CÍL SOUTĚŽE: Vítězem Valoušek. Kresta odstupuje.Jarek Orsák ukončil své působení na Valašské Rally nehodou.
Fotogalerie Romana Turovského z první etapy.
Kompletní fotogalerie Tomáše Urbana z Valašské Rally. Fotogalerie Martina Trdly z první etapy.Aktualizace po RZ12 - cíl soutěže:Neuvěřitelné drama přinesla poslední rychlostní zkouška Valašské rally 2010. V boji o první místo zvítězi Pavel Valoušek, který poslední zkoušku projel doslova neuvěřitelně. Druhému v cíli - Václa Pechovi, nadělil Valda 9,9 vteřiny. Celkově tak pokřtil novou Fábii S2000 i tým Škoda Delimax Czech National Team vítězstvím!!!Smůlu naopak měl Roman Kresta. Nejprve dělal hodiny a poté musel odstoupit pro technické problémy. Třetí místo v cíli tak připadne Jaromíru Tarabusovi, který si na Valašce rovněž odbyl premieru v novém voze i týmu.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 01:31:32.9 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX +7.6 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +1:35.4 4. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +3:41.8 5. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +3:45.8 6. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +4:26.0 7. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +4:53.1 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX +5:37.3 9. Habaj Lukasz / Spentany Jacek Mitsubishi Lancer EVO IX +5:49.3 10. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti +6:17.5Aktualizace po RZ11:Jedenáctou zkoušku vyhrál Roman Kresta. Protože však má na svém kontě penalizaci deset vteřin za předčasný start do RZ9, stále mu patří třetí příčka. Druhý na jedenáctém testu skončil Pavel Valoušek a na Václava Pecha najel 1,9 vteřiny. Před posledním testem to tedy vypadá na souboj mezi Valouškem a Pechem o celkové vítězství. Uvidíme jak ještě do bojů zasáhne Kresta.Z první desítky vypadl po jedenáctce Běhálek, který skončil mimo trať. I když se posádce podařilo dostat vůz zpět na trať, tak po čase odstoupila, kvůli poškozené geometrii.Rozhodnuto se naopak zdá být ve třídě A6. Honza Černý odjel část RZ11 na blinkry a tak sešlo z jeho útoku na první pozici ve třídě. Ta patří s více než minutovým náskokem Ondřeji Blaťákovi.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 01:17:34.1 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 +2.3 3. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +11.5 4. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +1:16.0 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +2:44.7 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +3:08.8 7. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +3:14.5 8. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +3:42.7 9. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +4:07.9 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX +4:37.6Sobota 14:10 hodin, INFO ZE SERVISU:Podle informací přímo ze servisní zóny před posledními dvěma zkouškami, mění Václav Pech přední diferenciál. Jaromír Tarabus má problémy s elektronikou, přesto však bude pokračovat v soutěži. A podle slov Pavla Valouška už rychleji jet opravdu nejde a rozhodne se na Santově.Počasí:Počasí zatím jezdcům přeje. Trať je suchá a zatím to nevypadá na déšť. Všichni jezdci ze špičky vsadili před prvním průjezdem Santovem na slicky. Aktualizace po RZ10:Roman Kresta předčasně odstartoval do RZ9 a dostal za to deset vteřin penalizaci. Na třetí příčce ztrácí po RZ10 více než dvacet vteřin. Zato Pavel Valoušek se průběžně vedoucího pecha drží jako klíště. Nyní jsou posádky v servisu a připravují se na dvojitý průjezd nejdelší vloužkou soutěže - Sántovem. Na téměř šestadvaceti kilometrech se svede boj o první místo.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 01:03:20.9 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 +4.2 3. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +20.1 4. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +1:08.6 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +2:11.2 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +2:37.9 7. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +2:45.3 8. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +2:59.2 9. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti +3:05.1 10. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +3:21.0Aktualizace po RZ8:Kdo dnes ráno očekával atak Valouška a Kresty na dosud vedoucího Pecha byl po první dnešní (celkově sedmé) rychlostní zkoušce spokojen. RZ7 vyhrál Valoušek před Krestou. Třetí byl Pech. Tato trojice se ale vešla do jedné vteřiny, takže se celkové pořadí neměnilo. Na osmé rychlostní zkoušce se do toho opět pořádně obul "Ášín" a nadělil svým nejbližším soupeřům 4,1 resp.4,8 vteřiny. Na šele je tedy po dvou RZ druhé etapy stále Pech. Druhý Valoušek ztrácí rovných pět vteřin a třetí Kresta už 12,1 vteřiny.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 00:48:46.4 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 +5.0 3. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +12.1 4. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +56.7 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +1:45.2 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +2:12.5 7. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +2:24.1 8. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +2:33.2 9. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti +2:34.6 10. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +2:44.4PRVNÍ ETAPA Lídři Valašské rally po první etapě, posádka Václav Pech - Petr UhelAktualizace po RZ6 - cíl první etapy:Krásný souboj o první příčku svedly v průběhu první etapy Valašské rally posádky Pech - Uhel, Valoušek - Hrůza a Kresta - Gross. Do cíle dorazily přesně v tomto pořadí, ale s minimálními rozestupy. Proto i v zítřejší druhé etapě bude zajímavé sledovat boj o vítězství. O tom že zvětšení restriktoru u produkčních vozů o jeden milimetr prospěl vyrovnanosti startovního pole svědčí i další výsledky. Řada jezdů, kteří v loňské sezoně měli navrch díky technice S2000 si na začátku letošní sezony neví rady s konkurenty na produkčních vozech. Nejen první desítka je proto velmi vyrovnaná. Za zmínku stojí ještě jedna posádka a sice Jan Černý - Pavel Kohout. Mladá posádka jede s "trophy" Citröenem C2 R2 MAX skvěle a za svými zády nechává i soupeře na super šestnáctistovkách. Zítra soutěž pokračuje další šesticí rychlostních zkoušek.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 00:34:06.2 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 +1.2 3. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +8.7 4. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +38.5 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +1:14.9 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +1:27.9 7. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +1:53.7 8. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +1:54.9 9. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti +1:56.1 10. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +2:11.9Aktualizace po RZ3:Velkým překvapením soutěže je průběžné první místo Václava Pecha s Petrem Uhle. Plzeňská dvojice se ujala vedení hned po prvním testu a své vedení drží i po RZ3. Pech vyhrál první a třetí test a překvapil tak nejen diváky, ale i soupeře. Na Pecha s produkčním Mitsubishi zatím nestačí ani jeden jezdec se speciálem S2000.Druhé místo drží po třetí zkoušce Pavel Valoušek, jedoucí s tovární podporou Škody Motorsport a třetí příčku okupuje Roman Kresta. Rozestupy mezi první trojkou jsou minimální.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 00:17:03.9 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 +5.4 3. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +8.3 4. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +20.7 5. Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +26.0 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +39.2 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +43.9 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX +52.0 9. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +56.9 10. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +59.3
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.