Dva ostré starty, dvě vítězství. To je bilance dvojice Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza v letošním českém rally mistrovství.
Posádka Škoda Delimax Teamu startující s továrním speciálem Fabia S2000 ovládla Rally Šumava a upevnila své vedení v průběžném hodnocení seriálu. Na druhém místě dojel Roman Kresta. „Tak uklouzanou Šumavu jsem ještě nezažil. Hlavně dnešní rychlostní zkoušky v okolí Vimperku byly doslova pokryté zbytky posypového materiálu, takže místy to nebyla asfaltová, ale šotolinová soutěž,“ usmíval se v cíli Pavel Valoušek. Otrokovický pilot vedl už od páteční etapy. Přemožitele našel pouze v jedné rychlostní zkoušce, když se na krátký okamžik dostal Roman Kresta s Peugeotem 207 S2000. Právě souboje mezi Valouškem a Krestou znovu potvrdily, že Česko zažívá jednu z nejvyrovnanějších sezon ve své historii.
„Už od pátku se jelo naplno. Zrychlit už moc nešlo, a když ano, tak pod ohromným rizikem karambolu. Pokud si ještě někdo doteď myslel, že kombinace Valoušek – tovární škodovka jsou automatickým receptem na vítězství, pletl se. Roman s námi hraje vyrovnanou hru a boj o titul bude ještě hodně těžký,“ popisuje současnou situaci v českém mistrovství spolujezdec Zdeněk Hrůza. Rozdíl mezi Valouškem a Krestou se po celou dobu pohyboval v řádech sekund, takže případnou změnu pořadí mohla způsobit i malá chyba v jediné zatáčce.
Po přestupu z kategorie produkčních aut byla šumavská soutěž pro Pavla Valouška další příležitostí k poznání techniky S2000. V okolí Klatov a Vimperka absolvoval jezdec továrního Škoda Delimax Teamu s Fabii S2000 teprve třetí ostrý start. „Stále dělám drobné chyby v ovládání, ale zlepšení cítím s každým dalším odjetým kilometrem. Abych auto dostal úplně do ruky, to bude ještě chvíli trvat. Jsem rád, že před Krumlovem budeme mít další test,“ uzavřel hodnocení šumavského víkendu Pavel Valoušek, který sedmidílný seriál Mediasport MMČR v Rally pokračuje 22. – 25. května třetím podnikem – Rally Český Krumlov.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?