Obě rychlostní zkoušky Pražského rallysprintu, do jehož startu zbývají ještě zhruba dva týdny, které se pojedou na Strahově, doznají letos proti minulosti změn. Týká se to zkoušky okolo zdejšího stadiónu a také přímo uvnitř na speciálně pro tuto akci položené zámkové dlažbě. Svoji účast s WRC potvrdili nově Trojan a Valoušek.
Na Strahově je již připravena nová verze okruhu, který měl premiéru před rokem, kdy pořadatelé akce premiérově vyzkoušeli speciálku na atletické dráze stadionu Evžena Rošického na pražském Strahově. Na obvyklý povrch ovšem byly položeny tisíce kostek zámkové dlažby, po níž posádky jezdily. Posádky na speciálku vyrážely vždy dvě najednou, přičemž novinka se jevila jako zajímavá pro diváky i pro posádky. Problémem však mohlo být, že v případě zaváhání a zdržení některého z jezdců ve smyčce mohlo dojít k tomu, že by pak auta směřovala proti sobě. I když pro ten případ byli připraveno pořadatelé, které by samozřejmě druhou posádku zastavili. Proto bude zkouška letos pozměněna a vylepšena, přičemž v obměněné podobě bude zařazena, jako zahajovací a v sobotu odpoledne pak také na zakončení celé soutěže, která je letos volným podnikem, když oba tuzemské mistrovské šampionáty jsou již uzavřeny. Letošní úpravy jednak předejdou zmíněnému problému, navíc by celá zkouška měla být pro diváky ještě atraktivnější, přičemž posádky budou mít možnost na ní předvádět ještě více smyků a podobných kousků. Trať bude navíc delší, když posádky nakrouží celkem tři kolečka na zdejší zámkové dlažbě a tedy vzdálenost 1,6 km. Za zdůraznění pak ještě stojí, že diváci budou mít z tribun vše jako na dlani! V minulých dnech již došlo k ostrému testování dráhy, které takto popisuje novinář Petr Eliáš, který byl testování přítomen : "Musím říci, že trať je rozhodně lepší, než v loňském roce a podařilo se ji udělat daleko atraktivnější. V místech výjezdů ze zatáček je více místa pro smyky a při Pražském sprintu o ně jistě nebude nouze. Dráhu testovali Zdeněk Tichý a Luboš Tenkl a šlo jim to opravdu dobře. Nová podoba rychlostní zkoušky je lepší. Auto se zde může rozjet na vyšší rychlost a zejména v oblasti "za brankou" se dá ve dvou vracácích pěkně zatáhnout za ruční brzdu. Pěkný bude i výjezd levou zatáčkou z motanice "za brankou",". Za zmínku pak jistě stojí i fakt, že celá RZ přímo na stadiónu bude „gradovat“ – ti nejlepší jezdci s vozy S 2000 a WRC pojedou až na závěr a to v páteční RZ 1 i v sobotní závěrečné RZ 5. Jak již jsme i zmínili v jedné z předchozích tiskových zpráv, na speciálce bude dostatek prostoru i vytáčení takzvaných koleček, takže po vyhlášení nejlepších se fandové mohou těšit i na ně. Vyhlášení vítězů a výsledků XV. Tip Cars Pražského rallysprintu totiž bude navazovat na projetí posledního vozu RZ 5 , nazvanou Subaru Nové Legacy Special Stage – stadion. Závěr akce i celý její průběh tedy jistě i letos bude provázet skvělá atmosféra a fandové třeba vytvoří i lepší „kotel“, než na fotbalu. Cíl pak je naplánován zhruba dvacet minut po 15 hodině. Chybět nebude ani klasická a notoricky známá erzeta okolo stadionu na Strahově, která ale dozná změny v tom, že se oba její průjezdy pojedou v jediném směru a to s časovým odstupem mezi průjezdy 96 minut. Pojede se zde dvakrát po sobě, přičemž první průjezd - RZ 3 - pak startuje v 10,00 hodin dopoledne. V tomto případě pojedou posádky od nejnižších startovních čísel k nejvyšším, tedy nejlepší posádky pojedou jako první. V pauze mezi průjezdy pak bude možné posádky pozorovat opodál v servisní zóně, kde jistě bude možnost získat i autogramy, případně se s některými jezdci i vyfotografovat. Na Strahově vůbec stačí jen „popocházet“ pár stovek metrů a každý divák zde na jednom místě uvidí tolik průjezdů závodních vozů, jako na málokteré jiné soutěži. I proto je jistě tato závěrečná akce tuzemské sezóny tolik oblíbená. Bude zde startovní i cílová rampa, celkem čtyři rychlostní zkoušky, ředitelství i servisní zóna. Připomeňme, že se zde pojede na několika různých druzích povrchu – na asfaltu, na obvykle dost uklouzaných kostkách a na zámkové dlažbě. Chybět tradičně nebudou ani zpomalovací retardéry. A komu to stále ještě nestačí k naplánování osobní účasti, tomu přidáváme ještě alespoň několik jmen. O účasti Romana Kresty, či Václava Pecha i Emila Trinera ( oba s vozy WRC) jsme již informovali. Novými jmény ve startovní listině pak jsou Karel Trojan a nejen Moraváky jistě potěší účast Pavla Valouška. Oba navíc pojedou s vozy Škoda Octávia WRC. Přihlášen je rovněž první český jezdec ve formuli 1 a závodnický všeuměl Tomáš Enge, který zůstává věrný plynovému pohonu, jako při svých startech v téměř celé letošní sezóně sprintů, kde startoval. Doplňme, že RZ Řeporyje cementárna byla letos zrušena a vůbec se nepojede, ale nahradí ji pravděpodobně velmi atraktivní zcela nová zkouška na dostihovém závodišti v pražské Velké Chuchli! Sem se dá jednak lépe a snadněji dojet a jsou zde i lepší parkovací možnosti a také dostatek míst na tribunách. XV. Tipcars Pražský rallysprint se pojede ve dvou dnech – v pátek 5. a v sobotu 6. prosince. Celkem zahrnuje 43,25 km rychlostních zkoušek s asfaltovým povrchem různé kvality, kostky, zámkovou dlažbu a v Chuchli navíc s mix šotoliny s asfaltem. Opět lze čekat výborné jezdecké obsazení, včetně speciálů WRC i S 2000. Vstupenky se letos budou prodávat jen přímo na místě a budou platit na kteroukoliv z pěti připravených erzet. Držitelé průkazů ZTP mají vstup ZDARMA, stejně jako osoby, tedy děti do 16 let.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.