CÍL SOUTĚŽE: Vítězem Valoušek. Kresta odstupuje.Jarek Orsák ukončil své působení na Valašské Rally nehodou.
Fotogalerie Romana Turovského z první etapy.
Kompletní fotogalerie Tomáše Urbana z Valašské Rally. Fotogalerie Martina Trdly z první etapy.Aktualizace po RZ12 - cíl soutěže:Neuvěřitelné drama přinesla poslední rychlostní zkouška Valašské rally 2010. V boji o první místo zvítězi Pavel Valoušek, který poslední zkoušku projel doslova neuvěřitelně. Druhému v cíli - Václa Pechovi, nadělil Valda 9,9 vteřiny. Celkově tak pokřtil novou Fábii S2000 i tým Škoda Delimax Czech National Team vítězstvím!!!Smůlu naopak měl Roman Kresta. Nejprve dělal hodiny a poté musel odstoupit pro technické problémy. Třetí místo v cíli tak připadne Jaromíru Tarabusovi, který si na Valašce rovněž odbyl premieru v novém voze i týmu.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 01:31:32.9 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX +7.6 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +1:35.4 4. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +3:41.8 5. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +3:45.8 6. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +4:26.0 7. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +4:53.1 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX +5:37.3 9. Habaj Lukasz / Spentany Jacek Mitsubishi Lancer EVO IX +5:49.3 10. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti +6:17.5Aktualizace po RZ11:Jedenáctou zkoušku vyhrál Roman Kresta. Protože však má na svém kontě penalizaci deset vteřin za předčasný start do RZ9, stále mu patří třetí příčka. Druhý na jedenáctém testu skončil Pavel Valoušek a na Václava Pecha najel 1,9 vteřiny. Před posledním testem to tedy vypadá na souboj mezi Valouškem a Pechem o celkové vítězství. Uvidíme jak ještě do bojů zasáhne Kresta.Z první desítky vypadl po jedenáctce Běhálek, který skončil mimo trať. I když se posádce podařilo dostat vůz zpět na trať, tak po čase odstoupila, kvůli poškozené geometrii.Rozhodnuto se naopak zdá být ve třídě A6. Honza Černý odjel část RZ11 na blinkry a tak sešlo z jeho útoku na první pozici ve třídě. Ta patří s více než minutovým náskokem Ondřeji Blaťákovi.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 01:17:34.1 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 +2.3 3. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +11.5 4. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +1:16.0 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +2:44.7 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +3:08.8 7. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +3:14.5 8. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +3:42.7 9. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +4:07.9 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX +4:37.6Sobota 14:10 hodin, INFO ZE SERVISU:Podle informací přímo ze servisní zóny před posledními dvěma zkouškami, mění Václav Pech přední diferenciál. Jaromír Tarabus má problémy s elektronikou, přesto však bude pokračovat v soutěži. A podle slov Pavla Valouška už rychleji jet opravdu nejde a rozhodne se na Santově.Počasí:Počasí zatím jezdcům přeje. Trať je suchá a zatím to nevypadá na déšť. Všichni jezdci ze špičky vsadili před prvním průjezdem Santovem na slicky. Aktualizace po RZ10:Roman Kresta předčasně odstartoval do RZ9 a dostal za to deset vteřin penalizaci. Na třetí příčce ztrácí po RZ10 více než dvacet vteřin. Zato Pavel Valoušek se průběžně vedoucího pecha drží jako klíště. Nyní jsou posádky v servisu a připravují se na dvojitý průjezd nejdelší vloužkou soutěže - Sántovem. Na téměř šestadvaceti kilometrech se svede boj o první místo.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 01:03:20.9 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 +4.2 3. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +20.1 4. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +1:08.6 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +2:11.2 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +2:37.9 7. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +2:45.3 8. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +2:59.2 9. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti +3:05.1 10. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +3:21.0Aktualizace po RZ8:Kdo dnes ráno očekával atak Valouška a Kresty na dosud vedoucího Pecha byl po první dnešní (celkově sedmé) rychlostní zkoušce spokojen. RZ7 vyhrál Valoušek před Krestou. Třetí byl Pech. Tato trojice se ale vešla do jedné vteřiny, takže se celkové pořadí neměnilo. Na osmé rychlostní zkoušce se do toho opět pořádně obul "Ášín" a nadělil svým nejbližším soupeřům 4,1 resp.4,8 vteřiny. Na šele je tedy po dvou RZ druhé etapy stále Pech. Druhý Valoušek ztrácí rovných pět vteřin a třetí Kresta už 12,1 vteřiny.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 00:48:46.4 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 +5.0 3. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +12.1 4. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +56.7 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +1:45.2 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +2:12.5 7. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +2:24.1 8. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +2:33.2 9. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti +2:34.6 10. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +2:44.4PRVNÍ ETAPA Lídři Valašské rally po první etapě, posádka Václav Pech - Petr UhelAktualizace po RZ6 - cíl první etapy:Krásný souboj o první příčku svedly v průběhu první etapy Valašské rally posádky Pech - Uhel, Valoušek - Hrůza a Kresta - Gross. Do cíle dorazily přesně v tomto pořadí, ale s minimálními rozestupy. Proto i v zítřejší druhé etapě bude zajímavé sledovat boj o vítězství. O tom že zvětšení restriktoru u produkčních vozů o jeden milimetr prospěl vyrovnanosti startovního pole svědčí i další výsledky. Řada jezdů, kteří v loňské sezoně měli navrch díky technice S2000 si na začátku letošní sezony neví rady s konkurenty na produkčních vozech. Nejen první desítka je proto velmi vyrovnaná. Za zmínku stojí ještě jedna posádka a sice Jan Černý - Pavel Kohout. Mladá posádka jede s "trophy" Citröenem C2 R2 MAX skvěle a za svými zády nechává i soupeře na super šestnáctistovkách. Zítra soutěž pokračuje další šesticí rychlostních zkoušek.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 00:34:06.2 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 +1.2 3. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +8.7 4. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +38.5 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +1:14.9 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +1:27.9 7. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +1:53.7 8. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +1:54.9 9. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti +1:56.1 10. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +2:11.9Aktualizace po RZ3:Velkým překvapením soutěže je průběžné první místo Václava Pecha s Petrem Uhle. Plzeňská dvojice se ujala vedení hned po prvním testu a své vedení drží i po RZ3. Pech vyhrál první a třetí test a překvapil tak nejen diváky, ale i soupeře. Na Pecha s produkčním Mitsubishi zatím nestačí ani jeden jezdec se speciálem S2000.Druhé místo drží po třetí zkoušce Pavel Valoušek, jedoucí s tovární podporou Škody Motorsport a třetí příčku okupuje Roman Kresta. Rozestupy mezi první trojkou jsou minimální.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 00:17:03.9 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 +5.4 3. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +8.3 4. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +20.7 5. Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +26.0 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +39.2 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +43.9 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX +52.0 9. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +56.9 10. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +59.3
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.