Tradiční tečka za sezónou 2009 - XV. Tipcars Pražský rallysprint – nabídne zcela novou okruhovou RZ v Chuchli přímo v areálu tamního dostihového závodiště a změny doznají také obě (tedy všechny čtyři) RZ na Strahově. Pojede se první prosincovou sobotu, když první erzeta a celá soutěž startuje v pátek v podvečer.
To nejdůležitější a po oba dny celkem čtyři rychlostní zkoušky, včetně dvou speciálek na zámkové dlažbě uvnitř stadiónu, se pojede na Strahově. Na úvod soutěže se pojede speciálka přímo uvnitř stadionu Evžena Rošického ( RZ 1 ), která je naplánována podobně jako při své premiéře v loňském roce v pátek v podvečer. Konkrétně první etapa startuje v 17,57 hod. a první jezdec naplno na speciálce vyrazí úderem 18 hodiny.Speciální RZ nazvaná Subaru Nové Legacy Special Stage – stadion se pojede jako páteční úvodní a sobotní i celkově poslední rychlostní zkouška celé soutěže ( konkrétně RZ 1 a RZ 5). Především je ale připravována jinak koncipovaná trať. Opět se pojede na zámkové dlažbě, ale trať bude o něco „jednodušší“, než vloni. Posádky zde při obou průjezdech zkoušky nakrouží tentokrát tři kola a tedy celkem 1,6 km. Diváci ze zdejších tribun uvidí celý průběh zkoušky a vše budou mít jako na dlani.Notoricky známou zkouškou, kterou snad není třeba představovat, bude RZ nazvaná podle hlavního sponzora celé soutěže Tipcars – okruh Strahov. Poprvé se tato obvykle obrovskými davy fanoušků „obsypaná“ erzeta pojede v 10 hodin dopoledne a pak následuje servis, který je „na dohled“ rovněž na Strahově. Stejnou třináctikilometrovou dávku si pak posádky dají ještě jednou se startem první posádky v 11,36 hod. Pro úplnost dodejme, že závěrečná RZ 5 se jede rovněž na Strahově, ale opět přímo v jeho útrobách - odstartuje ve 13,06 hod. Následuje přeskupení s další možností „okukovat“ závodní vozy i jejich posádky zblízka a v 15,21 hodin pak vítěz projede cílovou rampou. Ta je tentokrát umístěna přímo na stadiónu na Strahově a hned vedle rampy bude dostatečně velká plocha, velmi vhodná pro vytáčení radostných „koleček“, které budou pro většinou zúčastněných posádek definitivní tečkou za letošní sezónou. Ta sice nejsou v časovém harmonogramu ani povinná, ale většina předních posádek jimi jistě „zahřeje na duši“ přihlížející fanoušky.Proti zažité minulosti dochází ještě k jedné změně, na níž je nutné upozornit. Z hlediska bezpečnosti se totiž RZ 3 i RZ 4 pojedou shodně ve stejném směru a nikoliv v obou směrech, jako dosud. Změna směru jízdy s sebou samozřejmě přináší i změnu únikových a bezpečnostních zón a ty nelze přeměnit tak rychle. Proto se pojedou oba průjezdy ve stejném směru. Pro diváky je ale jistě potěšitelné, že tím tak přibyde diváckých míst ! Není pochyb o tom, že na Strahově (i v Chuchli) opět bude na co koukat a že by si fandové letošní Prahu neměli nechat ujít.Připomeňme ještě pro úplnost naprostou novinku letošního ročníku: V sobotu ráno se zahajuje zcela novou převážně šotolinovou okruhovou RZ 2 v areálu chuchelského závodiště, mimochodem nazvanou Hatatitla – okruh Velká Chuchle, po níž následuje výše zmiňovaný zbytek dění na Strahově. Okruhová první sobotní ranní zkouška v dostihovém areálu rovněž nabídne nepochybně atraktivní podívanou ( stejně jako ty strahovské). Diváci uvidí projíždějící vozy čtyřikrát ( jedou se čtyři okruhy) a navíc je z tribun přehledný celý areál, takže mohou posádky sledovat po celou dobu. „Hatatitla” bude měřit celkem 14 kilometrů. Celá soutěž pak 70 km, z toho 43 km budou měřené úseky.Ukázky testovacich jízd v Chuchli, plné táhlých smyků, pak již nyní najdete na oficiální stránce akce na adrese http://www.prazskyrallysprint.cz/ .XV. Tipcars Pražský rallysprint se opět pojede o mikulášském víkendu a se startem v pátek v podvečer. Opět lze čekat výborné jezdecké obsazení. Fandové se mohou těšit na Václava Pecha, Romana Krestu, Tomáše Engeho a snad i na Emila Trinera a mnoho dalších. Již nyní leží pořadatelům „na stole“ přihlášky čtyř speciálů WRC a dvou vozů S 2000, jak budeme brzy informovat v další zprávě. Vstupenky se letos budou prodávat jen přímo na místě a budou platit na kteroukoliv z pěti připravených erzet. Držitelé průkazů ZTP mají vstup ZDARMA, stejně jako osoby, tedy děti do 16 let.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?