První podnik Ecosun MČR ve sprintrally se odehrál dnes na Třebíčsku.
Startovní listina čítala 91 posádek. Na soutěžící čekalo osm rychlostních testů.
Nejlépe začal Štěpánek s Octavií WRC. Hned za ním o tři desetiny byl druhý Kresta s Lancerem a třetí Odložilík s Fabií S2000. Ve druhé Rz si připisuje deset vteřin penalizace za předčasný start Štěpánek, Kresta se tak dostává do vedení. Třetí rychlostní zkouška patří Krestovi, druhý opět Štěpánek a třetí konečně Orsák.
To už v soutěži nepokračuje domácí Martin Hudec, jemuž se odporoučela převodovka. První kolo zkoušek zakončuje čtvrtá RZ. Na ní je opět nejrychlejší Kresta, ale Štěpánek je za ním pouze 1,8 vteřiny. Třetí čas zajíždí Drotár, za ním Komárek a Orsák. Velmi pěkný šestý čas patří Miroslavu Jakešovi. Peták je osmý. Před servisem tak zdaleka není nic rozhodnuto. Kresta s Kašpárkem mají na čele náskok jen 4,4 na Štěpánka. Orsák už ztrácí patnáct, Komárek 23 a Odložilík 31 vteřin. Josef Peták je až dvanáctý. Vë čtvrté Rz končí Roman Stromšík, na jehož Corse se porouchal motor.
Do druhého kola rychlostních zkoušek už nenastoupil Peták. Štěpánek ukrajuje šest desetin z náskoku Kresty. Opět se probudil třetím časem Drotár. Šestá rychlostní zkouška je vodou na mlýn Štěpánka, který dává Krestovi sedm vteřin a dostává se do vedení. Na oba kohouty čekají ještě dva testy, ale skoro sedmáct ostrých kilometrů. Bitvu o čelo ale neustojí Štěpánek a havaruje. Kresta si tak v poklidu hlídá vítězství, protože třetí respektive už druhý Orsák má ztrátu půl minuty. Velký boj se ale rozhořel mezi třetím Drotárem a čtvrtým Komárkem, bojuje se taky o místo páté, kde je Firla, Jakeš a Odložilík.
O vítězství Kresty s Kašpárkem už řeč byla, ale pojďme dál. Druhé místo kontroloval Orsák. Třetí místo nakonec vybojoval Drotár s Fabií WRC, čtvrtý byl Komárek s Octavií WRC, pátý jen dvě vteřiny za Komárkem Firla. Tři vteřiny šestý byl Odložilík a další dvě vteřiny sedmý Jakeš.
Ve dvoukolkách začal nejrychlejí Novák s C2 S1600, ale už na druhé Rz se ujal vedení Brynda s Cliem R3.Druhý byl Dohnal se Swiftem S1600 a třetí Václav Dunovský s Ignisem S1600. Všechny souboje se odehrávaly ve vteřinkách. Nakonec se z vítězství radoval Brynda s Pekárkem a Cliem R3, druhý byl Jan Dohnal s Martinou Škardovou a Swiftem S1600, třetí místo spadlo do klína Štefanovi s Cliem R3, když Dunovský dělal na poslední RZ hodiny.
Výsledky časech
1.Kresta Roman / Kašpárek Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 36:57.4 2.Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +33.73.Drotár Igor / Bánoci Vlado Škoda Fabia WRC S/2 + 49.54.Komárek David / Rojka Tomáš Škoda Octavia WRC S/2 +1:01.05.Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII N/4 +1:12.26.Odložilík Roman / Odložilík Pavel Škoda Fabia S2000 S2000 +1:15.67.Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +1:19.28.Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +1:35.29.Sýkora Jan / Vágner Miloš Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +1:45.410.Pantálek Milan / Vilímek Petr Škoda Fabia WRC S/2 +1:58.1
Foto: David Jeřábek
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.