Pražský rallysprint, to je sice volný podnik na závěr sezóny, ale tradičně také možnost vidět největší počet speciálů WRC v akci u nás. Startovní listina se začíná rýsovat a fandy již nyní můžeme navnadit několika atraktivními posádkami.
Se speciály WRC jsou již přihlášeni Václav Pech s Mirkem Topolánkem ( Škoda Fabia WRC), Slovák Igor Drotár ( Škoda Octávia WRC) a také mladíček Petr Brynda ( rovněž Škoda Octávia WRC). Podobně jako vloni je se Subaru Impreza WRC přihlášen Petr Hozák, ale již nyní je jasné, že u něj dojde ke změně vozu a nastoupí s Lancerem EVO IX. Uvedené Subaru bude ale o týden později k vidění v akci ve Slušovicích, kde se s ním představí Jaromír Tomaštík. Málokdo si pak asi dovede představit „Prahu“ bez Emila Trinera - jeho oficiální přihláška sice ještě nedorazila, ale dobrou zprávou je, že místo má tento oblíbený jezdec rezervované a Emil slibuje rovněž start s „WRCéčkem“.
Tolik zatím nahlédnutí do provizorní startovní listiny, pokud jde o vozy WRC, i když ve hře je ještě několik dalších posádek a „WRCů“ by mělo být celkem sedm až osm. Takže diváci se tradičně mohou těšit.
Chybět nebudou ani nejmodernější speciály Super 2000. Se svým vozem Peugeot 207 S 2000 přijede především staronový mistr republiky Roman Kresta, ale se svým zcela novým vozem domácí značky této kategorie by měl z Moravy přijet i Antonín Tlusťák. Ten tedy vsadil na vůz Škoda Fabia S 2000, kterých by se mimochodem mohlo objevit ještě více. Dokonce o dvě další Fabie mají zájem hned tři jezdci - a co jméno, to pojem….. V seznamu přihlášených je rovněž další český mistr, ale v jednodenních sprintrallye – tedy Jaroslav Orsák. Také on v sezóně okusil vůz S 2000, ale tentokrát se hlásí s „tradičním“ vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.
Subaru WRC bude zřejmě chybět, ale jinak je připravena flotila produkčních vozů Subaru Impreza, přičemž tato značka bude opět i partnerem celé akce a jedním z nejvýznamnějších sponzorů. Mezi první přihlášené tedy patří také Vojtěch Štajf, jeho týmový kolega Jiří Vacek a do třetice Martin Jerman. To je okruhový jezdec z Prahy, vedle kterého usedne Marcela Dolečková. Jerman je mimochodem letošním okruhovým mistrem republiky, když titul získal společně s Jiřím Mičánkem s vozem Porsche 997 GT3 Cup 3,5 brněnské stáje Mičánek Motosport. Vacka pak bude navigovat Štajfův spolujezdec Bohumil Černoch, jelikož do Imprezy WRX STi Štajfova týmu vedle jeho šéfa usedne již tradičně bavič a velký fanda rallye Petr Čtvrtníček, který se na start již velmi těší.
Z dalších již přihlášených můžeme jmenovat hustopečského Martina Radu ( Alfa Romeo 147), stříbrného ve skupině N3 v letošním velkém šampionátu a mimochodem také stříbrného ve stejné třídě na lednovém Monte Carlu, kde celkově skončil na 21. příčce. Dále Radka Mifku, Jana Votavu, Jiřího Vlčka, či mladíka Davida Tomka. Další zajímavou posádkou je dravý Lumír Firla, vedle kterého usedne dosud pouze okruhový jezdec Petr Kačírek. Společně již startovali s jeho BMW M3 GTR v jednom z vytrvalostních závodů na okruzích a tentokrát společně zkusí pro změnu rallye. A připomeňme, že ostravský Firla je na okruzích jako doma, i když nyní to již platí i o soutěžích, kde sice nedisponuje nejnovější technikou, ale i se starší „EVO sedmičkou“ dokáže pravidelně porážet řadu soupeřů s „devítkami“..
Zmínit můžeme rovněž zástupce historiků Jiřího Hlouška ( Škoda 130 LR), Jiřího Petráška ( Opel Ascona ), či známého showmena Milana Blahouta ( VAZ 21 074), přičemž počet přihlášených se každým dnem zvyšuje.
XV. Tipcars Pražský rallysprint nabídne celkem pět RZ, z toho první v pátek večer. Všechny zbývající se pak pojedou v sobotu, kdy se začíná na novince v dostihovém areálu Velká Chuchle. Následovat budou dva průjezdy tentokrát oba ve stejném směru okolo stadiónu na Strahově a na závěr druhá speciálka na zámkové dlažbě uvnitř stadiónu Evžena Rošického, kde vše také v pátek začíná.
RZ 1, RZ 2 a RZ 5 pak jsou zkoušky okruhové, kde diváci uvidí vždy několik průjezdů ( tři event čtyři). Diváci navíc ze zdejších tribun ( ať již ve Velké Chuchli nebo na Strahově) uvidí celý průběh zkoušky a vše budou mít jako „na dlani“. Ukázky testovacich jízd v Chuchli, plné táhlých smyků, pak již nyní najdete na oficiální stránce akce na adrese http://www.prazskyrallysprint.cz/ .
Vstupenky se letos budou prodávat jen přímo na místě a budou platit na kteroukoliv z pěti připravených erzet. Držitelé průkazů ZTP mají vstup ZDARMA, stejně jako osoby, tedy děti do 16 let. Diváci si mohou zakoupit vstupenku na oba dny nebo pouze na sobotu.
PRODEJ vstupenek, které budou platit pro CHUCHLI a zároveň i pro STRAHOV a vyznačená divácká místa, bude po oba dva dny na místě. V předprodeji tentokrát vstupenky zasílány nebudou.
Vstupenky bude možné zakoupit:
v pátek 4.12 od 11:00 hod. v kasách stadionu Evžena Rošického na Strahově
v sobotu 5.12. od 06:30 hod. v kasách chuchelského závodiště a od 07:00 hod. také na stadionu Evžena Rošického na Strahově
CENA VSTUPENKY:Vstup na oba dny (Pá+So) = 320 Kč, vstup jen na sobotu = 250 Kč. ( RZ 2 až RZ 5) .Vstupenky plati společně pro stadion na Strahově (Subaru Nové Legacy RZ 1 a RZ 5), chuchelské závodiště (RZ 2) a take divácká místa na RZ 3 a RZ 4 okolo Strahova. Tedy pro VŠECHNY erzety zároveň!
XV. TipCars PRAŽSKÝ RALLYSPRINT Zjednodušený časový harmonogram
PÁTEK 4. prosince RZ Místo Čas 1. jezdce1 SUBARU NOVÉ LEGACY – stadion 18:00 SOBOTA 5. prosince RZ Místo Čas 1. jezdce2 Hatatitla - okruh Velká Chuchle 8:30 Servis 9:373 TipCars - okruh Strahov 10:00 Servis 11:134 TipCars - okruh Strahov 11:365 SUBARU NOVÉ LEGACY – stadion 13:08 Cíl Rally - Strahov Stadion 15:21
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?