EXKLUZIVNÍ FOTO Z TESTŮ: Již jen poslední hodiny a minuty dělí Jaromíra Tomaštíka od splnění klukovského snu. Na startu Mikuláš rally se totiž valašský jezdec společně s Karlem Říhou na místě spolujezdce představí s vozem Subaru Impreza WRC.
Necelých čtyřiadvacet hodin před zahájením slušovického závodu usedl Jaromír Tomaštík prvně do vozu specifikace WRC. Splnil si tak sen, o kterém sní řada kluků postávajících okolo rychlostních zkoušek. Po krátkém seznamovacím testu se valašský jezdec podělil o první dojmy. „Musím říci, že jsem s autem opravdu velmi spokojený. Je to proti enku neuvěřitelný rozdíl. Můj boj se Subaru zpočátku připomínal spíše první jízdy v autoškole. Místy možná i hůře. Ale postupně jsem si snad na zapůjčené auto zvykl. Ve WRCu jsem doposud nikdy nejel, a tak by asi bylo zbytečné vyjmenovávat všechny rozdíly mezi enkem a wéercéčkem. Subaru je jednoduše řečeno velmi hravé auto. Všichni, kteří měli možnost se se mnou při testu svézt, nohama u spolujezdce troubili nebo pouštěli stěrače. Jsem naprosto spokojený s testem i s dosavadní spoluprací s bratry Kordovými. Vše klape bez chybičky,“ neskrýval nadšení Jaromír Tomaštík.
Vsetínský jezdec by se nejraději již nyní postavil na pomyslnou startovní čáru. Tak moc se těší na zítřejší rally. „Na zítřek si klademe jediný cíl. Chceme si Mikuláš rally pořádně užít. Věřím, že si tento závod užijí i diváci. Jistě se jim bude líbit i „naše“ Subaru Impreza WRC. Jen nevím, zda je více potěší jízdní styl auta, nebo jízdní styl můj. Zkrátka uvidíme, kdo koho bude zítra vlastně řídit. Jen doufám, že přes noc nenasněží, neboť by to pro mě byl velmi těžký úkol krotit silné auto na i tak těžké trati. Já i Karel se na rally moc těšíme,“ uvedl Jaromír Tomaštík.
„Tímto bych chtěl pozvat příznivce rally do Slušovic. Zároveň je prosím, aby si raději, obzvláště při mých průjezdech, stoupli dále od trati. Pokud totiž pojede více takových „pirátů“ jako já s WRCy , tak určitě budeme potřebovat podél erzet více místa,“ avizuje s úsměvem zítřejší start Tomaštík.
JT Říha Rally team budou ve Slušovicích zastupovat ještě další tři posádky. Martin Vlček usedne opět do Mitsubishi Lancer EVO IX a noty uslyší od Eduarda Dřízgy. Tomáš Růžička zůstane i na posledním podniku sezony věrný Subaru Impreza, spolujezdcem mu bude ovšem Petr Zavadil. Druhé Subaru Impreza je připraveno pro Libora Pašku a Romana Opletala.
Foto: František Dušek
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.