Tři roky pauzy, rok pilných příprav a rok náročného testování stály u zrodu projektu Fabia S2000. Škoda Motorsport tím navázala na svou více než stoletou tradici.
Svůj nový speciál představil tovární tým na lednové rally Monte Carlo, kde příjemně překvapil celý závodní svět a vysloužil si slova plná uznání. Další soutěže seriálu IRC přinesly výjimečné momenty pro celý tým a zejména vítězství posádky Hänninen - Markkula na červencové ruské rally a dvě vítězství posádky Kopecký-Starý na české a španělské rally (v srpnu a září) se nesmazatelně zapsaly do dějin rallyového sportu pod značkou s okřídleným šípem ve znaku. Ve své první sezoně dosáhli Kopecký se Starým na výborné druhé místo šampionátu IRC a stejnou pozici vybojovala značka Škoda mezi výrobci, a to navzdory tomu, že se programově neúčastnila celého seriálu.
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, k projektu Fabia Super 2000 konstatuje: "Vstupovali jsme do projektu s jasnou vizí třech hlavních linií – sportovní, kde byla jasnou prioritou účast na vybraných soutěžích IRC, zákaznickou, kde bylo naším cílem prodej 10-15 vozů privátním zákazníkům a spolupráce s našimi importéry a dalším vývojem vozu, což je v podstatě nikdy nekončící proces. Všechny tři linie se navzájem prolínají a podíváme-li se na naše výsledky v roce 2009, můžeme být celkově spokojeni.
Dosáhli jsme cenných sportovních úspěchů, stali jsme se plnohodnotnou konkurencí ostatních značek a jsem přesvědčen, že jsme vyvinuli rychlé a spolehlivé auto, které je schopné ve spojení s kvalitní posádkou vítězit. V průběhu roku 2009 dosáhly na vícero úrovních špičkových výsledků též privátní týmy. Připomeňme vítězství Švéda Patrika Sandella na norské a kyperské rally v kategorii PWRC v barvách týmu BRR, triumf řeckého pilota Lambrose Athanassoulase s Fabií S2000 v italském A-style týmu na rally Acropolis či první místo Nora Eyvinda Brinyldsena v kategorii N na katalánské rally.
Fabie S2000 slavily skvělé výsledky též v rámci národních šampionátů zejména Rakouska (jezdec Raimund Baumschlager), Španělska (Alberto Hevia) a Itálie (Piero Longhi). Za volantem privátní Fabie týmu BRR se zaskvěl rovněž člen továrního týmu Škoda Motorsport Juho Hänninen vítězstvím na finské rally. V kontextu s výsledky jsme značce Škoda udělali obrovskou reklamu."
"Soukromým subjektům jsme do této chvíle prodali 13 vozů a do konce roku bychom chtěli uskutečnit ještě prodej minimálně tří dalších speciálů. Zájem po celý rok převyšoval naše výrobní možnosti, což je určitě výraz uznání kvalit Fabie Super 2000. Rovněž nás těší zájem ze strany importérů o podporu a participaci na celém projektu. To přináší ve svém konečném efektu spoustu pozitivních synergií pro značku Škoda na celém světě.
V budoucnosti se soustředíme na upevnění pozic na trzích, které jsme již naším vozem oslovili – Itálie, Španělsko, Rakousko, Česko, Belgie, Spojené arabské emiráty a cílem je vstoupit též do zemí s velkým potenciálem jak pro motoristický sport tak pro značku jako takovou – Německa, Polska, Francie, Slovenska, severských zemí. Veřejnosti trochu skrytou zůstane oblast pokračujícího vývoje vozu, kde dále budeme usilovat o zlepšení všech jeho parametrů," pokračuje Hrabánek.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?