EXKLUZIVNÍ FOTO Z TESTŮ: Již jen poslední hodiny a minuty dělí Jaromíra Tomaštíka od splnění klukovského snu. Na startu Mikuláš rally se totiž valašský jezdec společně s Karlem Říhou na místě spolujezdce představí s vozem Subaru Impreza WRC.
Necelých čtyřiadvacet hodin před zahájením slušovického závodu usedl Jaromír Tomaštík prvně do vozu specifikace WRC. Splnil si tak sen, o kterém sní řada kluků postávajících okolo rychlostních zkoušek. Po krátkém seznamovacím testu se valašský jezdec podělil o první dojmy. „Musím říci, že jsem s autem opravdu velmi spokojený. Je to proti enku neuvěřitelný rozdíl. Můj boj se Subaru zpočátku připomínal spíše první jízdy v autoškole. Místy možná i hůře. Ale postupně jsem si snad na zapůjčené auto zvykl. Ve WRCu jsem doposud nikdy nejel, a tak by asi bylo zbytečné vyjmenovávat všechny rozdíly mezi enkem a wéercéčkem. Subaru je jednoduše řečeno velmi hravé auto. Všichni, kteří měli možnost se se mnou při testu svézt, nohama u spolujezdce troubili nebo pouštěli stěrače. Jsem naprosto spokojený s testem i s dosavadní spoluprací s bratry Kordovými. Vše klape bez chybičky,“ neskrýval nadšení Jaromír Tomaštík.
Vsetínský jezdec by se nejraději již nyní postavil na pomyslnou startovní čáru. Tak moc se těší na zítřejší rally. „Na zítřek si klademe jediný cíl. Chceme si Mikuláš rally pořádně užít. Věřím, že si tento závod užijí i diváci. Jistě se jim bude líbit i „naše“ Subaru Impreza WRC. Jen nevím, zda je více potěší jízdní styl auta, nebo jízdní styl můj. Zkrátka uvidíme, kdo koho bude zítra vlastně řídit. Jen doufám, že přes noc nenasněží, neboť by to pro mě byl velmi těžký úkol krotit silné auto na i tak těžké trati. Já i Karel se na rally moc těšíme,“ uvedl Jaromír Tomaštík.
„Tímto bych chtěl pozvat příznivce rally do Slušovic. Zároveň je prosím, aby si raději, obzvláště při mých průjezdech, stoupli dále od trati. Pokud totiž pojede více takových „pirátů“ jako já s WRCy , tak určitě budeme potřebovat podél erzet více místa,“ avizuje s úsměvem zítřejší start Tomaštík.
JT Říha Rally team budou ve Slušovicích zastupovat ještě další tři posádky. Martin Vlček usedne opět do Mitsubishi Lancer EVO IX a noty uslyší od Eduarda Dřízgy. Tomáš Růžička zůstane i na posledním podniku sezony věrný Subaru Impreza, spolujezdcem mu bude ovšem Petr Zavadil. Druhé Subaru Impreza je připraveno pro Libora Pašku a Romana Opletala.
Foto: František Dušek
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?