EXKLUZIVNÍ FOTO Z TESTŮ: Již jen poslední hodiny a minuty dělí Jaromíra Tomaštíka od splnění klukovského snu. Na startu Mikuláš rally se totiž valašský jezdec společně s Karlem Říhou na místě spolujezdce představí s vozem Subaru Impreza WRC.
Necelých čtyřiadvacet hodin před zahájením slušovického závodu usedl Jaromír Tomaštík prvně do vozu specifikace WRC. Splnil si tak sen, o kterém sní řada kluků postávajících okolo rychlostních zkoušek. Po krátkém seznamovacím testu se valašský jezdec podělil o první dojmy. „Musím říci, že jsem s autem opravdu velmi spokojený. Je to proti enku neuvěřitelný rozdíl. Můj boj se Subaru zpočátku připomínal spíše první jízdy v autoškole. Místy možná i hůře. Ale postupně jsem si snad na zapůjčené auto zvykl. Ve WRCu jsem doposud nikdy nejel, a tak by asi bylo zbytečné vyjmenovávat všechny rozdíly mezi enkem a wéercéčkem. Subaru je jednoduše řečeno velmi hravé auto. Všichni, kteří měli možnost se se mnou při testu svézt, nohama u spolujezdce troubili nebo pouštěli stěrače. Jsem naprosto spokojený s testem i s dosavadní spoluprací s bratry Kordovými. Vše klape bez chybičky,“ neskrýval nadšení Jaromír Tomaštík.
Vsetínský jezdec by se nejraději již nyní postavil na pomyslnou startovní čáru. Tak moc se těší na zítřejší rally. „Na zítřek si klademe jediný cíl. Chceme si Mikuláš rally pořádně užít. Věřím, že si tento závod užijí i diváci. Jistě se jim bude líbit i „naše“ Subaru Impreza WRC. Jen nevím, zda je více potěší jízdní styl auta, nebo jízdní styl můj. Zkrátka uvidíme, kdo koho bude zítra vlastně řídit. Jen doufám, že přes noc nenasněží, neboť by to pro mě byl velmi těžký úkol krotit silné auto na i tak těžké trati. Já i Karel se na rally moc těšíme,“ uvedl Jaromír Tomaštík.
„Tímto bych chtěl pozvat příznivce rally do Slušovic. Zároveň je prosím, aby si raději, obzvláště při mých průjezdech, stoupli dále od trati. Pokud totiž pojede více takových „pirátů“ jako já s WRCy , tak určitě budeme potřebovat podél erzet více místa,“ avizuje s úsměvem zítřejší start Tomaštík.
JT Říha Rally team budou ve Slušovicích zastupovat ještě další tři posádky. Martin Vlček usedne opět do Mitsubishi Lancer EVO IX a noty uslyší od Eduarda Dřízgy. Tomáš Růžička zůstane i na posledním podniku sezony věrný Subaru Impreza, spolujezdcem mu bude ovšem Petr Zavadil. Druhé Subaru Impreza je připraveno pro Libora Pašku a Romana Opletala.
Foto: František Dušek
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?