On-line: Akutializace 17:49 Vítězem Rally Šumava se stal Pavel Valoušek s Zdeňkěm Hrůzou. Kresta druhý.
Pavel Valoušek s Petrem Hrůzou se Škodou Fabií S2000 Škoda Delimax Teamu se stali vítězi letošní Rally Šumava. Po celý den vedli souboj s Romanem Krestou na Peugeotu. V cíli je dělilo šest vteřin. Třetí místo patří Jaromíru Tarabusovi s Fiestou S2000, čtvrtý je Václav Pech. Orsák neudržel místo páté, když měl defekt. Pátý tak skončil Štajf se Subaru. Sedmý byl Peták, osmý Triner, devátý Arazim. Na desáté místo se dostal Jake, protože Běhálka zastavila spojka. Rally Dokončilo 29 posádek.
A5 vyhrává Bernatík před Hodaňem, A6 vyhrává po velké bitvě o sedm vteřin Skoupil před Kneifelem, A7 dojela pouze Fiesta Fišera, N2 vyhrál Vladyka, N3 Smémakl minutu před Radou.
Výsledky Cíl
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 1:36:31,8 2. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +6,0 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +2:25,3 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX +2:36,4 5. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti +4:07,4 6. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +4:34,1 7. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +5:01,8 8. Triner Emil / Achsová Kateřina Subaru Impreza Sti +5:05,7 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX +5:30,5 10. Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +6:00,6
Nejlépe se do slunečného rána probudil Pavel Valoušek, když první dvě Rz dnešního dne vyhrál. Kresta vyhrál desátou, ale jedenáctou opět Valoušek. Na druhém místě tak Kresta ztrácí na Valouška 7,5 vteřiny.Třetí je Tarabus, který má ale problémy s motorem a přijel do časovky po pět minut později. Problémy měl také Pech, když jeho Lancer jede pouze s pohonem zadních kol, takže mechanici v servisu budou mít plno práce. Velká bitva je o sedmé místo, kde závodí mezi sebou Běhálek, Triner, Arazim a Peták.Před námi jsou poslední čtyři RZ.
Nějaký problém an RZ 11 má Tuček, ztratil téměř čtyři minuty.Dnes odstoupil Votava a a Sojka.
Výsledky po RZ 11
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 1:12:05,0 2. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +7,5 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +1:09,9 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX +2:18,8 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +2:42,4 6. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti +3:13,1 7. Běhálek Dan / Černohorský Petr Subaru Impreza STi +3:38,6 8. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +3:44,8 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX +3:56,6 10. Triner Emil / Achsová Kateřina Subaru Impreza Sti +3:58,3
Do slunečného odpoledne odtartovalo 49 posádek do první etapy náročné soutěže. Již na Čínovském okruhu se ze soutěže s porouchanou převodovkou poroučel Tlusťák, ve stejné zkoušce skončil i Černý, když nevydržela poloosa jeho C2R2, což je velká škoda. Na druhé rychlostní zkoušce skončil i Landa pro poruchu transmisí. Ve stejné zkoušce odstupuje Šlehofer pro poruchu motoru Punta S1600. Na třetí RZ opět otočila zády k Ponďovi jeho C2, když přestala fungovat palivová soustava.
Po čtvrté RZ vedl Valoušek, jen o 1,9 před Krestou. Na třetí místě jedoucí Pech ztrácel u 17,6 a čtvrtý Tarabus téměř devatenáct. Pátý je Orsák už s téměř minutovou ztrátou. Zanedlouho přineseme výsledky po první etapě.
Ve druhém kole RZ se zadařilo Tarabusovi, když předjel Pecha. Také se zadařilo Štajfovi, když se posunul před Petáka. Stejně tak Běhálek se posunul před Trinera. V soutěži pokračuje 38 posádek.
A6 vede Skoupil o šest vteřin před Vlčkem, A7 vede Fišer s Fiestoi, A5 vede Bernatík před Šaškem. N2 vede Dan Vladyka, N3 vede Egon Smékal
Výsledky po I.Etapě
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 47:06,4 2. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +3,5 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +31,8 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX +40,2 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +1:47,6 6. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti +2:18,3 7. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +2:18.9 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX +2:34,2 9. Běhálek Dan / Černohorský Petr Subaru Impreza STi +2:35,5 10. Triner Emil / Achsová Kateřina Subaru Impreza Sti +2:35,5Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.