V tomto článku se ohlédneme za trochu opomíjeným K4 Pohárem České republiky v rally, sedmidílným seriálem, který se mimo Horácké rally v Třebíči jel na stejných tratích jako šampionát ve sprintrally.
Účastníci PČR začali v letošní sezoně svou pouť za body na velmi náročných tratích v okolí Hrádku nad Nisou při 12. ročníku Thermica rally Lužické hory. Na sedmi měřených úsecích, okořeněných šotolinovými propojkami se nejlépe dařilo Pavlu Dohnalovi (Mitsubishi Lancer Evo IX), který s přehledem zvítězil před druhým Tomášem Růžičkou (Subaru Impreza), třetím Jiřím Hendrichem (Mitsubishi Lancer Evo VI) a ujal se vedení v seriálu.
Druhý podnik zavedl posádky na Vysočinu, kde se v historickém městě Telč odehrál již 10. ročník rally Vysočina. A ten přivítal účastníky velmi nevlídným a deštivým počasím, které však nic nezměnilo na opakování situace z Hrádku. Celkem suverénně soutěží prolétl Pavel Dohnal před dvojicí pronásledovatelů v pořadí Růžička, Hendrich a upevnil si průběžné vedení.Po první zastávce na severu Čech, druhé na Vysočině se PČR přestěhoval na Moravu na start nejpopulárnějšího českého sprintu 17. ročníku IMPROMAT rallysprintu Kopná. Na těžkých tratích v okolí Slušovic se dlouho zdálo, že se bude do třetice opakovat stejné pořadí jako z předešlých podniků. Bohužel smolařem se stal Tomáš Ružička, který odstoupil jednu vložku před koncem soutěže z druhého místa, kvůli požáru speciálu Subaru Impreza a tak druhé místo za vítězným Pavlem Dohnalem bral Jiří Hendrich a na bronzový stupínek se vyšvihl Pavel Pelech (Honda Civic VTi).
Čtvrtý podnik přivedl soutěžní posádky opět na sever Čech, tentokrát do našich nejvyšších hor Krkonoš, kde se v okolí Trutnova odehrál 3. ročník rally Krkonoše. Tři nejrychlejší posádky dosavadního pořadí se opět postavili na start a tak se dalo předpokládat, že si to rozdají o medailové pozice. To se také stalo, jen s jednou výjimkou. Do pořadí na čele začal již od začátku velmi promlouvat Richard Kirnig, který přesedl z Hondy Civic Type R do silného Mitsubishi Lancer Evo VII a obsadil druhé místo za opětovným suverénem Pavlem Dohnalem. Třetí dojel Hendrich a čtvrtý Růžicka.
K pátému podniku se ekipa PČR stěhovala opět na Moravu, kde na ně čekal 18. ročník Admiral rally Vyškov. Tato soutěž, „upečená“ až na poslední chvíli, notně zamávala pořadím PČR. Jeden z aspirantů na medailové pozice, Jiří Hendrich, skončil ještě před startem první vložky, jelikož ho zradil motor jeho lanceru šesté evoluce. Také další dva jezdci se silnými vozy japonských značek Subaru a Mitsubishi, Růžička a Kirnig, tentokrát nestačili na skvělý výkon mladičkého Miroslava Plíhala, který s dvoukolkou Citroen C2 R2 Max obsadil druhé místo. První neskončil nikdo jiný než suverén a tímto vítězstvím jistý držitel K4 PČR Pavel Dohnal.Mladičkému Janu Plíhalovi se na Moravě po tomto úspěchu zalíbilo a v šestém podniku, kterým byl 3. ročník AZpneu rally Jeseníky dokázal nemožné oproti silnějším vozům a dokázal zvítězit v celkové kvalifikaci. Vítězství to nebylo vůbec jednoduché, sice mu napomohlo odstoupení Růžičky pro poruchu motoru, ale zasloužené. Protože mladík, dokázal s dvoukolkou porážet na vložkách silné speciály Kirniga a Hendricha, druhého a třetího v pořadí.
Závěr seriálu obstarala opět moravská soutěž, Würth Partr Rally Vsetín a na startu již opět bez jistého vítěze Pavla Dohnala, který startoval mezi „velkými kluky“ ve třídě N4 i bez senzačního vítěze předešlé soutěže v Jeseníkách Míry Plíhala, dala příležitost dalším adeptům na vítězství. Této možnosti nevyužili Růžička ani Hendrich, které zradila technika a tak se z vítězství radoval Jan Melša (Mitsubishi Lancer Evo VIII) před Richardem Kirnigem, který tak získal v poháru stříbro a Robertem Nešporem (Škoda Felicia Kit Car).Celkové pořadí K4 Poháru České republiky v rally 1. Dohnal Pavel - Blažek Jiří Mitsubishi Lancer Evo IX2. Kirnig Richard - Bartoš M Mitsubishi Lancer Evo IX3. Hendrich Jiří - Hendrich Daniel Mitsubishi Lancer Evo VI4. Plíhal Miroslav - Stross Jiří Citroen C2 R2 Max5. Růžička Tomáš - Jurčík Jan Subaru Impreza6. Pelech Pavel - Bilka Michal Honda Civic VTi7. Paul Libor - Grabiec Martin Škoda Felicia Kit Car8. Macháček Tomáš - Kareš Pavel Škoda 130 LR9. Vopatřil Martin - Drmla Miroslav Škoda Felicia10. Václavík Zdeněk - Hájek Václav Škoda Felicia
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?