Tomaštík již zítra se Subaru Impreza WRC

Tomaštík, Jaromír
Tomaštík, Jaromír, foto: Vebr, Miroslav
Miroslav Vebr 11. prosince 2009 21:18
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ FOTO Z TESTŮ: Již jen poslední hodiny a minuty dělí Jaromíra Tomaštíka od splnění klukovského snu. Na startu Mikuláš rally se totiž valašský jezdec společně s Karlem Říhou na místě spolujezdce představí s vozem Subaru Impreza WRC.

Necelých čtyřiadvacet hodin před zahájením slušovického závodu usedl Jaromír Tomaštík prvně do vozu specifikace WRC. Splnil si tak sen, o kterém sní řada kluků postávajících okolo rychlostních zkoušek. Po krátkém seznamovacím testu se valašský jezdec podělil o první dojmy. „Musím říci, že jsem s autem opravdu velmi spokojený. Je to proti enku neuvěřitelný rozdíl. Můj boj se Subaru zpočátku připomínal spíše první jízdy v autoškole. Místy možná i hůře. Ale postupně jsem si snad na zapůjčené auto zvykl. Ve WRCu jsem doposud nikdy nejel, a tak by asi bylo zbytečné vyjmenovávat všechny rozdíly mezi enkem a wéercéčkem. Subaru je jednoduše řečeno velmi hravé auto. Všichni, kteří měli možnost se se mnou při testu svézt, nohama u spolujezdce troubili nebo pouštěli stěrače. Jsem naprosto spokojený s testem i s dosavadní spoluprací s bratry Kordovými. Vše klape bez chybičky,“ neskrýval nadšení Jaromír Tomaštík.

Vsetínský jezdec by se nejraději již nyní postavil na pomyslnou startovní čáru. Tak moc se těší na zítřejší rally. „Na zítřek si klademe jediný cíl. Chceme si Mikuláš rally pořádně užít. Věřím, že si tento závod užijí i diváci. Jistě se jim bude líbit i „naše“ Subaru Impreza WRC. Jen nevím, zda je více potěší jízdní styl auta, nebo jízdní styl můj. Zkrátka uvidíme, kdo koho bude zítra vlastně řídit.  Jen doufám, že přes noc nenasněží, neboť by to pro mě byl velmi těžký úkol krotit silné auto na i tak těžké trati. Já i Karel se na rally moc těšíme,“ uvedl Jaromír Tomaštík.

„Tímto bych chtěl pozvat příznivce rally do Slušovic. Zároveň je prosím, aby si raději, obzvláště při mých průjezdech, stoupli dále od trati.  Pokud totiž pojede více takových „pirátů“ jako já s WRCy , tak určitě budeme potřebovat podél erzet více místa,“ avizuje s úsměvem zítřejší start Tomaštík.

JT Říha Rally team budou ve Slušovicích zastupovat ještě další tři posádky. Martin Vlček usedne opět do Mitsubishi Lancer EVO IX a noty uslyší od Eduarda Dřízgy. Tomáš Růžička zůstane i na posledním podniku sezony věrný Subaru Impreza, spolujezdcem mu bude ovšem Petr Zavadil. Druhé Subaru Impreza je připraveno pro Libora Pašku a Romana Opletala.

Foto: František Dušek

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.