XV. Tipcars Pražský rallysprint zakončí letošní sezónu v Česku již v závěru tohoto týdne - v pátek večer a v sobotu. Tradičně nabízí možnost vidět největší počet speciálů WRC v akci u nás, přičemž s Octáviemi WRC pojede hned šest posádek. Když k nim přičteme dvě Fabie WRC, dojdeme k číslu 8 vozů WRC na startu.
Ze seznamu přihlášených posádek je zřejmé, že na vůz Škoda Octávia WRC vsadí šest posádek. Diváci se mohou těšit na osvědčené matadory, kteří mají se starty s nimi nemalé zkušenosti, ale také na nováčky za jejich volanty. Především to bude s číslem 5 zlínský Pavel Valoušek a s číslem 6 příbramský Emil Triner, které jistě není třeba nijak představovat. Sedmičku pak bude mít další zkušený jezdec, Karel Trojan, a osmičku Jan Štěpánek, který o svých kvalitách dával jasně vědět v letošním šampionátu sprintrallye. Do zbývající dvojice vozů WRC pak usednou Petr Brynda a Lukáš Pondělíček.Jak již jsme informovali v předchozí tiskové zprávě, na startu se objeví také dvě Fabie WRC, za jejichž volanty se představí Václav Pech a Igor Drotár. Ti mimochodem dostali číslo 4 v případě plzeňského a trojku v případě slovenského jezdce. Bohužel nevyšla jednání o zapůjčení Subaru Impreza WRC pro dalšího českého mladíka, jelikož vůz bude ve stejném termínu startovat na Mikuláš rallye v Maďarsku. Celkový počet speciálů WRC tedy činí : 8. Což ovšem i tak slibuje skvělou podívanou na vozy, které musely nuceně opustit startovní listiny většiny šampionátů.S číslem 1 ale na trať nevyrazí žádný ze speciálů WRC. Jedničku totiž dostal úřadující mistr republiky Roman Kresta a nalepí si ji na mistrovský Peugeot 207 S 2000, ve kterém jej nebude navigovat nyní již tradiční spolujezdec Petr Gross, ale mimořádně podobně jako v létě na Kopné Tomáš Kašpárek. Dvojku pak má slovenská posádka Josef Béreš Robert Miller, která přijede s Fabií S 2000. Se stejným vozem se v Praze představí také Moravák Antonín Tlusťák, mistr Evropy ve dvoukolkách. Pojede s číslem 15 a hned za ním startuje další Moravák - Roman Odložilík s Peugeotem 207 S 2000. Pro úplnost dodejme, že s dalším vozem S 2000 pojede Karel Macek, jehož Toyota Corolla S 2000 bude s číslem 54 k vidění v závěru startovního pole. Připomeňme ovšem, že úvodní a zároveň závěrečná speciálka přímo uvnitř stadiónu na Strahově se startuje v obráceném pořadí. To znamená, že nejdříve jedou vozy s nejvyššími startovními čísly a na závěr s nejnižšími.To nejdůležitější a po oba dny celkem čtyři rychlostní zkoušky, včetně dvou zmíněných speciálek na zámkové dlažbě uvnitř stadiónu, se pojede na Strahově. Na úvod soutěže se v pátek večer pojede speciálka přímo uvnitř stadionu Evžena Rošického ( RZ 1 ). V sobotu ráno vše zahájí zcela nová okruhová první sobotní ranní zkouška v dostihovém areálu ve Velké Chuchli ( RZ 2), která rovněž nabídne nepochybně atraktivní podívanou. Zbývající tři rychlostní zkoušky se pak pojedou na dvou úsecích na Strahově. Na úplný závěr pak je připravena opět speciálka přímo uvnitř stadionu Evžena Rošického na proti loňsku pozměněné trati na uklouzané zámkové dlažbě.Vstupenky se letos budou prodávat jen přímo na místě a budou platit na kteroukoliv z pěti připravených erzet. Držitelé průkazů ZTP mají vstup ZDARMA, stejně jako děti do 16 let. Do startu akce zbývá necelý týden. Jede se ve dnech 4. a 5. prosince 2009, tedy již v závěru tohoto týdne.Informace o programu závodu jsou vám plně k dispozici a stejně tak i informace o vstupenkách.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?