Velmi zajímavé věci se děly na tradičním setkání mistrů na autodromu v Sosnové.
Už včera poslal přes střechu své Mitsubishi Pavel Valoušek, dneska se to povedlo Martinu Prokopovi s Citroenem C2 S1600. Ale pojďme popořádku.
Autokrosovou divizi D3 600 vyrál Marek Zeman na Yamaze. Divizi D3 1600 Marek Sekanina na Suzuki Hayabusa. Nejsilnější autokrosové buginy vyhrál nestárnoucí Jaroslav Hošek, který brázdí autokrosové tratě už od roku 1974.
Rallyekrosovou divizi D2 vyhrál Roman Častoral s Oplem Atra OPC, Divizi 1A opanoval Čermák se Škodou Fabia, a Divizi jedna vyhrál Munnich také s Fabií.
Rallyovou třídu historických automobilů vyhrál Tenkl s BMW, druhý byl Emil Triner Se Škodou 130 RS. Třídu A6 vyhrál mistr Evropy v této třídě Antotnín Tlusťák, druhý byl Vlček a třetí Hladík s Cliem R3
Třídu N4 vyhrál mistr republiky Kresta, když druhému Martinu Semerádovi dal dvě vteřiny, a třetímu Josefu Semerádovi čtyři.
Velký boj se po celý den odehrával ve třídě WRC. Velmi překvapivýcm vítězem se stal Václav Pech s Fabií WRC, druhý skončil o tři tisíciny sekundy Loeb s Citroenem C4 WRC, třetí byl Jan Štěpánek na Octavi WRC a dostal od obou soupeřů propastných sedm vteřin.
Všichni ale víme, že jde i o pobavení diváků, kterých zavítalo so Sosnové letos díky Loebovi opravdu hodně. Tím je sezóna 2009 uzavřena. Ještě nás čeká mikulášská rally ve Slušovicích a Pražský Rallysprint.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.