Dva ostré starty, dvě vítězství. To je bilance dvojice Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza v letošním českém rally mistrovství.
Posádka Škoda Delimax Teamu startující s továrním speciálem Fabia S2000 ovládla Rally Šumava a upevnila své vedení v průběžném hodnocení seriálu. Na druhém místě dojel Roman Kresta. „Tak uklouzanou Šumavu jsem ještě nezažil. Hlavně dnešní rychlostní zkoušky v okolí Vimperku byly doslova pokryté zbytky posypového materiálu, takže místy to nebyla asfaltová, ale šotolinová soutěž,“ usmíval se v cíli Pavel Valoušek. Otrokovický pilot vedl už od páteční etapy. Přemožitele našel pouze v jedné rychlostní zkoušce, když se na krátký okamžik dostal Roman Kresta s Peugeotem 207 S2000. Právě souboje mezi Valouškem a Krestou znovu potvrdily, že Česko zažívá jednu z nejvyrovnanějších sezon ve své historii.
„Už od pátku se jelo naplno. Zrychlit už moc nešlo, a když ano, tak pod ohromným rizikem karambolu. Pokud si ještě někdo doteď myslel, že kombinace Valoušek – tovární škodovka jsou automatickým receptem na vítězství, pletl se. Roman s námi hraje vyrovnanou hru a boj o titul bude ještě hodně těžký,“ popisuje současnou situaci v českém mistrovství spolujezdec Zdeněk Hrůza. Rozdíl mezi Valouškem a Krestou se po celou dobu pohyboval v řádech sekund, takže případnou změnu pořadí mohla způsobit i malá chyba v jediné zatáčce.
Po přestupu z kategorie produkčních aut byla šumavská soutěž pro Pavla Valouška další příležitostí k poznání techniky S2000. V okolí Klatov a Vimperka absolvoval jezdec továrního Škoda Delimax Teamu s Fabii S2000 teprve třetí ostrý start. „Stále dělám drobné chyby v ovládání, ale zlepšení cítím s každým dalším odjetým kilometrem. Abych auto dostal úplně do ruky, to bude ještě chvíli trvat. Jsem rád, že před Krumlovem budeme mít další test,“ uzavřel hodnocení šumavského víkendu Pavel Valoušek, který sedmidílný seriál Mediasport MMČR v Rally pokračuje 22. – 25. května třetím podnikem – Rally Český Krumlov.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.