Dva ostré starty, dvě vítězství. To je bilance dvojice Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza v letošním českém rally mistrovství.
Posádka Škoda Delimax Teamu startující s továrním speciálem Fabia S2000 ovládla Rally Šumava a upevnila své vedení v průběžném hodnocení seriálu. Na druhém místě dojel Roman Kresta. „Tak uklouzanou Šumavu jsem ještě nezažil. Hlavně dnešní rychlostní zkoušky v okolí Vimperku byly doslova pokryté zbytky posypového materiálu, takže místy to nebyla asfaltová, ale šotolinová soutěž,“ usmíval se v cíli Pavel Valoušek. Otrokovický pilot vedl už od páteční etapy. Přemožitele našel pouze v jedné rychlostní zkoušce, když se na krátký okamžik dostal Roman Kresta s Peugeotem 207 S2000. Právě souboje mezi Valouškem a Krestou znovu potvrdily, že Česko zažívá jednu z nejvyrovnanějších sezon ve své historii.
„Už od pátku se jelo naplno. Zrychlit už moc nešlo, a když ano, tak pod ohromným rizikem karambolu. Pokud si ještě někdo doteď myslel, že kombinace Valoušek – tovární škodovka jsou automatickým receptem na vítězství, pletl se. Roman s námi hraje vyrovnanou hru a boj o titul bude ještě hodně těžký,“ popisuje současnou situaci v českém mistrovství spolujezdec Zdeněk Hrůza. Rozdíl mezi Valouškem a Krestou se po celou dobu pohyboval v řádech sekund, takže případnou změnu pořadí mohla způsobit i malá chyba v jediné zatáčce.
Po přestupu z kategorie produkčních aut byla šumavská soutěž pro Pavla Valouška další příležitostí k poznání techniky S2000. V okolí Klatov a Vimperka absolvoval jezdec továrního Škoda Delimax Teamu s Fabii S2000 teprve třetí ostrý start. „Stále dělám drobné chyby v ovládání, ale zlepšení cítím s každým dalším odjetým kilometrem. Abych auto dostal úplně do ruky, to bude ještě chvíli trvat. Jsem rád, že před Krumlovem budeme mít další test,“ uzavřel hodnocení šumavského víkendu Pavel Valoušek, který sedmidílný seriál Mediasport MMČR v Rally pokračuje 22. – 25. května třetím podnikem – Rally Český Krumlov.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?