychlostní zkoušce a umístění v top 3 Tarabus s Trunkátem udrželi až do konce první sekce rychlostních zkoušek. Při druhých průjezdech, které se zčásti jely už za tmy, svedla posádka Fordu Fiesta S2000 těsný souboj o třetí místo s Václavem Pechem. A úspěšně. Do cíle první etapy Rally Šumava přijel Jaromír Tarabus jako třetí muž průběžného pořadí za vedoucím Pavlem Valouškem, druhým Romanem Krestou a před čtvrtým Václavem Pechem, na nějž disponoval náskokem 8,4 sekundy.Druhou etapou se Rally Šumava z okolí Klatov přesunula jihovýchodně do okolí Vimperku. Na špičce startovního pole se pak odehrály dva do určité míry oddělené souboje: o první místo se utkali Pavel Valoušek s Romanem Krestou, zatímco třetí příčka byla ve středu zájmu Jaromíra Tarabuse a Václava Pecha. Bohužel Tarabus ani Pech se nemohli soustředit pouze na výkony na rychlostních zkouškách, protože oba museli řešit technické problémy svých vozů. Jaromír Tarabus kvůli nim dokonce přijel pozdě do poledního servisu a inkasoval 50sekundovou penalizaci, čímž se rapidně snížil jeho do té doby více než minutový náskok na třetím místě před Václavem Pechem. V poledním servisu tak měly oba týmy plné ruce práce, aby připravily vozy na poslední – rozhodující – sekci rychlostních zkoušek. V ní Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem i přes další technické problémy dokázali udržet nejen část svého náskoku před Václavem Pechem, ale především třetí místo.
Jaromír Tarabus, jezdec Czech Ford Rally Teamu: „Z naší strany jsem si vědom tří drobnějších chyb, které naštěstí neměly vážnější důsledky. Ale tentokrát, po bezproblémové Valašské rally, nás pozlobila technika. V sobotu ráno uložení kardanu, pak na závěr ještě alternátor, jednou nám spadl klínový řemen. Takže jsme se Rally Šumava trošku protrápili. Ale jsme v cíli a jsme rádi, na jakém místě. Problémy jsme neměli jenom my, ale také Venca Pech. Mrzí mě, že se nerozhodovalo na tratích, ale bylo to spíš o tom, jak se kdo protrápí do cíle, ale i tak to byl pěkný závod. Po Valašské rally jsme získali další třetí místo, takže jsme spokojení.“V průběžné klasifikaci MMČR rally drží Jaromír Tarabus po dvou podnicích třetí místo. Průběžné pořadí vede Pavel Valoušek (93 bodů), před Václavem Pechem (55 bodů) a Jaromírem Tarabusem (46 bodů), čtvrté místo patří Romanu Krestovi (39 bodů) a páté Josefu Petákovi (18 bodů).Dalším vystoupením Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta pod hlavičkou Czech Ford Rally Teamu bude třetí podnik MMČR rally, Rally Český Krumlov (20. - 22. května). Před startem Rally Český Krumlov projde jejich Ford Fiesta S2000 důkladnou kontrolou a plánuje se i test.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?