První podnik Ecosun MČR ve sprintrally se odehrál dnes na Třebíčsku.
Startovní listina čítala 91 posádek. Na soutěžící čekalo osm rychlostních testů.
Nejlépe začal Štěpánek s Octavií WRC. Hned za ním o tři desetiny byl druhý Kresta s Lancerem a třetí Odložilík s Fabií S2000. Ve druhé Rz si připisuje deset vteřin penalizace za předčasný start Štěpánek, Kresta se tak dostává do vedení. Třetí rychlostní zkouška patří Krestovi, druhý opět Štěpánek a třetí konečně Orsák.
To už v soutěži nepokračuje domácí Martin Hudec, jemuž se odporoučela převodovka. První kolo zkoušek zakončuje čtvrtá RZ. Na ní je opět nejrychlejší Kresta, ale Štěpánek je za ním pouze 1,8 vteřiny. Třetí čas zajíždí Drotár, za ním Komárek a Orsák. Velmi pěkný šestý čas patří Miroslavu Jakešovi. Peták je osmý. Před servisem tak zdaleka není nic rozhodnuto. Kresta s Kašpárkem mají na čele náskok jen 4,4 na Štěpánka. Orsák už ztrácí patnáct, Komárek 23 a Odložilík 31 vteřin. Josef Peták je až dvanáctý. Vë čtvrté Rz končí Roman Stromšík, na jehož Corse se porouchal motor.
Do druhého kola rychlostních zkoušek už nenastoupil Peták. Štěpánek ukrajuje šest desetin z náskoku Kresty. Opět se probudil třetím časem Drotár. Šestá rychlostní zkouška je vodou na mlýn Štěpánka, který dává Krestovi sedm vteřin a dostává se do vedení. Na oba kohouty čekají ještě dva testy, ale skoro sedmáct ostrých kilometrů. Bitvu o čelo ale neustojí Štěpánek a havaruje. Kresta si tak v poklidu hlídá vítězství, protože třetí respektive už druhý Orsák má ztrátu půl minuty. Velký boj se ale rozhořel mezi třetím Drotárem a čtvrtým Komárkem, bojuje se taky o místo páté, kde je Firla, Jakeš a Odložilík.
O vítězství Kresty s Kašpárkem už řeč byla, ale pojďme dál. Druhé místo kontroloval Orsák. Třetí místo nakonec vybojoval Drotár s Fabií WRC, čtvrtý byl Komárek s Octavií WRC, pátý jen dvě vteřiny za Komárkem Firla. Tři vteřiny šestý byl Odložilík a další dvě vteřiny sedmý Jakeš.
Ve dvoukolkách začal nejrychlejí Novák s C2 S1600, ale už na druhé Rz se ujal vedení Brynda s Cliem R3.Druhý byl Dohnal se Swiftem S1600 a třetí Václav Dunovský s Ignisem S1600. Všechny souboje se odehrávaly ve vteřinkách. Nakonec se z vítězství radoval Brynda s Pekárkem a Cliem R3, druhý byl Jan Dohnal s Martinou Škardovou a Swiftem S1600, třetí místo spadlo do klína Štefanovi s Cliem R3, když Dunovský dělal na poslední RZ hodiny.
Výsledky časech
1.Kresta Roman / Kašpárek Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 36:57.4 2.Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +33.73.Drotár Igor / Bánoci Vlado Škoda Fabia WRC S/2 + 49.54.Komárek David / Rojka Tomáš Škoda Octavia WRC S/2 +1:01.05.Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII N/4 +1:12.26.Odložilík Roman / Odložilík Pavel Škoda Fabia S2000 S2000 +1:15.67.Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +1:19.28.Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +1:35.29.Sýkora Jan / Vágner Miloš Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +1:45.410.Pantálek Milan / Vilímek Petr Škoda Fabia WRC S/2 +1:58.1
Foto: David Jeřábek
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.