První podnik Ecosun MČR ve sprintrally se odehrál dnes na Třebíčsku.
Startovní listina čítala 91 posádek. Na soutěžící čekalo osm rychlostních testů.
Nejlépe začal Štěpánek s Octavií WRC. Hned za ním o tři desetiny byl druhý Kresta s Lancerem a třetí Odložilík s Fabií S2000. Ve druhé Rz si připisuje deset vteřin penalizace za předčasný start Štěpánek, Kresta se tak dostává do vedení. Třetí rychlostní zkouška patří Krestovi, druhý opět Štěpánek a třetí konečně Orsák.
To už v soutěži nepokračuje domácí Martin Hudec, jemuž se odporoučela převodovka. První kolo zkoušek zakončuje čtvrtá RZ. Na ní je opět nejrychlejší Kresta, ale Štěpánek je za ním pouze 1,8 vteřiny. Třetí čas zajíždí Drotár, za ním Komárek a Orsák. Velmi pěkný šestý čas patří Miroslavu Jakešovi. Peták je osmý. Před servisem tak zdaleka není nic rozhodnuto. Kresta s Kašpárkem mají na čele náskok jen 4,4 na Štěpánka. Orsák už ztrácí patnáct, Komárek 23 a Odložilík 31 vteřin. Josef Peták je až dvanáctý. Vë čtvrté Rz končí Roman Stromšík, na jehož Corse se porouchal motor.
Do druhého kola rychlostních zkoušek už nenastoupil Peták. Štěpánek ukrajuje šest desetin z náskoku Kresty. Opět se probudil třetím časem Drotár. Šestá rychlostní zkouška je vodou na mlýn Štěpánka, který dává Krestovi sedm vteřin a dostává se do vedení. Na oba kohouty čekají ještě dva testy, ale skoro sedmáct ostrých kilometrů. Bitvu o čelo ale neustojí Štěpánek a havaruje. Kresta si tak v poklidu hlídá vítězství, protože třetí respektive už druhý Orsák má ztrátu půl minuty. Velký boj se ale rozhořel mezi třetím Drotárem a čtvrtým Komárkem, bojuje se taky o místo páté, kde je Firla, Jakeš a Odložilík.
O vítězství Kresty s Kašpárkem už řeč byla, ale pojďme dál. Druhé místo kontroloval Orsák. Třetí místo nakonec vybojoval Drotár s Fabií WRC, čtvrtý byl Komárek s Octavií WRC, pátý jen dvě vteřiny za Komárkem Firla. Tři vteřiny šestý byl Odložilík a další dvě vteřiny sedmý Jakeš.
Ve dvoukolkách začal nejrychlejí Novák s C2 S1600, ale už na druhé Rz se ujal vedení Brynda s Cliem R3.Druhý byl Dohnal se Swiftem S1600 a třetí Václav Dunovský s Ignisem S1600. Všechny souboje se odehrávaly ve vteřinkách. Nakonec se z vítězství radoval Brynda s Pekárkem a Cliem R3, druhý byl Jan Dohnal s Martinou Škardovou a Swiftem S1600, třetí místo spadlo do klína Štefanovi s Cliem R3, když Dunovský dělal na poslední RZ hodiny.
Výsledky časech
1.Kresta Roman / Kašpárek Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 36:57.4 2.Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +33.73.Drotár Igor / Bánoci Vlado Škoda Fabia WRC S/2 + 49.54.Komárek David / Rojka Tomáš Škoda Octavia WRC S/2 +1:01.05.Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII N/4 +1:12.26.Odložilík Roman / Odložilík Pavel Škoda Fabia S2000 S2000 +1:15.67.Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +1:19.28.Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +1:35.29.Sýkora Jan / Vágner Miloš Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +1:45.410.Pantálek Milan / Vilímek Petr Škoda Fabia WRC S/2 +1:58.1
Foto: David Jeřábek
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?