Ohlédnutí za K4 Pohárem České republiky

Loga
Loga, foto: www.rallyesport-pohar.cz
Josef Janoušek 4. prosince 2009 21:51
Sdílej:

V tomto článku se ohlédneme za trochu opomíjeným K4 Pohárem České republiky v rally, sedmidílným seriálem, který se mimo Horácké rally v Třebíči jel na stejných tratích jako šampionát ve sprintrally.

Účastníci PČR začali v letošní sezoně svou pouť za body na velmi náročných tratích v okolí Hrádku nad Nisou při 12. ročníku Thermica rally Lužické hory. Na sedmi měřených úsecích, okořeněných šotolinovými propojkami se nejlépe dařilo Pavlu Dohnalovi (Mitsubishi Lancer Evo IX), který s přehledem zvítězil před druhým Tomášem Růžičkou (Subaru Impreza), třetím Jiřím Hendrichem (Mitsubishi Lancer Evo VI) a ujal se vedení v seriálu.

               Druhý podnik zavedl posádky na Vysočinu, kde se v historickém městě Telč odehrál již 10. ročník rally Vysočina.  A ten přivítal účastníky velmi nevlídným a deštivým počasím, které však nic nezměnilo na opakování situace z Hrádku. Celkem suverénně soutěží prolétl Pavel Dohnal před dvojicí pronásledovatelů v pořadí Růžička, Hendrich a upevnil si průběžné vedení.Po první zastávce na severu Čech, druhé na Vysočině se PČR přestěhoval na Moravu na start nejpopulárnějšího českého sprintu 17. ročníku IMPROMAT rallysprintu Kopná. Na těžkých tratích v okolí Slušovic se dlouho zdálo, že se bude do třetice opakovat stejné pořadí jako z předešlých podniků. Bohužel smolařem se stal Tomáš Ružička, který odstoupil jednu vložku před koncem soutěže z druhého místa, kvůli požáru speciálu Subaru Impreza a tak druhé místo za vítězným Pavlem Dohnalem bral Jiří Hendrich a na bronzový stupínek se vyšvihl Pavel Pelech (Honda Civic VTi).

Čtvrtý podnik přivedl soutěžní posádky opět na sever Čech, tentokrát do našich nejvyšších hor Krkonoš, kde se v okolí Trutnova odehrál 3. ročník rally Krkonoše. Tři nejrychlejší posádky dosavadního pořadí se opět postavili na start a tak se dalo předpokládat, že si to rozdají o medailové pozice. To se také stalo, jen s jednou výjimkou. Do pořadí na čele začal již od začátku velmi promlouvat Richard Kirnig, který přesedl z Hondy Civic Type R do silného Mitsubishi Lancer Evo VII a obsadil druhé místo za opětovným suverénem Pavlem Dohnalem. Třetí dojel Hendrich a čtvrtý Růžicka.

K pátému podniku se ekipa PČR stěhovala opět na Moravu, kde na ně čekal 18. ročník Admiral rally Vyškov. Tato soutěž, „upečená“ až na poslední chvíli, notně zamávala pořadím PČR. Jeden z aspirantů na medailové pozice, Jiří Hendrich, skončil ještě před startem první vložky, jelikož ho zradil motor jeho lanceru šesté evoluce. Také další dva jezdci se silnými vozy japonských značek Subaru a Mitsubishi, Růžička a Kirnig, tentokrát nestačili na skvělý výkon mladičkého Miroslava Plíhala, který s dvoukolkou Citroen C2 R2 Max obsadil druhé místo. První neskončil nikdo jiný než suverén a tímto vítězstvím jistý držitel K4 PČR Pavel Dohnal.Mladičkému Janu Plíhalovi se na Moravě po tomto úspěchu zalíbilo a v šestém podniku, kterým byl 3. ročník AZpneu rally Jeseníky dokázal nemožné oproti silnějším vozům a dokázal zvítězit v celkové kvalifikaci. Vítězství to nebylo vůbec jednoduché, sice mu napomohlo odstoupení Růžičky pro poruchu motoru, ale zasloužené. Protože mladík, dokázal s dvoukolkou porážet na vložkách silné speciály Kirniga a Hendricha, druhého a třetího v pořadí.

Závěr seriálu obstarala opět moravská soutěž, Würth Partr Rally Vsetín a na startu již opět bez jistého vítěze Pavla Dohnala, který startoval mezi „velkými kluky“ ve třídě N4 i bez senzačního vítěze předešlé soutěže v Jeseníkách Míry Plíhala, dala příležitost dalším adeptům na vítězství. Této možnosti nevyužili Růžička ani Hendrich, které zradila technika a tak se z vítězství radoval Jan Melša (Mitsubishi Lancer Evo VIII) před Richardem Kirnigem, který tak získal v poháru stříbro a Robertem Nešporem (Škoda Felicia Kit Car).Celkové pořadí K4 Poháru České republiky v rally 1. Dohnal Pavel - Blažek Jiří  Mitsubishi Lancer Evo IX2. Kirnig Richard - Bartoš M  Mitsubishi Lancer Evo IX3. Hendrich Jiří - Hendrich Daniel   Mitsubishi Lancer Evo VI4. Plíhal Miroslav - Stross Jiří   Citroen C2 R2 Max5. Růžička Tomáš - Jurčík Jan    Subaru Impreza6. Pelech Pavel - Bilka Michal   Honda Civic VTi7. Paul Libor - Grabiec Martin  Škoda Felicia Kit Car8. Macháček Tomáš - Kareš Pavel   Škoda 130 LR9. Vopatřil Martin - Drmla Miroslav    Škoda Felicia10. Václavík Zdeněk - Hájek Václav    Škoda Felicia  

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.