První podnik Ecosun MČR ve sprintrally se odehrál dnes na Třebíčsku.
Startovní listina čítala 91 posádek. Na soutěžící čekalo osm rychlostních testů.
Nejlépe začal Štěpánek s Octavií WRC. Hned za ním o tři desetiny byl druhý Kresta s Lancerem a třetí Odložilík s Fabií S2000. Ve druhé Rz si připisuje deset vteřin penalizace za předčasný start Štěpánek, Kresta se tak dostává do vedení. Třetí rychlostní zkouška patří Krestovi, druhý opět Štěpánek a třetí konečně Orsák.
To už v soutěži nepokračuje domácí Martin Hudec, jemuž se odporoučela převodovka. První kolo zkoušek zakončuje čtvrtá RZ. Na ní je opět nejrychlejší Kresta, ale Štěpánek je za ním pouze 1,8 vteřiny. Třetí čas zajíždí Drotár, za ním Komárek a Orsák. Velmi pěkný šestý čas patří Miroslavu Jakešovi. Peták je osmý. Před servisem tak zdaleka není nic rozhodnuto. Kresta s Kašpárkem mají na čele náskok jen 4,4 na Štěpánka. Orsák už ztrácí patnáct, Komárek 23 a Odložilík 31 vteřin. Josef Peták je až dvanáctý. Vë čtvrté Rz končí Roman Stromšík, na jehož Corse se porouchal motor.
Do druhého kola rychlostních zkoušek už nenastoupil Peták. Štěpánek ukrajuje šest desetin z náskoku Kresty. Opět se probudil třetím časem Drotár. Šestá rychlostní zkouška je vodou na mlýn Štěpánka, který dává Krestovi sedm vteřin a dostává se do vedení. Na oba kohouty čekají ještě dva testy, ale skoro sedmáct ostrých kilometrů. Bitvu o čelo ale neustojí Štěpánek a havaruje. Kresta si tak v poklidu hlídá vítězství, protože třetí respektive už druhý Orsák má ztrátu půl minuty. Velký boj se ale rozhořel mezi třetím Drotárem a čtvrtým Komárkem, bojuje se taky o místo páté, kde je Firla, Jakeš a Odložilík.
O vítězství Kresty s Kašpárkem už řeč byla, ale pojďme dál. Druhé místo kontroloval Orsák. Třetí místo nakonec vybojoval Drotár s Fabií WRC, čtvrtý byl Komárek s Octavií WRC, pátý jen dvě vteřiny za Komárkem Firla. Tři vteřiny šestý byl Odložilík a další dvě vteřiny sedmý Jakeš.
Ve dvoukolkách začal nejrychlejí Novák s C2 S1600, ale už na druhé Rz se ujal vedení Brynda s Cliem R3.Druhý byl Dohnal se Swiftem S1600 a třetí Václav Dunovský s Ignisem S1600. Všechny souboje se odehrávaly ve vteřinkách. Nakonec se z vítězství radoval Brynda s Pekárkem a Cliem R3, druhý byl Jan Dohnal s Martinou Škardovou a Swiftem S1600, třetí místo spadlo do klína Štefanovi s Cliem R3, když Dunovský dělal na poslední RZ hodiny.
Výsledky časech
1.Kresta Roman / Kašpárek Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 36:57.4 2.Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +33.73.Drotár Igor / Bánoci Vlado Škoda Fabia WRC S/2 + 49.54.Komárek David / Rojka Tomáš Škoda Octavia WRC S/2 +1:01.05.Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII N/4 +1:12.26.Odložilík Roman / Odložilík Pavel Škoda Fabia S2000 S2000 +1:15.67.Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +1:19.28.Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +1:35.29.Sýkora Jan / Vágner Miloš Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +1:45.410.Pantálek Milan / Vilímek Petr Škoda Fabia WRC S/2 +1:58.1
Foto: David Jeřábek
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?