XV. Tipcars Pražský rallysprint zakončí letošní sezónu v Česku již v závěru tohoto týdne - v pátek večer a v sobotu. Tradičně nabízí možnost vidět největší počet speciálů WRC v akci u nás, přičemž s Octáviemi WRC pojede hned šest posádek. Když k nim přičteme dvě Fabie WRC, dojdeme k číslu 8 vozů WRC na startu.
Ze seznamu přihlášených posádek je zřejmé, že na vůz Škoda Octávia WRC vsadí šest posádek. Diváci se mohou těšit na osvědčené matadory, kteří mají se starty s nimi nemalé zkušenosti, ale také na nováčky za jejich volanty. Především to bude s číslem 5 zlínský Pavel Valoušek a s číslem 6 příbramský Emil Triner, které jistě není třeba nijak představovat. Sedmičku pak bude mít další zkušený jezdec, Karel Trojan, a osmičku Jan Štěpánek, který o svých kvalitách dával jasně vědět v letošním šampionátu sprintrallye. Do zbývající dvojice vozů WRC pak usednou Petr Brynda a Lukáš Pondělíček.Jak již jsme informovali v předchozí tiskové zprávě, na startu se objeví také dvě Fabie WRC, za jejichž volanty se představí Václav Pech a Igor Drotár. Ti mimochodem dostali číslo 4 v případě plzeňského a trojku v případě slovenského jezdce. Bohužel nevyšla jednání o zapůjčení Subaru Impreza WRC pro dalšího českého mladíka, jelikož vůz bude ve stejném termínu startovat na Mikuláš rallye v Maďarsku. Celkový počet speciálů WRC tedy činí : 8. Což ovšem i tak slibuje skvělou podívanou na vozy, které musely nuceně opustit startovní listiny většiny šampionátů.S číslem 1 ale na trať nevyrazí žádný ze speciálů WRC. Jedničku totiž dostal úřadující mistr republiky Roman Kresta a nalepí si ji na mistrovský Peugeot 207 S 2000, ve kterém jej nebude navigovat nyní již tradiční spolujezdec Petr Gross, ale mimořádně podobně jako v létě na Kopné Tomáš Kašpárek. Dvojku pak má slovenská posádka Josef Béreš Robert Miller, která přijede s Fabií S 2000. Se stejným vozem se v Praze představí také Moravák Antonín Tlusťák, mistr Evropy ve dvoukolkách. Pojede s číslem 15 a hned za ním startuje další Moravák - Roman Odložilík s Peugeotem 207 S 2000. Pro úplnost dodejme, že s dalším vozem S 2000 pojede Karel Macek, jehož Toyota Corolla S 2000 bude s číslem 54 k vidění v závěru startovního pole. Připomeňme ovšem, že úvodní a zároveň závěrečná speciálka přímo uvnitř stadiónu na Strahově se startuje v obráceném pořadí. To znamená, že nejdříve jedou vozy s nejvyššími startovními čísly a na závěr s nejnižšími.To nejdůležitější a po oba dny celkem čtyři rychlostní zkoušky, včetně dvou zmíněných speciálek na zámkové dlažbě uvnitř stadiónu, se pojede na Strahově. Na úvod soutěže se v pátek večer pojede speciálka přímo uvnitř stadionu Evžena Rošického ( RZ 1 ). V sobotu ráno vše zahájí zcela nová okruhová první sobotní ranní zkouška v dostihovém areálu ve Velké Chuchli ( RZ 2), která rovněž nabídne nepochybně atraktivní podívanou. Zbývající tři rychlostní zkoušky se pak pojedou na dvou úsecích na Strahově. Na úplný závěr pak je připravena opět speciálka přímo uvnitř stadionu Evžena Rošického na proti loňsku pozměněné trati na uklouzané zámkové dlažbě.Vstupenky se letos budou prodávat jen přímo na místě a budou platit na kteroukoliv z pěti připravených erzet. Držitelé průkazů ZTP mají vstup ZDARMA, stejně jako děti do 16 let. Do startu akce zbývá necelý týden. Jede se ve dnech 4. a 5. prosince 2009, tedy již v závěru tohoto týdne.Informace o programu závodu jsou vám plně k dispozici a stejně tak i informace o vstupenkách.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.