Czech Ford National Team se popere o titul ve světě i na domácí půdě

Ford Fiesta S2000
Ford Fiesta S2000, foto: BPA/Miloš Rybář
BPA 28. ledna 2010 20:18
Sdílej:

Nově zformovaný Czech Ford National Team vstupuje do sezony 2010 s nemalými ambicemi. Česká stáj nasadí zbrusu nové speciály Ford Fiesta S2000 jak do mistrovství světa kategorie Super 2000 (S-WRC), tak do Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Ve světovém šampionátu bude barvy týmu hájit úřadující juniorský mistr světa Martin Prokop se zkušeným navigátorem Janem Tománkem, v domácím mistrovství bude Czech Ford National Team reprezentovat dvojice Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát. Cílem týmu bude v obou šampionátech boj o titul.

Martin Prokop v předchozích sezonách získával zkušenosti ve světovém šampionátu v automobilových soutěžích, které roku 2009 zúročil ziskem titulu juniorského mistra světa a společně s Janem Tománkem vybojovali loni také druhé místo v hodnocení mistrovství světa produkčních vozů (PWRC). Před letošní sezonou se sedmadvacetiletý jihlavský jezdec rozhodl pro přestup do kategorie S2000. Mezinárodní automobilová federace (FIA) totiž v rámci MS rally letos poprvé vypisuje šampionát určený přímo pro tyto automobily, v sezoně 2011 navíc bude možné vozy S2000 přestavět podle pravidel pro nové speciály královské třídy WRC. Martin Prokop je přihlášen do šampionátu jezdců (FIA Super 2000 World Rally Championship) a Czech National Ford Team nechybí ani mezi registrovanými účastníky šampionátu týmů (FIA WRC Cup For S2000 Teams). Tým bude o body do klasifikace šampionátu bojovat na soutěžích ve Švédsku, Mexiku, na Novém Zélandu, ve Finsku, Německu, na Korsice a ve Walesu.  Dvojice Martin Prokop - Jan Tománek již v současnosti patří mezi zkušené účastníky mistrovství světa, proto bude cílem české posádky usilovat o nejvyšší příčky jak v jednotlivých závodech, tak v celkovém hodnocení mistrovství světa v rally vozů třídy S2000.Letošní program posádky Prokop - Tománek by měl zahrnovat i další soutěže mimo rámec mistrovství světa. Českým fanouškům by se měli Martin s Janem představit minimálně při některém ze dvou největších domácích podniků: při červencové Rally Bohemia nebo při srpnové Barum Rally. Vyloučeny nejsou ani některé další zahraniční starty.V domácím šampionátu bude Czech Ford National Team reprezentovat Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem. Zlínsko-brněnská dvojice obsadila v celkovém hodnocení Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2009 páté místo, když v Příbrami vybojovala druhé místo absolutně a v Českém Krumlově skončila třetí. Velkého úspěchu dosáhli Jaromír s Danielem loni také na populárním Rallysprintu Kopná, kde nenašli přemožitele a radovali se z celkového vítězství.Jaromír Tarabus patří do skupiny českých jezdců, kteří již mají poměrně bohaté zkušenosti s vozy kategorie S2000. S vozy dvou různých značek této třídy startoval již v průběhu dvou uplynulých sezon, a to jak v MMČR rally a MČR sprintrally, tak v mistrovství světa. Při Britské rally 2008 obsadil s vozem třídy S2000 páté místo v hodnocení účastníků PWRC, loni v Norsku se ve stejné klasifikaci umístil jako šestý.Jednoznačnou prioritou posádky Tarabus - Trunkát v sezoně 2010 bude účast v MMČR rally. Zlínsko-brněnská dvojice absolvuje kompletní šampionát (7 soutěží), debut s Fiestou S2000 si odbude na konci března při Valašské rally. Se špičkovou technikou, jejíž kvality prokázala minulý víkend vítězstvím na slavné Rally Monte Carlo finská tovární posádka Fordu Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen, budou mít Jaromír s Danielem jasný cíl: bojovat o titul mezinárodních mistrů České republiky v rally. Posádka by se ovšem ráda znovu představila i v mistrovství světa rally, proto nyní pracuje na zajištění účasti ve Finské rally.Martin Prokop, jezdec Czech Ford National Teamu: „Ford Fiesta S2000 na mě udělal obrovský dojem. Zatím jsem absolvoval jen kraťoučký test, ale už po něm vím, že podvozek je špičkový, auto skvěle postavené a výtečně funguje. Naše cíle tedy zůstávají stejné, v S-WRC chceme bojovat o nejvyšší příčky. Myslím si, že jsme už nějaké úrovně dosáhli a díky absolvovanému počtu závodů jsme už určitým způsobem rozjetí a zkušeností už máme tolik, že si můžeme troufat závodit všude. Tempo budeme držet stejné. Handicapem pro nás samozřejmě trošičku bude neznalost auta, ale nemohu říct, že by to pro nás byl handicap ve srovnání s ostatními, protože pro většinu pilotů to bude nové auto, snad kromě Sandella, který už má zkušenosti, a Kosciuszka.“Jan Tománek, navigátor Martina Prokopa: „Pro mě bude sezona 2010 tak trochu ve znamení návratu k továrnímu týmu Ford, na který mám velmi příjemné vzpomínky. Je to plně profesionální tým bojující o nejvyšší mety a my, ačkoli jedeme za Czech Ford National Team, budeme s továrním týmem úzce spolupracovat. Cíle své a našeho týmu jsme si stanovili vysoko. Jelikož jsme se loni s Martinem Prokopem stali juniorskými mistry světa, očekávají se od nás umístění na předních příčkách a my bychom rádi tato očekávání splnili.“Jaromír Tarabus, jezdec Czech Ford National Teamu: „Na nadcházející sezonu se moc těšíme, zvlášť když je okořeněna tím, že budeme mít nový vůz. Naším snem je bojovat o titul mistrů České republiky v rally. Ovšem v šampionátu se v sezoně 2010 objeví řada kvalitních jezdců s kvalitními vozy, takže víme, že to bude těžké. Přesto bychom se rádi umístili na nejvyšších příčkách.“Daniel Trunkát, navigátor Jaromíra Tarabuse: „Minulou sezonu jsme v Mezinárodním mistrovství České republiky obsadili pátou příčku, takže letos bychom se rádi dostali výše. Proto jsme si také pořídili vůz Ford Fiesta S2000. Ačkoli konkurence bude letos v českém mistrovství velká, rádi bychom se dostali na medailové pozice i v celkovém hodnocení šampionátu. Také bychom rádi dovedli co nejvýše Czech Ford National Team, který budeme v českém mistrovství reprezentovat.“Martin Linhart, ředitel vnější komunikace FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.: „Vznik týmu se jménem Ford v názvu nás samozřejmě velice těší; tím víc, že v něm pojedou dvě velmi kvalitní posádky. Ford se, jak známo, rally sportu dlouhodobě věnuje nejen proto, že tahle nádherná disciplína přináší i zrychlení technického vývoje, ale také pro to, že úspěchy v soutěžích firma využívá v PR a marketingu. To samozřejmě chceme dělat i my na úrovni českého importéra. Od posádky Prokop - Tománek očekáváme souboj o absolutní špičku světového šampionátu S-WRC, od dvojice Tarabus - Trunkát pak přinejmenším boj o medailové pozice v hodnocení českého šampionátu.“Malcolm Wilson, ředitel týmu M-Sport: "Velice nás těší, že úřadující juniorský mistr světa pojede s jedním z našich vozů. Jsem rád, že se Martin poté, co skončil mezi juniory, rozhodl pro kategorii S2000 jako pro další postup ve své kariéře. Těšíme se na spolupráci s ním a dáme mu tolik technické podpory, kolik bude potřeba. Kategorie S2000 je pro nás velmi důležitá a já jsem si jist, že to v příští sezóně pro všechny zúčastněné posádky bude velice zajímavý šampionát!"

foto: Miloš Rybář/BPA

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?