Dva ostré starty, dvě vítězství. To je bilance dvojice Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza v letošním českém rally mistrovství.
Posádka Škoda Delimax Teamu startující s továrním speciálem Fabia S2000 ovládla Rally Šumava a upevnila své vedení v průběžném hodnocení seriálu. Na druhém místě dojel Roman Kresta. „Tak uklouzanou Šumavu jsem ještě nezažil. Hlavně dnešní rychlostní zkoušky v okolí Vimperku byly doslova pokryté zbytky posypového materiálu, takže místy to nebyla asfaltová, ale šotolinová soutěž,“ usmíval se v cíli Pavel Valoušek. Otrokovický pilot vedl už od páteční etapy. Přemožitele našel pouze v jedné rychlostní zkoušce, když se na krátký okamžik dostal Roman Kresta s Peugeotem 207 S2000. Právě souboje mezi Valouškem a Krestou znovu potvrdily, že Česko zažívá jednu z nejvyrovnanějších sezon ve své historii.
„Už od pátku se jelo naplno. Zrychlit už moc nešlo, a když ano, tak pod ohromným rizikem karambolu. Pokud si ještě někdo doteď myslel, že kombinace Valoušek – tovární škodovka jsou automatickým receptem na vítězství, pletl se. Roman s námi hraje vyrovnanou hru a boj o titul bude ještě hodně těžký,“ popisuje současnou situaci v českém mistrovství spolujezdec Zdeněk Hrůza. Rozdíl mezi Valouškem a Krestou se po celou dobu pohyboval v řádech sekund, takže případnou změnu pořadí mohla způsobit i malá chyba v jediné zatáčce.
Po přestupu z kategorie produkčních aut byla šumavská soutěž pro Pavla Valouška další příležitostí k poznání techniky S2000. V okolí Klatov a Vimperka absolvoval jezdec továrního Škoda Delimax Teamu s Fabii S2000 teprve třetí ostrý start. „Stále dělám drobné chyby v ovládání, ale zlepšení cítím s každým dalším odjetým kilometrem. Abych auto dostal úplně do ruky, to bude ještě chvíli trvat. Jsem rád, že před Krumlovem budeme mít další test,“ uzavřel hodnocení šumavského víkendu Pavel Valoušek, který sedmidílný seriál Mediasport MMČR v Rally pokračuje 22. – 25. května třetím podnikem – Rally Český Krumlov.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.