On-line: Akutializace 17:49 Vítězem Rally Šumava se stal Pavel Valoušek s Zdeňkěm Hrůzou. Kresta druhý.
Pavel Valoušek s Petrem Hrůzou se Škodou Fabií S2000 Škoda Delimax Teamu se stali vítězi letošní Rally Šumava. Po celý den vedli souboj s Romanem Krestou na Peugeotu. V cíli je dělilo šest vteřin. Třetí místo patří Jaromíru Tarabusovi s Fiestou S2000, čtvrtý je Václav Pech. Orsák neudržel místo páté, když měl defekt. Pátý tak skončil Štajf se Subaru. Sedmý byl Peták, osmý Triner, devátý Arazim. Na desáté místo se dostal Jake, protože Běhálka zastavila spojka. Rally Dokončilo 29 posádek.
A5 vyhrává Bernatík před Hodaňem, A6 vyhrává po velké bitvě o sedm vteřin Skoupil před Kneifelem, A7 dojela pouze Fiesta Fišera, N2 vyhrál Vladyka, N3 Smémakl minutu před Radou.
Výsledky Cíl
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 1:36:31,8 2. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +6,0 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +2:25,3 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX +2:36,4 5. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti +4:07,4 6. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +4:34,1 7. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +5:01,8 8. Triner Emil / Achsová Kateřina Subaru Impreza Sti +5:05,7 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX +5:30,5 10. Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +6:00,6
Nejlépe se do slunečného rána probudil Pavel Valoušek, když první dvě Rz dnešního dne vyhrál. Kresta vyhrál desátou, ale jedenáctou opět Valoušek. Na druhém místě tak Kresta ztrácí na Valouška 7,5 vteřiny.Třetí je Tarabus, který má ale problémy s motorem a přijel do časovky po pět minut později. Problémy měl také Pech, když jeho Lancer jede pouze s pohonem zadních kol, takže mechanici v servisu budou mít plno práce. Velká bitva je o sedmé místo, kde závodí mezi sebou Běhálek, Triner, Arazim a Peták.Před námi jsou poslední čtyři RZ.
Nějaký problém an RZ 11 má Tuček, ztratil téměř čtyři minuty.Dnes odstoupil Votava a a Sojka.
Výsledky po RZ 11
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 1:12:05,0 2. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +7,5 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +1:09,9 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX +2:18,8 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +2:42,4 6. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti +3:13,1 7. Běhálek Dan / Černohorský Petr Subaru Impreza STi +3:38,6 8. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +3:44,8 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX +3:56,6 10. Triner Emil / Achsová Kateřina Subaru Impreza Sti +3:58,3
Do slunečného odpoledne odtartovalo 49 posádek do první etapy náročné soutěže. Již na Čínovském okruhu se ze soutěže s porouchanou převodovkou poroučel Tlusťák, ve stejné zkoušce skončil i Černý, když nevydržela poloosa jeho C2R2, což je velká škoda. Na druhé rychlostní zkoušce skončil i Landa pro poruchu transmisí. Ve stejné zkoušce odstupuje Šlehofer pro poruchu motoru Punta S1600. Na třetí RZ opět otočila zády k Ponďovi jeho C2, když přestala fungovat palivová soustava.
Po čtvrté RZ vedl Valoušek, jen o 1,9 před Krestou. Na třetí místě jedoucí Pech ztrácel u 17,6 a čtvrtý Tarabus téměř devatenáct. Pátý je Orsák už s téměř minutovou ztrátou. Zanedlouho přineseme výsledky po první etapě.
Ve druhém kole RZ se zadařilo Tarabusovi, když předjel Pecha. Také se zadařilo Štajfovi, když se posunul před Petáka. Stejně tak Běhálek se posunul před Trinera. V soutěži pokračuje 38 posádek.
A6 vede Skoupil o šest vteřin před Vlčkem, A7 vede Fišer s Fiestoi, A5 vede Bernatík před Šaškem. N2 vede Dan Vladyka, N3 vede Egon Smékal
Výsledky po I.Etapě
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 47:06,4 2. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +3,5 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +31,8 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX +40,2 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +1:47,6 6. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti +2:18,3 7. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +2:18.9 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX +2:34,2 9. Běhálek Dan / Černohorský Petr Subaru Impreza STi +2:35,5 10. Triner Emil / Achsová Kateřina Subaru Impreza Sti +2:35,5Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?