Velmi zajímavé věci se děly na tradičním setkání mistrů na autodromu v Sosnové.
Už včera poslal přes střechu své Mitsubishi Pavel Valoušek, dneska se to povedlo Martinu Prokopovi s Citroenem C2 S1600. Ale pojďme popořádku.
Autokrosovou divizi D3 600 vyrál Marek Zeman na Yamaze. Divizi D3 1600 Marek Sekanina na Suzuki Hayabusa. Nejsilnější autokrosové buginy vyhrál nestárnoucí Jaroslav Hošek, který brázdí autokrosové tratě už od roku 1974.
Rallyekrosovou divizi D2 vyhrál Roman Častoral s Oplem Atra OPC, Divizi 1A opanoval Čermák se Škodou Fabia, a Divizi jedna vyhrál Munnich také s Fabií.
Rallyovou třídu historických automobilů vyhrál Tenkl s BMW, druhý byl Emil Triner Se Škodou 130 RS. Třídu A6 vyhrál mistr Evropy v této třídě Antotnín Tlusťák, druhý byl Vlček a třetí Hladík s Cliem R3
Třídu N4 vyhrál mistr republiky Kresta, když druhému Martinu Semerádovi dal dvě vteřiny, a třetímu Josefu Semerádovi čtyři.
Velký boj se po celý den odehrával ve třídě WRC. Velmi překvapivýcm vítězem se stal Václav Pech s Fabií WRC, druhý skončil o tři tisíciny sekundy Loeb s Citroenem C4 WRC, třetí byl Jan Štěpánek na Octavi WRC a dostal od obou soupeřů propastných sedm vteřin.
Všichni ale víme, že jde i o pobavení diváků, kterých zavítalo so Sosnové letos díky Loebovi opravdu hodně. Tím je sezóna 2009 uzavřena. Ještě nás čeká mikulášská rally ve Slušovicích a Pražský Rallysprint.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?