Tři roky pauzy, rok pilných příprav a rok náročného testování stály u zrodu projektu Fabia S2000. Škoda Motorsport tím navázala na svou více než stoletou tradici.
Svůj nový speciál představil tovární tým na lednové rally Monte Carlo, kde příjemně překvapil celý závodní svět a vysloužil si slova plná uznání. Další soutěže seriálu IRC přinesly výjimečné momenty pro celý tým a zejména vítězství posádky Hänninen - Markkula na červencové ruské rally a dvě vítězství posádky Kopecký-Starý na české a španělské rally (v srpnu a září) se nesmazatelně zapsaly do dějin rallyového sportu pod značkou s okřídleným šípem ve znaku. Ve své první sezoně dosáhli Kopecký se Starým na výborné druhé místo šampionátu IRC a stejnou pozici vybojovala značka Škoda mezi výrobci, a to navzdory tomu, že se programově neúčastnila celého seriálu.
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, k projektu Fabia Super 2000 konstatuje: "Vstupovali jsme do projektu s jasnou vizí třech hlavních linií – sportovní, kde byla jasnou prioritou účast na vybraných soutěžích IRC, zákaznickou, kde bylo naším cílem prodej 10-15 vozů privátním zákazníkům a spolupráce s našimi importéry a dalším vývojem vozu, což je v podstatě nikdy nekončící proces. Všechny tři linie se navzájem prolínají a podíváme-li se na naše výsledky v roce 2009, můžeme být celkově spokojeni.
Dosáhli jsme cenných sportovních úspěchů, stali jsme se plnohodnotnou konkurencí ostatních značek a jsem přesvědčen, že jsme vyvinuli rychlé a spolehlivé auto, které je schopné ve spojení s kvalitní posádkou vítězit. V průběhu roku 2009 dosáhly na vícero úrovních špičkových výsledků též privátní týmy. Připomeňme vítězství Švéda Patrika Sandella na norské a kyperské rally v kategorii PWRC v barvách týmu BRR, triumf řeckého pilota Lambrose Athanassoulase s Fabií S2000 v italském A-style týmu na rally Acropolis či první místo Nora Eyvinda Brinyldsena v kategorii N na katalánské rally.
Fabie S2000 slavily skvělé výsledky též v rámci národních šampionátů zejména Rakouska (jezdec Raimund Baumschlager), Španělska (Alberto Hevia) a Itálie (Piero Longhi). Za volantem privátní Fabie týmu BRR se zaskvěl rovněž člen továrního týmu Škoda Motorsport Juho Hänninen vítězstvím na finské rally. V kontextu s výsledky jsme značce Škoda udělali obrovskou reklamu."
"Soukromým subjektům jsme do této chvíle prodali 13 vozů a do konce roku bychom chtěli uskutečnit ještě prodej minimálně tří dalších speciálů. Zájem po celý rok převyšoval naše výrobní možnosti, což je určitě výraz uznání kvalit Fabie Super 2000. Rovněž nás těší zájem ze strany importérů o podporu a participaci na celém projektu. To přináší ve svém konečném efektu spoustu pozitivních synergií pro značku Škoda na celém světě.
V budoucnosti se soustředíme na upevnění pozic na trzích, které jsme již naším vozem oslovili – Itálie, Španělsko, Rakousko, Česko, Belgie, Spojené arabské emiráty a cílem je vstoupit též do zemí s velkým potenciálem jak pro motoristický sport tak pro značku jako takovou – Německa, Polska, Francie, Slovenska, severských zemí. Veřejnosti trochu skrytou zůstane oblast pokračujícího vývoje vozu, kde dále budeme usilovat o zlepšení všech jeho parametrů," pokračuje Hrabánek.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?