Ohlédnutí za K4 Pohárem České republiky

Loga
Loga, foto: www.rallyesport-pohar.cz
Josef Janoušek 4. prosince 2009 21:51
Sdílej:

V tomto článku se ohlédneme za trochu opomíjeným K4 Pohárem České republiky v rally, sedmidílným seriálem, který se mimo Horácké rally v Třebíči jel na stejných tratích jako šampionát ve sprintrally.

Účastníci PČR začali v letošní sezoně svou pouť za body na velmi náročných tratích v okolí Hrádku nad Nisou při 12. ročníku Thermica rally Lužické hory. Na sedmi měřených úsecích, okořeněných šotolinovými propojkami se nejlépe dařilo Pavlu Dohnalovi (Mitsubishi Lancer Evo IX), který s přehledem zvítězil před druhým Tomášem Růžičkou (Subaru Impreza), třetím Jiřím Hendrichem (Mitsubishi Lancer Evo VI) a ujal se vedení v seriálu.

               Druhý podnik zavedl posádky na Vysočinu, kde se v historickém městě Telč odehrál již 10. ročník rally Vysočina.  A ten přivítal účastníky velmi nevlídným a deštivým počasím, které však nic nezměnilo na opakování situace z Hrádku. Celkem suverénně soutěží prolétl Pavel Dohnal před dvojicí pronásledovatelů v pořadí Růžička, Hendrich a upevnil si průběžné vedení.Po první zastávce na severu Čech, druhé na Vysočině se PČR přestěhoval na Moravu na start nejpopulárnějšího českého sprintu 17. ročníku IMPROMAT rallysprintu Kopná. Na těžkých tratích v okolí Slušovic se dlouho zdálo, že se bude do třetice opakovat stejné pořadí jako z předešlých podniků. Bohužel smolařem se stal Tomáš Ružička, který odstoupil jednu vložku před koncem soutěže z druhého místa, kvůli požáru speciálu Subaru Impreza a tak druhé místo za vítězným Pavlem Dohnalem bral Jiří Hendrich a na bronzový stupínek se vyšvihl Pavel Pelech (Honda Civic VTi).

Čtvrtý podnik přivedl soutěžní posádky opět na sever Čech, tentokrát do našich nejvyšších hor Krkonoš, kde se v okolí Trutnova odehrál 3. ročník rally Krkonoše. Tři nejrychlejší posádky dosavadního pořadí se opět postavili na start a tak se dalo předpokládat, že si to rozdají o medailové pozice. To se také stalo, jen s jednou výjimkou. Do pořadí na čele začal již od začátku velmi promlouvat Richard Kirnig, který přesedl z Hondy Civic Type R do silného Mitsubishi Lancer Evo VII a obsadil druhé místo za opětovným suverénem Pavlem Dohnalem. Třetí dojel Hendrich a čtvrtý Růžicka.

K pátému podniku se ekipa PČR stěhovala opět na Moravu, kde na ně čekal 18. ročník Admiral rally Vyškov. Tato soutěž, „upečená“ až na poslední chvíli, notně zamávala pořadím PČR. Jeden z aspirantů na medailové pozice, Jiří Hendrich, skončil ještě před startem první vložky, jelikož ho zradil motor jeho lanceru šesté evoluce. Také další dva jezdci se silnými vozy japonských značek Subaru a Mitsubishi, Růžička a Kirnig, tentokrát nestačili na skvělý výkon mladičkého Miroslava Plíhala, který s dvoukolkou Citroen C2 R2 Max obsadil druhé místo. První neskončil nikdo jiný než suverén a tímto vítězstvím jistý držitel K4 PČR Pavel Dohnal.Mladičkému Janu Plíhalovi se na Moravě po tomto úspěchu zalíbilo a v šestém podniku, kterým byl 3. ročník AZpneu rally Jeseníky dokázal nemožné oproti silnějším vozům a dokázal zvítězit v celkové kvalifikaci. Vítězství to nebylo vůbec jednoduché, sice mu napomohlo odstoupení Růžičky pro poruchu motoru, ale zasloužené. Protože mladík, dokázal s dvoukolkou porážet na vložkách silné speciály Kirniga a Hendricha, druhého a třetího v pořadí.

Závěr seriálu obstarala opět moravská soutěž, Würth Partr Rally Vsetín a na startu již opět bez jistého vítěze Pavla Dohnala, který startoval mezi „velkými kluky“ ve třídě N4 i bez senzačního vítěze předešlé soutěže v Jeseníkách Míry Plíhala, dala příležitost dalším adeptům na vítězství. Této možnosti nevyužili Růžička ani Hendrich, které zradila technika a tak se z vítězství radoval Jan Melša (Mitsubishi Lancer Evo VIII) před Richardem Kirnigem, který tak získal v poháru stříbro a Robertem Nešporem (Škoda Felicia Kit Car).Celkové pořadí K4 Poháru České republiky v rally 1. Dohnal Pavel - Blažek Jiří  Mitsubishi Lancer Evo IX2. Kirnig Richard - Bartoš M  Mitsubishi Lancer Evo IX3. Hendrich Jiří - Hendrich Daniel   Mitsubishi Lancer Evo VI4. Plíhal Miroslav - Stross Jiří   Citroen C2 R2 Max5. Růžička Tomáš - Jurčík Jan    Subaru Impreza6. Pelech Pavel - Bilka Michal   Honda Civic VTi7. Paul Libor - Grabiec Martin  Škoda Felicia Kit Car8. Macháček Tomáš - Kareš Pavel   Škoda 130 LR9. Vopatřil Martin - Drmla Miroslav    Škoda Felicia10. Václavík Zdeněk - Hájek Václav    Škoda Felicia  

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.