XV. Tipcars Pražský rallysprint je sice i letos volným podnikem na závěr sezóny u nás, ale tradičně nabízí možnost vidět největší počet speciálů WRC v akci u nás. Na startu se objeví hned dva vozy Škoda Fabia WRC, s nimiž jsou přihlášeni Václav Pech a také Slovák Igor Drotár.
Slovenský jezdec je i u nás dobře znám jako velký showman a již nyní je jasné, že nepojede na vítězství, ale především pro pobavení desetisíců diváků u trati. Zato vicemistr v české rallye Václav Pech by jistě rád navázal na své předchozí úspěšné starty v Praze, či také na nedávné Setkání mistrů v Sosnové, kde se stejným vozem dokázal, byť velmi těsně, porazit i Francouze, který drží absolutní prvenství v počtu vyhraných světových závodů, šestinásobného mistra světa Sebastiana Loeba. "Po projetí cílové čáry jsem na chvíli zapochyboval, zda se tohle finále neodehrálo jen v mých představách. Poté, co jsme s mým spolujezdcem Petrem Uhlem v napínavém souboji o český mistrovský titul skončili letos druzí o pouhé tři body, jsem si teď splnil krásný závodnický sen," radoval se v Sosnové po projetí cílem Václav Pech.Ani tentokrát však Plzeňan nepojede se svým obvyklým spolujezdcem, jelikož nyní již obvyklým spolujezdcem pro Prahu je pro něj bývalý premiér a předseda ODS Mirek Topolánek. Pech tedy Fabii WRC již okusil, i když v Praze s ní pojede poprvé, zatímco pro Igora Drotára to bude naprostá premiéra. Poslední start s Octávií WRC si naplánoval nedávno v Košicích a naopak poprvé s ( pro něj) novým vozem, s kterým pojede i v příštím roce kompletní sezónu, přijede bavit diváky do Prahy. "Jde hlavně pobavení nás i diváků. I když samozřejmě nepojedeme krokem. S Fabií se svezu až těsně před startem v Praze," prozradil Igor Drotár. A zatímco tento jezdec vloni plánoval start dokonce se slovenským presidentem, i když k němu nakonec nedošlo, letos vedle něj premiérově usedne pro změnu krásná žena. "Nejedu s Vladom Bánocim, ale s moderátorkou Anetou Pariškovou z televize JOJ," prozradil dále usměvavý jezdec.A mimochodem, dotyčná údajně vůbec netuší, či podle Igora „nemá šajnu“, co ji vlastně v ostrém závodním závodním speciálu čeká……. Ale vše prý zvládne a těší se. Další zajímavostí, která stojí za zmínku, je skutečnost, že Praha bude letos již 42. startem tohoto slovenského jezdce, velmi dobře známého ze startů u nás na rallyesprintech, či závodech do vrchu a dalších akcích.Ve startovní listině je se Subaru Impreza WRC přihlášen podobně jako vloni Petr Hozák, ale jak již jsme informovali dříve, ohlásil změnu vozu a nastoupí s Lancerem EVO IX., zapůjčeným z týmu Josefa Semeráda. Uvedené Subaru WRC by se ale nakonec přece jen mohlo na startu objevit. Vše je ale zatím stále ještě v jednání. Vozů WRC by se na letošní pražské tečce za sezónou mohlo objevit možná až osm !To nejdůležitější a po oba dny celkem čtyři rychlostní zkoušky, včetně dvou speciálek na zámkové dlažbě uvnitř stadiónu, se pojede na Strahově. Na úvod soutěže se v pátek večer pojede speciálka přímo uvnitř stadionu Evžena Rošického ( RZ 1 ). V sobotu ráno vše zahájí zcela nová okruhová první sobotní ranní zkouška v dostihovém areálu ve Velké Chuchli ( RZ 2), která rovněž nabídne nepochybně atraktivní podívanou. Zbývající tři rychlostní zkoušky se pak pojedou na dvou úsecích na Strahově. Na úplný závěr pak je připravena opět speciálka přímo uvnitř stadionu Evžena Rošického na proti loňsku pozměněné trati na uklouzané zámkové dlažbě.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?