Tomaštík již zítra se Subaru Impreza WRC

Tomaštík, Jaromír
Tomaštík, Jaromír, foto: Vebr, Miroslav
Miroslav Vebr 11. prosince 2009 21:18
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ FOTO Z TESTŮ: Již jen poslední hodiny a minuty dělí Jaromíra Tomaštíka od splnění klukovského snu. Na startu Mikuláš rally se totiž valašský jezdec společně s Karlem Říhou na místě spolujezdce představí s vozem Subaru Impreza WRC.

Necelých čtyřiadvacet hodin před zahájením slušovického závodu usedl Jaromír Tomaštík prvně do vozu specifikace WRC. Splnil si tak sen, o kterém sní řada kluků postávajících okolo rychlostních zkoušek. Po krátkém seznamovacím testu se valašský jezdec podělil o první dojmy. „Musím říci, že jsem s autem opravdu velmi spokojený. Je to proti enku neuvěřitelný rozdíl. Můj boj se Subaru zpočátku připomínal spíše první jízdy v autoškole. Místy možná i hůře. Ale postupně jsem si snad na zapůjčené auto zvykl. Ve WRCu jsem doposud nikdy nejel, a tak by asi bylo zbytečné vyjmenovávat všechny rozdíly mezi enkem a wéercéčkem. Subaru je jednoduše řečeno velmi hravé auto. Všichni, kteří měli možnost se se mnou při testu svézt, nohama u spolujezdce troubili nebo pouštěli stěrače. Jsem naprosto spokojený s testem i s dosavadní spoluprací s bratry Kordovými. Vše klape bez chybičky,“ neskrýval nadšení Jaromír Tomaštík.

Vsetínský jezdec by se nejraději již nyní postavil na pomyslnou startovní čáru. Tak moc se těší na zítřejší rally. „Na zítřek si klademe jediný cíl. Chceme si Mikuláš rally pořádně užít. Věřím, že si tento závod užijí i diváci. Jistě se jim bude líbit i „naše“ Subaru Impreza WRC. Jen nevím, zda je více potěší jízdní styl auta, nebo jízdní styl můj. Zkrátka uvidíme, kdo koho bude zítra vlastně řídit.  Jen doufám, že přes noc nenasněží, neboť by to pro mě byl velmi těžký úkol krotit silné auto na i tak těžké trati. Já i Karel se na rally moc těšíme,“ uvedl Jaromír Tomaštík.

„Tímto bych chtěl pozvat příznivce rally do Slušovic. Zároveň je prosím, aby si raději, obzvláště při mých průjezdech, stoupli dále od trati.  Pokud totiž pojede více takových „pirátů“ jako já s WRCy , tak určitě budeme potřebovat podél erzet více místa,“ avizuje s úsměvem zítřejší start Tomaštík.

JT Říha Rally team budou ve Slušovicích zastupovat ještě další tři posádky. Martin Vlček usedne opět do Mitsubishi Lancer EVO IX a noty uslyší od Eduarda Dřízgy. Tomáš Růžička zůstane i na posledním podniku sezony věrný Subaru Impreza, spolujezdcem mu bude ovšem Petr Zavadil. Druhé Subaru Impreza je připraveno pro Libora Pašku a Romana Opletala.

Foto: František Dušek

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.