Tradiční tečka za sezónou 2009 - XV. Tipcars Pražský rallysprint – nabídne zcela novou okruhovou RZ v Chuchli přímo v areálu tamního dostihového závodiště a změny doznají také obě (tedy všechny čtyři) RZ na Strahově. Pojede se první prosincovou sobotu, když první erzeta a celá soutěž startuje v pátek v podvečer.
To nejdůležitější a po oba dny celkem čtyři rychlostní zkoušky, včetně dvou speciálek na zámkové dlažbě uvnitř stadiónu, se pojede na Strahově. Na úvod soutěže se pojede speciálka přímo uvnitř stadionu Evžena Rošického ( RZ 1 ), která je naplánována podobně jako při své premiéře v loňském roce v pátek v podvečer. Konkrétně první etapa startuje v 17,57 hod. a první jezdec naplno na speciálce vyrazí úderem 18 hodiny.Speciální RZ nazvaná Subaru Nové Legacy Special Stage – stadion se pojede jako páteční úvodní a sobotní i celkově poslední rychlostní zkouška celé soutěže ( konkrétně RZ 1 a RZ 5). Především je ale připravována jinak koncipovaná trať. Opět se pojede na zámkové dlažbě, ale trať bude o něco „jednodušší“, než vloni. Posádky zde při obou průjezdech zkoušky nakrouží tentokrát tři kola a tedy celkem 1,6 km. Diváci ze zdejších tribun uvidí celý průběh zkoušky a vše budou mít jako na dlani.Notoricky známou zkouškou, kterou snad není třeba představovat, bude RZ nazvaná podle hlavního sponzora celé soutěže Tipcars – okruh Strahov. Poprvé se tato obvykle obrovskými davy fanoušků „obsypaná“ erzeta pojede v 10 hodin dopoledne a pak následuje servis, který je „na dohled“ rovněž na Strahově. Stejnou třináctikilometrovou dávku si pak posádky dají ještě jednou se startem první posádky v 11,36 hod. Pro úplnost dodejme, že závěrečná RZ 5 se jede rovněž na Strahově, ale opět přímo v jeho útrobách - odstartuje ve 13,06 hod. Následuje přeskupení s další možností „okukovat“ závodní vozy i jejich posádky zblízka a v 15,21 hodin pak vítěz projede cílovou rampou. Ta je tentokrát umístěna přímo na stadiónu na Strahově a hned vedle rampy bude dostatečně velká plocha, velmi vhodná pro vytáčení radostných „koleček“, které budou pro většinou zúčastněných posádek definitivní tečkou za letošní sezónou. Ta sice nejsou v časovém harmonogramu ani povinná, ale většina předních posádek jimi jistě „zahřeje na duši“ přihlížející fanoušky.Proti zažité minulosti dochází ještě k jedné změně, na níž je nutné upozornit. Z hlediska bezpečnosti se totiž RZ 3 i RZ 4 pojedou shodně ve stejném směru a nikoliv v obou směrech, jako dosud. Změna směru jízdy s sebou samozřejmě přináší i změnu únikových a bezpečnostních zón a ty nelze přeměnit tak rychle. Proto se pojedou oba průjezdy ve stejném směru. Pro diváky je ale jistě potěšitelné, že tím tak přibyde diváckých míst ! Není pochyb o tom, že na Strahově (i v Chuchli) opět bude na co koukat a že by si fandové letošní Prahu neměli nechat ujít.Připomeňme ještě pro úplnost naprostou novinku letošního ročníku: V sobotu ráno se zahajuje zcela novou převážně šotolinovou okruhovou RZ 2 v areálu chuchelského závodiště, mimochodem nazvanou Hatatitla – okruh Velká Chuchle, po níž následuje výše zmiňovaný zbytek dění na Strahově. Okruhová první sobotní ranní zkouška v dostihovém areálu rovněž nabídne nepochybně atraktivní podívanou ( stejně jako ty strahovské). Diváci uvidí projíždějící vozy čtyřikrát ( jedou se čtyři okruhy) a navíc je z tribun přehledný celý areál, takže mohou posádky sledovat po celou dobu. „Hatatitla” bude měřit celkem 14 kilometrů. Celá soutěž pak 70 km, z toho 43 km budou měřené úseky.Ukázky testovacich jízd v Chuchli, plné táhlých smyků, pak již nyní najdete na oficiální stránce akce na adrese http://www.prazskyrallysprint.cz/ .XV. Tipcars Pražský rallysprint se opět pojede o mikulášském víkendu a se startem v pátek v podvečer. Opět lze čekat výborné jezdecké obsazení. Fandové se mohou těšit na Václava Pecha, Romana Krestu, Tomáše Engeho a snad i na Emila Trinera a mnoho dalších. Již nyní leží pořadatelům „na stole“ přihlášky čtyř speciálů WRC a dvou vozů S 2000, jak budeme brzy informovat v další zprávě. Vstupenky se letos budou prodávat jen přímo na místě a budou platit na kteroukoliv z pěti připravených erzet. Držitelé průkazů ZTP mají vstup ZDARMA, stejně jako osoby, tedy děti do 16 let.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?