Roman Kresta vítězem Horácké Rally

Kresta, Roman
Kresta, Roman, foto: Jeřábek, David
Tomáš Urban 3. dubna 2010 21:21
Sdílej:

První podnik Ecosun MČR ve sprintrally se odehrál dnes na Třebíčsku.

Startovní listina čítala 91 posádek. Na soutěžící čekalo osm rychlostních testů.

Nejlépe začal Štěpánek s Octavií WRC. Hned za ním o tři desetiny byl druhý Kresta s Lancerem a třetí Odložilík s Fabií S2000. Ve druhé Rz si připisuje deset vteřin penalizace za předčasný start Štěpánek, Kresta se tak dostává do vedení. Třetí rychlostní zkouška patří Krestovi, druhý opět Štěpánek a třetí konečně Orsák.

To už v soutěži nepokračuje domácí Martin Hudec, jemuž se odporoučela převodovka. První kolo zkoušek zakončuje čtvrtá RZ. Na ní je opět nejrychlejší Kresta, ale Štěpánek je za ním pouze 1,8 vteřiny. Třetí čas zajíždí Drotár, za ním Komárek a Orsák. Velmi pěkný šestý čas patří Miroslavu Jakešovi. Peták je osmý. Před servisem tak zdaleka není nic rozhodnuto. Kresta s Kašpárkem mají na čele náskok jen 4,4 na Štěpánka. Orsák už ztrácí patnáct, Komárek 23 a Odložilík 31 vteřin. Josef Peták je až dvanáctý. Vë čtvrté Rz končí Roman Stromšík, na jehož Corse se porouchal motor.

Do druhého kola rychlostních zkoušek už nenastoupil Peták. Štěpánek ukrajuje šest desetin z náskoku Kresty. Opět se probudil třetím časem Drotár. Šestá rychlostní zkouška je vodou na mlýn Štěpánka, který dává Krestovi sedm vteřin a dostává se do vedení. Na oba kohouty čekají ještě dva testy, ale skoro sedmáct ostrých kilometrů.  Bitvu o čelo ale neustojí Štěpánek a havaruje. Kresta si tak v poklidu hlídá vítězství, protože třetí respektive už druhý Orsák má ztrátu půl minuty. Velký boj se ale rozhořel mezi třetím Drotárem a čtvrtým Komárkem, bojuje se taky o místo páté, kde je Firla, Jakeš a Odložilík.

O vítězství Kresty s Kašpárkem už řeč byla, ale pojďme dál. Druhé místo kontroloval Orsák. Třetí místo nakonec vybojoval Drotár s Fabií WRC, čtvrtý byl Komárek s Octavií WRC, pátý jen dvě vteřiny za Komárkem Firla. Tři vteřiny šestý byl Odložilík a další dvě vteřiny sedmý Jakeš.

Ve dvoukolkách začal nejrychlejí Novák s C2 S1600, ale už na druhé Rz se ujal vedení Brynda s Cliem R3.Druhý byl Dohnal se Swiftem S1600 a  třetí Václav Dunovský s Ignisem S1600. Všechny souboje se odehrávaly ve vteřinkách. Nakonec se z vítězství radoval Brynda s Pekárkem a Cliem R3, druhý byl Jan Dohnal s  Martinou Škardovou a Swiftem S1600, třetí místo spadlo do klína Štefanovi s Cliem R3, když Dunovský dělal na poslední RZ hodiny.

Výsledky  časech

 1.Kresta Roman / Kašpárek Tomáš  Mitsubishi Lancer EVO IX  N/4 36:57.4  2.Orsák Jaroslav / Vajík Karel  Mitsubishi Lancer EVO IX  N/4  +33.73.Drotár Igor / Bánoci Vlado  Škoda Fabia WRC  S/2 + 49.54.Komárek David / Rojka Tomáš  Škoda Octavia WRC  S/2 +1:01.05.Firla Lumír / Dresler Pavel  Mitsubishi Lancer EVO VII  N/4 +1:12.26.Odložilík Roman / Odložilík Pavel  Škoda Fabia S2000  S2000 +1:15.67.Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš  Mitsubishi Lancer EVO IX  N/4 +1:19.28.Jelínek Jan / Kotěna Miroslav  Mitsubishi Lancer EVO IX  N/4 +1:35.29.Sýkora Jan / Vágner Miloš  Mitsubishi Lancer EVO IX  N/4 +1:45.410.Pantálek Milan / Vilímek Petr  Škoda Fabia WRC  S/2 +1:58.1

Foto: David Jeřábek

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.