Velmi zajímavé věci se děly na tradičním setkání mistrů na autodromu v Sosnové.
Už včera poslal přes střechu své Mitsubishi Pavel Valoušek, dneska se to povedlo Martinu Prokopovi s Citroenem C2 S1600. Ale pojďme popořádku.
Autokrosovou divizi D3 600 vyrál Marek Zeman na Yamaze. Divizi D3 1600 Marek Sekanina na Suzuki Hayabusa. Nejsilnější autokrosové buginy vyhrál nestárnoucí Jaroslav Hošek, který brázdí autokrosové tratě už od roku 1974.
Rallyekrosovou divizi D2 vyhrál Roman Častoral s Oplem Atra OPC, Divizi 1A opanoval Čermák se Škodou Fabia, a Divizi jedna vyhrál Munnich také s Fabií.
Rallyovou třídu historických automobilů vyhrál Tenkl s BMW, druhý byl Emil Triner Se Škodou 130 RS. Třídu A6 vyhrál mistr Evropy v této třídě Antotnín Tlusťák, druhý byl Vlček a třetí Hladík s Cliem R3
Třídu N4 vyhrál mistr republiky Kresta, když druhému Martinu Semerádovi dal dvě vteřiny, a třetímu Josefu Semerádovi čtyři.
Velký boj se po celý den odehrával ve třídě WRC. Velmi překvapivýcm vítězem se stal Václav Pech s Fabií WRC, druhý skončil o tři tisíciny sekundy Loeb s Citroenem C4 WRC, třetí byl Jan Štěpánek na Octavi WRC a dostal od obou soupeřů propastných sedm vteřin.
Všichni ale víme, že jde i o pobavení diváků, kterých zavítalo so Sosnové letos díky Loebovi opravdu hodně. Tím je sezóna 2009 uzavřena. Ještě nás čeká mikulášská rally ve Slušovicích a Pražský Rallysprint.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?