Velmi zajímavé věci se děly na tradičním setkání mistrů na autodromu v Sosnové.
Už včera poslal přes střechu své Mitsubishi Pavel Valoušek, dneska se to povedlo Martinu Prokopovi s Citroenem C2 S1600. Ale pojďme popořádku.
Autokrosovou divizi D3 600 vyrál Marek Zeman na Yamaze. Divizi D3 1600 Marek Sekanina na Suzuki Hayabusa. Nejsilnější autokrosové buginy vyhrál nestárnoucí Jaroslav Hošek, který brázdí autokrosové tratě už od roku 1974.
Rallyekrosovou divizi D2 vyhrál Roman Častoral s Oplem Atra OPC, Divizi 1A opanoval Čermák se Škodou Fabia, a Divizi jedna vyhrál Munnich také s Fabií.
Rallyovou třídu historických automobilů vyhrál Tenkl s BMW, druhý byl Emil Triner Se Škodou 130 RS. Třídu A6 vyhrál mistr Evropy v této třídě Antotnín Tlusťák, druhý byl Vlček a třetí Hladík s Cliem R3
Třídu N4 vyhrál mistr republiky Kresta, když druhému Martinu Semerádovi dal dvě vteřiny, a třetímu Josefu Semerádovi čtyři.
Velký boj se po celý den odehrával ve třídě WRC. Velmi překvapivýcm vítězem se stal Václav Pech s Fabií WRC, druhý skončil o tři tisíciny sekundy Loeb s Citroenem C4 WRC, třetí byl Jan Štěpánek na Octavi WRC a dostal od obou soupeřů propastných sedm vteřin.
Všichni ale víme, že jde i o pobavení diváků, kterých zavítalo so Sosnové letos díky Loebovi opravdu hodně. Tím je sezóna 2009 uzavřena. Ještě nás čeká mikulášská rally ve Slušovicích a Pražský Rallysprint.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.